Iphone in combinatie met Sony WH-1000XM3

Started by Arcenon, January 1, 2019, 15:12:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Beste forumleden,

Ik heb recent een sony WH-1000XM3 aangeschaft en ik gebruik deze koptelefoon in combinatie met mijn Iphone. Ik zou nu graag willen weten op welke manier de hoogste kwaliteit audio via bluetooth naar deze koptelefoon kan krijgen via een streaming app. Moet ik gebruik maken van Tidal (mijn usual streamer) of moet ik hiervoor overschakelen op apple music (vanwege fuzz met codecs van Apple)?
In de basis heb ik begrepen dat ios niks doet met aptx etc (android wel) en mijn verwarring heeft dan ook te maken met wat IOS/Bluetooth nu wel of niet ondersteund qua streaming mogelijkheden via mijn telefoon

Mocht iemand hier meer verstand van hebben dan hoor ik het graag.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Dura

#1
ik gebruik mijn WH-1000XM2 op mijn iPhone met AAC.
Ik heb op mijn iPhone mijn muziek (FLAC, WAV, CD en hi-res) geresampled op AAC (hoogste kwaliteit, 16/44). Voor zover ik begrepen heb worden deze AAC-files niet meer eerst gehercomprimeerd voor Bluetooth maar gaan ongewijzigd naar de koptelefoon. 
Je vraag is hiermee niet helemaal beantwoord maar AAC is the way to go op een combi Bluetooth/iPhone, andere BT-codecs geven een herkompressie of werken niet.
Ik neem aan dat, als je Tidal gebruikt op je iPhone, het signaal binnenkomt in FLAC en de iPhone zelf het zal omzetten naar AAC, als je de koptelefoon dus op AAC zet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

denoontje

even volgen daar ik net dezelfde combi heb

Multimediaknaller

Voor wat het je waard is...  :)

Ik gebruik de sony wh-1000xm3 :wub: in combinatie met Apple Music :headbanging: mooie kwaliteit en dat voor een 10tje  :satisfied: (géén abo) per maand  :music:



THX-UltraII

Ik heb deze koptelefoon ook net gekocht. Hoe speel ik de hoogst mogelijke
Kwaliteit af via Bluetooth wireless? AAC begrijp ik maar hoe werkt dat dat precies ?