CineMike Apple 4K TV modificatie

Started by vik, July 17, 2019, 17:12:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Origineel is echt nummer 1 maar de bubbel en impact die de cm versie maakt staat met stip op 2  :headbanging:

vik

Leuk verslag Anton!

Jouw CM Oppo UHD speler is natuurlijk ook niet misselijk   8)

Nogmaals veel plezier!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

 :satisfied:
Misschien dan toch maar eens proberen, ben alleen bang dat hij dan niet meer weg gaat
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Dat is mogelijk hoor Richard houden we wel even contact over.

Anton heeft mijn demo unit gekaapt...  :-X

De eerst volgende mogelijkheid wordt er een nieuwe CM ATV4K voor mij gemaakt.  :music:

Quote from: rdebruin on November 15, 2020, 15:05:54
Qua geluid. Zou je dan nog steeds de uhd prefereren, of heb je zoiets van dat is minimaal.
Ik vind die up mixer van de originele aptv 4K niet slecht maar toch zeker een stuk minder dan een originele uhd atmos disk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Quote from: vik on November 16, 2020, 09:14:57
Dat is mogelijk hoor Richard houden we wel even contact over.

Anton heeft mijn demo unit gekaapt...  :-X

De eerst volgende mogelijkheid wordt er een nieuwe CM ATV4K voor mij gemaakt.  :music:
Terug halen!! Wat heeft die er aan, die heeft niet eens een projector  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Quote from: rdebruin on November 16, 2020, 09:16:53
Terug halen!! Wat heeft die er aan, die heeft niet eens een projector  :D

:headbanging: :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Jawel hoor... een oude 1 chip dlp Mitsubishi  :D

Quote from: rdebruin on November 16, 2020, 09:16:53
Terug halen!! Wat heeft die er aan, die heeft niet eens een projector  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Quote from: vik on November 16, 2020, 09:36:47
Jawel hoor... een oude 1 chip dlp Mitsubishi  :D
Het is niet mijn dag  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji897][emoji897][emoji897]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

De eerst volgende is voor mij, en als die bevalt kunnen ze weer een nieuwe maken voor een ander :P
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

De nieuwste Apple tv is inmiddels besteld en dan wordt gelijk weer gekeken naar de mogelijkheden om deze te verbeteren.

To be continued!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Jij bent de eerste!  :)

Quote from: rdebruin on November 16, 2020, 23:52:20
De eerst volgende is voor mij, en als die bevalt kunnen ze weer een nieuwe maken voor een ander :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Koei

#40
Heb je screencaps van de verschillen tussen een gemodificeerde en stock Apple TV? Ik wil van mijn HTPC met MadVR af, en dit is een van de opties.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

DustinV

#41
Quote from: Koei on June 25, 2021, 11:08:02
Heb je screencaps van de verschillen tussen een gemodificeerde en stock Apple TV? Ik wil van mijn HTPC met MadVR af, en dit is een van de opties.

Ik dacht dat jij dit allemaal maar onzin vond. Of is dit weer een manier van je om lopen te vervelen? Kan je beter op tweakers blijven zitten denk ik.

Edit. Zoals ik al dacht vervelend troll gedrag.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177222.msg3397740#msg3397740

En nog een quote
"Maar het erge is dat als deze toko een Bryston versterker van een modificatie voorziet, en je dus de garantie van Bryston verliest, ze niet garant willen staan voor de kwaliteit. Bryston geeft 20 jaar garantie op hun producten, omdat ze weten dat ze wat degelijks bouwen. Dat is de reputatie van Bryston en die willen ze waarmaken. Alleen Cinemike levert blijkbaar zulk prutwerk dat ze niet durven er 20 jaar garantie op te geven. Denk dat dan al alle alarmbellen moeten afgaan."

En dan hier doen alsof je interesse hebt.

Koei

#42
Quote from: DustinV on June 25, 2021, 11:45:58
Ik dacht dat jij dit allemaal maar onzin vond. Of is dit weer een manier van je om lopen te vervelen? Kan je beter op tweakers blijven zitten denk ik.

Edit. Zoals ik al dacht vervelend troll gedrag.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177222.msg3397740#msg3397740

En nog een quote
"Maar het erge is dat als deze toko een Bryston versterker van een modificatie voorziet, en je dus de garantie van Bryston verliest, ze niet garant willen staan voor de kwaliteit. Bryston geeft 20 jaar garantie op hun producten, omdat ze weten dat ze wat degelijks bouwen. Dat is de reputatie van Bryston en die willen ze waarmaken. Alleen Cinemike levert blijkbaar zulk prutwerk dat ze niet durven er 20 jaar garantie op te geven. Denk dat dan al alle alarmbellen moeten afgaan."

