semminairs/trainingen

Started by Vlearmoes, June 3, 2002, 15:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Vlearmoes

Graag zou ik informatie krijgen over deze dienst van ITC
 ik ben particulier dus non-profit
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

#1
Ligt aan de aard van de intresse.

Het is mogelijk om een seminair te volgen bij ons, je krijgt dan informatie over allerhande zaken die met HT te maken hebben.

Op dit moment is het echter nogal druk bij ons, dus zijn de de seminairs voorlopig opgeschoven. Als alles meezit beginnen we in Augustus weer met de seminairs, voor demo's kunt u gewoon een afspraak plannen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Het is toch seminar en niet semminair? Ja sorrie, ik blijf een komman**ker. Zoek maar op in Word.

Vlearmoes

Vertel nog iets meer over deze dienst van het ITC er zijn vast nog meer mensen die van jullie (de vakmannen)graag iets meer te weten willen komen en niet alleen via het forum maar ook in levende lijve, gesterkt met "live" demonstraties om ons de oren te laten klapperen, de mond doen openvallen, en de ogen........
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

#4
In de seminars wordt aan de hand van de vragen van de bezoekers een uitleg gegeven van de vragen, ondersteund door beeld en geluidsmateriaal van onze opstellingen.

Gezien de grote drukte moeten we deze seminairs echter iets rustiger aan doen. Da's aan de ene kant jammer aan de andere kant mooi  ;D.

Afspraken kunnen trouwens nog steeds geplaned worden, maar de commerciele klanten gaan nu even voor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vlearmoes

Ik ben werkzaam in de veeteelt, maar daar gaat het slecht zo als je weet (mkz enz.....  )
En dan komen de woorden employability en een persoonlijk beroeps orientatie butget op tafel
omdat ik mij nogal verdiep in het HT gebeuren zoek ik op korte termijn een cursus/opleiding......op dit gebied
en wil me daarvoor aanmelden al begint dit pas volgend jaar.
Mijn achtergrond kent geen electrotechniek maar ben wel technisch en leergierig.  kunnen jullie van het ITC mij helpen of weet iemand anders nog een leuke opleiding mbt het HT gebeuren laat het me weten, mijn dank zal groot zijn.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Vlearmoes

eigenlijk had ik hier een nieuwe topic van moeten maken met de kop HELP
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Oef.

Cursussen voor HT.
Tja die zijn er nog niet echt, je kunt wel bv een ISF diploma gaan halen, maar daar bereik je niets mee als je geen voorkennis hebt van calibreren en weergave systemen.

Mischien soliciteren bij een hifi-zaak en daar eerst groeien binnen het gebied van Audio, later netjes doorstromen.

Een kant en klare cursus bestaat zo niet, je zult toch een gedegen voorkennis moeten hebben. We geven onze dealers wel verkoop ondersteuning maar daar is dan ook een zeer goede kennis op hifi en verkoop aanwezig. En dan nog is HT een TOTAAL ander vlak.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: garmtz on June  4, 2002, 08:51:50Zoek maar op in Word.

Heb je het woord "komma's" al eens laten "spellings checken"?
Probeer het eens, een leuke puzzel  ;D

Vlearmoes

Het ISF diploma zou een start of binnenkomer kunnen zijn om evt te gaan soliciteren bij een HIFI zaak.
Door wie wordt deze opleiding verzorgt?
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Het ISF diploma is niet echt een binnenkomer, in Nederland weten ze niet eens wat het is.

Vergeet ook niet dat het ISF diploma vooral gebaseerd is op het calibreren van display's en het uitleggen van wat artifacts etc zijn. Ik vrees dat de hifi bedrijven eerder angstig zijn voor dit soort kennis. Immers het eerste dat je leert is dat alles uit de doos verkeerd is  ;D, je kunt natuurlijk aanbieden om daarna een calibratie uit te voeren, maar daar heb je weer een analyzer voor nodig a gemiddeld € 4500,00.

Om het diploma te halen zul je naar Amerika moeten, en de kosten liggen alleen al voor de cursus rond de $ 1000,00.

Als je voor kennis gaat dan is het ISF ook al niet de juiste plek, ze geven maar op een heel klein gebied heel veel informatie, nml de displays goed afstellen.

Niet om je te ontmoedigen, maar het ISF zou ik zelf pas gaan halen als je al werkzaam bent, een gedegen kennis hebt, en het logo wilt voeren (want dat is de hoofdreden, het logo).

Als je echt veel wilt leren en je hebt een paar duizend dollars over dan adviseer ik je eerder om naar Amerika te gaan tegen de tijd dat er een CEDIA beurs is, en daar wat semminars te volgen, maar schrik niet, voor een uurtje gebabbel betaal je gemiddeld $ 200,00. Ja ze weten daar wel rijk te worden.  ;D

Als je echt serieus bezig wilt, surf dan veel, bezoek forums (zoals deze) en vraag, lees, vraag, lees. Daar leer je VEEL meer van dan een cursus aan de andere kant van de vijver.

Op het ISF heb ik eigenlijk niets bijgeleerd, we hebben nu alleen het logo voor het bedrijf en een diploma, maar mijn kennis was al aanwezig. Het gaat erom wat je NA de cursus gaat doen.

Een cursus die alle informatie en wijsheden brengt die jij zoekt bestaat niet, en dan is het zonde geld om een kapitaal uit te geven voor een teleurstelling.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vlearmoes

In eerste instantie ben ik dus opzoek naar kennis.
Door de bezoeken van forums ben ik al veel wijzer geworden maar of dit genoeg is om verder te komen weet ik niet, daarom zocht ik dus iets van een cursus, of stage om ook meer van de achtergrond te leren en dan evt soliciteren in een mooie hifi zaak.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

J.A.F._Doorhof

Gewoon direct soliciteren, nergens leer je meer dan in de praktijk. Naarmate ik bv meer calibreer merk ik dat mijn calibraties sneller en "beter" (soepeler) gaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview