Wie helpt: JVC 7900 of JVC 9500 beide super prijzen

Started by hcfreak, August 14, 2019, 16:38:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hcfreak

Ik ga mijn oude vertrouwde JVC DLA X90 vervangen, omdat ik een projector wil die 4K signalen aankan.
Sta nu voor een groot dilemma:

Ik heb een aanbieding voor de super projector X7900 van xxxx euro en een aanbieding voor een inruiler  (9 maanden oud, 400 branduren) exemplaar van de JVC 9500 (1 jaar garantie, compleet met doos, etc) voor 2500 euro.(het inruil aanbod vertrouw ik helemaal het is de dealer waar ik al 25 jaar zaken mee doe)

Lumens : 7900: 1900       9500: 2000
Native contrast 7900: 130k   9500: 160k
In beeld contract 7900: meer dan 600:1 (dit is de waarde van de 5900)     9500: ?
e shift 7900: 5-e generatie        9500: 4- e generatie
Identiek qua HDCP 2.2
Jaar van intro 7900: 2018         9500: 2017 (9500: hand picked optics)

Wie helpt me want ik vind het moeilijk om te beslissen. (voor de 7900 moet ik ook niet te lang meer wachten)
Meedenken wordt hogelijk op prijs gesteld!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

buckler

Mijn mening?
Op zeker de 9500...
Er zijn er hier die zeggen dat de 7500 en de 9500 niks uitmaakt qua beeld maar in bv Amerika denken ze daar echt anders over.
Heb op het avsforum ook al meerdere malen gelezen dat de 9500 beter beeld produceert dan een 9900.
Ik zelf vind dat ze allemaal wat 'ruis' hebben maar anderen schieten me altijd weer af zodra ik dat zeg :blink:
Ik persoonlijk ging voor de 9500... maargoed dat ben ik  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Zelfs in een batcave wordt het al heel erg lastig om een verschil te ervaren tussen een X7*** en een X9***

Dat een X9500 als beter wordt ervaren in vergelijking met de laatste generatie E-shift modellen daar ben ik het dus totaal niet mee eens. De stap van de laatste generatie E-shift is toch weer een verbetering. Ook de low latency mode is verbeterd. Als ik persoonlijk moest kiezen tussen de X9500 en de laatste X7900 zou ik 100% kiezen voor de X7900.



Quote from: hcfreak on August 14, 2019, 16:38:44
Ik ga mijn oude vertrouwde JVC DLA X90 vervangen, omdat ik een projector wil die 4K signalen aankan.
Sta nu voor een groot dilemma:

Ik heb een aanbieding voor de super projector X7900 van 3100 euro en een aanbieding voor een inruiler  (9 maanden oud, 400 branduren) exemplaar van de JVC 9500 (1 jaar garantie, compleet met doos, etc) voor 2500 euro.(het inruil aanbod vertrouw ik helemaal het is de dealer waar ik al 25 jaar zaken mee doe)

Lumens : 7900: 1900       9500: 2000
Native contrast 7900: 130k   9500: 160k
In beeld contract 7900: meer dan 600:1 (dit is de waarde van de 5900)     9500: ?
e shift 7900: 5-e generatie        9500: 4- e generatie
Identiek qua HDCP 2.2
Jaar van intro 7900: 2018         9500: 2017 (9500: hand picked optics)

Wie helpt me want ik vind het moeilijk om te beslissen. (voor de 7900 moet ik ook niet te lang meer wachten)
Meedenken wordt hogelijk op prijs gesteld!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Ik zou ook voor de 9500 gaan.
Omdat het verschil tussen beiden niet zo groot is en de prijs wel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

 ;D
Ik wist dat je dit ging zeggen en er zo over denkt Victor want we hebben het hier wel eens over gehad...
Wat ik van het avsforum heb opgestoken is dat er enorm veel verschil tussen bepaalde (9500/9900)units zit en misschien zit het daar wel in dat je het zo ervaren heb, geen idee maar toch zou ik 'persoonlijk' voor de 9500 gaan.
Ook al is e-shift 5 beter dan de 4de versie ja, en het schilt hem weer een kwart in de prijs wat ook niet onbelangrijk is.
Oke hij heeft 400 uur gedraaid, misschien als je extreem veel uren kijkt de nieuwe 7900 wat interessanter word maar ben je een normale kijker dan bleef ik bij de 9500.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Het is niet alleen de E-shift. Clear motion drive is ook verbeterd en zoals ik al aangaf de low latency mode. Dat is zeg maar de pure direct functie van de JVC.

