aankoopadvies gewenst

Started by hasseholland, June 23, 2018, 14:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hasseholland

Goedemiddag, ik wil graag boekenplank speakers en een amp, enige bron is Chromecast, volumeregeling e.d. via Google home. Ik heb nu Sonos play 1's, moet wel beter klinken. De speakers moeten wit zijn (want vrouw) en het liefst niet heel veel groter dan de play 1's. Iemand een goede suggestie? Budget +/- 500,-

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

hasseholland

Bedankt! Ik ga het vanavond eens even op mijn gemak bekijken en hou jullie op de hoogte. Zou een losse versterker, bijvoorbeeld NAD D3020 V2 een verschil maken dat het geld waard is tov speakers met ingebouwde versterker?

Dirkjanboon

Quote from: hasseholland on June 24, 2018, 10:01:59
Bedankt! Ik ga het vanavond eens even op mijn gemak bekijken en hou jullie op de hoogte. Zou een losse versterker, bijvoorbeeld NAD D3020 V2 een verschil maken dat het geld waard is tov speakers met ingebouwde versterker?

dat hangt af van de maker , meestal zijn actieve speakers wat versterking betreft aangepast op de units en de kast en filtering , wil je echt beter geluid dan denk ik dat de pasieve uitvoering met een mooie NAD zeker het verschil maakt , en die nad kan je dan achter een klapje in de kast zetten mits niet te diep, de bron zou dan bv een goede bluetooth streamer kunnen zijn zodat je op de iPad bv muziek kan luisteren .

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

hasseholland

Ok top, feitelijk heeft de versterker alleen maar een analoge ingang nodig aangezien de bron een Chromecast audio wordt. Daarom ben ik bang dat de NAD een beetje overkill is.

mijkie

Ik zie dat je budget 500 euro is maar, kijk eens naar een Onkyo R-N855, misschien kun je hem ergens als demo, in de actie oid vinden

Erg mooi versterkertje, goed gebouwd en lekker compact en zwaar en kwa klank, weinig op aan te merken en een leuk voordeel, Chromecast is ingebouwd !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

hasseholland

#8
Bedankt! Ziet er goed uit inderdaad, maar niet helemaal geschikt voor het doeleinde. Ik wil de versterker uit het zicht of in ieder geval compact en bescheiden.

hasseholland

Zojuist de NAD 3020 met de Q3020 besteld. Indien gewenst laat ik jullie mijn ervaringen weten. Bedankt voor de hulp.

Dirkjanboon

ben benieuwd naar de foto´s
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

activ

Quote from: hasseholland on June 25, 2018, 10:45:37
Zojuist de NAD 3020 met de Q3020 besteld. Indien gewenst laat ik jullie mijn ervaringen weten. Bedankt voor de hulp.
Dat vinden we altijd leuk om te lezen.

fasteddie

 ^^ zeker benieuwd....de 3020 zullen zeker niet tegen vallen..

hasseholland

Heb de set nu een paar uur in gebruik en ben zeker niet teleurgesteld.  ;D Moet bekennen dat ik niet meteen onder de indruk was, maar naarmate ik langer luister ga ik de speakers steeds meer waarderen. Het stereo beeld is erg goed, in het hoog zijn ze extreem goed, in het laag laten ze te wensen over, maar voor het geld absoluut fantastisch. :) Daarbij opgeteld dat ze nog een beetje los moeten komen kan het alleen maar nog beter worden. De bouw en afwerking van de speakers is superstrak.

Moet bekennen dat ik geen audiofiel ben en niet de juiste persoon voor een uitgebreide review, maar als er vragen zijn doe ik mijn best ze zo goed mogelijk te beantwoorden.



scoc

Is dat een testopstelling of definitief? Want speakers moeten echt meer uit elkaar en iets ingedraaid staan. Ook zou je 100u of zo moeten inspelen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

hasseholland

Bedankt voor de tip! In principe een testopstelling. Ze zijn bedoeld voor in de woonkamer, maar ik luister voornamelijk muziek op kantoor en het is erg verleidelijk om ze te laten staan, haha.

Xander32

Het setje oogt mooi compact. Dat compact zal waarschijnlijk ook voor het geluid gelden?

Voor het geld had je m.i. beter actieve ls kunnen nemen; dan had je geen gedoe met een separate versteker en waarschijnlijk een meer volwaardig geluid in huis gehad.

De Nubert welke ik je heb laten zien is ietwat boven het budget (€525,-), maar heeft bv een 18cm driver. En voor €325,- staat z'n broertje te koop met nog altijd een 15cm driver en ook net een wat meer volwassen kast dan de QA's. De grotere driver i.c.m. meer kastinhoud, zullen meer body geven aan het geluid. En actieve ls zijn er ook van Dynaudio, Adam en JBL om maar een aantal meer bekende merken te noemen, indien het hier nog onbekende Nubert je afschrikt. Maar de keuze is al gemaakt  ::).


Quote from: hasseholland on June 30, 2018, 00:02:15
Heb de set nu een paar uur in gebruik en ben zeker niet teleurgesteld.  ;D Moet bekennen dat ik niet meteen onder de indruk was, maar naarmate ik langer luister ga ik de speakers steeds meer waarderen. Het stereo beeld is erg goed, in het hoog zijn ze extreem goed, in het laag laten ze te wensen over, maar voor het geld absoluut fantastisch. :) Daarbij opgeteld dat ze nog een beetje los moeten komen kan het alleen maar nog beter worden. De bouw en afwerking van de speakers is superstrak.

Moet bekennen dat ik geen audiofiel ben en niet de juiste persoon voor een uitgebreide review, maar als er vragen zijn doe ik mijn best ze zo goed mogelijk te beantwoorden.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hasseholland

Heb de Nuberts inderdaad ook overwogen en getwijfeld, doorslag om toch voor de NAD te gaan is de hoofdtelefoonaansluiting geweest. Daarbij vind ik de q3020 fraaier en kan ik op deze manier later ook nog een andere set aansluiten. (ls50 staat op het verlanglijstje)

Xander32

Een weloverwogen keuze dus  :thumbs-up:. En indien je in de toekomst ietwat meer kan/wil investeren in de ls, heb je aan de NAD een leuke versterker.

Quote from: hasseholland on June 30, 2018, 08:49:38
Heb de Nuberts inderdaad ook overwogen en getwijfeld, doorslag om toch voor de NAD te gaan is de hoofdtelefoonaansluiting geweest. Daarbij vind ik de q3020 fraaier en kan ik op deze manier later ook nog een andere set aansluiten. (ls50 staat op het verlanglijstje)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hasseholland

Ok top dat is goed om te weten, dank je!

Dirkjanboon

eens met de "kritiek" op de opstelling maar als je vrouw ze mooi vindt dan heb je in de regel beter geluid dan uit de laptop direct of vergis ik mij hier ?

tja ik zou ook wel andere speakers willen maar voorlopig is nubert
te duur , mijn stereo speakers staan ook niet optimaal opgesteld en de HT speakers al helemaal niet maar ja in een kleine kamer kan het eigenlijk niet anders.
wel mooi dat je zelf er ook te vreden mee bent
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

hasseholland

#21
Quote from: Dirkjanboon on June 30, 2018, 19:33:26
eens met de "kritiek" op de opstelling maar als je vrouw ze mooi vindt dan heb je in de regel beter geluid dan uit de laptop direct of vergis ik mij hier ?

tja ik zou ook wel andere speakers willen maar voorlopig is nubert
te duur , mijn stereo speakers staan ook niet optimaal opgesteld en de HT speakers al helemaal niet maar ja in een kleine kamer kan het eigenlijk niet anders.
wel mooi dat je zelf er ook te vreden mee bent

In de woonkamer en kantoor (zolderkamer) had ik Play1's in stereo staan. De bedoeling was de Q Acoustics in de woonkamer te plaatsen, voorlopig staan ze nog steeds op kantoor omdat ik daar het meest naar muziek luister en er geen afscheid van kan nemen. Vrouw begint zich inmiddels wel af te vragen waar die nieuwe speakers toch blijven, haha. Opstelling heb ik nu aangepast, aanzienlijk verschil inderdaad, bedankt! (kabels worden nog weggewerkt)


activ

Netjes hoor. Als je ze echt op het bureau gaat laten staan dan zou ik er nog wel iets van een mopad onder zetten o.i.d. als laatste finesse.

hasseholland

Ok ga ik bekijken, bedankt voor de tip!

fasteddie

Fraai setje en opstelling!