Author Topic: Panamorph Paladin DCR lens  (Read 1381 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rugal2

Re: Panamorph Paladin DCR lens
« Reply #50 on: April 2, 2019, 15:25:36 »
Was dit niet Ready Player One UHD op de HTPC met MadVr ?

Inderdaad.

Dat dacht ik al. Dat was het moment waarop ik zag dat met het gebruik van MADVR "de grijze waas" over het beeld met HDR plots
verdween en het HDR werd wat ik graag altijd al heb willen zien, maar tot op heden nog niet gezien had.
Wat een Wow  :o  moment was dat zeg. Eindelijk nu zelf ook enthousiast over HDR.
Daarna Mortal Engines met MadVR, wat een licht en kleur festijn was dat zeg  :clapping:
Ik was erg verbaasd om te merken dat weinig mensen iets van MADVR,  Envy en/of Lumagen wisten, ondanks dat dit voor HDR met een huidige projector
toch wel duidelijk toegevoegde waarde is (misschien wel essentieel te noemen gezien de licht opbrengst van de huidige projectoren).
Ik was bij de shoot out afgelopen zaterdag. Jammer dat ik de NX5 in combinatie met MADVR op zondag heb moeten missen, aangezien de JVC NX9 met Panamorph Paladin DCR lens ver buiten mijn budget valt  ;)

Offline jantje112

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 14
  • I love the HTforum
« Reply #51 on: April 3, 2019, 14:13:24 »
Volgens mij heeft RobDingen destijds wel veel metingen gedaan met de Isco3 en was de conclusie dat je lichtopbrengst zeker geen 35% winst was ivm de lensverliezen. Belangrijkste bezwaar was verdwijnen van ansi contrast. Ben erg benieuwd naar de metingen!

Offline home@the movies

« Reply #52 on: April 3, 2019, 16:55:09 »
Volgens mij heeft RobDingen destijds wel veel metingen gedaan met de Isco3 en was de conclusie dat je lichtopbrengst zeker geen 35% winst was ivm de lensverliezen. Belangrijkste bezwaar was verdwijnen van ansi contrast. Ben erg benieuwd naar de metingen!

maar de Isco is een totaal ander lens concept dan deze DCR lens, en bij een "oude" 16/9 projector heb je niet evenveel extra pixels dan bij gebruik van een 4K paneel met volle 4096 pixels.