Enige voordeel is op papier de wat hogere zwart waarde in voordeel van de 9500,  de prijs (inderdaad ook niet onbelangrijk) en licht opbrengst.

En AVS tja.. een hoop paniek zaaiers, veel "ja" knikkers en slechts enkele die er echt verstand van hebben. Er is in elke lijn wel een uitschieter te vinden die net even wat beter is. Dat geldt net zo goed voor Sony.

Maar fair is fair, beiden uitstekende keuzes en geld is geld.  ;)


Quote from: buckler on August 14, 2019, 18:06:20
;D
Ik wist dat je dit ging zeggen en er zo over denkt Victor want we hebben het hier wel eens over gehad...
Wat ik van het avsforum heb opgestoken is dat er enorm veel verschil tussen bepaalde (9500/9900)units zit en misschien zit het daar wel in dat je het zo ervaren heb, geen idee maar toch zou ik 'persoonlijk' voor de 9500 gaan.
Ook al is e-shift 5 beter dan de 4de versie ja, en het schilt hem weer een kwart in de prijs wat ook niet onbelangrijk is.
Oke hij heeft 400 uur gedraaid, misschien als je extreem veel uren kijkt de nieuwe 7900 wat interessanter word maar ben je een normale kijker dan bleef ik bij de 9500.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hcfreak

Beste kenners, hier kan ik iets mee. Ga morgen de 9500 ophalen (nu ik geld over heb dan maar meteen de Panasonic 9004)

Nogmaals THX!
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

denoontje

Quote from: hcfreak on August 14, 2019, 20:21:37
Beste kenners, hier kan ik iets mee. Ga morgen de 9500 ophalen (nu ik geld over heb dan maar meteen de Panasonic 9004)

Nogmaals THX!

waarom de 9004..ga je al die audio features gebruiken?
als je alleen disks afspeel en geluid etc via de hdmi laat lopen zou ik even ook naar de goedkopere instapper kijken met hdr optimiser.
kost ca 200-230 euro ;-)

H&C Hifi

Ik zou ook voor de x7900 van zoals Vik al aangeeft.
Nieuwere technieken en daarnaast gewoon 2jaar volle garantie.

Het komt niet heel vaak voor maar je moet maar net een defect krijgen 🤔
Meerwaarde van de 9 serie tov de 7 serie is altijd extreem klein geweest en in mijn
Ogen de meerprijs nooit waard geweest.

Succes met je keus 👍

hcfreak

Denoontje, je hebt helemaal gelijk v.w.b.de instapper ipv de 9004, maar ik val ook erg op de super mooie degelijke en mooie "kast" die de 9004 heeft! In mijn lijfblad Audiovision zijn ze lyrisch over het apparaat (maar ja je hebt gelijk daar is de prijs ook naar) bedankt voor jouw opmerking, eerlijk gezegd breng je  me wel aan het twijfelen (de instapper komt er ook goed uit in Audiovision)
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

denoontje

Quote from: hcfreak on August 15, 2019, 03:34:07
Denoontje, je hebt helemaal gelijk v.w.b.de instapper ipv de 9004, maar ik val ook erg op de super mooie degelijke en mooie "kast" die de 9004 heeft! In mijn lijfblad Audiovision zijn ze lyrisch over het apparaat (maar ja je hebt gelijk daar is de prijs ook naar) bedankt voor jouw opmerking, eerlijk gezegd breng je  me wel aan het twijfelen (de instapper komt er ook goed uit in Audiovision)
Ik twijfelde ook, maar al die analoge zaken gebruikte ik toch niet. Mooie stevige kast....leuk kan evt wat toevoegen maar of dat zichtbaar gaat zijn in beeld ????
Display niet nodig want hij staat toch achter het scherm en in zicht leidt dit alleen maar af in een batcave. En hoe lang gaan we nog echt met schijfjes spelen???
Weet niet of voeding etc echt veel beter is van de 9000 echt beter is en of dat ziet.

Als ik me zou gaan irriteren aan bijv geluid of trillingen kan ik er nog altijd bitumen in plakken[emoji51]





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

williams

QuoteIk zou ook voor de x7900 van zoals Vik al aangeeft.
Nieuwere technieken en daarnaast gewoon 2jaar volle garantie.

Het komt niet heel vaak voor maar je moet maar net een defect krijgen 🤔
Meerwaarde van de 9 serie tov de 7 serie is altijd extreem klein geweest en in mijn
Ogen de meerprijs nooit waard geweest

Ben het ook eens met bovenstaande heren ,heb zelf de rs420 gehad ben toen naar de x7900 gegaan .
In de 2e generatie van de x000 serie zit wat colorbanding i.c.m. de clearmotiondrive ,het stelt niet veel voor maar als je erop let dan zie je het .
Op het avs liep hier een topic over en dit wordt natuurlijk opgeblazen daar ,maar uiteindelijk heeft jvc toch doen besluiten om een update hiervoor uit te brengen maar je moest dan wel je projector opsturen .
Hier in Europa werd er bijna of geen aandacht aan geven en ik weet dan ook niet of je hier je jvc kunt laten updaten
Hierdoor zou ik zelf kiezen voor de x7900 en ook vanwege dat dit een nieuwer toestel is met een verbeterde versie van e-shift .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Quote from: denoontje on August 15, 2019, 07:41:27
En hoe lang gaan we nog echt met schijfjes spelen???

[emoji51]





Streamen is niet echt van toepassing met de Panna helaas. Daar zitten echt teveel bugs in.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Het is wel zo dat de 9004 tonemapt naar 350nits. Dat kunnen de anderen niet.

denoontje

Quote from: Teejoo on August 15, 2019, 14:04:24
Het is wel zo dat de 9004 tonemapt naar 350nits. Dat kunnen de anderen niet.
Dat klopt, een setting extra...of er veel verschil is...heb jij veel verschil gezien teejoo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

simsatit

Quote from: williams on August 15, 2019, 09:39:19
Ben het ook eens met bovenstaande heren ,heb zelf de rs420 gehad ben toen naar de x7900 gegaan .
In de 2e generatie van de x000 serie zit wat colorbanding i.c.m. de clearmotiondrive ,het stelt niet veel voor maar als je erop let dan zie je het .
Op het avs liep hier een topic over en dit wordt natuurlijk opgeblazen daar ,maar uiteindelijk heeft jvc toch doen besluiten om een update hiervoor uit te brengen maar je moest dan wel je projector opsturen .
Hier in Europa werd er bijna of geen aandacht aan geven en ik weet dan ook niet of je hier je jvc kunt laten updaten
Hierdoor zou ik zelf kiezen voor de x7900 en ook vanwege dat dit een nieuwer toestel is met een verbeterde versie van e-shift .

Als nog in de garantie dan regelt JVC dit voor je (banding probleem bij CMD).

Ik zou voor de 9500 kiezen als ik een complete batcave had, dan had je het beetje extra contrast kunnen waarnemen, en er moet zeker garantie op zitten, heb zelf een defecte X5000 gehad in garantie en was perfect opgelost, als er geen garantie meer op had gezeten was de reparatie meer dan 600€ geweest (stuk power board).
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mancaver

Quote from: denoontje on August 15, 2019, 14:12:05
Dat klopt, een setting extra...of er veel verschil is...heb jij veel verschil gezien teejoo
Ik iig wel. Het verschil van 500 of 350 Nits was een groot verschil bij mijn X7900

Quote from: Teejoo on August 15, 2019, 14:04:24
Het is wel zo dat de 9004 tonemapt naar 350nits. Dat kunnen de anderen niet.
Ik heb de 9000 en het is een aanrader als je fysieke media/schijfjes, netflix en Prime gebruikt. Dan werkt de optimizer top. Ik heb Stranger Things bijvoorbeeld vergeleken en met de optimizer aan op 350 nits had ik veel meer detail bij donkere scenes.

denoontje

Quote from: mancaver on August 16, 2019, 10:20:16
Ik iig wel. Het verschil van 500 of 350 Nits was een groot verschil bij mijn X7900
Ik heb de 9000 en het is een aanrader als je fysieke media/schijfjes, netflix en Prime gebruikt. Dan werkt de optimizer top. Ik heb Stranger Things bijvoorbeeld vergeleken en met de optimizer aan op 350 nits had ik veel meer detail bij donkere scenes.

