Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Started by Teejoo, December 16, 2018, 00:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Dat is idd zo goed als niet ondersteund blijkt maar weer. Heb je je schijfjes al binnen?

ppeter

Kan je het formaat van de subtittles aanpassen met de UB820?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kjelt

Quote from: Teejoo on December 16, 2018, 20:29:34
Dat is idd zo goed als niet ondersteund blijkt maar weer. Heb je je schijfjes al binnen?
Ik heb drie disks binnen maar mijn stiefzoon vond geen van de drie films leuk dus nog niet gekeken, wel even kort de Dark Crystal maar die is niet veel beter dan de bluray disk helaas, sommige scenes wel.

Teejoo

Heeft iemand al een hack om de regio op 0 te zetten? Dat zal bij alle huidige spelers gelijk zijn.

papaleo

Quote from: scoc on December 16, 2018, 17:47:37
Ik begrijp wel waarom je de mediaspeler functie tracht te gebruiken van de Panasonic ivm hdr optimizer functie. Maar zoveel compromissen maken voor iets dat een bij-functie is van een UHD didc speler. Een aparte losse mediaspeler zal altijd vlotter werken dan zo'n UHD speler. Maar dan zonder de HDR optimizer. Ik heb toch liever gebruiksgemak en die paar HDR titels zal ik dan wel via schijfje of Netflix bekijken.

Ik heb de UB900 gehad en ook deze was als mp waardeloos.
Als de UB9004/824 ook als (volwaardige) mp gebruik kon worden had ik mijn Oppo205,ATV4 en Shield gelijk aan de wilgen gehangen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: Teejoo on December 19, 2018, 19:32:11
Heeft iemand al een hack om de regio op 0 te zetten? Dat zal bij alle huidige spelers gelijk zijn.
UHD disks waren toch regiovrij?

Teejoo


Teejoo

Quote from: Teejoo on December 19, 2018, 19:32:11
Heeft iemand al een hack om de regio op 0 te zetten? Dat zal bij alle huidige spelers gelijk zijn.
Even mezelf quoten  ;): de oude Pronto en logitech hack werkt ook bij deze spelers!

Teejoo

#33
Ik vraag me af wat de optimale menu settings zijn voor de Panasonics die zijn aangesloten op een projector. Ik heb screenshots van de menu's bijgevoegd, wel nog aangesloten op de 1080P projector.

Hoe zou het moeten zijn om een optimaal resultaat te krijgen op een 4K projector? Bijvoorbeeld in het 4K menu etc.

(Let op, ik ga er even vanuit dat ik de projectorlamp niet in de High stand wil hebben, en daarom gebruik maak van de HDR naar SDR BT2020 conversie.)

Screenshots:

(Ik ben vergeten nog screenshots te maken van de pop-up beeldmenu's, die volgen nog.)

riwi

#34
Ik zou die middelste op 4:4:4 zetten en niet op Off. Als je Billy Lynns Long Halftime Walk wil kijken op 2160p60.

Voor de rest maken de HDR instellingen niet uit als je toch SDR/Rec2020 mode gaat bekijken.

Ik zou overigens zeker ook de HDR mode proberen waarbij de Pana dan mapt naar 500Nits.  (3rde plaatje 3rde regel).

<edit setting aangepast>

road rebel

#35
Quote from: riwi on December 26, 2018, 15:36:32
Ik zou die middelste op 4:2:2 12 bit zetten en niet op Off. Als je Billy Lynns Long Halftime Walk wil kijken op 2160p60.

Voor de rest maken de HDR instellingen niet uit als je toch SDR/Rec2020 mode gaat bekijken.

Ik zou overigens zeker ook de HDR mode proberen waarbij de Pana dan mapt naar 500Nits.  (3rde plaatje 3rde regel).

Hoeveel Nits kan de projector van Teejoo produceren?

Teejoo

Quote from: riwi on December 26, 2018, 15:36:32
Ik zou die middelste op 4:2:2 12 bit zetten en niet op Off. Als je Billy Lynns Long Halftime Walk wil kijken op 2160p60.

Voor de rest maken de HDR instellingen niet uit als je toch SDR/Rec2020 mode gaat bekijken.

Ik zou overigens zeker ook de HDR mode proberen waarbij de Pana dan mapt naar 500Nits.  (3rde plaatje 3rde regel).
Die 4 K output had ik nog niet aangezet omdat de N7 er nog niet is. Als ik met HDR doe zoals jij aangeeft: wat moet er dan nog eventueel veranderen?

riwi

#37
Quote from: road rebel on December 26, 2018, 15:41:40
Hoeveel Nits kan de projector van Teejoo produceren?

De meeste projectoren komen niet veel hoger dan 300Nits. Dus dan is de laagste keuze (500Nits) wel de best passende.

Quote from: Teejoo on December 26, 2018, 15:48:20
Die 4 K output had ik nog niet aangezet omdat de N7 er nog niet is. Als ik met HDR doe zoals jij aangeeft: wat moet er dan nog eventueel veranderen?
Die setting is specifiek voor 4k met 60p. Als je dan 4:4:4 chromaupsampling doet en tevens 12bit wil dan past dat niet meer binnen HDMI 2.0. Dus dan moeten of de bits omlaag, of de chroma moet omlaag. Met deze setting kies je dan welke omlaag mag. Op 24p materiaal heeft dit geen invloed.

Billy Lynn staat met 2160p60 en 4:2:0 en 10bit op de disk. De speler stuurt op de HDMI echter hogere bits of chroma uit. Als je 4:4:4/8bit zou kiezen laat je de speler chroma bij verzinnen, maar gooi je bits weg. Vandaar dat ik 4:2:2/12 bit een beter keuze vind.

<edit > De rest staat al goed volgens mij.

reza

Als de film speelt kan je nog spelen met verschillende settings. Dan kan je echt fine tunen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on December 26, 2018, 17:15:11
Als de film speelt kan je nog spelen met verschillende settings. Dan kan je echt fine tunen.
Kun je daar ook even een screenshot van maken?

reza

Eeuuhh ja...
Maar de volgende vraag om hem hier te posten lukt me niet. Ik ben echt aan het stoeien om hier foto's te plaatsen.

Als je er een gewone BD in doet kan je volgens mij ook in die menu's.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ik heb snel in de pauze van de film gekeken onder options en daar gelukkig de optie gevonden om de ondertiteling donkerder te maken, ik ben geen fan van ondertiteling maar mijn stiefzoon en partner wel, en bij HDR is dat echt een ramp zo fel als die teksten zijn. Bij -6 is er goed mee te leven  :thumbs-up:

Teejoo

Quote from: riwi on December 26, 2018, 15:53:47

Die setting is specifiek voor 4k met 60p. Als je dan 4:4:4 chromaupsampling doet en tevens 12bit wil dan past dat niet meer binnen HDMI 2.0. Dus dan moeten of de bits omlaag, of de chroma moet omlaag. Met deze setting kies je dan welke omlaag mag. Op 24p materiaal heeft dit geen invloed.

Billy Lynn staat met 2160p60 en 4:2:0 en 10bit op de disk. De speler stuurt op de HDMI echter hogere bits of chroma uit. Als je 4:4:4/8bit zou kiezen laat je de speler chroma bij verzinnen, maar gooi je bits weg. Vandaar dat ik 4:2:2/12 bit een beter keuze vind.

Ik zie die optie nog niet staan, maar die zal wellicht tevoorschijn komen als ik eerst 4K selecteer. Ik wil dat nu even niet testen omdat ik dan wellicht geen beeld meer heb met de Sony VW95.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: Kjelt on December 26, 2018, 23:03:04
Ik heb snel in de pauze van de film gekeken onder options en daar gelukkig de optie gevonden om de ondertiteling donkerder te maken, ik ben geen fan van ondertiteling maar mijn stiefzoon en partner wel, en bij HDR is dat echt een ramp zo fel als die teksten zijn. Bij -6 is er goed mee te leven  :thumbs-up:

Klopt, staat bij mij standaard op -7 als ik subs gebruik, een zeer handige functie is dit, anders is het in HDR gewoon verblindend om naar te kijken. Zo erg dat je iris van je ogen zich gaat sluiten en je gewoon in dokere partijen details gaat missen.

Kjelt

Quote from: home@the movies on January  3, 2019, 20:48:55
Klopt, staat bij mij standaard op -7 als ik subs gebruik, een zeer handige functie is dit, anders is het in HDR gewoon verblindend om naar te kijken. Zo erg dat je iris van je ogen zich gaat sluiten en je gewoon in dokere partijen details gaat missen.
Enig idee hoe je die voorkeur kunt opslaan ?
Nu moet ik het bij iedere film opnieuw instellen.

ppeter

Je kan dit blijkbaar niet opslaan, en moet je dus steeds opnieuw instellen (UB900)   :confused:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Nieuwe firmware beschikbaar: Ver 1.51

- Stability of system
- Playability of Blu-ray Disc™

Verder staat hij nog steeds geduldig te wachten tot de N7 arriveert. Staat inmiddels al 2 maanden niks te doen  :-\
Ik gebruik de Denon voor blu-rays.

reza

Ik heb net een review gezien op YouTube tussen de twee genoemde heren. De 824 kwam er als winnaar uit. Dit omdat hij dezelfde beeldkwaliteit heeft maar stukken minder kost.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on February 10, 2019, 16:30:09
Ik heb net een review gezien op YouTube tussen de twee genoemde heren. De 824 kwam er als winnaar uit. Dit omdat hij dezelfde beeldkwaliteit heeft maar stukken minder kost.
Dat geloof ik direct. Ik wilde echter een apparaat dat zo stil als mogelijk is en qua uitstraling past bij de rest.