speakers voor symfonisch metal gezocht

Started by Worf, June 12, 2018, 19:34:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast_001

Een hoorn hoeft ook standaard helemaal niet fel te spelen.
Ben altijd een hoorn fan geweest en zal het ook altijd blijven  :headbanging:

noot87

Ben ook wel fan, mijn pa was ook een speaker liefhebber, hij speelde in de huiskamer met JBL Project array 1000. Echt super speakers.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Pallenmans

Quote from: audiolover86 on July 30, 2018, 18:57:29
:blush: Het probleem is dat bijna alle metaal absolute rotzooi is als het om opnamekwaliteit gaat, bizarre compressie en pc'tje-opnames à la Death Magnetic van Metallica, dan is het niet verbazingwekkend dat je gek wordt van het hoog als daar vervorming en compressie in zit, dat is wat onze oren heel erg 'triggert'.

Wil je een goede set voor metaal, koop een setje Cerwin Vega's, serieus. Die zijn juist erg tam in het hoog en stevig in het laag, met 200W+ per kanaal ga je daar een hoop lol van hebben.

Ben het hier deels mee eens dat metal niet altijd erg best is opgenomen. Maar dat geef er wel z'n eigen charme aan metal. En dat zal je niet kunnen veranderen ook niet een hele dure installatie. Slecht opname blijft een slecht opname. Maar dat maak de muziek gelukkig niet slechter. Mijn mening is dat je muziek moet beluisteren zoals het opgenomen is
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#179
Quote from: Pallenmans on August  1, 2018, 17:45:25
Ben het hier deels mee eens dat metal niet altijd erg best is opgenomen. Maar dat geef er wel z'n eigen charme aan metal. En dat zal je niet kunnen veranderen ook niet een hele dure installatie. Slecht opname blijft een slecht opname. Maar dat maak de muziek gelukkig niet slechter. Mijn mening is dat je muziek moet beluisteren zoals het opgenomen is

Klopt. Maar dit maakt sommige albums écht onluisterbaar. Een k#t productie (afhankelijk van het genre) heeft m.i. geen charme. Een te hard opgenomen album is dramatisch. Stofzuiger'producties' in black metal zijn al helemaal lachwekkend. Alhoewel sommigen dit ook onder charme vinden vallen. Onbegrijpelijk vind ik dat, wansmaak. Voor dat soort onzin ben ik te oud....alhoewel....dat heb ik altijd ruk gevonden bedenk ik mij nu :D Idem overigens voor een ondermaatse mix. Als dat al niet goed komt met enkel vocalen, bas, drums en gitaar.....ik hanteer zeker een minimale kwaliteit op dat vlak. Met soms helaas als gevolg dat ik muzikaal goede albums simpelweg niet meer luister.

Een koptelefoon verdoezelt dit al vele malen meer t.o.v. over de speakers... Maar dat vind ik 3x niks, geen geduld voor lol.

RalphH

+1
Heel veel is helaas niet te kauwen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

noot87

#181
Helemaal eens met Sirius666. Ik kan er niet tegen, slechte opnames. Daarom zou ik ook zeker niet mijn speakers uitzoeken op hoe ze slechte opnames weergeven. Persoonlijk ben ik juist altijd op zoek naar iets wat erg goed is opgenomen. Dan maakt het mij niet eens uit wat voor muziek het is.

Vind jij een koptelefoon meer verdoezelen dan luidsprekers? Dat vind ik dan weer niet. Een koptelefoon kan juist veel gemakkelijker goed klinken. Minder last van de akoestiek.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sirius666

#182
Quote from: noot87 on August  2, 2018, 17:19:17
Helemaal eens met Sirius666. Ik kan er niet tegen, slechte opnames. Daarom zou ik ook zeker niet mijn speakers uitzoeken op hoe ze slechte opnames weergeven. Persoonlijk ben ik juist altijd op zoek naar iets wat erg goed is opgenomen. Dan maakt het mij niet eens uit wat voor muziek het is.

Vind jij een koptelefoon meer verdoezelen dan luidsprekers? Dat vind ik dan weer niet. Een koptelefoon kan juist veel gemakkelijker goed klinken. Minder last van de akoestiek.

Je hoort uiteraard meer (verdoezelen klopt niet echt qua woordkeuze bedenk ik mij nu :D) maar bijv een meer ielig geluid vind ik met een koptelefoon nog wel te doen. Met best grote regelmaat ben ik vervolgens geschrokken van de weergave over speakers.

Xander32

Geschokt van de akoestiek dus, niet de ls als schuldige aanwijzen ... als het via een hoofdtelefoon wel goed klinkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sirius666

#184
Quote from: Xander32 on August  3, 2018, 10:58:59
Geschokt van de akoestiek dus, niet de ls als schuldige aanwijzen ... als het via een hoofdtelefoon wel goed klinkt.

Gaat toch al echt even over slechte opnames ;) Ik heb wat albums met een meer dof geluid en kleinere soundstage. Over een koptelefoon vind ik dat lekkerder klinken, dan poets ik het geluid softwarematig wat op. Ik luister alleen sporadisch met m'n koptelefoon, is niet mijn ding. Over m'n speakers hanteer ik toch echt een minimale 'kwaliteit'. Ik draai redelijk hard en dan wil ik genieten. Sorry :D

Qua set ben ik nu zowaar tevreden. Bepaalde albums test ik ff snel op kleine stukjes (10sec max :D). Als dat goed klinkt dan geldt dat ook voor de rest.

Xander32

Indien het bronmateriaal zo belabberd is, heb je daarmee te dealen. Geen enkele ls kan deze voor je opkrikken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Worf

Mee eens. Maar ook betere cd's klinken voor mij op veel speakers gewoon "te bright". Het hoog van veel speakers wordt gewoon met extra db. door de fabrikant opgepept.

DofN

Dat moeten ze niet doen. Een goed argument om goed metende luidsprekers te kopen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Worf

Iemand hier trouwens met ervaring met een Dynaudio excite x34/x38 en de Wharfedale Reva 4?

Roeru117

Quote from: Worf on August  7, 2018, 18:30:35
Iemand hier trouwens met ervaring met een Dynaudio excite x34/x38 en de Wharfedale Reva 4?

Ik ken beide dynaudio's goed. De x34 vind ik een verrassend goede luidspreker gezien de omvang. De x38 klinkt wel een stuk grootser en completer. De mid-range driver in dat model is erg goed en dat hoor je. Wel vond ik de x38 behoorlijk (bij mij te) krachtig in de laagweergave.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Worf

Goed te horen. Voor mij toch wel verrassend is dat de nodige mensen rock en metal op dynaudio spelen. Of niet want juist met metal is een wat laid back klinkende speaker met rustig hoog het prettigst. Wat betreft de bass van de x38, dat lees je meer. Ben erg benieuwd hoe deze klinken met mijn muziek. de

gast_001

Als ik denk aan speakers voor metal dan denk ik direct aan 15" laag, 8" mid en hoog  :pompom:

Sirius666

Quote from: Worf on August  7, 2018, 21:43:36
Goed te horen. Voor mij toch wel verrassend is dat de nodige mensen rock en metal op dynaudio spelen. Of niet want juist met metal is een wat laid back klinkende speaker met rustig hoog het prettigst. Wat betreft de bass van de x38, dat lees je meer. Ben erg benieuwd hoe deze klinken met mijn muziek. de

Is niet heel gek. Middels versterking (buizenpre) en bijv. ook softwareplugins (mocht je een progje als foobar gebruiken) kan je de sound natuurlijk ook nog tweaken. Versterking moet je echt niet onderschatten, zeker bij drukkere genres. Naast gitaren/ ritmesectie heb je ook nog toetsenwerk bij symfonisch. Ik ben echt wel benieuwd met wat je gaat eindigen :)

MechanicalAnimal

Quote from: darkraver on August 11, 2018, 14:35:57
Als ik denk aan speakers voor metal dan denk ik direct aan 15" laag, 8" mid en hoog  :pompom:

En dat met jouw nickname  :headbanging:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

gast_001

ah die nickname moet je niet zo veel waarde aan hechten  :worship:

Maar voor echt dynamische- en impulsieve weergave, als is het op "normaal" luisterniveau dan zou ik me richten op luidsprekers voor echte "kerels" :)

Worf

Dat is de Tannoy xt8f. Maar die akelige scherpte...........Al googelend las ik dat velen hier tegenaan lopen. Anders perfecte speaker voor mij.

Roksan

Je kunt eens naar een Heco Elan 700 luisteren (tweedehands want nieuw niet meer te koop)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

gast_001


Sirius666

Quote from: Worf on August 12, 2018, 13:42:13
Dat is de Tannoy xt8f. Maar die akelige scherpte...........Al googelend las ik dat velen hier tegenaan lopen. Anders perfecte speaker voor mij.

Nogmaals, iets afknijpen met een equalizer lijkt mij zeker het proberen waard. Zeker als een speaker je verder zo bevalt.

MechanicalAnimal

Quote from: Worf on August 12, 2018, 13:42:13
Dat is de Tannoy xt8f. Maar die akelige scherpte...........Al googelend las ik dat velen hier tegenaan lopen. Anders perfecte speaker voor mij.

Al googellend? ......ding al beluisterd dan?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis