Ziggo Mediabox Next met 4K

Started by Charlemagne, April 7, 2019, 14:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Ik ben gelukkig niet nieuwsgierig en ongeduldig, maar zijn er al mensen in de regio Amsterdam, die hem al hebben ontvangen? 😁
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

paulkokkie

Amsterdam eo krijgen geen nieuwe elektrische spullen meer. Vanaf 2020 wordt alle elektra verboden in Amsterdam........ ;D
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

eduard

Shit kom ik net rond 23.30 thuis na een werkdag van 14 uur doet internet het niet. [emoji853]
1.5 uur later en een modem wissel verder weer internet.

Vreemd mijn oude modem stopte er vandaag spontaan mee. Na wat onderzoek leek internet niet meer geactiveerd te zijn. Dit volgens een inlog pagina waar ik via Wi-Fi bij kwam. Meerdere keren uit aan hielp niet. Toen maar de nieuwe modem geplaats en daar deed het internet wel goed op. [emoji3]
Alleen op de nieuwe modem blijk je nog minder settings aan te kunnen passen. [emoji853]

Wifi id en wachtwoorden aangepast en alles doet het weer.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


BJF

Nieuwe modem (Connectbox) toch maar in gebruik genomen, baat het niet...
Even wat aanloop-/opstartprobleempjes, maar werkt nu feilloos en voelt ook sneller. Niks gemeten trouwens.

Wat ik op het nieuwe modem mis tov de oude is een USB-poort. Ik heb een USB-stick met daarop mijn muziek- en fotoverzameling, die was gemakkelijk benaderbaar via het oude modem. Wordt nog een uitdaging om dat op te lossen. Even kijken of ik de USB-poort van de Next daarvoor kan gebruiken, maar die lijkt alleen benaderbaar als de Next daadwerkelijk aanstaat.

Op mijn vraag aan Ziggo waar ik het oude modem en de mediabox moest laten kreeg ik een 'doos' thuisgestuurd. Met adreslabel én stickers met 'BREEKBAAR'. Die doos bleek net zo sterk als de gemiddelde gebaksdoos dus ik snap die stickers wel/niet  :wacko:
Bovendien paste alleen de mediabox er in. Daarom de oranje doos gebruikt van Ziggo waarin ze me de Next stuurden. Ben ik die ook weer kwijt. ;D

O, en de Next? Die bevalt goed! Lekker snel zappen, hij verstaat me als ik commando's geef ("Ga naar Netflix"), is stil. Moet alleen even wennen aan de programmagids en bijbehorende knoppen. De infotoets ontbreekt bijvoorbeeld, is wel op te roepen, maar via een omweggetje. Als gezegd, even wennen dus.
NAD M10 V2
Elac FS247

KraaijCheck

#179
Ik wilde ook graag de Next, dus contact opgenomen met Ziggo. Ik moest eerst de het Connect modem bestellen en installeren alvorens ik de Next kon bestellen. Goed doen we dat maar eerst. Er werd me al wel gezegd dat de extra mediabox op de slaapkamer niet meer zou werken met Next maar dat ik daar een standaard mediabox neer kon zetten.
Gisteren de Connect geïnstalleerd (wat niet al te makkelijk ging). In het begin kon ik steeds geen verbinding maken om wat voor reden dan ook. Uiteindelijk toch gelukt, ik Ziggo gebeld om de Next te bestellen, blijkt dat ik er geen standaard mediabox bij kan bestellen. Kan alleen maar een CI+ module en die past niet in de TV op de slaapkamer.
Er ligt geen coax naar de slaapkamer toe maar alleen maar ethernet. Zijn er hier anderen die dat op een inventieve manier opgelost hebben? Vooralsnog de Next nog maar niet besteld en de Horizon beneden maar laten staan. Gaf nog wel interferentie met de Connect box. De apple producten hadden verbinding met internet maar later werkte het niet. Na zoeken bleek dat het uitzetten van DHCP op het horizon modem de oplossing kon zijn. Alleen kon ik die nog maar moeilijk benaderen aangezien ik wifi daar al op uit had gezet. Met een omweg toch gelukt en nadat ik DHCP uitgezet heb lijkt wifi via Connect erg goed te werken. Zoals anderen ook aangeven erg snel.

Kanariepiet

Quote from: KraaijCheck on May  4, 2019, 07:40:41
Ik wilde ook graag de Next, dus contact opgenomen met Ziggo. Ik moest eerst de het Connect modem bestellen en installeren alvorens ik de Next kon bestellen. Goed doen we dat maar eerst. Er werd me al wel gezegd dat de extra mediabox op de slaapkamer niet meer zou werken met Next maar dat ik daar een standaard mediabox neer kon zetten.
Gisteren de Connect geïnstalleerd (wat niet al te makkelijk ging). In het begin kon ik steeds geen verbinding maken om wat voor reden dan ook. Uiteindelijk toch gelukt, ik Ziggo gebeld om de Next te bestellen, blijkt dat ik er geen standaard mediabox bij kan bestellen. Kan alleen maar een CI+ module en die past niet in de TV op de slaapkamer.
Er ligt geen coax naar de slaapkamer toe maar alleen maar ethernet. Zijn er hier anderen die dat op een inventieve manier opgelost hebben? Vooralsnog de Next nog maar niet besteld en de Horizon beneden maar laten staan. Gaf nog wel interferentie met de Connect box. De apple producten hadden verbinding met internet maar later werkte het niet. Na zoeken bleek dat het uitzetten van DHCP op het horizon modem de oplossing kon zijn. Alleen kon ik die nog maar moeilijk benaderen aangezien ik wifi daar al op uit had gezet. Met een omweg toch gelukt en nadat ik DHCP uitgezet heb lijkt wifi via Connect erg goed te werken. Zoals anderen ook aangeven erg snel.

Ik heb dit opgelost met een Chromecast, Ziggo go app op je mobiel of tablet en gaan!

eduard

Het lijkt er op dat je modem moet vervangen als je een nieuwe krijgt toe gestuurd de nieuwe word automatisch na 2 weken geactiveerd.
Ik kreeg onderstaande mail van ziggo, nadat ik aangeven had dat mijn modem er spontaan met gestopt was.
quote"
Wat betreft het modem - wanneer je nieuwe apparatuur krijgt opgestuurd gaat dit na 14 dagen automatisch actief. Dit omdat het proces anders te lang in het systeem open blijft staan en kan zorgen voor "vervuiling" zoals we dat noemen. Gelukkig heb je het nieuwe modem vlot geplaatst en werkt het weer :-) "

Ik had bij ziggo ook aangeven dat de box een erg laag volume uitstuurt, ik moet mijn versterker zeker 10db harder zetten. Ziggo gaf aan aan een firmware update te werken om dit op telossen.

CineSmurf

Hier ook ontvangen en ingesteld. Nog wel wat gedoe om de ab te koppelen met het apparaat. Uiteindelijk de batterijen vervangen door nieuwe, toen verbond ie wel. Beetje vreemd, maar opgelost. Bediening is een verademing vergelijke met de horizon. Eens kijken of deze wel alles opneemt wat ik instel...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

NewHT

Quote from: CineSmurf on May  5, 2019, 16:59:50
Hier ook ontvangen en ingesteld. Nog wel wat gedoe om de ab te koppelen met het apparaat. Uiteindelijk de batterijen vervangen door nieuwe, toen verbond ie wel. Beetje vreemd, maar opgelost. Bediening is een verademing vergelijke met de horizon. Eens kijken of deze wel alles opneemt wat ik instel...
Hier precies hetzelfde. Wilde maar niet verbinden. Nieuwe batterijen erin en toen ineens wel. Geleverde batterijen doen het wel gewoon in een ander apparaat. Al met al 40 minuten mee lopen klooien. Nu werkt het perfect.

CineSmurf

Hmm, door mijn nieuwe abonnement heb ik ineens geen dubbele data bij vodafone meer (krijg je als je ziggo en vodafone hebt). Meer mensen dat probleem?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

holco

Heb gebeld en er meerdere mails aan besteed maar de Next krijgen ho maar, net naar een Vodafone store geweest en binnen 10min geregeld dat er as dinsdag een Next plus nieuwe modem geleverd wordt  :pompom:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Quote from: CineSmurf on May 11, 2019, 14:17:19
Hmm, door mijn nieuwe abonnement heb ik ineens geen dubbele data bij vodafone meer (krijg je als je ziggo en vodafone hebt). Meer mensen dat probleem?
Hier ook Vodafone en Ziggo. Ook na de Next nog steeds dubbele data.

Witalik

Quote from: holco on May 11, 2019, 17:18:05
Heb gebeld en er meerdere mails aan besteed maar de Next krijgen ho maar, net naar een Vodafone store geweest en binnen 10min geregeld dat er as dinsdag een Next plus nieuwe modem geleverd wordt  :pompom:

Ik heb hetzelfde, maar is dat een vodafone/ziggo service punt? Of puur vodafone ? Als het puur vodafone is zou ik het nog kunnen proberen via de vodafone webcare  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

holco

Vodafone en Ziggo, personeel liep wel in vodafone kleding maar ze handelde allen ook Ziggo af.

Quote from: Witalik on May 13, 2019, 13:53:09
Ik heb hetzelfde, maar is dat een vodafone/ziggo service punt? Of puur vodafone ? Als het puur vodafone is zou ik het nog kunnen proberen via de vodafone webcare  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

CineSmurf

Bij vodafone zagen ze inderdaad niet dat ik in de database meer stond. Ze konden overigens ook in de ziggo database kijken, maar daar stond ik dus nog wel....
Ging waarschijnlijk vanzelf over, dus ik wacht nog even. Heb nog 11 GB tot de eind vd maand, dus moet wel lukken.  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

WickedGame

Is die nieuwe modem verplicht?

Ik kreeg namelijk bij de aanmelding naar Next de melding dat de Horizon Box vervangen zou worden, en modem niet. Uiteindelijk levert Ziggo mij alsnog een modem en een Next uit. Betekend dit nu dat ik alsnog dat witte ding moet gaan installeren? De Ubee hing net zo mooi in de meterkast aan de wand, die witte kan je volgens mij niet ophangen zoals de Ubee wel kon.

Heb overigens wel een issue met de Next in combinatie met mijn Anthem MRX710.

De Next zit via HDMI aan de Anthem en dan naar de TV. Gisteren wilde ik via de appleTV iets kijken, maar dat dwingt Next de Anthem om telkens naar de input van de Next te gaan. Daarmee overruled die mijn keus van AppleTV. In de Anthem uiteindelijk wel CEC control uitgezet, en daarmee los je het wel op, maar volgens mij is het niet wenselijk dergelijk gedrag.

i2Paq

Bij het nieuwe modem zit wel een beugel voor aan de muur.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HarrieA

Kun je inderdaad netjes aan de muur of wand hangen.

Ik heb overigens na een paar dagen nog steeds dat er nogal wat zender nog niet ingesteld zijn. Foutcode 100:70.

Multimediaknaller

#193
Quote from: HarrieA on May 13, 2019, 19:52:25
Ik heb overigens na een paar dagen nog steeds dat er nogal wat zender nog niet ingesteld zijn. Foutcode 100:70.

foutcode

Mokumer45

Is de Next box via WiFi aan te sluiten op het netwerk of alleen via een kabel?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Multimediaknaller

Quote from: Mokumer45 on May 14, 2019, 18:17:55
Is de Next box via WiFi aan te sluiten op het netwerk of alleen via een kabel?

Hier staat alles wat je wilt weten  :)

Mokumer45

Helaas dus geen WiFi verbinding, dus ook geen mogelijkheid om het op die manier via mijn modem te laten functioneren. Om hem dus on line te brengen en te laten werken, zou ik dus een hele lange internet aansluitkabel helemaal rondom langs de wanden vanaf de ene hoek naar de diagonaal tegenover liggende hoek moeten aanleggen (geschat zo'n 15 m) met als voorwaarde, dat dit ook via mijn KPN-modem gaat werken - maar internet is toch internet ongeacht of dat nu via een modem van welk merk en via welke provider binnen komt? Het hoeft toch niet perse het Ziggo modem en Ziggo netwerk te lopen of zit ik er nu helemaal naast?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

holco

De Next net aangesloten, bediening is een verademing tov de Horizon ZL box maar het beeld lijkt nergens op!! flets en een hoop detail / scherpte weg tov de XL box alles al geprobeerd maar zonder resultaat, wel een topic gevonden waarin ik niet de enige blijk te zijn met dit probleem, nu maar hopen dat Ziggo dit snel op gaat lossen anders gaat toch echt de Horizon er weer op.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Quote from: Mokumer45 on May 14, 2019, 20:57:37
Helaas dus geen WiFi verbinding, dus ook geen mogelijkheid om het op die manier via mijn modem te laten functioneren. Om hem dus on line te brengen en te laten werken, zou ik dus een hele lange internet aansluitkabel helemaal rondom langs de wanden vanaf de ene hoek naar de diagonaal tegenover liggende hoek moeten aanleggen (geschat zo'n 15 m) met als voorwaarde, dat dit ook via mijn KPN-modem gaat werken - maar internet is toch internet ongeacht of dat nu via een modem van welk merk en via welke provider binnen komt? Het hoeft toch niet perse het Ziggo modem en Ziggo netwerk te lopen of zit ik er nu helemaal naast?

Is dat niet op te lossen met twee Powerline adapters...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Multimediaknaller

Quote from: Mokumer45 on May 14, 2019, 20:57:37
Helaas dus geen WiFi verbinding, dus ook geen mogelijkheid om het op die manier via mijn modem te laten functioneren. Om hem dus on line te brengen en te laten werken, zou ik dus een hele lange internet aansluitkabel helemaal rondom langs de wanden vanaf de ene hoek naar de diagonaal tegenover liggende hoek moeten aanleggen (geschat zo'n 15 m) met als voorwaarde, dat dit ook via mijn KPN-modem gaat werken - maar internet is toch internet ongeacht of dat nu via een modem van welk merk en via welke provider binnen komt? Het hoeft toch niet perse het Ziggo modem en Ziggo netwerk te lopen of zit ik er nu helemaal naast?

Er zit een 15 meter lange f/utp kabel in de doos  :pompom: