Ervaringen Kemp Powerstrip

Started by MarcoV, May 13, 2004, 07:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr



Tot nu bevalt de POwerstrip mij ook. Ik heb hem nog maar een week en het inspelen vordert gestaag. Was alle emotie weg in het begin, nu is die er weer volop en wat vooral opvalt is een ""enorme" rust als ik nu een plaat op zet. Het laag is ook meer aanwezig al is die nog niet helemaal strak. Dat zal best nog wel komen denk ik.

Een powersource was mij te duur, daar kun je nog zoveel andere dingen voor doen.
Wim van Kraanen de importeur demonstreert er inderdaad altijd mee en zijn demo's zijn ook vaak de beste die er zijn. Hij besteed daar ook altijd veel aandacht aan. Ik ken hem persoonlijk. Hij heeft mijn Audio Innovations ook gedeeltelijk gemodificeerd. Hij staat tenminste met beide benen op de grond.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Tja, ik zit juist te twijfelen tussen de Isotek G2 mini-sub en de powersource. Scheelt toch 400 euro, kan ik m'n bekabeling van betalen  ::)

Binnenkort krijg ik de G2 mini-sub als demo thuis voor een tijdje. Daar eens rustig naar luisteren en wellicht proberen ook de powersource te lenen. Als er veel verschil in zit wil ik de powersource overwegen maar liever natuurlijk de G2 mini-sub (die er ook nog eens VEEL mooier uitziet  8))
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Scarp

Misschien een idee om ff te wachten op garmt z'n review van de isotek spullen :)

FrankB

Quote from: Scarp on May 30, 2004, 13:05:28
Misschien een idee om ff te wachten op garmt z'n review van de isotek spullen :)

Die ga ik zoiezo met veel interesse volgen, en heb geen haast met de aanschaf maar ben natuurlijk ook ZEER benieuwd wat de filters doen in mijn situatie. Ik vertrouw op Garmtz z'n expertise maar hij kan niet oordelen over de invloed op mijn set. Ik weet ook niet of Garmtz de eerste tweede generatie mini-sub krijgt (daar ik de allereerste G2 mini-sub te testen krijg van de importeur ben ik wel benieuwd).
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Scarp

Tuurlijk, een review is altijd gedaan in een bepaalde situatie met bepaalde componenten, die nagenoeg nooit gelijk zijn als je eigen situatie. Ik gebruik reviews alleen maar om een eerste indruk te krijgen van iets en daarna moet je altijd zelf testen of je tot dezelfde conclusies kan komen.

Ik ben in ieder geval dan ook benieuwd naar jou ervaringen van jou testen :)

FrankB

Quote from: Scarp on May 30, 2004, 13:13:02
Ik ben in ieder geval dan ook benieuwd naar jou ervaringen van jou testen :)

Ik zal mijn ervaringen zeker delen op het forum. Ik hoop dat de Isotek pas komt als alle nieuwe powercables er ook zijn maar ik ben bang dat ie eerder is. Maar goed, dan kan ik wel beter het effect horen op mijn huidige set-up zonder andere extra wijzigingen.

Ben ook zeker erg benieuwd naar Garmtz z'n resultaten en of die overeen komen met wat ik opmerk  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

BOUBOU

Quote from: MarcoV on May 30, 2004, 12:51:23


Ik ben benieuwd of je na al die vernieuwingen exact kunt aanwijzen welk onderdeel verantwoordelijk is voor welke verandering - ik vind dat toch minder makkelijk  ;)

Marco

Ik kan altijd nog terug naar mijn oorspronkelijke setup.....ik heb immers niets verkocht.  :)

Ik ga dit tzt. als ik zin en tijd heb nog eens haar fijn uitpluizen  ;)

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Tube-freak

Quote from: advr on May 30, 2004, 12:57:17

Tot nu bevalt de POwerstrip mij ook. Ik heb hem nog maar een week en het inspelen vordert gestaag. Was alle emotie weg in het begin, nu is die er weer volop en wat vooral opvalt is een ""enorme" rust als ik nu een plaat op zet. Het laag is ook meer aanwezig al is die nog niet helemaal strak. Dat zal best nog wel komen denk ik.

Een powersource was mij te duur, daar kun je nog zoveel andere dingen voor doen.
Wim van Kraanen de importeur demonstreert er inderdaad altijd mee en zijn demo's zijn ook vaak de beste die er zijn. Hij besteed daar ook altijd veel aandacht aan. Ik ken hem persoonlijk. Hij heeft mijn Audio Innovations ook gedeeltelijk gemodificeerd. Hij staat tenminste met beide benen op de grond.

De powersource gaat toch een heel stuk verder dan de powerstrip.  Maar het scheelt inderdaad een hoop geld.
De reden dat ik de powersource neem is dat er een gescheiden filter in zit voor digitale aparaten en voor versterkers.
Dat kan je ook oplossen door 2 powerstrips te nemen, maar dan kan je net zo goed meteen de powersource nemen die toch al een stuk geavanceerder is.

En ik weet dat Wim van kraanen en Bob zeer kundige mannen zijn en bovenal ook liefhebbers.  Bob is al paar keer bij me thuis geweest en ben ook wel is bij Wim langs geweest voor nieuwe buizen.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

advr

Quote from: FieroGT on May 30, 2004, 18:03:28


En ik weet dat Wim van kraanen en Bob zeer kundige mannen zijn en bovenal ook liefhebbers.  Bob is al paar keer bij me thuis geweest en ben ook wel is bij Wim langs geweest voor nieuwe buizen.


Bij Bob heb ik afgelopen week de power strip opgehaald, bi hem heb ik overigens mijn luisprekers en c spelen gekocht toen hij nog in Alphen woonde en werkte. Bob is een echte analoog aanhanger geworden sinds hij bij WIm weer weg is en na een hartinfarct.

Voor de power source kun je wel 5 strips kopen volgens mij. Ik wilde met de powerstrip ook een beveiliging voor bliksem inslag en pieken en dalen in het el. net weg filteren. Een geschieden filter voor de de digitale bronnen komt later wel. Ik had inderdaad de gedachte later dit jaar een 2e te kopen.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

@ FieroGT
waarom probeer je niet ook nog andere merken, bv de Isotek mini-sub. Ik weet niet of het wat is maar die is 400 euri goedkoper dan de powersource en heeft ook gescheiden filters voor analoog en digitaal.

@advr
de powersource is €1295, dus je koopt er 2 powerstrips voor. Valt op zich nog mee voor wat je krijgt maar natuurlijk wel een hoop geld  ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: frenkb on May 30, 2004, 19:00:31

@advr
de powersource is €1295, dus je koopt er 2 powerstrips voor. Valt op zich nog mee voor wat je krijgt maar natuurlijk wel een hoop geld  ;)

ik dacht dat ie duurder was, valt wel mee dus maar ik vind het toch genoeg zo.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on May 30, 2004, 19:02:28
ik dacht dat ie duurder was, valt wel mee dus maar ik vind het toch genoeg zo.

Ad.

Gelijk heb je, je kan altijd bezig blijven  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tube-freak

Quote from: advr on May 30, 2004, 18:55:58


Bij Bob heb ik afgelopen week de power strip opgehaald, bi hem heb ik overigens mijn luisprekers en c spelen gekocht toen hij nog in Alphen woonde en werkte. Bob is een echte analoog aanhanger geworden sinds hij bij WIm weer weg is en na een hartinfarct.

Voor de power source kun je wel 5 strips kopen volgens mij. Ik wilde met de powerstrip ook een beveiliging voor bliksem inslag en pieken en dalen in het el. net weg filteren. Een geschieden filter voor de de digitale bronnen komt later wel. Ik had inderdaad de gedachte later dit jaar een 2e te kopen.

Ad.

Ow ik wist niet dat Bob weg was bij Analogue Audio, en dat van die Heart attack wist ik ook niet.  Het gaat toch wel goed met hem hoop ik.  heeft ie nu weer een eigen zaak dan ofzo.  (sorry voor de offtopic). Hij werkte zich altijd een slag in de rondte dat weet ik wel.

Maar zoals ik al zei die powersource is meer dan aleen een paralel filter zoals de powerstrip dat is.
Dus het lijkt me niet een optelsom van het aantal stekker ingangen tellen en dan tot de conclusie komen dat je beter de powerstrip kan kopen omdat dat goedkoper is.

