Bluesound node 2 + Marantz SR7007

Started by Skallys, December 9, 2018, 14:19:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skallys

Hallo,
Ik ben nieuw op deze site dus misschien is deze vraag al tig keer gesteld. Sorry daarvoor maar bij deze nogmaals vanuit mij.

Ik ben in het bezit van een Marantz SR7007 met Canton DC 509.2 speakers. Verder super tevreden over deze combinatie maar ben aan het twijfelen om er een Bluesound node 2 tussen te zetten. Nu is het zo dat ik nergens kan vinden wat mijn Marantz voor DAC heeft en of deze minder is dan die van de Bluesound node 2. Verder hoor ik graag wat de voordelen nog meer zouden kunnen zijn van de Bluesound node 2. Of zijn er andere mogelijkheden om mijn geluid te upgrade ?

Xander32

De Node 2(i) bezit een prima dac, hoe deze het doet t.o.v. die van de SR zou ik niet durven zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat de bediening er flink op vooruit zal gaan; de Bluos app is superieur aan die van Marantz (ik werk met beide).

Quote from: Skallys on December  9, 2018, 14:19:03
Hallo,
Ik ben nieuw op deze site dus misschien is deze vraag al tig keer gesteld. Sorry daarvoor maar bij deze nogmaals vanuit mij.

Ik ben in het bezit van een Marantz SR7007 met Canton DC 509.2 speakers. Verder super tevreden over deze combinatie maar ben aan het twijfelen om er een Bluesound node 2 tussen te zetten. Nu is het zo dat ik nergens kan vinden wat mijn  voor DAC heeft en of deze minder is dan die van de Bluesound node 2. Verder hoor ik graag wat de voordelen nog meer zouden kunnen zijn van de Bluesound node 2. Of zijn er andere mogelijkheden om mijn geluid te upgrade ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Skallys

Ik zie dat je zelf een node 2 hebt. Heeft de 2i een andere DAC of een betere want had zitten kijken naar het verschil van die 2. En ja het gebruiksgemak zal inderdaad beter worden. Maar ga ik ook een verbetering horen in geluid ?

Xander32

Of je er betreft geluid echt op vooruit gaat durf ik niet te zeggen, ongeacht of je de 2 of 2i koopt. Wil je een stap maken betreft de geluidskwaliteit kan je vaak beter investeren in andere speakers.

Mag ik vragen welke speakers je bezit en hoe je deze hebt opgesteld?


Quote from: Skallys on December  9, 2018, 17:40:56
Ik zie dat je zelf een node 2 hebt. Heeft de 2i een andere DAC of een betere want had zitten kijken naar het verschil van die 2. En ja het gebruiksgemak zal inderdaad beter worden. Maar ga ik ook een verbetering horen in geluid ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

xlr8

#4
In de SR7007 zit een 24 bit 192Khz. dac  (AKM AK4358VQ)

Geen verkeerde maar zoals alles maakt het ook wel uit hoe deze is geïmplementeerd mbt de rest vd opbouw.
Naar mijn idee, en dat heb ik dus met alle Marantz SR's vanuit de 7 en 8 series ondervonden klinkt het digitaal ingeprikt ten alle tijden beter.
Sonos, Heos, Blue Sound of wat dan ook, het binnenkomende analoge signaal wordt in de SR7007 toch via de processor / dac bewandeld.

Edit: óf je sluit l+r analoog vd streamer aan op de 'multichannel in' dan is er geen processing.

Meer info: http://html.alldatasheet.com/html-pdf/92559/AKM/AK4358VQ/47/1/AK4358VQ.html

Skallys

@xander32 dat mag zeker. Ik heb cantons DC 509.2 speakers en heb gewoon een stereo opstelling. 2.0.

Skallys

Hoi xlr8,

(Edit: óf je sluit l+r analoog vd streamer aan op de 'multichannel in' dan is er geen processing.)

Bedoel je hiermee dat als ik de bluesound analoog aansluit hij toch mijn marantz DAC gebruikt. Alleen als ik deze aansluit op de multichannel dat hij dan juist de DAC van bluesound gebruikt ?

Xander32

Heb je wellicht een foto van de opstelling?
Wellicht is daar nog wat winst te behalen.

Quote from: Skallys on December  9, 2018, 20:08:23
@xander32 dat mag zeker. Ik heb cantons DC 509.2 speakers en heb gewoon een stereo opstelling. 2.0.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

xlr8

Quote from: Skallys on December  9, 2018, 20:13:22
Bedoel je hiermee dat als ik de bluesound analoog aansluit hij toch mijn marantz DAC gebruikt. Alleen als ik deze aansluit op de multichannel dat hij dan juist de DAC van bluesound gebruikt ?

Yep.

BS analoog L + R uit naar de 7.1 ch. in van de SR (FR en FL)
Het enige wat nog tussen de signaalweg zit is je volume vd SR.
Tevens kan je als 2e lijntje gewoonlijk digitaal aansluiten, luister een paar stukken muziek en switch tussen digitaal in en 7.1 in om zo 1 op 1 het verschil te horen van de BS dac en de SR dac.

Zorg overigens wel dat je digitale input in 'Pure Direct' modus draait.

'Kben es benieuwd wat je mooier vind klinken 😊

Skallys

Quote from: xlr8 on December 10, 2018, 01:06:43

Zorg overigens wel dat je digitale input in 'Pure Direct' modus draait.


Thx voor deze info.
Dit is anders als dat ik eerder heb gelezen. Dacht dat analoog aansluiten op de gewone ingangen ook voldoende was en dat hij dan de DAC van de BS zou gebruiken.
Waarom moet de digitale input op Pure direct staan ?
Is dit de beste instelling volgens jouw.

Ik moeten even kijken wat de kerst mij gaat brengen  :).
Mocht ik een BS hebben laat ik het je zeker weten.

Cobraatje

Als je analoog en digitaal aansluit en beide op pure direct luistert, kun je de Dacs  vergelijken van de BS(analoog) en Marantz(digitaal).

xlr8


Cobraatje

Ik ben benieuwd wat de voorkeur van de TS wordt.
Zelf het vergelijk van de BS met de Marantz AV8801 en de Marantz AV7704 Cinemike gedaan :)