Author Topic: FireStarter's Qelder - Met nieuwe sub - bezig met afwerking  (Read 15101 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FireStarter

Re: FireStarter's Qelder - Met nieuwe sub - bezig met afwerking
« Reply #150 on: October 20, 2020, 10:05:41 »
mooie updates weer, barhoekje ook echt gaaf!

Weet alleen niet welk behang ik mooier vind, dat steenstrip behang of het glitter behang :P

:D , ik heb de silver variant gekozen. Mocht je interesse hebben voor een bepaalde muur in huis: https://www.wallpaperdirect.com/search?keyword=sequin+sparkle

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 435
  • I love the HTforum
« Reply #151 on: October 20, 2020, 10:08:39 »
 :tongue2:  ^^
Kelder HT 5.2.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS240 - Acurus Muse + Hypex eindversterking (NC500DM + NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 2x MK Sound S150T - 2x MK Sound S150T (Atmos) - 2x MK Sound V12 - Sony UBP-X800M2 - OSMC Vero 4k+ - Pioneer LD-X1 - Pioneer CLD-D925 - DVDO VP50Pro - Keces P3

Offline Nelis6

« Reply #152 on: October 20, 2020, 13:40:56 »
Even een geheel andere vraag  ;D

Hoe bevalt deze:
HARU slaapbank van Made

Ik zoek nog zoiets voor mijn dochter. Zit en ligt  hij een beetje lekker of is het aan de harde stugge kant?
Bedankt...
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Offline Marco66

• Vooral liefhebbers!
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+41)
  • Total likes: 516
  • Ht & Stereo & Vintage
« Reply #153 on: October 20, 2020, 17:42:30 »
Hele fraaie ruimte, mooi gedaan!
Woonkamer: Lindemann Musicbook 10 & 50, John Eekels Vifa/Scanspeak
Ht: Denon AVR-X7200WA, Dynaudio Contour S1.4, Audience 122C, Audience 40, Dali Alteco C1, SVS-SB13 Ultra, JVC DLA-X7900, Panasonic UB9004, Zidoo Z1000, Lumene Movie Palace 92 inch

Offline FireStarter

« Reply #154 on: October 20, 2020, 19:25:52 »
Even een geheel andere vraag  ;D

Hoe bevalt deze:
HARU slaapbank van Made

Ik zoek nog zoiets voor mijn dochter. Zit en ligt  hij een beetje lekker of is het aan de harde stugge kant?
Bedankt...
Of de bank helemaal perfect is nee.
Ik en mn vrouw zitten eigenlijk vooral op deze fauteuil https://www.leenbakker.nl/banken-en-stoelen/fauteuils/relaxfauteuils/relaxfauteuil-dakota-kunstleder-zwart . Daar hebben we er 3 van.
Als de kinderen kijken dan willen ze altijd op de HARU bank zitten/liggen.
Voor een volwassene is het niet echt comfortabel om in de ligstand erop te zitten. De kussen heb je dan wel nodig. En we leggen er vaak dan ook nog een dun Ikea matras op als we er ook op zitten.
Ik heb ook al slapers gehad en die vonden het fijn slapen.
Film kijken met de bank in zit stand dus ingeklapt zit wel weer lekker. Maar dan missen we de steun.

Offline pvd_66

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 15
  • I love the HTforum
« Reply #155 on: October 20, 2020, 19:42:23 »
Waanzinnig mooie ruimte  :clapping:
Nu de festivals op slot zijn zal het jou aan een Q-dance stage niet ontbreken  ;D ;D
Zal je veel plezier in beleven.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR sony CineMike power
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 526
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #156 on: October 24, 2020, 09:07:57 »
Hele mooie ruimte met een dolby achtige entree zo met de hue lampen.
Kun je zo ook aansturen dat je al een trailer start en je naar beneden wandelt en de kleur van de  film weergegeven wordt (via hue entertainment)??

Dat zou helemaal gaaf zijn

Offline FireStarter

« Reply #157 on: October 26, 2020, 21:16:38 »
Thx allemaal!
Goed en wel ben ik nu een klein jaartje onderweg ben blij met het resultaat tot nu toe  :thumbs-up:.

Hele mooie ruimte met een dolby achtige entree zo met de hue lampen.
Kun je zo ook aansturen dat je al een trailer start en je naar beneden wandelt en de kleur van de  film weergegeven wordt (via hue entertainment)??

Dat zou helemaal gaaf zijn
Daarvoor moet die hue sync tussen de in en output geplaatst moeten worden. Volgens mij waren ze daar nog niet al te enthusiast over :) . Maar die koppeling is wel een leuk idee.

Het maken van de APA102 LEDstrips is nog een project op zich. Ik moet nog wat onderzoek doen voordat ik daarmee ga beginnen.
Met name de brandveiligheid is een issue.
1200 LED's ieder trekt 60mA op 5 Volt, dus in totaal zou het gaan om 72 Ampere. In totaal zou die strip max 360watt trekken, maar toch die hoge Ampere zorgt ervoor dat de draden dik moeten zijn, en de solderingen netjes.
Zoiets gaat het dan worden:
https://www.youtube.com/watch?v=8E11_3layzA
I.c.m. een DMX controller en eigen scripts zou de lightstrip op de beats per minute in sync moeten lopen :D
In de rear speakers zuilen komen ook nog 2 LED displays die relevante info kunnen tonen en ook tijdens muziek animaties laten zien. Zoiets als in de tafel te zien is op het filmpje.
Ik denk dat de kerstboom het eerste probeersel gaat zijn  :smile:
Up next:
Speakerfrontjes maken en de holle ruimtes achter de speakers opvullen met rockwol.
Zwarte stof gebruiken om het ht-meubel te bekleden en de koof.