De powerstrip is een paralel filter
De powersource is een paralel en serieel filter met ook een x aantal spoelen en condensators en meerdere filtersecties.

Dat sommige niet helemaal 100% tevreden zijn met de powerstrip kan wellicht komen door de volgorde van de aparaten in het stekkerblok.  Als je de volgorde veranderd dan helpt dat wellicht ook iets.  En hoeveel invloed de digitale aparaten hebben weet ik niet precies maar ik weet wel dat wordt aangeraden om dit niet op het zelfde filter te zetten als je versterker (Tenminste dat heb ik ooit eens gelezen, de audiofiele praktijk kan altijd anders uitpakken natuurlijk).

Die powersource is overigens zo een beetje het laatste wat ik koop aan upgrades.  Het moet zeg maar de finishing touch worden. 

Als je goedkoop wil doen kan je ook een stekkerblok met filter bij de praxis kopen voor 60 euro ofzo.  Helpt best goed, aleen jammer dat je dynamiek nergens meer te bekennen is.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

advr

Quote from: FieroGT on May 30, 2004, 20:33:13


Ow ik wist niet dat Bob weg was bij Analogue Audio, en dat van die Heart attack wist ik ook niet.  Het gaat toch wel goed met hem hoop ik.  heeft ie nu weer een eigen zaak dan ofzo.  (sorry voor de offtopic). Hij werkte zich altijd een slag in de rondte dat weet ik wel.

Dan maar even off topic. Bij een hart aanval mag je wel even stil staan. Bob heeft in oktober eeb hart aanvan gehad. Na zijn ziekte bed (hoe lang weet ik  niet) is ie gestopt bij Wim en toch weer voor zichzelf begonnen. Hij woont overigens op zo'n 400 m van Wim vandaag. Kijk maar op http://www.xperienced-audio.nl/ zijn vernieuwd site. Hij kan zich aaridg in het rond werken. Hopelijk heeft er van geleerd. Hij is ook gescheiden en heeft weer een vriendin. Volgens mij gaat het hem goed nu.

Quote from: FieroGT on May 30, 2004, 20:33:13

Maar zoals ik al zei die powersource is meer dan aleen een paralel filter zoals de powerstrip dat is.
Dus het lijkt me niet een optelsom van het aantal stekker ingangen tellen en dan tot de conclusie komen dat je beter de powerstrip kan kopen omdat dat goedkoper is.

De powerstrip is een paralel filter
De powersource is een paralel en serieel filter met ook een x aantal spoelen en condensators en meerdere filtersecties.

Dat sommige niet helemaal 100% tevreden zijn met de powerstrip kan wellicht komen door de volgorde van de aparaten in het stekkerblok.  Als je de volgorde veranderd dan helpt dat wellicht ook iets.  En hoeveel invloed de digitale aparaten hebben weet ik niet precies maar ik weet wel dat wordt aangeraden om dit niet op het zelfde filter te zetten als je versterker (Tenminste dat heb ik ooit eens gelezen, de audiofiele praktijk kan altijd anders uitpakken natuurlijk).

Die powersource is overigens zo een beetje het laatste wat ik koop aan upgrades.  Het moet zeg maar de finishing touch worden. 

Als je goedkoop wil doen kan je ook een stekkerblok met filter bij de praxis kopen voor 60 euro ofzo.  Helpt best goed, aleen jammer dat je dynamiek nergens meer te bekennen is.



Ik heb overigens bewust voor de powerstrip gekozen en niet voor zo'n stekker blokje van de praxis of sitecomm. De power source vond ik gewoon te duur. Natuurlijk is zo'n power source beter en heeft meer technologie in huis om alles goed te kunnen scheiden maar ik heb er het geld niet voor over. Ik heb ook nog een zwaar ONEAC filter waar ik mee kan experimenteren. Dan kan ik eens kijken of de digitale "troep"invloed heeft op het geluid.

Er zijn nog zoveel dingen die ik nog wil. Het gezin vraagt natuurlijk ook veel geld dus is het kiezen. Ik merk in ieder geval dat de powerstrip al een flinke stap vooruit is. Het geeft meer rust en als ik echt geld ga overhouden dan zal er vast wel een power source komen echter pas na nieuwe andere componenten.

