CineMike Apple 4K TV modificatie

Started by vik, July 17, 2019, 17:12:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Rick-DTS

Als ik deze of een "normale" Apple TV 4K via HDMI aansluit op mijn receiver heb ik dan een beter beeld en geluid  dan als ik via de app op de tv ( via optical naar mijn receiver ) kijk en luister?
Ik twijfel over aanschaf Apple 4K daar ik ook alles via app op de tv via receiver kan kijken. Maar als er verschil is ben ik om...

vik

Hoi Rick,

De losse AppleTV (vooral de CM) zal het een stuk beter doen als de interne app op de televisie. We hebben al een aantal keren telefonisch contact gehad maar weet even niet meer wat je nu allemaal exact hebt staan aan apparatuur. Ik bel je wel even.  ;)

Quote from: Rick-DTS on July  4, 2021, 22:09:14
Als ik deze of een "normale" Apple TV 4K via HDMI aansluit op mijn receiver heb ik dan een beter beeld en geluid  dan als ik via de app op de tv ( via optical naar mijn receiver ) kijk en luister?
Ik twijfel over aanschaf Apple 4K daar ik ook alles via app op de tv via receiver kan kijken. Maar als er verschil is ben ik om...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rick-DTS

Top. hebben we nog wel even contact

vik

De AppleTV 4K 2021 modificatie is afgerond en gaat €999,- kosten. (exclusief AppleTV)

T.o.v. van de CM 2017 versie zijn er ook twee clocks vervangen voor betere varianten. In zowel beeld als geluid toch weer een verbetering.

Voor meer info graag even contact opnemen.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HJ

Quote from: vik on July 17, 2021, 08:36:32
De AppleTV 4K 2021 modificatie is afgerond en gaat €999,- kosten. (exclusief AppleTV)

T.o.v. van de CM 2017 versie zijn er ook twee clocks vervangen voor betere varianten. In zowel beeld als geluid toch weer een verbetering.

Voor meer info graag even contact opnemen.  8)


Dat vind ik een best bedrag. Het apparaat zelf kost €200 toch?
Is het dan zoveel beter(of de atv zo slecht)
De Tv word voornamelijk gebruikt om NF, Disney etc te streamer toch? Dat is allemaal gecomprimeerd spul.

vik

€1000,- is voor iedereen een groot bedrag dat kan ik zeker niet ontkennen.

Daar tegen over staat een product met een bepaalde kwaliteit en eindresultaat. Er zit behoorlijk wat tijd in het ontwikkelen van de modificatie. Het werk zelf is een groot risico en ze nemen ook de garantie over.

Dit is een apparaat voor de klanten die het uiterste willen halen uit de hedendaagse streaming services en die het er ook voor over hebben. Streaming is gecomprimeerd dat klopt maar als je een snelle internet verbinding hebt en je gebruikt de meest optimale settings voor bijvoorbeeld Netflix is de winst aanzienlijk.

Compressie in het algemeen is niets nieuws natuurlijk. Uiteindelijk is alles op ht gebied gecomprimeerd zo ook je blu ray schijfje.  ;)

Quote from: HJ on July 17, 2021, 18:26:05
Dat vind ik een best bedrag. Het apparaat zelf kost €200 toch?
Is het dan zoveel beter(of de atv zo slecht)
De Tv word voornamelijk gebruikt om NF, Disney etc te streamer toch? Dat is allemaal gecomprimeerd spul.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

GH

Quote from: HJ on July 17, 2021, 18:26:05
De Tv word voornamelijk gebruikt om NF, Disney etc te streamer toch? Dat is allemaal gecomprimeerd spul.
Investeer in de kwaliteit van je beeldscherm niet in dit soort magische modificaties....

vik

Daar zit zeker een kern van waarheid in.  ;)

Quote from: GH on July 18, 2021, 12:22:04
Investeer in de kwaliteit van je beeldscherm niet in dit soort magische modificaties....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HJ

Quote from: vik on July 18, 2021, 12:37:36
Daar zit zeker een kern van waarheid in.  ;)
Dat houdt toch ook ergens op?
Als de weergever top is is de bron ook mooi om aan te pakken.
De Atv geeft sowieso al mooi beeld vind ik. Iig beter dan de ingebakken apps op mijn tv en chromecast etc.
Natuurlijk gebruik je dit op de hoogst mogelijke kwaliteit, lijkt mij dan.
Ik vind het knap van CM dat ze dit toch weer verder kunnen opkrikken.
Komt ook bij dat de opnames steeds beter worden, er is steeds een beetje  meer te halen.
Mooi Spul!

vik

Inmiddels staat er een wacht tijd tot en met eind November voor de CM AppleTV  mod.  :blink:

Zelfs ik ben wat aan de late kant met inplannen en hopelijk lukt het voor die tijd om een demo unit te laten maken.  Ik ga morgen een stuk of 5-6  units inplannen want anders schuift de boel continue op. Hoe dat er exact uit gaat zien moet ik nog even bedenken. Omdat de prijzen van de AppleTV units flink schommelen weet ik niet of ik er verstandig aan doe om er gelijk 5 of 6 in te kopen, of zelf de Apple tv aan laten leveren door de klant dat moeten we maar even bekijken.  Anyway morgen 5 of 6 inplannen betekent ergens December dat ik kan leveren.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Al enig nieuws over deze units?

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk


vik

Hoi Michel. Ik krijg hopelijk deze maand mijn demo unit binnen (de mod is al lang klaar) enkel alles loopt wat uit met betrekking tot de planningen en schuift wat door.

Quote from: Earthshaker on November 20, 2021, 19:05:11
Al enig nieuws over deze units?

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Ondertussen al iets meer gehoord? Ben benieuwd naar de verschillen.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk


vik

De 2021 4K CM versie gaat op zowel beeld als geluid weer verder als de vorige CM editie.  Onder andere de clocks zijn verbeterd en de modificatie op SMD wat uitgebreider.  De oude versie CM vervalt dus bij deze.

Ik heb er een geleverd aan forum lid Audiomanagement en deze maand krijg ik mijn demo unit. De eerste die in planning staat om hem te testen is Jean Sibelius dat staat al een tijdje vast. Alles is nog steeds wat vertraagd.

De tuning exclusief de Apple TV kost €999,- 

Ik neem sowieso nog even contact met je op Michel.


Quote from: Earthshaker on January 12, 2022, 12:11:25
Ondertussen al iets meer gehoord? Ben benieuwd naar de verschillen.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audiomanagement

Kort voor de kerst arriveerde bij ons de door CineMike gemodificeerde Apple TV. Inmiddels een aantal weken verder en de indrukken zijn zeker heel positief.
De kleuren zijn bijzonder mooi en 'rijk' en hebben aan diepte gewonnen, het beeld is zeer plastisch/filmisch en ook het zwart is dieper zwart dan voorheen. De ATV geeft in de basisversie al een mooi plaatje maar dit is toch van een andere klasse. Vanzelfsprekend is het bronmateriaal van grote invloed, maar bij de juiste kwaliteit bron is het verschil met een UHD BR, voor mij dan toch, niet direct te zien. Neem een 4K/HDR demo fragmentje van YouTube en de exotische vogels en salamanders springen van het scherm, de details zijn een lust voor het oog en de diepte in het beeld doet je soms denken dat het een 3D beeld is. Heb natuurlijk geen originele Apple TV meer om te vergelijken maar bij bijvoorbeeld vergelijking met de Chromecast Ultra... stel je vast dat dat niet te vergelijken is..
Ook het geluid heeft een hele duidelijke upgrade ondergaan en de surround bubbel is veel ruimtelijker en 'rustiger' (realistischer?) geworden, maar ook stereo opnames (live concert opnames van YouTube bijvoorbeeld) zijn meer dan genietbaar en ik merk dat ik daar dan ook steeds meer naar op zoek ga.
Zou fijn zijn deze eens te kunnen vergelijken met de vorige CM versie om te zien wat deze upgrade extra brengt in beeld en geluid, maar dat ligt nog in het verschiet. Eindconclusie voor ons toch dat als je redelijk wat materiaal via streaming bekijkt, zoals wij, de CM ATV een echte aanwinst is.

vik

Leuk verslag Bastiaan en nogmaals veel plezier gewenst!

Ik kom snel even op de koffie.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audiomanagement

Altijd welkom, Vik.
Koffie met vlaai staat klaar.. ;)

vik

Op zeer kort termijn komt er een gebruikte CM AppleTV 4K vrij wegens upgrade naar een 2021 model.

Meer info volgt in een apart verkoop topic.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Pb


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

buckler

Ik heb de mijne ook een tijdje terug mogen ontvangen (ATV 4k 2021 CM) en ben er zeer lyrisch over... ik had wel wat goeds verwacht maar zo goed had ik vooraf niet kunnen geloven.
Korte droge strakke klappen en een helderder en losser mid en hoog. Het beeld ligt ook op een hoog niveau.
En wat mij nog het meeste versteld deed staan ,en wat ik echt nooit had geloofd van te voren, is dat als ik een schijf vanaf mijn Oppo draai mijn NZ9 nog beter presteerd nu de ATV in de keten zit. Ja, ik snap als iemand denkt, he? Maar eerlijk is eerlijk met dat apparaat in mijn keten speelt op een of ander manier mijn set beter.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.
Ik kan iedereen zo'n mod aanbevelen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

RvD

Weet je wat er gebeurt als je de Oppo ook laat modden.  :angel:

De Apple TV van de vorige generatie met mod bevalt mij ook uitstekend. Daar ga je een goede koop aan hebben Denoontje om het vorige model over te nemen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Carloz

Als je maar tegen niemand zegt dat je gaat betalen voor "korte droge strakke klappen".

PascalP

Quote from: RvD on April 20, 2022, 18:54:18
Weet je wat er gebeurt als je de Oppo ook laat modden.  :angel:


En de JVC ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Ja, de Oppo stuffe 2 mod zit ook al in mijn hoofd en heb ik het al met Viktor over gehad... net als straks een Marantz CM amp voor mijn atmos speakers. Die zal er dan ook weer goed aan het geheel doen denk ik zo.
De JVC weet ik niet... een projector zie ik toch altijd meer als een passant maar wie weet want deze is wel een vol treffer moet ik zeggen.
Word vervolgd.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Quote from: buckler on April 20, 2022, 18:10:10
Ik heb de mijne ook een tijdje terug mogen ontvangen (ATV 4k 2021 CM) en ben er zeer lyrisch over... ik had wel wat goeds verwacht maar zo goed had ik vooraf niet kunnen geloven.
Korte droge strakke klappen en een helderder en losser mid en hoog. Het beeld ligt ook op een hoog niveau.
En wat mij nog het meeste versteld deed staan ,en wat ik echt nooit had geloofd van te voren, is dat als ik een schijf vanaf mijn Oppo draai mijn NZ9 nog beter presteerd nu de ATV in de keten zit. Ja, ik snap als iemand denkt, he? Maar eerlijk is eerlijk met dat apparaat in mijn keten speelt op een of ander manier mijn set beter.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen.
Ik kan iedereen zo'n mod aanbevelen.

Sorry maar ... dat gaat toch iets te ver. Omdat er een ander toestel in je keten zit (nl. ATV 4K CM) speelt je Oppo met NZ9 beter?! Ik mag hopen dat de sterke drank je gesmaakt heeft  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050