Bombarde translator

Started by buizesmurf, September 1, 2018, 17:24:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Er staat een paar Translator Bombarde subwoofers te koop,2e hands.
Had nog nooit van gehoord.Zijn ook al fedelijk op leeftijd.Wie heeft er enige ervaring mee?

chansig

Verkoper hangt/hing ook nog wel eens rond op dit forum en andere fora.

Al lange tijd niets meer van gelezen. Ik heb ze wel gezien bij hem, volgens mij stonden ze toen niet aan. Is al wat jaartjes terug.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Hij had ze in gebruik icm een paa Kef LS50.

Zijn hele mooie subwoofers voor muziek.

buizesmurf

Ik ben op zoek maar sub(s) uitsluitend voor muziek.Maar de tecnologie staat niet stil.
Na wat opzoekwerk denk ik dat deze dipool zijn.Gaan wel zeer diep volgens de spec.
De gebruikte versterker zal wel niet klasse D zijn denk ik.

chansig

Quote from: Ralf67 on September  1, 2018, 17:40:08
Hij had ze in gebruik icm een paa Kef LS50.

Zijn hele mooie subwoofers voor muziek.

Ik denk dat hij zijn Kefjes heeft laten modificeren door Cock nog wat. Schijnt een naam te hebben binnen de audiowereld. Maar goed...na modificatie schijnen die Kefjes hele bijzondere dingen te doen.

Ws heeft hij daarom de subs niet meer nodig. Trouwens een aardige vent.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

buizesmurf

Quote from: chansig on September  2, 2018, 10:59:56
Ik denk dat hij zijn Kefjes heeft laten modificeren door Cock nog wat. Schijnt een naam te hebben binnen de audiowereld. Maar goed...na modificatie schijnen die Kefjes hele bijzondere dingen te doen.

Ws heeft hij daarom de subs niet meer nodig. Trouwens een aardige vent.

Gr. Hans
Heb contact gehad met de verkoper van de bombarde traslator.Hij woont in Groningen en naar hij zelf zegt,niet vertrouwd te zijn met dit forum.
Hij verkoopt ze omdat hij regelmatig van aparaten en luidsprekers verandert.
Heb trouwens geen idee wat deze waart zijn,maar vind de gevraagde prijs aan de hoge kant.

Ralf67

Die Ruud heeft dezelfde subwoofers ongeveer 3 maanden geleden op marktplaats aangeboden, en vroeg er toen €500 voor , dus 2 stuks.

Het zal toch niet zo zijn dat.......

buizesmurf

#7
Quote from: Ralf67 on September  4, 2018, 16:47:48
Die Ruud heeft dezelfde subwoofers ongeveer 3 maanden geleden op marktplaats aangeboden, en vroeg er toen €500 voor , dus 2 stuks.

Het zal toch niet zo zijn dat.......

Dat dit dezelfde sub,s zijn die Ruud verkocht heeft toen.Is ook bieden vanaf 1000 euro,voor de 2 stubs.vraagt  er 500 euro voor per stuk.

chansig

Sorry...ik ging er inderdaad automatisch vanuit dat Ruud ze nog te koop aanbood. Zou mij niet verbazen dat dit dezelfde zijn. Maar goed...dat is speculeren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audiolover86

#9
Hou oud zijn ze, 20-25 jaar oud? Ik zou er echt geen omkijken meer naar hebben, of voor 1/3 van de vraagprijs, maximaal.
Uiteindelijk lijkt mij een setje recente REL/BK subjes een veel betere koop voor ~€1500.