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tube-freak

Ik begrijp inderdaad dat iedereen koopt wat zijn / haar budget toelaat.  Daar hebben de meeste mensen last van.  Ik wilde eigelijk al bijna 2 jaar die powersource.  Nu had ik het geld ervoor.   Anders had ik ook die powerstrip genomen.  Ik heb geen gezin te onderhouden dat scheelt.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

advr


Da's dan effe wat makkelijker als je geen gezin hebt te voeden....

Gelukkig mogen er bij mij wel lekkere boxen in de kamer staan en niet van die Bose melkpakken, of nog erger een stereo setje van de kruidvat.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Gisteren heb ik samen met reMC een vergelijking gedaan tussen mijn compleet ingespeelde (1 maand) Powerstrip met Motorflex en mijn oude Rittal blokje met Lapp kabel. De laatste tijd werd ik nooit meer echt enthousiast muzikaal gezien van mijn set en het enige dat ik eigenlijk echt had veranderd was mijn stekkerblok. Gisteravond ben ik weer eens teruggegaan naar de 'oude situatie'. Wat bleek? Het klonk gewoon veel beter met het standaard Rittal blokje! Vloeiender, minder 'kil', beter geplaatst van de luidsprekers af. Vervolgens ben ik gaan kijken welk component nou niet blij was met de Kemp. Dit bleken zowel de eindversterker als de voorversterker te zijn, die wellicht niet toevallig een schakelende voeding gebruiken.

Ik heb een mail naar Kemp gestuurd of je hun Powerstrip wel hebben getest met apparatuur met geschakelde voedingen.

Ik ga in ieder geval mijn Powerstrip wegdoen. In MIJN set werkt hij gewoon niet goed... :(  In andere sets presteerde hij wel heel wat beter.

FrankB

Quote from: garmtz on June 17, 2004, 09:22:26
Ik ga in ieder geval mijn Powerstrip wegdoen. In MIJN set werkt hij gewoon niet goed... :(  In andere sets presteerde hij wel heel wat beter.

Zonde Garmt, ik ben benieuwd wat Kemp daarover te melden heeft.

Wordt nu wel steeds nieuwsgieriger naar de Isotek  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: frenkb on June 17, 2004, 09:30:30
Zonde Garmt, ik ben benieuwd wat Kemp daarover te melden heeft.

Wordt nu wel steeds nieuwsgieriger naar de Isotek  ;D

Ben ook benieuwd...

Om maar je PM gelijk te beantwoorden: ik heb nog geen echte afspraak gemaakt, maar ga dat ZEER binnenkort doen. Ik ken heel betrouwbare mensen in de industrie die gewoon lyrisch zijn over Isotek, dus wie weet. Ik wil eigenlijk een Qube 2K en de nieuwe MiniSub.

FrankB

Quote from: garmtz on June 17, 2004, 09:33:31
Ben ook benieuwd...

Om maar je PM gelijk te beantwoorden: ik heb nog geen echte afspraak gemaakt, maar ga dat ZEER binnenkort doen. Ik ken heel betrouwbare mensen in de industrie die gewoon lyrisch zijn over Isotek, dus wie weet. Ik wil eigenlijk een Qube 2K en de nieuwe MiniSub.

Hou me zeker op de hoogte van je bevindingen !! Mijn ervaring is nog minimaal dus kan moeilijker de effecten beoordelen maar ga het zeker proberen. Lijkt me interessant om die naast elkaar te leggen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: garmtz on June 17, 2004, 09:22:26

Ik ga in ieder geval mijn Powerstrip wegdoen. In MIJN set werkt hij gewoon niet goed... :(  In andere sets presteerde hij wel heel wat beter.

Da's zeker zonde. :P

In mijn geval werkt het wel, althans dat idee heb ik wel. Het gelud is er in ieder geval niet slechter door geworden. Over een maandje ga ik wel eens een keer naar de oude sitatie terug maar nu heb ik in ieder geval geen reden om te klagen en om terug te gaan naar de oude situatie. Het klinkt bij mij wel allemaal vloeiend en met meet detail. 8).

Gelukkig werkt het bij mij wel. ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on June 17, 2004, 10:55:06
Gelukkig werkt het bij mij wel. ;D

Hallo Ad, dat zal denk ik komen door het feit dat jij geen apparaten hebt met schakelende voeding. Die houden blijkbaar niet van de parallelfiltering van de KEMP. Misschien een expert die zou kunnen bedenken waarom...?  :-\

Ben blij dat het bij jou wel goed werkt!

garmtz

Quote from: frenkb on June 17, 2004, 09:30:30
Zonde Garmt, ik ben benieuwd wat Kemp daarover te melden heeft.

Heb al een reactie gekregen:

Quote
Hallo Garmtz,

Wij bouwen regelmatig KE-SNS MODULES in apparatuur met geschakelde
voedingen, met goede resultaten! Ik vermoed dat jij last hebt van het
zogenaamde loupeffect. Doordat de netspanning schoner is geworden hoor je nu
beter hoe de apparatuur hoort te klinken. Zeer waarschijnlijk werdt dit door
de vervuilde netspanning gemaskeerd...

Jouw probleem komt mij wel bekend voor want als ik hier (maar ook bij
anderen) een zuivere sinus wisselspanning (Exact Power, PS-Audio) aansluiten
dan gaat het zeer electronisch en kil klinken. Met onze KE-POWER PLANT
lossen we dit op door 10 % derde harmonische toe te voegen. Bij elke Siltech
kabel die we hier probeerd hebben ook een technisch en elektronisch geluid.
Veel mensen gebruiken van den Hul koolstofkabels en (digitale) scherpte uit
hun installatie te halen maar ik vind dit niet de juiste methode.

Ons advies is om de installatie door te lopen om te onderzoeken waar het
kille/mechanische geluid vandaan komt.

Succes!

Ron

Ik heb in verleden in het bedrijfsleven veel onderzoek naar geschakelde
voedingen gedaan. Veel fabrikanten claimen dat dit gehoormatig betere
voedingen zijn maar ik ben het hier niet mee eens. Het is slechts een
methode om veel goedkopere voedingen te maken en doordat het gewicht minder
is worden de transportkosten lager...

en mijn reactie:

Quote
Hallo Ron!

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Echt een
service die ik wel waardeer.

Bij mij gaat het in een film/muziek-installatie puur om
het muziekgenot. Als dat door een product wordt verminderd
en niet wordt verbeterd, dan voldoet deze niet in mijn
og(r)en. Niet om iets af te doen aan de producten of jouw
visie (ik heb voornamelijk verbeteringen gehoord in andere
sets en je ideeën zijn absoluut valide en solide), het is
alleen mijn mening van het product (en andere producten) in
mijn set en met mijn oren/mening. Ik ga nog zeker verder
experimenteren, ben nu echter weer blij met de ongefilterde
'oude' situatie. Mijn luisterplezier was gewoon even weg.
Dat ik dan naar een 'gemaskeerd' systeem luister is dan maar
even mijn keuze denk ik... :-)

Ron, wederom bedankt en veel succes met je produkten!

Met vriendelijke groet,

Garmt van der Zel

Ik wil benadrukken dat dit dus MIJN indrukken zijn en niet toepasbaar in alle andere sets!

patrick_vdb

Hi,

De reactie van Ron ligt toch in dezelfde lijn als m'n commentaar in reply#37, was te verwachten natuurlijk. Maar uiteindelijk draait het om het luistergenot en de muzikaliteit en als die beter gerealiseerd wordt zonder filtering (of andere filtering) dan is de keuze gemakkelijk ;)

Mvrg

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on June 17, 2004, 13:40:49
De reactie van Ron ligt toch in dezelfde lijn als m'n commentaar in reply#37, was te verwachten natuurlijk.

Inderdaad geven jullie beiden een antwoord van vrijwel exact gelijke strekking... :)

Quote
Maar uiteindelijk draait het om het luistergenot en de muzikaliteit en als die beter gerealiseerd wordt zonder filtering (of andere filtering) dan is de keuze gemakkelijk ;)

Kijk, dat bedoel ik... Ik weet gewoon zeker dat er producten zijn die mij dat schone geluid geven ZONDER dat het klinisch wordy. Eerlijk gezegd geloof ik gewoon niet dat ik een probleem heb in mijn componenten en dat dat nu aan het licht komt. Binnenkort Isotek, wie weet wat dat brengt. Misschien de Exact Power van Jaco eens lenen in mijn reviewperiode, dan heb ik weer wat anders om mee te vergelijken.