M & M Theater

Started by Marco66, July 26, 2019, 11:44:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

Over een maand weer een meeting ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Quote from: chansig on February  2, 2020, 14:52:27
Over een maand weer een meeting ?

:D

Gr. Hans

Altijd goed haha, hou het topic maar in de gaten  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Zo, alle plinten en balken in het voorste gedeelte zijn klaar.
Volgend weekend verder met behangen en ophangen vd Atmos speakers, die zijn vandaag netjes afgeleverd door Stephan.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Mooi hoor zie trouwens pm voor gepaste honecinema kleding voor jullie ht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Quote from: denoontje on February  2, 2020, 17:22:00
Mooi hoor zie trouwens pm voor gepaste honecinema kleding voor jullie ht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar heb ik een veto over uitgesproken haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Lol


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Gaaf dat kleurenschema! Geeft wat meer swung aan de ruimte. Wanneer komen je nieuwe luidsprekers binnen en zou de concept boekenplank voor jou geen optie zijn voor de hoogte kanalen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Marco66

Quote from: Kamidioblitz on February  2, 2020, 19:48:41
Gaaf dat kleurenschema! Geeft wat meer swung aan de ruimte. Wanneer komen je nieuwe luidsprekers binnen en zou de concept boekenplank voor jou geen optie zijn voor de hoogte kanalen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thanks, ja geeft wat meer sfeer met dat rood er bij!
Concept 20 is redelijk groot en straalt recht uit dus niet zo eenvoudig te plaatsen, de Dali's zijn lekker compact en schuine afstraling.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Front Heights hangen, vallen het minst op zo en fronts komen maar fractie wijder te staan.
Achter komen ze op schuine wand net achter de stoelen.





Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Is dit voor auro 3D?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mancaver

Netjes! Ik vind de kleurstelling ook mooi man, geeft het ouderwetse/klassieke cinema gevoel imo  :popcorn:

Met andere woorden; Gij ben weer lekkur bezig  :clapping:

Marco66

Quote from: mancaver on February  5, 2020, 14:30:02
Netjes! Ik vind de kleurstelling ook mooi man, geeft het ouderwetse/klassieke cinema gevoel imo  :popcorn:

Met andere woorden; Gij ben weer lekkur bezig  :clapping:

Thanks, zijn id blij dat we gekozen hebben voor deze kleur rood als accentkleur in de ruimte.
Totaal andere sfeer zo!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

#439
Quote from: Marco66 on February  5, 2020, 14:11:29
Nee Atmos.

Oke. Werkt dit wel? Volgens mij horen atmos speakers boven je te hangen?
Dit lijkt me meer een 7.1 setup maar dan met de speakers aan de voorkant.
Heb je geen ruimte om ze aan het plafond te bevestigen, of in ieder geval bij je in de buurt te hangen?
Ik ben bang dat dit niet veel meerwaarde heeft..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

#440
Quote from: reza on February  5, 2020, 15:37:51
Oke. Werkt dit wel? Volgens mij horen atmos speakers boven je te hangen?
Dit lijkt me meer een 7.1 setup maar dan met de speakers aan de voorkant.
Heb je geen ruimte om ze aan het plafond te bevestigen, of in ieder geval bij je in de buurt te hangen?
Ik ben bang dat dit niet veel meerwaarde heeft..

Recht boven is alleen mogelijk met plat plafond en de front heigts hangen hoog genoeg en stralen naar luisterplek toe.
Achter komen ze ook schuin naar beneden vlak achter luisterplek.
Mijns inziens in mijn ruimte de best mogelijk optie gezien de schuine wanden en beperkte hoogte/ruimte.
En volgens mij hebben hoogtespeakers voor geen zin als ze naar beneden stralen ipv naar je toe en als de afstand naar je fronts erg groot is, dit is niet het geval bij mij.
Dit is zo toch echt een 5.1.4 en met alleen de mid heights had ik al een mooi effect met atmos dus zal nu alleen maar beter zijn.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

angelo41

Quote from: reza on February  5, 2020, 15:37:51
Oke. Werkt dit wel? Volgens mij horen atmos speakers boven je te hangen?
Dit lijkt me meer een 7.1 setup maar dan met de speakers aan de voorkant.
Heb je geen ruimte om ze aan het plafond te bevestigen, of in ieder geval bij je in de buurt te hangen?
Ik ben bang dat dit niet veel meerwaarde heeft..
https://www.dali-speakers.com/nl/loudspeakers/alteco-height-speakers/alteco-c-1/

heb er hier ook zo 4 hangen als front heigh and rear heigh.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Ja hele mooie speakers.
Ze moeten alleen wel werken :D
Ik ben zelf niet zo van de firing up of in dit geval firing down systemen. Ik snap als je ruimte gebrek hebt of iets dergelijks dat je " iets " moet proberen.
Maar de ervaring leert ( zoals atmos bedoeld is ) dat Atmos het beste tot zijn recht komt als de kogels en andere geluiden over je heen vliegen ipv voren komen ( daar staan de fronts al ).
Maar ik snap je beweegredenen wel. Ik heb zelf ook mijn ht op zolder en heb precies omgekeerd mijn bioscoop gebouwd, zodat ik de balken kon gebruiken om mijn Atmos speakers op te hangen zodat ze schuin boven me hangen.
Als je gaat meten kom ik ook niet aan de Atmos specificaties hoor :D ook ik moest compromisen maken..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

stevefilmfreak54

Quote from: angelo41 on February  5, 2020, 16:28:20
https://www.dali-speakers.com/nl/loudspeakers/alteco-height-speakers/alteco-c-1/

heb er hier ook zo 4 hangen als front heigh and rear heigh.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

Hoe hoog hangen ze bij jou?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

angelo41

zoiets.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


DustinV

Quote from: Marco66 on February  5, 2020, 16:07:09
Recht boven is alleen mogelijk met plat plafond en de front heigts hangen hoog genoeg en stralen naar luisterplek toe.
Achter komen ze ook schuin naar beneden vlak achter luisterplek.
Mijns inziens in mijn ruimte de best mogelijk optie gezien de schuine wanden en beperkte hoogte/ruimte.
En volgens mij hebben hoogtespeakers voor geen zin als ze naar beneden stralen ipv naar je toe en als de afstand naar je fronts erg groot is, dit is niet het geval bij mij.
Dit is zo toch echt een 5.1.4 en met alleen de mid heights had ik al een mooi effect met atmos dus zal nu alleen maar beter zijn.

Gebruik zelf ook front height en top middle configuratie. Het was voor mij belangrijk om aan specificatie van dolby te houden dan persé vier top speakers te hebben. Ben prima tevreden.

Marco66

Quote from: reza on February  5, 2020, 16:52:17
Ja hele mooie speakers.
Ze moeten alleen wel werken :D
Ik ben zelf niet zo van de firing up of in dit geval firing down systemen. Ik snap als je ruimte gebrek hebt of iets dergelijks dat je " iets " moet proberen.
Maar de ervaring leert ( zoals atmos bedoeld is ) dat Atmos het beste tot zijn recht komt als de kogels en andere geluiden over je heen vliegen ipv voren komen ( daar staan de fronts al ).
Maar ik snap je beweegredenen wel. Ik heb zelf ook mijn ht op zolder en heb precies omgekeerd mijn bioscoop gebouwd, zodat ik de balken kon gebruiken om mijn Atmos speakers op te hangen zodat ze schuin boven me hangen.
Als je gaat meten kom ik ook niet aan de Atmos specificaties hoor :D ook ik moest compromisen maken..

Ze staan dan ook niet op reflekt maar op direct.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: DustinV on February  5, 2020, 17:11:01
Gebruik zelf ook front height en top middle configuratie. Het was voor mij belangrijk om aan specificatie van dolby te houden dan persé vier top speakers te hebben. Ben prima tevreden.

Ik ben niet zo vd specificaties, meer vd ervaring en het genieten haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kerre

@angelo41. Goed voorbeeld doet volgen toch  :clapping:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

angelo41

Quote from: Kerre on February  5, 2020, 19:48:08
@angelo41. Goed voorbeeld doet volgen toch  :clapping:
[emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] klopt.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk