RemiScoop

Started by Communicator, September 23, 2005, 20:47:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

En natuurlijk weer foto,s ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Communicator

Vandaag goede hulp gehad. We hebben de Projector en het scherm opgehangen (wat een rekenwerk is dat zeg.....) en daarna heb ik alles opgesteld, zij het ietwat professorisch.

Eerst maar de foto's:

Vanuit de kijkerspositie MET het licht aan:


De achterkant, inclusief twee speakers (de center moet nog een stand en een kabeltje hebben.....)


De combi-foto:


Detail van LOTR:ROTK, uiteraard de EERSTE film die gechecked werd


De entree:

Ja.....het bordje is er al, nu nog een certificaat van George.....;


Zoals wel te zien is op de screenshots: Een geweldig plaatje. Vanavond met de vrouw 'Madagascar' gezien (het blijven vrouwen.....): In één woord GEWELDIG!!!!

Ook het geluid is bijzonder goed. Alles moet natuurlijk nog ingeregeld worden, maar het klinkt al voor 75% in één keer goed.

Nu rest nog het netjes opruimen van de kabels (nog steeds geen zwarte kabelgoten gevonden.....), center speakers op stands plaatsen, een kastje voor de apparatuur, wat lampen (iemand nog kleine 'filmspots' in de aanbieding???), de X-10 installeren en wachten op de sterren voor de hemel.....



Dracoplasm

Erg netjes op weg, veel plezier ermee!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Dru

Ziet er al erg aardig uit!

ben benieuwd naar die sterren hemel

reza

Ziet er erg mooi uit ;D :o
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Communicator

Dank voor de complimenten......Nadeel van zo'n mooie PJ en DVD speler heb ik wel al ondervonden: Als de bron niet helemaal jofel is (soms heb je 'toevallig' weleens een kopietje van iets in handen....;) ), dan valt dat gelijk op.....

Voor de mede-PJ bezitters: Zetten jullie NA het kijken (en afkoelen, natuurlijk), de lenskap weer op de lens?

RonG

Quote from: Communicator on November  6, 2005, 22:21:37
Voor de mede-PJ bezitters: Zetten jullie NA het kijken (en afkoelen, natuurlijk), de lenskap weer op de lens?

Ik wel, automatisme. Ik weet niet of het noodzakelijk is maar kan natuurlijk geen kwaad.

Ziet er trouwens allemaal goed uit hoor.

gr,

Ron

reza

Heb ik wel altijd gedaan ::) Maar nu doe ik het bijna niet meer!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: Communicator on November  6, 2005, 22:21:37

Voor de mede-PJ bezitters: Zetten jullie NA het kijken (en afkoelen, natuurlijk), de lenskap weer op de lens?


Nope doe ik nooit, al is het aleen maar om mn focus niet te verdraaien.



Groet, Sjors

reza

Ja dat is dus 1 van de redenen dat ik het ook niet meer doe ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Quote from: reza on November  7, 2005, 19:07:42
Ja dat is dus 1 van de redenen dat ik het ook niet meer doe ;D


;)

Markaudio

Quote from: Communicator on November  5, 2005, 23:49:06
.......... de X-10 installeren en wachten op de sterren voor de hemel.....

Met de X-10 heb ik niet zulke goede ervaringen jij wel? Bij mij werd de soundstage veel smaller en het geluid doodser. Als je hem nog niet geprobeerd heb ik je set zou ik hem eerst op proef nemen.

Mvg
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Communicator

Tja.....denk niet dat Frank de X10 nog terug zal nemen.....

Ik heb het even aangesloten als proef, maar ik hoor niet echt een groot verschil.......Ik zie niet in hoe het ook verschil zou KUNNEN maken (ik ben geen kabel-omdraai addept.....)

Helaas zit ik momenteel met een inmobiel been, dus ligt het HT werk even stil.......

Ben ook nog steeds op zoek naar mooie zwarte ' filmspotjes', dus als iemand een adres heeft......

Communicator

Overigens deze week nog wel wat moois besteld:

2 Atacama Nexus 70cm stand voor de rear-center:


maar dan in het zwart.

En voor de apparatuur:


De Atacama Equinox XL Pro. Op de bovenste plank komt mijn front-center te liggen. Uiteraard ook deze in het zwart.

De zoektocht naar zwarte kabelgoten duurt voort........

Sjors

Quote from: Communicator on November 11, 2005, 10:02:07
Tja.....denk niet dat Frank de X10 nog terug zal nemen.....

Ik heb het even aangesloten als proef, maar ik hoor niet echt een groot verschil.......Ik zie niet in hoe het ook verschil zou KUNNEN maken (ik ben geen kabel-omdraai addept.....)

Helaas zit ik momenteel met een inmobiel been, dus ligt het HT werk even stil.......

Ben ook nog steeds op zoek naar mooie zwarte ' filmspotjes', dus als iemand een adres heeft......



Stuur Gé (GtDesgin) even een pm'etje, die heeft ze ook wel een verwerkt in een van zijn bioscoop ruimtes, die weet  vast wel hoe je daar aan kan komen  :)



Groet, Sjors

reza

Zo een mooi Ht en dan zo weinig foto,s :-\ ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Communicator

Megakick van meer dan 13 jaar.....Afgelopen maanden mijn HT (wat verworden was tot een veredeld opslaghok) weer in oude glorie hersteld EN geüpgrade. In afwachting van de Epson TW-9400 die de mannen van Cinedream woensdag komen installeren, hier vast foto's en specs van de gerenoveerde Remiscoop:

Ingang:

Wie kan je beter verwelkomen dan Han zelf? ;)

Display Billy's:

Nog niet gevuld met alles wat ik wil, maar ben kalmpjes aan marktplaats en E-bay aan het afstruinen voor statues van de voor mij beste films ever....

Voorkant HT:

Beetje crappy picture, maar wat is er allemaal (niet) te zien?:
*Versterker: Yamaha RX-2080
*X-Box One S voor games en Blu-Rays;
*Vero 4k+ voor alle back-ups van films en series;
*Beamax Spanscherm;
*2 keer MS-500THX front-speakers en subwoofers;
*1 keer MS-500THX center-speaker;
*2 keer Dali C1 Atmos upfiring speakers;
*Yeelight lichtslang in de kleur Dolby Digital Blauw (Gescand met de bijbehorende app in DD zaal)

Overzicht achterkant:

*2 keer MS 500THX Dipole speakers;
*2 keer MS 500THX Bookshelves als L&R rear speakers;
*Benq PE-7700, die dus vervangen wordt door de Epson;
*Koof met wederom een Yelight Ledstrip in DDBlauw (komt op de foto erg vreemd over);
*3 Star Wars borden van Displate;
*Statue Iron Man;
*Airco





Things to do:
Na ophangen nieuwe projector alles weer een keertje verven, maar niet voordat ik een poosje heb genoten van van Atmos 4K geweld.... ;)


papaleo

'De Wederopstanding' van je dedicated HT  :clapping:
Zo heb je '13' magere filmjaren....,op naar de 13 dikke filmjaren,veel plezier gewenst.  :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Communicator

Thanks! Ja, dat is wel de bedoeling! ;)

Arcenon

Hoe bevallen de speakers bovenop je fronts qua atmos ervaring?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Communicator

Best goed. Ik heb ze wel flink harder (+7 Db) gezet tov mijn fronts, de Yamaha tool had ze op +5 gezet, maar daarmee vond ik het ´van boven´ effect iets teveel op de achtergrond. Merk wel dat het per film afhangt hoe goed en hard de bovenkanalen worden meegegeven (uiteraard als die ook echt in de score aanwezig zijn, niet gesimuleerd).