Hoi
op welke projector was dat?

maar als je aangeeft stranger things (aarschinlijk netflix?)...had je die dan 1 op 1 vergeleken met 350 nits en 500 nits?

De optimizer in de 424 doet het samen met de pana profielen in de N7 goed hoor ;-)


mancaver

Quote from: denoontje on August 16, 2019, 10:48:36
Hoi
op welke projector was dat?

maar als je aangeeft stranger things (waarschinlijk netflix?)...had je die dan 1 op 1 vergeleken met 350 nits en 500 nits?

De optimizer in de 424 doet het samen met de pana profielen in de N7 goed hoor ;-)
De JVC X7900 (RS540). Yep, ik vond het verschil 'de moeite' waard om de 9000 te houden, zo ook voor UHD BD

Quote from: mancaver on August 16, 2019, 10:20:16
Ik iig wel. Het verschil van 500 of 350 Nits was een groot verschil bij mijn X7900
Ik heb de 9000 en het is een aanrader als je fysieke media/schijfjes, netflix en Prime gebruikt. Dan werkt de optimizer top. Ik heb Stranger Things bijvoorbeeld vergeleken en met de optimizer aan op 350 nits had ik veel meer detail bij donkere scenes.

hcfreak

Begrijp ik het goed (ga morgen de Panasonic 9004 op mijn JVC 9500 aansluiten)

Op de Panasonic de Optimizer op aan en op 350 nits zetten
Tone mapping aan of uit?

Mister calibratie himself komt als hij een tour heeft rondom Eindhoven langs maar tot die tijd wil ik wel een basic setting correct doen
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

reza

Je hebt geen beschikking over tonemapping als je de optimizer gebruikt. Het is het 1 of het ander.
Op de panna kan je gebruik maken van de HDR optimizer. Die zet je dus aan en moet je zelf even kijken welke stand je het mooiste vind.
Ik zelf gebruik de middelste stand omdat ik de highlights mooi vind van HDR, dan heb ik 1 of 2 keer een gekke wolk in de film, dat neem ik voor lief.
Als je minder nits gebruikt krijg je ook een " platter beeld". Dat vind ik persoonlijk minder.
Voor iedereen, geldt weer iets anders.
Je kan ook de HDR gamma curve tonemappen naar sdr. Dan krijg je dus wel de betere kleuren maar zonder highlights.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hcfreak

HI Reza, super bedankt. Het is me nu duidelijk (had zo even nogmaals het stuk van Werner gelezen maar op dit punt - tone mapping versus HDR optimizer- was hij voor mij niet duidelijk).
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hcfreak

HI,

IK heb de spullen al en ben nu bezig alles aan de praat te krijgen. Met de nieuwe JVC moet ik even wachten. Zondag komt een HC enthousiast die mijn oude  JVC 90 gekocht heeft nog even kijken voordat hij hem inpakt (in origineel doos ;D) Dus daarna kan ik de 9500 ophangen, gelukkig dezelfde afmetingen en gaten dezelfde plek want hij komt onderste boven aan een plafond bracket te hangen.
Voor de Pana 9004 wel een vraag (of zal ik een nieuwe post aanmaken?)
Jij vertelde me dacht ik in mijn topic dat ik bij de HDR Optimizer moet kiezen voor de midden positie om te kunnen profiteren van HDR als je een projector hebt (een enkel plaatje wat dan niet goed verwerkt kan worden dan voor lief nemen).
Deze dombo ziet nergens in het menu HDR Optimizer. Wel Menu-->Instellingen-> HDMI-> HDR 10+ . Dit heb ik uiteraard op "aan" gezet. Zijn mijn overige instellingen correct (zie bijlage)? Ik ben nog niet thuis op 4k HDR gebied dus hulp van experts/ervaringsdeskundigen kan ik wel gebruiken. alvast dank
JVC DLA-X 9500 B, Denon A-110, Panasonic DB UB 9004, Philips BDP Fidelio, Philips DVD 9000 SA vM, vM, Projecta Proscreen 270cm, Front: Pio Sound Eagle, SVS Ultra 13,  Dali Helicon C200, surround: Dynaudio X12, Back surround Mordaunt Short 912, Atmos 4 x KEF HTS 3001(ingebouwd achter plafond), VU + Uno 4K SE, Xbox 360 en PS3

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono