Krijg geen mail(topic notificaties enz.) van het forum

Started by Jack_D, September 14, 2019, 13:54:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heb je het mail adres in je adresboek staan ?
Kun je het eens op een ander mail adres proberen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jack_D

Om gek van te worden... de anti spam maatregelen van de Internet service providers zijn totaal aan het doorslaan. Krijg forum mail al lange tijd niet meer binnen via de mail van "MijnDomein" dus maar bij KPN een mail aangemaakt voor het forum, werkt goed. Maar nu heeft KPN sinds kort andere anti-spam faciliteiten en komt er sommige gewone mail opeens in mijn spambox, of het wordt voor de spambox al afgevangen en krijg ik dus bepaalde mail helemaal niet meer binnen. Maar een deel van deze mail kan ik dan weer wel ontvangen via de "MijnDomein" mail. Ik heb nu dus 2 verschillende providers nodig om al mijn gewone mail binnen te krijgen.

Ik heb zelf het bizarre gesprek met KPN gehad dat ik ze mijn afgevangen "spam" mail liet lezen en zij ook ronduit toegaven dat het geen spam betrof maar dat helaas hun spamfilter het wel als spam aangaf. Ze geven dus toe dat mail oke is, maar helaas de kunstmatige "intelligentie" en de algoritmes van de spamfilters zijn nu dus de baas. Ik ben dus geen baas meer over eigen mail, zelfs als mensen van KPN aangeven dat het inderdaad geen spam is. Als er maar genoeg mensen aangeven dat het niet oke is zouden ze er misschien wel iets aan kunnen doen.... moet niet gekker worden, je hebt net zelf toegegeven dat deze mails geen spam betreft.
:devil:

Ik snap dat spam een probleem is maar ze moeten de spammers aanpakken en niet de klant met de ellende opzadelen. Er is nu door de schuld van de KPN een aantal bestellingen niet goed gegaan. Ik vind dat als ik expliciet aangeef dat als ik van een bepaald mailadres email wens te ontvangen(los van wat een spamfilter er van vind) ik deze mail ook moet binnen kunnen krijgen.Dat een spamfilter hem 1 maal als spam betiteld vind ik nog oke, maar als ik daarna expliciet aangeef dat het voor mij geen spam is en ik van dit mailadres alles wens te ontvangen moet de provider dit mogelijk maken. En sommige mail zie ik niet eens meer terug in mijn spambox, die worden ervoor al afgevangen, alleen de "twijfelgevallen" komen blijkbaar in je spambox.

Het gaat nu richting censuur, ik erger me er behoorlijk aan. De computers hebben de macht dus al overgenomen en als consument ben je blijkbaar kansloos. De Bobo's boven in de boom die zich met anti-spam bezig houden zijn al hun realiteitszin totaal verloren.


Zomaar ff wat frustratie ventileren..... dat lucht weer op........ :D 

Mokumer45

Van dit forum krijg ik keurig al mijn aangegeven items normaal binnen in mijn mailbox, maar van 2 mail adressen heb ik zeer regelmatig mails ook in mijn spambox. de ene keer gaat het goed en dan opeens weer fout. Het afzend adres is steeds hetzelfde (onveranderd), zover ik na kan gaan, dus geen idee hoe dit kan. Zou het aan de inhoud kunnen liggen, dat er op een bepaald woord oid wordt getriggerd of zo iets? Ik bedenk ook maar iets, kan nl geen verklaring bedenken.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

J.A.F._Doorhof

Mail is aan het afvallen ...
Als je contact wil is Whatsapp beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R0N

Quote from: Jack_D on May 30, 2020, 13:19:55
Om gek van te worden...

Ik snap dat spam een probleem is maar ze moeten de spammers aanpakken en niet de klant met de ellende opzadelen. Er is nu door de schuld van de KPN een aantal bestellingen niet goed gegaan. Ik vind dat als ik expliciet aangeef dat als ik van een bepaald mailadres email wens te ontvangen(los van wat een spamfilter er van vind) ik deze mail ook moet binnen kunnen krijgen.Dat een spamfilter hem 1 maal als spam betiteld vind ik nog oke, maar als ik daarna expliciet aangeef dat het voor mij geen spam is en ik van dit mailadres alles wens te ontvangen moet de provider dit mogelijk maken. En sommige mail zie ik niet eens meer terug in mijn spambox, die worden ervoor al afgevangen, alleen de "twijfelgevallen" komen blijkbaar in je spambox.
....


Het ligt toch wat genuanceerder.
Spam is een probleem, 90% van de e-mails is spam en het vreet bandbreedte.
Providers moeten maatregelen nemen want zij betalen voor het verkeer, in tegenstelling tot de consument die een nagenoeg ongelimiteerd gebruik heeft voor een vast bedrag.

Belangrijk is dat de verzendende partij (e-mailverzender en provider) de zaken goed op orde hebben. Er zijn allerlei instellingen en hulpmiddelen die de uitgaande e-mail als écht kunnen bestempelen (ik zeg het wat eenvoudig, maar de liefhebbers kunnen het opzoeken, kijk maar eens bij mxtoolbox.com). Als dat correct is, komt de e-mail overal goed aan.

Foutmelding die ik kreeg bij gmail:


Ik heb nu drie e-mailadressen op het forum, mede om te testen, maar ik krijg niets binnen (of bij gmail soms met waarschuwing).

Toegegeven, het is verdomd vervelend met die e-mail, maar de werkelijkheid is nu eenmaal dat we allemaal meer moeite moeten doen om ham van spam te onderscheiden.
We hebben ook de beveiliging van ons huis en van de auto veel uitgebreider dan vroeger (sleutel onder de deurmat of bloempot).

ron

Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Jack_D


euh..... nee, ik begrijp wat je typt, maar dat is in mijn ogen omgekeerde logica...... er zijn inderdaad tig mooie redenen op de technische achtergrond waarom ik sommige mails niet (meer) binnen krijg. Maar dat interesseert mij als klant niet, zeker niet als ik expliciet aangeeft van een bepaald mailadres of mail domein gewoon alles wens te ontvangen, geverifieerd of niet. Wie is de provider dan om te zeggen "nee, die mails krijg je niet" ???. Ik heb liever wat extra spam dan dat ik een mail mis. Maar de providers redeneren precies andersom. Zo gaat email inderdaad niet lang meer mee.


Maar dit is maar mijn persoonlijk mening.... :D
We dwalen af, tis niet meer helemaal on-topic

Quote from: R0N on June  2, 2020, 22:55:29
Het ligt toch wat genuanceerder.
Spam is een probleem, 90% van de e-mails is spam en het vreet bandbreedte.
Providers moeten maatregelen nemen want zij betalen voor het verkeer, in tegenstelling tot de consument die een nagenoeg ongelimiteerd gebruik heeft voor een vast bedrag.

Belangrijk is dat de verzendende partij (e-mailverzender en provider) de zaken goed op orde hebben. Er zijn allerlei instellingen en hulpmiddelen die de uitgaande e-mail als écht kunnen bestempelen (ik zeg het wat eenvoudig, maar de liefhebbers kunnen het opzoeken, kijk maar eens bij mxtoolbox.com). Als dat correct is, komt de e-mail overal goed aan.

Foutmelding die ik kreeg bij gmail:


Ik heb nu drie e-mailadressen op het forum, mede om te testen, maar ik krijg niets binnen (of bij gmail soms met waarschuwing).

Toegegeven, het is verdomd vervelend met die e-mail, maar de werkelijkheid is nu eenmaal dat we allemaal meer moeite moeten doen om ham van spam te onderscheiden.
We hebben ook de beveiliging van ons huis en van de auto veel uitgebreider dan vroeger (sleutel onder de deurmat of bloempot).

ron

J.A.F._Doorhof

Dat is dus ook mijn mening
We proberen alles te doen om mails erdoor te krijgen door opmaak aan te passen etc. Maar we blijven vaker en vaker in spam hangen.

Ondertussen checken we zelf ook gewoon onze spambox alsof het een normale mailbox is. Haal toch bijna dagelijks mails van klanten eruit. En dat is dat nog wat we zelf filteren ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jazzy

Dit is een ouder topic, maar wil voor de volledigheid even melden dat we denken alle problemen met email van het forum opgelost zijn. Status januari 2021.

Mocht je toch nog mail missen of wordt het als spam gemarkeerd, meld je dan even in dit topic graag: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178431.0
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40