Focal 1028 be of Kanta 2 of Sopra 1

Started by jjunge, December 26, 2018, 08:17:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jjunge

Onlangs heb ik op de iEar audio de Kanta 2 speakers kunnen beluisteren. Ik moet zeggen behoorlijk gecharmeerd door deze speakers.

De Kanta speakers zijn een redelijke investering. Bij wat surfen op het internet kwam ik een uitloopmodel tegen de Electra 1028 be.

Zijn er lezers op het forum die beide speakers kennen en de ervaringen willen delen?

Roksan

Er staat een setje witte Kanta 2's op MP te koop. Misschien is dat wat?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

xlr8

De oudere Electra 1028 is directer met ietwat nadruk op hoog en upper bass, wellicht spectaculair wat in de eerste instantie lekkerder klinkt maar voor de lange duur ?

Kanta 2 is daarintegen rustiger, mooi in balans en gevoelsmatig dieper warmer laag.  Het holografische 3d plaatje icm gemoedelijke detailering was het meest opvallende dus in audiofiel opzicht is dit wellicht de betere als je naar dit soort weergave zoekt.

jjunge

Net achter het net gevist met de Focal 1028, is verkocht helaas.

Nu maar rustig gaan kijken en luisteren natuurlijk naar de Kanta 2. Misschien moet ik deze ook vergelijken met een paar andere luidsprekers, Dynaudio Contour 30 is waarschijnlijk ook een mooie luidspreker.

Lucky.L

Quote from: jjunge on December 31, 2018, 08:07:09
Net achter het net gevist met de Focal 1028, is verkocht helaas.


Was dat bij Stassen?

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

jjunge

Nee in Wapenveld bij Audio21. Heeft Stassen ze nog wel?

Roksan

Maar de Kanta's bij WenW zijn niks voor je? Te duur of verkeerde kleur?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jjunge

Precies, de kleur. Alle kleuren in huis zijn goed als het maar zwart is! Anders een probleem met de vrouw.

jjunge

#8
Wat is het toch moeilijk. Van de week opnieuw de Kanta 2 luidsprekers beluisterd. De audiowinkel gaf ook nog de tip om de Sopra 1 monitoren te luisteren. Ik was enorm verrast door deze speakers.

Nu is de twijfel eigenlijk nog groter geworden. Tijdens de luistersessie vond ik dat de Sopra 1 luidsprekers meer rust gaven. In de audiowinkel hebben met 1 Lyngdorf versterker gedraaid.

De thuis setting is als volgt:
Lyngdorf 2170 voor het laag met de BW1 corner woofers
Lyngdorf 2400 voor het aansturen van de front speakers

Wat zou jullie advies zijn: monitoren i.c.m. de corner woofers of alleen de Kanta 2 luidsprekers (de optie voor corner woofers blijft dan ook)?

Ik kijk ook nog naar de afmetingen: de Kanta 2 luidsprekers zijn redelijk groot. De kamer waar de set staat is een L vormige kamer. Het luisterdeel (in dit vierkante deel luister ik) is ongeveer 35m2 en het eetgedeelte is ongeveer 20m2. Ik ben geen liefhebber van overheersend laag.

Xander32

De Sopra1 monitoren zijn onwijs mooi; het  fraaiste wat ik aan (passieve/zonder dsp) monitoren heb mogen beluisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lucky.L

Ik zit zelf ook al lang te denken aan de Sopra no1,vind het ook een hele mooie monitor om te zien [veel mooier dan de Kanta] !
Ben alleen bang dat ik het bombastische/volume ga missen van mijn klipsch speakers,aangezien ik ook weleens een feestje geef [wordt wel steeds minder  ;D].
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Xander32

De Sopra monitoren heb ik bij Bertf50 mogen beluisteren, in een relatief grote ruimte en ik heb geen enkel moment het idee gehad maar iets te missen (dynamiek, basdruk). Moet er welbij vermelden dat betreffende gastheer een erg potente versterker er op aan had gesloten.

Quote from: Lucky.L on January  5, 2019, 13:50:57
Ik zit zelf ook al lang te denken aan de Sopra no1,vind het ook een hele mooie monitor om te zien [veel mooier dan de Kanta] !
Ben alleen bang dat ik het bombastische/volume ga missen van mijn klipsch speakers,aangezien ik ook weleens een feestje geef [wordt wel steeds minder  ;D].
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lucky.L

Quote from: Xander32 on January  5, 2019, 14:42:02
De Sopra monitoren heb ik bij Bertf50 mogen beluisteren, in een relatief grote ruimte en ik heb geen enkel moment het idee gehad maar iets te missen (dynamiek, basdruk). Moet er welbij vermelden dat betreffende gastheer een erg potente versterker er op aan had gesloten.
Dat is zeker een potente versterker/combinatie :inlove: !

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

jjunge

Het is gelukt. Na lang wikken en wegen en zoeken. Ik heb een mooie set Sopra 1 speakers kunnen kopen. Nu lekker aan het genieten van mooie muziek.

Dolby

Dat is mooi, geniet ervan. Prachtige speakers.

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A