Idee om Atmos speakers te bevestigen?

Started by Fox, June 23, 2018, 16:36:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Beste mede forumers,

Ik denk er aan op Atmos speakers aan het plafond te bevestigen, maar ik loop tegen 2 problemen aan.
1. klank verschillen met wat dan ook voor kleine speaker die ik kan vinden met de rest van de set.
Optie is dan het kleinste model uit de reeks 2e hand kopen.
2. ik kan ze niet inbouwen, de dan word het zo dicht mogelijk aan het plafond, maar daar zij niet echt beugels of systemen voor.

Na veel zoeken kwam ik deze tegen uit de onderstaande link.
Die zou ik dan op de achterkant van de speaker en het plafond willen schroeven, en ze dan op z'n plaats schuiven.
Heb dan ook nog ruimte voor een plak gootje over het plafond.

:google:
https://www.tvbeugelshop.nl/omnimount-omn-omf-zeer-plat-tv-ophangsysteem-13-t-m-46

Wat denken jullie?

Ralf67

#1
En luidsprekers hoog aan de wand zoals de Klipsch RP140SA ?

Dali heeft ook van dergelijke luidsprekers voor Dolby Atmos

denoontje

Ok heb 2 railzen aan plafond gehangen, 2 spanbanden per monitor en je hebt ook nog alle flexibiliteit mbt indraaien van de speaker. Check mijn ht topic, staan foto's in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

angelo41

Quote from: Ralf67 on June 23, 2018, 16:45:28
En luidsprekers hoog aan de wand zoals de Klipsch RP140SA ?

Dali heeft ook van dergelijke luidsprekers voor Dolby Atmos
dali alteco. heb er 4 van deze.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Fox

Gents, thx voor het mee denken  :clapping:

Mijn situatie is een woonkamer met een plafon hoogte van 2.80m en balken van 35cm.
De balken lopen in de lengte richting van de opstelling, dus LS hoog achter gaat niet werken,
plus als aangegeven zit ik dan met een klank verschil met de rest van de LS.
Daarnaast ben ik geen fan van surround LS richten op de luisterplek, want wat creëert en erg bepalende hotspot en kun je de LS lokaliseren.
Het effect van dat de geluiden in de ruimte/bubble worden geplaatst is dan veel minder
(geluiden worden niet meer tussen de LS geplaatst, maar alles gaat richting de HS waardoor je afstand en grootheid mist)

Ik ga de VM acoustics WB1 eens goed bestuderen  :colgate:

denoontje

#7
Zowel ralphh als ik hebben ervaring dat richten (zeker bij een plafond dat niet qua hoogte atmosspec is) beter is om de bubble te creëren[emoji6]. Hoeft niet veel te zijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Hangt ook wat van de afstraal breedte van je speakers af, maar in de tuinkamer was enigszins indraaien wel een must inderdaad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CineSmurf

Ik heb ze met ringetjes aan t plafond gehangen. Werkt prima.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

hifiman

Quote from: CineSmurf on June 24, 2018, 20:49:08
Ik heb ze met ringetjes aan t plafond gehangen. Werkt prima.
Hoe bedoel je dat? Ik heb er nog even geen beeld bij (en heb dezelfde vraag als TS).

RalphH

Haakje oogje gok ik. Kan wel gaan rammelen, dat deed het bij mij namelijk wel ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CineSmurf

#12
Precies. Haakje oogje. Ik gebruik dali suite r0.7, die zijn schuin, dus daarmee richten ze mooi.
Ik heb een malletje gemaakt met drie gaten, ringetjes in t plafond en haakjes aan de speakers.

Edit. Fotootje toegevoegd
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

fasteddie

"klank verschillen met wat dan ook voor kleine speaker die ik kan vinden met de rest van de set.
Optie is dan het kleinste model uit de reeks 2e hand kopen"

Ik vroeg me af of het gebruiken van een ander merk speaker goed hoorbaar is wanneer je alleen afwijkende "plafondspeakers" gebruikt?

Ik heb zelf PMC speakers en ja die hebben geen specifieke surround speakers....

Iemand hieromtrent een mening?

Dank

CineSmurf

Idealitair uit dezelfde serie. En het liefst hetzelfde model.
Maar, voorlopig is het aantal Atmos schijven nog beperkt hier en gaat het om wat "extra" effect. je kan natuurlijk ook eerst eens kijken of je het wat vindt met een wat goedkopere (niet bijpassende) speaker.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Teejoo

#15
Mbt de klankafwijking: mijn ervaring is dat ook een gelijke speaker anders klinks als bij op een andere plek staat, en zeker vanaf een plafond.

Ik zat een beetje met hetzelfde issue met mijn B&W Nautilus reeks, maar door de voice matching wat de room EQ van bijvoorbeeld Arcam doet klinkt het toch heel homogeen! Zie mijn topic in mijn sig. hoe ik het heb gedaan.