En dan hier doen alsof je interesse hebt. Misselijke vent ben je.
Ik heb serieus interesse, want ik heb met mijn nieuwe tv-meubel geen goede plek meer voor mijn HTPC. Aangezien ik MadVR gewend ben, zoek ik wel iets wat die kwaliteit kan matchen. Is het gek dat ik dan graag wat meer informatie wil? Ik heb al een Vero 4K+ getest, maar die deed niet wat ik wilde. Daarom heb ik nu een AppleTV op het oog, en ben bereid meer te betalen als de scaling beter is na modificaties aangezien ik ook veel Youtube en Twitch kijk. Maar als ik iemand €800 betaal dan wil ik ook graag zien wat ik ervoor terugkrijg, dat jij verkopers blind geloofd wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

En ja, ik vind het nog steeds belachelijk dat Cinemike de garantie van Bryston niet overneemt. Versterkers zijn immers over het algemeen prima te repareren door derde partijen. Bij een Apple TV snap ik dat de garantie verloren gaat, aangezien daar een hoop spul op de PCB zit dat niet door iedereen te repareren is.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

DustinV

Ja het is gek dat je meer wil weten als je eerst hun werk prutwerk noemt en allerlei commentaar hebt en er vervolgens voor bedankt.

vik

Ik zorg dat jij tegen die tijd een demo unit kan testen.

Wat betreft die Bryston amps: die modificaties zijn destijds "custom" ontworpen voor twee klanten en een daarvan is Lars Mette van Hollywood Zuhause (ze zijn dus nooit officieel aangekondigd op de website) en daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt. En dat is dat ze daar geen 20 jaar garantie op geven. De klanten zijn daar mee akkoord gedaan en die geven daar dus helemaal niets om en twee jaar was gewoon prima en volgens de afspraak. Een onderdeel wat regelmatig defect raakt is de encapsulated standby power supply. En dit is een onderdeel waar CM niets aan heeft gedaan.  ;)

Daar kun je natuurlijk alles van vinden (neem een voorbeeld aan jou )  maar hij (de eigenaar) zit niet niet te wachten om 20 jaar lang garantie te leveren en zeker niet waar ook revisies aan te pas komen.

Quote from: Koei on June 25, 2021, 19:15:16
Ik heb serieus interesse, want ik heb met mijn nieuwe tv-meubel geen goede plek meer voor mijn HTPC. Aangezien ik MadVR gewend ben, zoek ik wel iets wat die kwaliteit kan matchen. Is het gek dat ik dan graag wat meer informatie wil? Ik heb al een Vero 4K+ getest, maar die deed niet wat ik wilde. Daarom heb ik nu een AppleTV op het oog, en ben bereid meer te betalen als de scaling beter is na modificaties aangezien ik ook veel Youtube en Twitch kijk. Maar als ik iemand €800 betaal dan wil ik ook graag zien wat ik ervoor terugkrijg, dat jij verkopers blind geloofd wil niet zeggen dat iedereen dat doet.

En ja, ik vind het nog steeds belachelijk dat Cinemike de garantie van Bryston niet overneemt. Versterkers zijn immers over het algemeen prima te repareren door derde partijen. Bij een Apple TV snap ik dat de garantie verloren gaat, aangezien daar een hoop spul op de PCB zit dat niet door iedereen te repareren is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Koei

Top, laat maar weten als je een 2021 model te leen heb. Wil hem graag proberen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

J.A.F._Doorhof

@dustin
Dat soort uitspraken doen we hier niet
Aub post aanpassen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

#47
Gister heb ik een demo gekregen van de test versie (CM 2017 VS CM 2021) en het eerste wat gelijk opviel was de winst in de beeldkwaliteit. Het beeld heeft wat minder beeldruis en door deze winst wordt het beeld wat tastbaarder. Dit was duidelijk te zien op de Sony 380 laser plus het grote kijk formaat. Ook het geluid was iets ruimtelijker.

Als test hebben we de film Mulan aangehouden (via de Disney app) CM heeft ook meer gedaan op de 2021 versie waaronder het vervangen van een extra klok. So far so good and to be continued!

Er komt binnen kort een gebruikte 2017 CM Apple TV vrij van een klant, en die bied ik te koop aan via een apart topic.

Het gaat allemaal even duren gezien de werk plaats mega vol zit en ook 2 vakanties die tussen door gepland staan. Ik laat er de eerst volgende mogelijkheid gelijk 5 of 6 maken voor de verkoop. Dit wordt dan wel de 64gb versie.

Wordt vervolgd!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Interssant Viktor over de verschillen, tegen die tijd een demo?

Ben wel benieuwd

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Geen probleem Martin doen we.  8)

Quote from: DVDmartinDVD on July  2, 2021, 21:24:35
Interssant Viktor over de verschillen, tegen die tijd een demo?

Ben wel benieuwd

Martin.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike