Work in progress...

Started by Maurice.B, May 8, 2004, 23:06:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maurice.B

Druk druk druk.....
We hebben de hele zolder onder handen genomen, van twee kamers een gemaakt, alle wanden vervangen door geluidsgeisoleerde, ook nieuw plafond erin enz. enz.

Nu onze HT eindelijk een beetje vorm begint te krijgen, durf ik wel wat fototjes te plaatsen.
natuurlijk blijf ik deze updaten !

www.camerad.nl/images

Greetz
Maurice

KHunt-er

Hoi,

Begint al aardig vorm te krijgen.
Mooi hoor!
Ben benieuwd hoe het verder wordt....
Vooral foto's blijven maken! :D

Gr.

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Jean Pierre

Zo dat begint er zeker al op te lijken!! keep up the goodwork mooi hoor!

Spacebass

Zo, tis niet te geloven  :o weer een puntdak HT  O0

Ik begin mij sterk af te vragen hoeveel zolders je in Nederland onbewust niet langskomt met HT's   ;D

Mooi hoor! Tis hard werken volgens mij, maar als ik Mark Lemmens mag geloven een enorme voldoening   O0


ps
Kwou dat ik een puntdak had  :(

Jean Pierre

Wij hebben wel een puntdak, maar of ik die mag gebruiken is een 2de :P mn ouders willen um opruimen en fitness ruimte daar make ofzo

Maurice.B

Eh.... purist als ik ben: het is niet een puntdak, maar een Franse kap  O0

Bedankt voor de reakties: ik heb gisteren 7 cinema blue stoelen besteld bij Bseated: met een beetje mazzel komen die er deze week nog in  ;D

Greetz
Maurice.
Greetz
Maurice

jaco

Ziet er goed uit, maar wat is het gat boven de projector ? Is dat voor warmte afvoer ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Doerak

Quote from: jaco on May  9, 2004, 09:47:14
Ziet er goed uit, maar wat is het gat boven de projector ? Is dat voor warmte afvoer ?

Jaco

Volgens mij heeft ie dat gat moeten maken om bij de balken te komen om crt aan op te hangen.

Keep up the good work!
Zelf gemaakte ophangbeugel ziet er ook goed uit.

Maurice.B

Klopt, mijn vriendin stond ook te kijken van mijn werkmethode: eerst een plafond erin en toen pas de constructie voor de Barco....  :o
Je had haar moeten zien toen ik zei dat ik een stuk uit het plafond moest zagen .... gniffel gniffel.
Het gat wordt deze week nog dichtgemaakt.
Greetz
Maurice

Jean Pierre

Hehehe tis toch altijd wat met die vrouwen :D Maar als het resultaat eris kijk je wel gezelliger filmpje! ;)

Maurice.B

Eh.... Uiteindelijk heeft ze natuurlijk wel gelijk; ik was een.... beetje dom ;)

Greetz
Maurice

Rogier1988

Ziet er tof uit :D
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien..

Mvg
Rogier

Spacebass

Quote from: yash on May  9, 2004, 01:40:38
Wij hebben wel een puntdak, maar of ik die mag gebruiken is een 2de :P mn ouders willen um opruimen en fitness ruimte daar make ofzo
Mid-Life crisis?

gewoon kraken die zolder  ;D
Desnoods geef je je eigen kamer op voor die gewichten van pa en de trainer van ma  ;)

Jean Pierre

Nah fitness ruimte wil ik ook wel :D en de zolder is mij wat te smal, mijn kamer is groot zat ben nu alleen nog druk aant sparen. Ik hoop dat ik mid zomervakantiegenoeg geld heb :D

blackball147

ziet er heel mooi uit.

wat heb je gebruikt als geluidsisolatie? specs van je installatie??

B.J.

Ziet er leuk uit.

Wat zijn die barcos toch groot he  ;D

Maurice.B

Bedankt voor de reakties !

Als geluidsisolatie heb ik gewone samengestelde/geperste platen van de Praxis gebruikt, niks bijzonders dus, maar wel duur  :(
Het werkt vrij aardig, maar in een oud herenhuis met een houten vloer in de HT, kan ik mijn sub beter niet te ver open draaien ;)

Mijn setup: Barco 801s, Revoy 3200DX, DIY scherm met Thommydoek, Klipsch reference Center speaker rc35, audiolab front speakers, JBL satelietspeakers en sub + receiver.

Zoals je ziet: op audiogebied staat er nog het nodige te wachten..... Zo ga ik over een aantal weken (vakantiegeld he ;) ) alle speakers vervangen door klipsch (front: RF 35 en achter
Greetz
Maurice

Maurice.B


shit.... per ongeluk op de enter gedrukt.....

Nou goed: achter komen er RS-35 speakers van klipsch en als receiver ga ik voor Harman Kardon (nog geen keuze gemaakt).

Als dat gedaan is, ben ik voorlopig weer gelukkig. (al blijf je streven naar perfectie en zal updaten links en rechts echt nog wel gebeuren)

Maurice.
Greetz
Maurice

Maurice.B

Zoals jullie kunnen zien, heb ik nieuwe plaatjes toegevoegd:

De cinema blue stoelen van Bseated zijn in het echt iets donkerder dan op de foto's.
Ze waren een beetje vies, maar naar een goede wasbeurt kwamen er hele mooie stoelen tevoorschijn.
Over een week of twee is de bekabeling en audio-apparatuur ook vervangen en kunnen we eindelijk beginnen met genieten ;)


Greetz
Maurice

Movievault

Wordt het niet te warm onder het dak in de zomer.
Airco?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Maurice.B

Das inderdaad het grootste probleem: warmte...

Het dak is wat dat betreft ook iets te goed geisoleerd: alle warmte stijgt op naar zolder.... en blijft daar hangen.
Ik zit te denken aan een airco, maar heb daar helemaal geen verstand van.
Zijn er ook kleine, handzame airco's, hoe duur zijn die dingen enzovoort.
Heeft iemand tips ?

Thnx,
Maurice.
Greetz
Maurice

Harry HT

Quote from: Maurice.B on May 10, 2004, 16:06:05
Zoals je ziet: op audiogebied staat er nog het nodige te wachten..... Zo ga ik over een aantal weken (vakantiegeld he ;) ) alle speakers vervangen door klipsch (front: RF 35 en achter
WOW  :o :o 8) Zo bij jou zou ik wel eens een concert op dvd willen luisteren, super zeg.

De RF35 is toch de opvolger van de RF-3?

Waarom kies je voor de RS-35 als surround en niet voor een boekenplankspeaker zoals de RB-35 voor surround?

Klinkt de Harman Kardon wel dynamisch genoeg voor deze speakers?

Gegroet,

Harry

p.s. succes met de bouw !!  8)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

#22
Hi Maurice,

Sky is the limit wat betreft airco's, wil je een verrijdbare unit of vaste unit? Bij beide heb je in ieder geval een doorvoer naar buiten toe nodig, bij de verrijdbare vaak om de condens-slang naar buiten te laten gaan, bij de vaste units veelal voor de koel-unit welke buitenshuis komt te staan. Ook mooi is een airco met pomp zodat je in de winter tevens kunt verwarmen. Kosten varieren behoorlijk, van pakweg 1500 euro tot ...... ;)

Wanneer ik in September start met m'n dedicated ruimte zal ik in ieder geval al rekening gaan houden met een vaste unit, ookal zal die niet meteen geinstalleerd gaan worden.

Mvrg

Patrick

Maurice.B

Quote from: Harry HT on May 17, 2004, 11:12:48

WOW  :o :o 8) Zo bij jou zou ik wel eens een concert op dvd willen luisteren, super zeg.

De RF35 is toch de opvolger van de RF-3?

Waarom kies je voor de RS-35 als surround en niet voor een boekenplankspeaker zoals de RB-35 voor surround?

Klinkt de Harman Kardon wel dynamisch genoeg voor deze speakers?


Harry, je bent van harte welkom om es een keer te luisteren als de set er staat hoor.
De RF-35 is inderdaad de opvolger van de RF-3.
Ik kies de RS-35 als surround omdat ik daarmee iets ruimtelijker effect krijg door de wide despersion van deze speaker.
De Harman Kardon is dynamisch genoeg voor deze speakers: ik heb de klipsch geluisterd op een homecinema -setje van een paar euro tot een NAD receiver van duizenden euro's; ze klinken altijd geweldig.
Greetz
Maurice

Maurice.B

Laatste update:

Gisteren heb ik de Harman Kardon AVR330 in huis gehaald en alles met 4mm Real luidspreker kabel aangesloten.
Woooow wat een vooruitgang !
Bang for the buck !

Greetz
Maurice