Ervaring Lumagen Radiance Pro

Started by Teejoo, August 3, 2019, 23:35:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Zijn er eigenlijk mensen die er een hebben op het forum?

Ik begrijp dat hun tonemapping inmiddels ook een flinke boost heeft gekregen met de laatste update, en ik vind het toch wel een mooi apparaat waarmee je in één klap super scaling van 1080p naar 4K en tonemapping kunt krijgen in je keten van alle bronnen die je gebruikt.

PascalP

Ik begrijp inderdaad hetzelfde als ik zo het Radiance Pro topic op AVForums volg.

Heb er zelf geen, maar heb wel de vorige generatie (2144) en kan zeggen dat het een geweldig apparaat is, geweldig CMS ook waarmee mijn beeld perfect afgesteld is. Dus alleen doorvoor is het voor mij al de moeite waard ;)

Vik/CineMike is de NL verdeler van Lumagen, dus die zal er vast wel ervaring mee hebben :)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Rob_Dingen


Teejoo

#3
Quote from: Rob_Dingen on August  5, 2019, 11:11:35
Hoi Teejoo,

Ik heb er een.

Rob
Hoi Rob, had ook niet anders verwacht ;-)

Ik zou hem tussen de Arcam processor en de JVC hangen met als doel altijd een optimaal en constant 4K signaal, ge-tonemapped bij HDR signalen.

Voordeel lijkt me dat de JVC minder hoeft te schakelen, en ik alle bronnen op frame of sceneniveau(begreep ik op AVS) kan tonemappen naar bijvoorbeeld 350nits.

Heb jij de nieuwste software al erop zitten met de verbeterde tonemapping? En heb jij ervaring in het vergelijk met MadVR?

Het is natuurlijk een flinke investering, maar wel een die blijft terwijl de rest eromheen vaker zal wisselen.

denoontje

Ff mee gaan volgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pameijer

Quote from: Teejoo on August  5, 2019, 19:04:14
Hoi Rob, had ook niet anders verwacht ;-)

Ik zou hem tussen de Arcam processor en de JVC hangen met als doel altijd een optimaal en constant 4K signaal, ge-tonemapped bij HDR signalen.

Voordeel lijkt me dat de JVC minder hoeft te schakelen, en ik alle bronnen op frame of sceneniveau(begreep ik op AVS) kan tonemappen naar bijvoorbeeld 350nits.

Heb jij de nieuwste software al erop zitten met de verbeterde tonemapping? En heb jij ervaring in het vergelijk met MadVR?

Het is natuurlijk een flinke investering, maar wel een die blijft terwijl de rest eromheen vaker zal wisselen.

Ik zit zelf ook flink te kijken naar dergelijke apparaten en wacht in ieder geval de Envy af met MadVR. Ook ben ik erg benieuwd hoe HDR zich gaat ontwikkelen en ben toch terughoudend omdat zo'n dergelijk apparaat in de nabije toekomst wellicht overbodig is.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: pameijer on August  5, 2019, 20:35:29
Ik zit zelf ook flink te kijken naar dergelijke apparaten en wacht in ieder geval de Envy af met MadVR. Ook ben ik erg benieuwd hoe HDR zich gaat ontwikkelen en ben toch terughoudend omdat zo'n dergelijk apparaat in de nabije toekomst wellicht overbodig is.
Dat wordt het zodra ze het gaan inbouwen in of de receiver/processor of projector. Maar het zal in elk geval een krachtige chip moeten zijn om realtime te berekenen.

Ik ben ook benieuwd naar Envy. Alleen moet hij dan niet hetzelfde gaan kosten, want dan kies ik toch voor een gerenommeerd merk.

Maar de kosten zijn sowieso nog een dingetje. Zou dus ook kijken naar 2e hands of ik moet een super deal krijgen.

home@the movies

Ik heb de Lumagen een paar tijdje geleden getest hier bij ons in één van de demo ruimtes en het is inderdaad een geweldig apparaat, maar dat is het ook altijd geweest.

Het is geen goedkope oplossing maar voorlopig wel de beste op de markt, wat de Envy doet en gaat kosten moeten we nog afwachten maar het zal zeker geen "koopje" worden.
Met Lumagen weet je uiteraard wel wat je koopt en hoe de support gaat zijn, en die is zeer goed te noemen.
Je kan er in ieder geval niets fout mee doen, en het is wel een toestel dat vrij makkelijk nog kan verkocht worden tweedehands.

