JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

riwi

Quote from: Teejoo on May  3, 2019, 07:18:39
Ik heb nog eens zitten denken: wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat idd de spanning op de HDMI inputs houdt, maar ook de edid info van de JVC kan kopiëren en opslaan zodat deze ook beschikbaar is als de JVC uitstaat. Ik denk dat de marmitech dit laatste niet doet, maar wellicht HDfury? Weet jij of iemand anders dat Riwi?
Wellicht verkort dit ook sync tijden bij de projector, want dat snap ik komend van Sony echt niet.

Ik zie in het plaatje van de marmitek een edid copy knopje. Volgens mij doet ie dan wat je beschrijft.
De HDFury Vertex kan zoveel dat je er duizelig van wordt. edid laden, kopieren, manipuleren. Daar  kan echt heel veel mee en kan je een hobby op zich van maken. Leuk is ook dat ze wel 200 IR codes in pronto formaat meeleveren voor alle functies, dus makkelijk voor pronto gebruikers als wij.

Bij mij wordt de Fury gevoed door de USB van de Arcam (achterkant). Dus als de Arcam aan gaat gaat de Fury ook aan. De Arcam ziet dus altijd de Fury aan de uitgang. De Fury kan je instellen welke Edid de Arcam te horen moet krijgen. Ik heb dat verder niet gemanipuleerd.

De sync tijden van de JVC zijn al sneller dan bij de X serie. De X5000 deed 17 seconden HDMI sync. De N5 zit op ong. 11 seconden. Ik erger me daar wel aan, maar 11 sec is beter dan 17 sec.

Teejoo

Quote from: riwi on May  3, 2019, 14:54:51
Ik zie in het plaatje van de marmitek een edid copy knopje. Volgens mij doet ie dan wat je beschrijft.
De HDFury Vertex kan zoveel dat je er duizelig van wordt. edid laden, kopieren, manipuleren. Daar  kan echt heel veel mee en kan je een hobby op zich van maken. Leuk is ook dat ze wel 200 IR codes in pronto formaat meeleveren voor alle functies, dus makkelijk voor pronto gebruikers als wij.

Bij mij wordt de Fury gevoed door de USB van de Arcam (achterkant). Dus als de Arcam aan gaat gaat de Fury ook aan. De Arcam ziet dus altijd de Fury aan de uitgang. De Fury kan je instellen welke Edid de Arcam te horen moet krijgen. Ik heb dat verder niet gemanipuleerd.

De sync tijden van de JVC zijn al sneller dan bij de X serie. De X5000 deed 17 seconden HDMI sync. De N5 zit op ong. 11 seconden. Ik erger me daar wel aan, maar 11 sec is beter dan 17 sec.
Ik weet niet, het zou ook gewoon kunnen dat hij alleen die edid info doorgeeft, maar dan moet de JVC natuurlijk wel aanstaan.

Maar je denkt dus dat dat bij de Fury wel kan als ik je hoor zeggen laden, kopiëren etc.?

Ik zal er eens in gaan duiken. Nog mooier zou zijn als de Envy zoiets zou kunnen. 2 Vliegen in een klap.


riwi

Dit is het edid scherm van de HD Fury Vertex. Je hangt hem aan de PC en kan hem met dit tooltje bedienen/instellen.


Teejoo

Dat fixed edid lijkt mij wat ik zoek.

Eens kijken waar ik zo'n ding het beste kan kopen.

riwi

#1354
Quote from: Teejoo on May  3, 2019, 17:32:40
Dat fixed edid lijkt mij wat ik zoek.

Eens kijken waar ik zo'n ding het beste kan kopen.

hdfury.eu geloof ik :)

Maar voor je besteld. Ik weet niet zeker of je probleem wel een Edid probleem is.
Kan ook goed HDCP zijn (dat is het bij mij).

Edid is de handshake die de hdmi apparaten doen als je ze aanzet of kabel trekt (plug / unplug).
Dan wisselen ze hun capabilities uit zodat beide kanten weten welke resoluties, HDR/SDR/ etc. etc. mogelijk zijn aan beide kanten. Als dat eenmaal klaar is doet de Edid niks meer.
Bij mij valt tijdens het spelen de HDMI sync weg (met 2 weergevers waarvan er 1 of meer in standby staat). Dat is dan (waarschijnlijk) HDCP, want die checkt voortdurend of de hele HDMI chain wel HDCP compliant is.

Teejoo

Quote from: riwi on May  3, 2019, 17:55:50
hdfury.eu geloof ik :)

Maar voor je besteld. Ik weet niet zeker of je probleem wel een Edid probleem is.
Kan ook goed HDCP zijn (dat is het bij mij).

Edid is de handshake die de hdmi apparaten doen als je ze aanzet of kabel trekt (plug / unplug).
Dan wisselen ze hun capabilities uit zodat beide kanten weten welke resoluties, HDR/SDR/ etc. etc. mogelijk zijn aan beide kanten. Als dat eenmaal klaar is doet de Edid niks meer.
Bij mij valt tijdens het spelen de HDMI sync weg (met 2 weergevers waarvan er 1 of meer in standby staat). Dat is dan (waarschijnlijk) HDCP, want die checkt voortdurend of de hele HDMI chain wel HDCP compliant is.
Het zal wellicht 1 vd 2 zijn, maar dan kan ik tenminste alles proberen.

home@the movies

Met het schakelaartje kan je de edid "kopiëren" van de bron die op de input zit, of voor auto kiezen.
Op de HCH hadden we 3 van deze splitters in cascade staan om alle projectoren van hetzelfde beeld te voorzien.

home@the movies

Quote from: Teejoo on May  3, 2019, 19:22:58
Het zal wellicht 1 vd 2 zijn, maar dan kan ik tenminste alles proberen.

Je mag altijd eentje komen halen om uit te testen voor je iets gaat kopen hoor, ik heb zowel de vertex als de splitter hier ter beschikking.

Teejoo

Quote from: sprins on May  3, 2019, 13:35:42
Is dit iets wat je kan gebruiken?
https://www.gefen.com/product/booster-hdmi-edid-detective-EXT-HDBOOST-141

De voorloper ervan gebruikte ik om mijn Mac mini te laten denken dat mijn TV altijd aanstond door de EDID uit te blijven zenden ook als de TV uit stond:
https://www.gefen.com/product/hdmi-detective-plus-EXT-HD-EDIDPN
Dat is wel het idee, maar kost gelijk aan de Integral 2. Dan is die nog uitgebreider.

Teejoo

#1359
Quote from: home@the movies on May  3, 2019, 19:23:48
Met het schakelaartje kan je de edid "kopiëren" van de bron die op de input zit, of voor auto kiezen.
Op de HCH hadden we 3 van deze splitters in cascade staan om alle projectoren van hetzelfde beeld te voorzien.
Ik dacht juist dat je de edid info van het display kopieerde zodat de bron 'denkt' dat de weergever aanstaat en weet wat hij kan uitgeven voor signaal? En bij 2 displays forceert dat de bron naar de edid van het display op output 2 luistert.
Oftewel zoals Riwi ook aangeeft.

Of snap ik het nu niet?

Teejoo

Quote from: riwi on May  3, 2019, 14:54:51
Bij mij wordt de Fury gevoed door de USB van de Arcam (achterkant). Dus als de Arcam aan gaat gaat de Fury ook aan. De Arcam ziet dus altijd de Fury aan de uitgang. De Fury kan je instellen welke Edid de Arcam te horen moet krijgen. Ik heb dat verder niet gemanipuleerd.
Krijgt hij dus ook geen spanning als de Arcam in standby staat?

riwi

Quote from: Teejoo on May  3, 2019, 19:57:22
Krijgt hij dus ook geen spanning als de Arcam in standby staat?

Ja toch wel. Heb het net getest :) De Fury blijft dus 24/7 aan bij mij met de Arcam in standby.

Teejoo

#1362
Quote from: riwi on May  3, 2019, 20:19:47
Ja toch wel. Heb het net getest :) De Fury blijft dus 24/7 aan bij mij met de Arcam in standby.
Dat bevestigd mijn vermoeden alleen maar dat zowel de Arcam als ATV gekke dingen doen als de JVC uitgaat. Blijkbaar blijft er bij Sony wel spanning op de HDMI poort staan, want dat was nooit een issue.
Als je hem aan de projectorzijde zou plaatsen blijft zelfs de optische HDMI link intact denk ik.

Ik denk dat ik de integral2 bestel. Lijkt mij dat het display weinig toevoegd?

riwi

Het display is handig om te zien welke signaal formaten er binnen komen. Maar dat kan ie ook als OSD inbeeld weergeven.
Dus idd niet echt nodig.

Ik wilde de Matrix switch mogelijkheid erbij hebben. Dat heeft de integral dacht ik niet en de vertex wel.

Teejoo

#1364
Quote from: riwi on May  3, 2019, 22:08:55
Het display is handig om te zien welke signaal formaten er binnen komen. Maar dat kan ie ook als OSD inbeeld weergeven.
Dus idd niet echt nodig.

Ik wilde de Matrix switch mogelijkheid erbij hebben. Dat heeft de integral dacht ik niet en de vertex wel.
Die Matrix optie hebben ze beide. Ze zijn op het display na gelijk volgens de US site. Wel mooi dat die discrete ir codes erbij zitten. Handig met testen van een scaler of zo.

Ik heb deze besteld:


Nu nog de Envy!

tjobbie

#1365
Zou simpelweg zoiets ook werken?

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B07HYDR36M#Ask
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Thamaesta

Die integral heb ik nog nagenoeg ongebruikt liggen.
Mag evt wel overgenomen worden
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

rugal2

Quote from: Thamaesta on May  4, 2019, 19:54:49
Die integral heb ik nog nagenoeg ongebruikt liggen.
Mag evt wel overgenomen worden

PM gestuurd  ;D

tjobbie

Heb denk een workaround gevonden voor de fiberkabel.
Ik had er ook last van maar in mijn geval van kan je de hdmi uitgang selecteren op de marantz  app. Ipv. Dual naar uitgang 1 of 2.
Het is even schakelen maar is een kleine moeite en heb er tot nu toe geen last meer van.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

rkonings

#1369
Dit probleem heb ik dus ook met die NAD 777v3 met mijn epson tw9400 projector en samsung tv
zodra de tv op standby gaat valt de projector uit.

ik vind alleen 259 euro als oplossing vrij duur....
waarom werkt het gewoon net uit de box... :-(
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

tjobbie

Plus andere bijkomende nadelen zoals extra ruis / tikken op speakers ed.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

Quote from: Teejoo on May  4, 2019, 15:50:07
Die Matrix optie hebben ze beide. Ze zijn op het display na gelijk volgens de US site. Wel mooi dat die discrete ir codes erbij zitten. Handig met testen van een scaler of zo.

Ik heb deze besteld:
Ik heb de Integral 2 inmiddels binnen. Morgenmiddag eens ertussen zetten. Wel een interessant apparaat als je ziet wat het allemaal kan.
Hopelijk ben ik in elk geval van het ophangen van de Arcam af als de JVC uitstaat en de Arcam wel gebruikt wordt voor muziek.

Weet iemand hoe de scaler van dat ding is?

rkonings

Ik heb ondertussen de Marmitek 612 hdmi splitter binnen en op het eerste gezicht lijkt het beeld nu terug te komen op de beamer nadat de tv op standby gaat.
geluid moet ik vanavond nog uitgebreid testen.
Handshakes gaan ook sneller heb ik het idee.

fingers crossed.... 8)
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

Teejoo

Quote from: rkonings on May  8, 2019, 14:57:31
Ik heb ondertussen de Marmitek 612 hdmi splitter binnen en op het eerste gezicht lijkt het beeld nu terug te komen op de beamer nadat de tv op standby gaat.
geluid moet ik vanavond nog uitgebreid testen.
Handshakes gaan ook sneller heb ik het idee.

fingers crossed.... 8)
Die ga ik ook nog even testen. De HDFury zorgt nog voor een extra vertraging als ik van bron op de receiver wissel, waardoor ik zelfs even een no signal krijg. Zonder de Fury heb ik dat niet. Ook had ik bij een switch dat er geen geluid was. Ga hem dus terugsturen.

tjobbie

#1374
Ben zelf in contact met de fabrikant van de kabel en deze heeft aangeboden om een adapter ertussen te plaatsen met usb aansluiting voor externe voeding.
Hopelijk een simpel maar effectieve manier om het probleem op te lossen.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector