Moon 340i ervaringen.

Started by CP010, May 26, 2019, 14:24:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CP010

Zijn er op dit forum eigenaars van deze Moon versterker? Ben op dit moment de trotse bezitter van een Naim Superuniti en aan het kijken naar een upgrade die Sonus Fabers Olympia 2 kunnen aansturen. Wat zijn de pluspunten en minpunten van de Moon 3401? Moon wordt bij veel van de betere audio zaken verkocht maar je lees maar weinig over Moon. Dus advies is welkom?  :headbanging:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

chansig

De Naim stuurt de speakers niet goed aan ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Traspax

Heb de Moon 340i een tijdje in huis gehad met erg goede ervaringen. Klinkt levendig en transparant zonder fel te worden. Houdt ook moeilijkere luidsprekers en luidsprekers met laag rendement goed onder controle. Ik heb ook ervaring met de Moon 700i. Ondanks het feit dat dit het kostbare topmodel van de geïntegreerde versterker lijn van Moon is, heeft de 340i mijn duidelijke voorkeur. Is veel levendiger en sneller met een erg mooi hoog.

CP010

Op dit moment heb ik Sonus Faber Signums maar die heb ik verkocht en ik wil daarna upgrade doen naar de Sonus Faber Olympia 2 dus iets meer vermogen van de versterker zou beter uitkomen.  :colgate:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

kingfriko

Ik speel zelf ook met de 340i en heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee , niet ergens te beluisteren bij je in de buurt ?
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

jahtari

Waarom zou de naim dit niet kunnen aansturen? Met een paar watt maak je al een aardig kabaal. En de gevoeligheid van de olympica is 1db meer.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

CP010

Nee de Naim stuurt goed aan maar wil graag een upgrade doen en helaas de Naim Nova klinkt voor mij oren gewoon niet goed genoeg. Wat ik mooi vindt is dat je BV Moon en andere merken kan upgraden met een ander streaming board in de toekomst. Dat kan namelijk met Naim niet. Deze apparatuur kost best wel veel geld en dan een klein beetje toekomstproof is wel belangrijk. Dus binnenkort maar eens gaan luisteren naar Moon.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

MechanicalAnimal

Quote from: CP010 on May 29, 2019, 13:04:09
Dus binnenkort maar eens gaan luisteren naar Moon.

ik mag toch even aannemen dat je die Moon even meesleept en thuis de sporen geeft op je systeem?.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kingpin

Quote from: CP010 on May 29, 2019, 13:04:09
Nee de Naim stuurt goed aan maar wil graag een upgrade doen en helaas de Naim Nova klinkt voor mij oren gewoon niet goed genoeg. Wat ik mooi vindt is dat je BV Moon en andere merken kan upgraden met een ander streaming board in de toekomst. Dat kan namelijk met Naim niet. Deze apparatuur kost best wel veel geld en dan een klein beetje toekomstproof is wel belangrijk. Dus binnenkort maar eens gaan luisteren naar Moon.
Toekomstproof in de elctronica kun je imo wel vergeten  ::)
Wel mooi spul dat Moon.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

B-art

Vind hem met 4200 euro wel aan de prijs. Daarnaast moet je extra betalen voor digitale opties en phono: "5 ongebalanceerde lijningangen inclusief een Mini-Jack-ingang aan de voorzijde1 gebalanceerde XLR-ingang1 audioingang die fungeert als een "pass-through" waarbij de volumeregeling wordt omzeild >> deze kan worden gebruikt voor het aansluiten van componenten die hun eigen volumeregeling hebben, zoals bijvoorbeeld een surround-processoroptioneel verkrijgbaar >> "D3"-module: 4 digitale ingangen (DSD64/128/256 + 32bit / 384kHz op USB)optioneel verkrijgbaar >> "P"-module: MM/MC Phono".
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

CP010

Ben het wel met eens dat de Moon aan de prijs is maar de Naim zit in dezelfde prijsklasse en die vindt ik niet goed genoeg. En natuurlijk ga ik de Moon goed beluisteren.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

chansig

Quote from: CP010 on May 29, 2019, 13:04:09
Nee de Naim stuurt goed aan maar wil graag een upgrade doen en helaas de Naim Nova klinkt voor mij oren gewoon niet goed genoeg.

Wat mis je op het moment met de Naim in je geluid ? Wat maakt dat je denkt dat de Moon dit wel gaat geven ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Overigens gewoon een andere versterker kopen omdat het kan lijkt mij ook een goede insteek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CP010

De Naim superuniti heeft echt de Naim prat en dat heeft de Nova niet. De Superuniti klinkt ook wat minder hoog en de Naim Nova is voor mij oren veel te hoog. Ik hoor nu dat Naim misschien ook gaat uitkomen met opvolger van SN2 dat zou ook een kans hebber kunnen zijn. Het upgrade pad kriebelt  :worship:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

chansig

Ah de prat.

Wat bedoel je met minder en teveel hoog en dat de versterker dat heeft ?

En als het kriebelt gewoon gaan gaan krabben. Of niet en dan gaat de jeuk vanzelf over.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CP010

De Naim Superuniti is wat donkerder van geluid terwijl de Nova weer meer hoog heeft. De Superuniti heeft veel minder hoog en veel gevoel voor ritme.
De Naim Nova is breeder, en hoger in geluid maar met minder ritme. Misschien een rare omschrijving maar zo hoor ik het het. Met Naim best veel
moeilijkheden gehad en een paar keer is de versterker terug geweest en heb daarvoor wel een nieuwe gehad maar dat is wel twee gebeurd.
Dus ik verlies wel een beetje het vertrouwen. Over Moon hoor ik niets slechts en het upgraden van het streaming board vind ik wel een pre.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Xander32

Ik zou eerst de Olympia`s kopen en die op de Naim aansluiten en daar een tijdje naar luisteren.
Wanneer je daaraan gewent bent, kan je voorts omzie naar een andere versterker (indien die behoefte er dan nog is).


Quote from: CP010 on May 31, 2019, 11:30:04
De Naim Superuniti is wat donkerder van geluid terwijl de Nova weer meer hoog heeft. De Superuniti heeft veel minder hoog en veel gevoel voor ritme.
De Naim Nova is breeder, en hoger in geluid maar met minder ritme. Misschien een rare omschrijving maar zo hoor ik het het. Met Naim best veel
moeilijkheden gehad en een paar keer is de versterker terug geweest en heb daarvoor wel een nieuwe gehad maar dat is wel twee gebeurd.
Dus ik verlies wel een beetje het vertrouwen. Over Moon hoor ik niets slechts en het upgraden van het streaming board vind ik wel een pre.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CP010

Hallo Xander je heb gelijk even rust op de plaats. Eerst de Sonus Fabers en daarna ga ik weer verder kijken.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Tabcam

Quote from: CP010 on May 31, 2019, 13:41:57
Hallo Xander je heb gelijk even rust op de plaats. Eerst de Sonus Fabers en daarna ga ik weer verder kijken.
:pompom: Ik ken het gevoel van stappen willen maken. Ik wilde eind vorig jaar ook een nieuwe versterker kopen en bedacht me ineens hoever het bedrag me bracht richting actieve luidsprekers.

Momenteel twijfel ik tussen een PureAudioProjects Trio 15 (of vergelijkbaar open baffle), Dutch&Dutch 8c, Kii Three of andere cardoïde speakers(Gethain bv.). Bij de D&D en Kii Three heb ik geen versterker meer nodig, Bij de PAP trio 15 wel.

Ik ben nu naar de gehele keten aan het kijken omdat best veel opties gedeeltelijk streaming bevat. Lastig is dat je niet gehele sets in één keer thuis kan beluisteren. Ik ga nu eerst lekker luisteren en dan pas beslissen :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Andere speakers gaan echt een/het verschil maken :thumbs-up:.
Plaats die dan eerst op de huidige versterker, die ken je onderwijl. Als je dan na een tijdje het gevoel hebt dat die niet goed matcht met de ls. of dat er meer uit de ls valt te halen, kan je altijd nog omzien naar een andere versterker.

Quote from: CP010 on May 31, 2019, 13:41:57
Hallo Xander je heb gelijk even rust op de plaats. Eerst de Sonus Fabers en daarna ga ik weer verder kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CP010

Afgelopen zaterdag geluisterd naar de Moon330/390 combi versus Naim Supernait 3 met NDX2. Dat is toch echt wel schrikken. De Naim combi klonk voor ons zeer goed. Na 1 nummer op de Moon zeiden we beiden laat maar. Ik blijf bij Naim.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

CP010

Dank je voor het door geven van deze link   ^^
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

MechanicalAnimal

Quote from: CP010 on August 29, 2019, 18:03:02
Afgelopen zaterdag geluisterd naar de Moon330/390 combi versus Naim Supernait 3 met NDX2. Dat is toch echt wel schrikken. De Naim combi klonk voor ons zeer goed. Na 1 nummer op de Moon zeiden we beiden laat maar. Ik blijf bij Naim.

Op welke luidsprekers heb je deze beluisterd?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

CP010

Eerst op Sonus Faber Sonetta 3 maar dat werkte niet. Daar waren beide sets gewoon te goed voor. Daarna op de Focal Kanta 2 en daar klonk de Naim set veel beter als de Moon set. Ben benieuwd naar de vernieuwde Olympia serie. Morgen komt Sonus Faber met de mededeling over de nieuwe modellen.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.