JVC Auto Tone Mapping versus Panasonic HDR Optimizer.

Started by home@the movies, October 8, 2018, 14:05:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#125
Quote from: reza on November 17, 2018, 13:34:37
Tja...
Dan zou ik lekker een paar duizend in mijn zak houden als ik jou was :D
Nou, ik vind het niet erg om €2000 meer te betalen voor de door Werner genoemde zaken mits dit ook klopt! Zeker het contrast zou in mijn volledig verduisterde ruimte zichtbaar moeten zijn lijkt me.
Op het moment dat JVC de cijfers niet waarmaakt bij de productiemodellen hebben we een andere discussie.

Ik wil gewoon een projector kopen waar ik even mee vooruit kan en wat een mooie upgrade is voor de komende jaren. Dat had ik eerst met de Sony VW760 willen doen, maar nu dus met de N7.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#127
Quote from: reza on November 17, 2018, 19:32:54
Is de laser van Frank niks voor je?
Met een VW 760 zou ik ongetwijfeld ook gelukkig zijn, maar dan haal ik hem wel dichterbij  ;-).

Het prijsverschil met de N7 is echter te groot terwijl deze laatste ook nog iets beter zou zijn. Daarom gaat mijn voorkeur nu nog uit naar de N7.  (Desondanks zou ik ik denk ik toch een VW760 kiezen als ik hem voor de prijs van de N7 zou kunnen kopen. Ik blijf dat een erg mooie projector vinden)

The Luggage

Quote from: home@the movies on November 17, 2018, 14:07:52
Het grote verschil tussen de N5 en de N7 (en zeker de Sonys') is vooral het gebruik van het nieuwe P3 filter, dat zit niet in de N5 en geeft je 100%P3 kleuren.
Dat voordeel heb je evengoed als je de conversie HDR/SDR BT2020 doet omdat je de color space blijft behouden.

Dag Werner,

Als ik het goed begrijp, dan leidt het gebruik van de P3-filter tot een vermindering van de lichtopbrengst.

Als je de filter gebruikt bij de N7, heb je dan in lowlamp nog genoeg helderheid over indien je de Panasonic de conversie laat uitvoeren (en hem dus SDR-2020 laat uitsturen)?

Of anders gezegd: kan je het verlies aan lichtopbrengst veroorzaakt door de filter voldoende compenseren door de Panasonic SDR-2020 te laten uitsturen (en een niet te groot scherm te gebruiken)?

Mijn situatie is wat analoog met die van Teejoo (een relatief klein scherm en indien mogelijk liever geen high lamp modus).

Mijn vraag is mogelijk wat voorbarig (aangezien je de N7 nog niet ter beschikking hebt) en het hangt mogelijk af van persoonlijke voorkeuren, maar wat denk je in theorie?


home@the movies

Quote from: The Luggage on November 19, 2018, 11:26:16
Dag Werner,

Als ik het goed begrijp, dan leidt het gebruik van de P3-filter tot een vermindering van de lichtopbrengst.

Als je de filter gebruikt bij de N7, heb je dan in lowlamp nog genoeg helderheid over indien je de Panasonic de conversie laat uitvoeren (en hem dus SDR-2020 laat uitsturen)?

Of anders gezegd: kan je het verlies aan lichtopbrengst veroorzaakt door de filter voldoende compenseren door de Panasonic SDR-2020 te laten uitsturen (en een niet te groot scherm te gebruiken)?

Mijn situatie is wat analoog met die van Teejoo (een relatief klein scherm en indien mogelijk liever geen high lamp modus).

Mijn vraag is mogelijk wat voorbarig (aangezien je de N7 nog niet ter beschikking hebt) en het hangt mogelijk af van persoonlijke voorkeuren, maar wat denk je in theorie?

Had je post wat laat opgemerkt zie ik nu.
aangezien je SDR uit gaat sturen (met BT2020) is het "probleem" van te weinig lichtopbrengst eigenlijk bijna geen issue meer. Dus om op je vraag te antwoorden, het zou normaal geen probleem mogen zijn om in SDR BT2020 netgebruik van het P3 filter in low lamp te kunnen draaien.
Zeker ook nog omaatje , zoals je zelf al aanhaalt, ook nog eens op een relatief klein scherm projecteert.
We moeten nog altijd even exact de meting afwachten op de N7 maar van wat ik zag met hetzelfde filter op de 9 zou dit perfect moeten kunnen.

Teejoo

Hallo Werner, ik ben in DIT topic aan het kijken wat nu de optimale settings zijn in de Panasonic. Ik neig er nog steeds naar gebruik te gaan maken van de SDR/BT2020 conversie in de Panasonic als hij straks is aangesloten op de N7.

Calibreer je de projector dan ook op dit conversie signaal?(naast een aparte preset voor een  regulier HD SDR signaal) Of komen er zelfs 3 presets (SDR, conversie en full HDR of zoiets?)

Teejoo

#131
Quote from: Teejoo on December 27, 2018, 09:59:29
Hallo Werner, ik ben in DIT topic aan het kijken wat nu de optimale settings zijn in de Panasonic. Ik neig er nog steeds naar gebruik te gaan maken van de SDR/BT2020 conversie in de Panasonic als hij straks is aangesloten op de N7.

Calibreer je de projector dan ook op dit conversie signaal?(naast een aparte preset voor een  regulier HD SDR signaal) Of komen er zelfs 3 presets (SDR, conversie en full HDR of zoiets?)
Hoi Werner, kun je nog iets toelichten m.b.t. mijn bovenstaande vraag? En worden de standen dan automatisch geactiveerd a.d.h.v. het inputsignaal?

reza

Als je de stand op BT 2020 zet dan zal de projector dit gelijk herkennen als HDR en in high lamp modes gaan.
Als je een andere setting kiest blijft die daar op staan zolang je dit niet veranderd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on January  2, 2019, 20:10:15
Als je de stand op BT 2020 zet dan zal de projector dit gelijk herkennen als HDR en in high lamp modes gaan.
Als je een andere setting kiest blijft die daar op staan zolang je dit niet veranderd.

Dat klopt niet, je kan perfect de projector in BT2020 zetten zonder dat hij in HDR gaat.
Je kan dus dus 3 presets maken;

1-SDR
2-SDR BT2020
3-HDR

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

QuoteAls je de stand op BT 2020 zet dan zal de projector dit gelijk herkennen als HDR en in high lamp modes gaan

QuoteJa precies, dat is ook wat ik bedoelde :D

Dat is niet hetzelfde hé  ;)

reza

Nou...

Als je de BT 2020 stand kiest gaat hij toch automatisch naar HDR toe?

Als je de BT 2020 sdr stand kiest niet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Het switchen gebeurt dus automatisch. Komen er dus ook 3 calibratieprofielen?

home@the movies

Quote from: Teejoo on January  2, 2019, 21:24:20
Het switchen gebeurt dus automatisch. Komen er dus ook 3 calibratieprofielen?

Als je dat wenst uiteraard geen probleem.

Teejoo


Teejoo

#140
Mmm, interessant JVC nieuws over de combinatie van hun projector en de Panasonics. ( wel google translaten voor de mensen die toevallig geen Japans spreken)

https://www3.jvckenwood.com/projector/dla-v9r/feature02.html#mapping

https://panasonic.jp/bdplayer/products/ub9000/hdr.html#mapping

Hoe cool is dit dat fabrikanten dit doen. Laat ik nu net een 9000 hebben staan 😊

reza

De mijne doet precies hetzelfde en dat is geen 9000
;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#142
Quote from: reza on January 17, 2019, 21:03:32
De mijne doet precies hetzelfde en dat is geen 9000
;)
Geld ook niet alleen voor de 9000. Maar heb jij die nieuwe firmware dan al erop? Ik moet zo eens kijken of er nieuwe is.

reza

Ik heb nog niks geupdate. Uiteraard is mijn 424 niet 1op 1 hetzelfde als jouw 9000. Ik mis de optie voor DV, al zou hij wel kunnen had ik gelezen. Panasonic kiest er voor om dit niet te doen :baaa:
Wat zou er met de update geüpdatet zijn?
Dat heb ik niet mee gekregen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Er komen settings om de HDR optimizer te combineren met de JVC tonemapping zoals het het nu uitziet. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Dus beide apparaten zetten hun mapping in lijkt het. Wellicht dat meer duidelijk wordt als de echte engelse sites de update krijgen. Dat leest toch beter dan de vertalingen.

reza

Is die update er al? Ik heb net even gegoogeld en de laatste update van oktober zit er bij mij op.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#146
Quote from: reza on January 17, 2019, 22:24:18
Is die update er al? Ik heb net even gegoogeld en de laatste update van oktober zit er bij mij op.
Nee, ik heb zojuist even laten zoeken. Ik vraag me ook af wat er anders aan is t.o.v. de huidige 2 projector opties.

Van de andere kant moet het iets anders zijn omdat Werner juist niet adviseerde beide tegelijkertijd te gebruiken.

reza

Het is ook iets anders maar samen kan je tot een zeer goede afstelling komen van het HDR.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Quote from: Teejoo on January 17, 2019, 19:44:40
Mmm, interessant JVC nieuws over de combinatie van hun projector en de Panasonics. ( wel google translaten voor de mensen die toevallig geen Japans spreken)

https://panasonic.jp/bdplayer/products/ub9000/hdr.html#mapping

Quote from: panasonic
The UB 9000 can select "Projector-specific setting (high brightness projector, basic brightness projector)" as the HDR display type for automatic HDR tone map.
By choosing this setting, the UB 9000 optimizes the video according to the projector, so the reproducibility of the color and gradation of the high-brightness part of the HDR video which was difficult to express with the projector so far will improve * 1 .
This setting was realized by cooperating with JVC Kenwood Co., Ltd. to carry out efforts to optimize HDR video. Combined with the company's projectors "DLA - V9R", "DLA - V7" and "DLA - V5", you can enjoy more rich colors and gradations of HDR image work on a large screen.

De plaatjes blijven wel japans :)



Lijkt erop dat ze de Pana HDR -> HDR mapping laten samenwerken met de JVC tone mapping optie.
En ik lees dat er 2 profielen zijn voor projectoren in de Pana. In de huidige heb je er dacht ik 3 in totaal waarvan 1 voor een projector?

Quote from: jvc
Developed HDR image optimized tone mapping setting for projectors in cooperation with Panasonic Corporation

In cooperation with Panasonic Corporation, we developed a setting to optimize the HDR image for the projector.
The company's Ultra HD Blu-ray Disc player DP-UB 9000 has "Projector-specific setting" as a display type for automatic HDR tone map, and optimizes the image to the brightness and color tailored to the projector. By selecting the projector's exclusive setting (high brightness projector or basic brightness projector) on the DP - UB 9000 side and combining it with the "auto tone mapping" function of JVC, the color tone of the rich bright part of the HDR image work and You can enjoy the tone expression of the dark part more faithfully. ※ 3
· By selecting a high brightness projector, you can reproduce superior color tones and tonal expressions while maintaining the peak feeling.
· If you select a projector with basic brightness, you can reproduce images with more emphasis on color reproducibility.

* 3: Depending on the video work, effects may not be obtained.

Teejoo

#149
Quote from: riwi on January 18, 2019, 10:55:55
Lijkt erop dat ze de Pana HDR -> HDR mapping laten samenwerken met de JVC tone mapping optie.
En ik lees dat er 2 profielen zijn voor projectoren in de Pana. In de huidige heb je er dacht ik 3 in totaal waarvan 1 voor een projector?
Ja, dat denk ik ook Riwi. Mooie ontwikkeling. Nu wel nog een HDMI ingang op de Panasonics 😊