Rob_Dingen

Quote from: Teejoo on August  5, 2019, 19:04:14
Hoi Rob, had ook niet anders verwacht ;-)

Ik zou hem tussen de Arcam processor en de JVC hangen met als doel altijd een optimaal en constant 4K signaal, ge-tonemapped bij HDR signalen.

Voordeel lijkt me dat de JVC minder hoeft te schakelen, en ik alle bronnen op frame of sceneniveau(begreep ik op AVS) kan tonemappen naar bijvoorbeeld 350nits.

Heb jij de nieuwste software al erop zitten met de verbeterde tonemapping? En heb jij ervaring in het vergelijk met MadVR?

Het is natuurlijk een flinke investering, maar wel een die blijft terwijl de rest eromheen vaker zal wisselen.
Belangrijk vind ik wel dat je calibratie apparatuur met hebben en dat i.c.m de Luimagen is echt een sterke oplossing.
Ik heb de laatste software er niet op zitten omdat ik dan alles weer opnieuw moet kalibreren waarschijnlijk en ben dik tevreden zo.
Na vroeger altijd met PC's bezig te zijn, heb ik daar geen zin meer in het is altijd wat dus geen ervaring mat MadVR.

Rob

Teejoo

Quote from: Rob_Dingen on August  6, 2019, 13:49:08
Belangrijk vind ik wel dat je calibratie apparatuur met hebben en dat i.c.m de Luimagen is echt een sterke oplossing.
Ik heb de laatste software er niet op zitten omdat ik dan alles weer opnieuw moet kalibreren waarschijnlijk en ben dik tevreden zo.
Na vroeger altijd met PC's bezig te zijn, heb ik daar geen zin meer in het is altijd wat dus geen ervaring mat MadVR.

Rob
Precies, ik wil ook gewoon dat het werkt en me verder niet te druk hoeven maken.
Maar ik begrijp dat tonemapping dus voor jou niet zo spannend is gezien de ongetwijfeld lichtsterke projector die je hebt en dus niet opweegt tegen het opnieuw calibreren?

vik

#10
Juist de dynamic tone mapping is een belangrijke feature en helemaal op een 5000ES Sony laser. Zonde als je daar geen gebruik van maakt.


Quote from: Teejoo on August  6, 2019, 14:42:17
Precies, ik wil ook gewoon dat het werkt en me verder niet te druk hoeven maken.
Maar ik begrijp dat tonemapping dus voor jou niet zo spannend is gezien de ongetwijfeld lichtsterke projector die je hebt en dus niet opweegt tegen het opnieuw calibreren?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dit soort extra processen moet je juist zien te voorkomen in een projector of receiver. Dat is juist het fraaie van een externe oplossing. Een projector moet gewoon projecteren en verder niets naar mijn mening.  Het beeld wordt er echt niet beter door en een receiver heeft het al druk genoeg met al die andere toeters en bellen.

Ik weet niet wat je verstaat onder een super deal maar je mag me altijd een pb sturen.  ;)

De Envy zal ook zeker een mooi product worden maar ik denk persoonlijk dat de prijs voor vele een domper zal worden. MadVR is voornamelijk populair omdat het "free-ware" is. Het ontwerpen van een externe processor is niet zo simpel en vraagt ook een enorme kennis en jaren lange ervaring. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Lumagen.  Maar wie weet sla ik de plank volledig mis met deze uitspraak. 


Quote from: Teejoo on August  5, 2019, 20:51:06
Dat wordt het zodra ze het gaan inbouwen in of de receiver/processor of projector. Maar het zal in elk geval een krachtige chip moeten zijn om realtime te berekenen.

Ik ben ook benieuwd naar Envy. Alleen moet hij dan niet hetzelfde gaan kosten, want dan kies ik toch voor een gerenommeerd merk.

Maar de kosten zijn sowieso nog een dingetje. Zou dus ook kijken naar 2e hands of ik moet een super deal krijgen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

@Vik: Is een Lumagen Radiance Pro idd een goede manier om altijd automatisch verzekerd te zijn van het beste signaal als ik hem tussen de voorversterker en projector plaats? Kan hij dan automatisch alles scalen en al dan net tonemappen (afhankelijk van het input signaal).

Omdat de AV dan doet switchen heb je in feite genoeg aan de 4240 lijkt me.

P.s., ben jij i.d.d. de NL importeur?


Rob_Dingen

Hoi Teejoo,

Natuurlijk is tonemapping wel belangrijk voor mij dat was een van de redenen waarvoor ik hem kocht.
Zal binnenkort eens de laatste firmware er op zetten maar meestal kijk ik gewoon film en laat alles met rust :-)

Rob

denoontje

Quote from: Rob_Dingen on August  8, 2019, 13:01:15
Hoi Teejoo,

Natuurlijk is tonemapping wel belangrijk voor mij dat was een van de redenen waarvoor ik hem kocht.
Zal binnenkort eens de laatste firmware er op zetten maar meestal kijk ik gewoon film en laat alles met rust :-)

Rob
Hoi rob, welke bronnen hangen eraan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob_Dingen


jantje112

Quote from: Rob_Dingen on August  9, 2019, 18:28:33
AppleTV en Oppo PS4.

Draai je nog steeds met die 3 chip dlp of heb je ondertussen wat anders hangen?

Rob_Dingen

Hoi Jantje112,

Nee heb al een tijd de Sony VW5000ES hangen.

Rob

vik

#18
Ik ben geen importeur maar kan hem leveren. De Lumagen biedt zeer veel mogelijkheden en is een uitstekende oplossing. Toch moet je je wel verdiepen in deze materie en bijhorende features en mogelijkheden. Ook de calibratie mogelijkheden zijn best complex. (ook het menu is best old-skool)

Als het eenmaal loopt is het gewoon smooth en hoef je vrij weinig te doen.

Afhankelijk van de keten (of je dat merkt)  is er ook wel een min punt en dat is een toename in jitter. Dit is namelijk een van de verbeteringen die mijn collega CineMike heeft verbeterd door het vervangen van de interne clocken en verbeteren van de signaal wegen. (input en output boards plus voeding)

Er volgt in Oktober in Duitsland een demo weekend en je bent van harte welkom om daar de Lumagen eens te beleven en te vergelijken.

https://www.youtube.com/v/eW4BU2ysBdE&feature=25s


Quote from: Teejoo on August  7, 2019, 22:37:29
@Vik: Is een Lumagen Radiance Pro idd een goede manier om altijd automatisch verzekerd te zijn van het beste signaal als ik hem tussen de voorversterker en projector plaats? Kan hij dan automatisch alles scalen en al dan net tonemappen (afhankelijk van het input signaal).

Omdat de AV dan doet switchen heb je in feite genoeg aan de 4240 lijkt me.

P.s., ben jij i.d.d. de NL importeur?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Michael B. Rehders heeft de Lumagen Radiance Pro getest.

Spannende tijden met oog op de nieuwe firmware van JVC en zo ook de Envy.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Mooie, goeie review.
Zo denk ik ook over madVR/Envy en de FA van JVC.
Wij hebben ook zitten vergelijken met een N5 en de DT en madVR. De FA zag er dynamischer uit maar met minder details, precies zoals met de lumagen.
Ook denk ik, als ik een N serie heb dat ik niet meer met de HTPC zou gaan werken. Al scaled madVR echt ontzettend mooi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#22
Quote from: reza on August 21, 2020, 22:17:47
Mooie, goeie review.
Zo denk ik ook over madVR/Envy en de FA van JVC.
Wij hebben ook zitten vergelijken met een N5 en de DT en madVR. De FA zag er dynamischer uit maar met minder details, precies zoals met de lumagen.
Ook denk ik, als ik een N serie heb dat ik niet meer met de HTPC zou gaan werken. Al scaled madVR echt ontzettend mooi.
En dit komt uit jouw mond?  ??? :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#23
Quote from: vik on August 21, 2020, 20:40:06
Michael B. Rehders heeft de Lumagen Radiance Pro getest.

Spannende tijden met oog op de nieuwe firmware van JVC en zo ook de Envy.

Een goed te begrijpen en makkelijk weg te lezen review...
En door deze vergelijking zijn mijn verwachtingen van de de door JVC aangekondigde software update nog hoger gespannen,ik denk dan ook dat de nu nog aanwezigen voordelen tov de Lumagen vs JVC wellicht nog minder zullen gaan worden...of misschien wel helemaal verdwijnen. ;) (het upscalen ff buiten beschouwing gelaten)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek