Op zoek (inmiddels niet meer) naar nieuwe speakers.

Started by DB628, April 24, 2018, 10:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen


vik

Niet te zwaar aan tillen en achter de schermen zijn het best aardige mensen.   ;)

Ze proberen jou gewoon een duw in de goede richting te geven en zoals ik het lees zelfs te beschermen voor het maken van verkeerde keuzes.

Het is gewoon een feit dat als je je laag probleem oplost, in ruil daarvoor een stuk muzikaliteit terug krijgt. D&D zoals aangehaald levert als speaker fabrikant uitstekende tools zoals dsp en door gebruik te maken van beperkte plaatsing. Een dichte plaatsing tegen de achterwand vinden ze heerlijk bijvoorbeeld.

Lees je topic nog eens terug is mijn advies en probeer het anders te lezen. Er worden genoeg tips en opties geboden. Ook door sponsors.  ;)


Quote from: DB628 on May  6, 2018, 08:48:36
Zeker voor trollen, niet voor antwoorden want die heeft hij niet echt gegeven met betrekking tot het probleem. Hij adviseert 1 speaker en daarna zie ik alleen maar trol gedrag waar die zeker een koelkast mee heeft gewonnen. Hij kan hem afhalen op de sloop.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marco66

Quote from: vik on May  6, 2018, 10:09:57
Niet te zwaar aan tillen en achter de schermen zijn het best aardige mensen.   ;)

Ze proberen jou gewoon een duw in de goede richting te geven en zoals ik het lees zelfs te beschermen voor het maken van verkeerde keuzes.

Het is gewoon een feit dat als je je laag probleem oplost, in ruil daarvoor een stuk muzikaliteit terug krijgt. D&D zoals aangehaald levert als speaker fabrikant uitstekende tools zoals dsp en door gebruik te maken van beperkte plaatsing. Een dichte plaatsing tegen de achterwand vinden ze heerlijk bijvoorbeeld.

Lees je topic nog eens terug is mijn advies en probeer het anders te lezen. Er worden genoeg tips en opties geboden. Ook door sponsors.  ;)

^^
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DB628

QuoteNiet te zwaar aan tillen en achter de schermen zijn het best aardige mensen.   ;)

Ik trek me ook heel veel aan van jullie mening en advies. Alleen bij onze trol is het voor mij niet duidelijk waar hij nu heen wil dan alleen te zeggen dat ik de Dutch speakers moet gaan proberen. Daar ben ik dus mee bezig, alleen tot op heden daar pas bij 1 bedrijf voor geïnformeerd vanwege tijd gebrek en dit bedrijf wil dat ik daar eerst langs kom, waar ik dus geen tijd voor heb.
Momenteel eerst bezig met de bedrijven die direct de spullen bij mij thuis komen zetten om te testen.

DB628

QuoteIk ben wel benieuwd naar de luisterindrukken

Onderstaande muziek t.o.v. de Kharma's wordt dik gewonnen door de B&W vanwege het wijdse geluidsbeeld. Kharma's neigen dan wel weer naar een iets strakere bass/laag.
Eerste test B&W met Crystal Cable:
BladeRunner 2049 "Sea wall"
Meridian laag +, maar helaas de wijdte in een -
Bryston laag -, maar wijdte een +
Esoteric laag -, maar wijdte een ++

London Grammer "Hey now"
Meridian laag -, wijdte een -
Bryston laag -, wijdte +
Esoteric  laag --, wijdte +

George Michael "Roxanne"
Meridian laag +, wijdte een -
Bryston laag +, wijdte +
Esoteric  laag +, wijdte + (net iets warmer dan de Bryston)

London Grammer "Help"
Meridian laag n.v.t. , wijdte een -
Bryston laag n.v.t. , wijdte +
Esoteric  laag n.v.t. , wijdte +(net iets warmer dan de Bryston)




Sirius666

Quote from: vik on May  6, 2018, 10:09:57
Niet te zwaar aan tillen en achter de schermen zijn het best aardige mensen.   ;)

Ze proberen jou gewoon een duw in de goede richting te geven en zoals ik het lees zelfs te beschermen voor het maken van verkeerde keuzes.

Het is gewoon een feit dat als je je laag probleem oplost, in ruil daarvoor een stuk muzikaliteit terug krijgt. D&D zoals aangehaald levert als speaker fabrikant uitstekende tools zoals dsp en door gebruik te maken van beperkte plaatsing. Een dichte plaatsing tegen de achterwand vinden ze heerlijk bijvoorbeeld.

Lees je topic nog eens terug is mijn advies en probeer het anders te lezen. Er worden genoeg tips en opties geboden. Ook door sponsors.  ;)

Dus dat houdt die vage term in, simpelweg een speaker in balans :D

Dat van de D&D's (plaatsing tegen de muur) geldt enkel voor de 8C, niet die Hans heeft staan.

Wat speakers betreft lijkt het mij ook wel handig om te weten of DB628 vloerstaanders of monitoren prefereert. Laatstgenoemde aangevuld met 2 subs zou dan top zijn. Daar lijkt naast de speakers zeker ruimte voor, enkel het tafeltje links zou dan plaats hoeven te maken. Ik denk dat je dan, eenmaal goed ingeregeld en wel, een mooier resultaat krijgt tov vloerstaanders.

activ

Het kan aan mij liggen, maar ik ben inmiddels wel erg nieuwsgierig hoe het nou klinkt in het echt. Vooral die bas die mis gaat vraag ik mij af of mijn verbeelding klopt.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

myself

Quote from: DB628 on May  6, 2018, 12:24:40
Onderstaande muziek t.o.v. de Kharma's wordt dik gewonnen door de B&W vanwege het wijdse geluidsbeeld. Kharma's neigen dan wel weer naar een iets strakere bass/laag.
Is het strakker of is het minder bass?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DB628

QuoteIs het strakker of is het minder bass?
Strakker, de Kharma's kunnen er iets beter mee omgaan.

myself

Quote from: DB628 on May  6, 2018, 17:59:37
Strakker, de Kharma's kunnen er iets beter mee omgaan.
Als het marginaal was zou ik me er niet al te druk overmaken. Dit zit dan meer in het tweaking/synergie met de speakerkabels.
Ik heb kabels getest in het verleden die doods klonken, bas aanzetten, 'snelle' kabels etc.

Op het moment dat je in 5% geluidsverbetering zit dmv kabels, zit jij dicht bij je ultieme setup :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DB628

QuoteIk heb kabels getest in het verleden die doods klonken
We hebben momenteel maar 2 merken kabels in huis en wij vinden inderdaad hoe dikker de Audioquest kabel hoe slechter/doodser het laag is. Onze andere kabel Crystal Cable is dan ook hier duidelijk de winnaar.

Xander32

"Doods" in de zin van strak en droog?

Quote from: DB628 on May  7, 2018, 07:39:14
We hebben momenteel maar 2 merken kabels in huis en wij vinden inderdaad hoe dikker de Audioquest kabel hoe slechter/doodser het laag is. Onze andere kabel Crystal Cable is dan ook hier duidelijk de winnaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DB628

Quote"Doods" in de zin van strak en droog?
Nee alszijnde dof en minder detail.

katwax

Quote from: Sirius666 on May  6, 2018, 12:43:16
Dat van de D&D's (plaatsing tegen de muur) geldt enkel voor de 8C, niet die Hans heeft staan.

Dat kan dus wel met de Kii Three, ze hebben trouwens net module aangekondingd voor de Kii Three waardoor het een volledige vloerstaander wordt of dit ook nodig is zou je moeten testen in jouw ruimte natuurlijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sirius666

Quote from: katwax on May  7, 2018, 08:47:50
Dat kan dus wel met de Kii Three, ze hebben trouwens net module aangekondingd voor de Kii Three waardoor het een volledige vloerstaander wordt of dit ook nodig is zou je moeten testen in jouw ruimte natuurlijk.

Toevallig in het Kii topic gelezen. Gaaf hoor!

myself

Quote from: DB628 on May  7, 2018, 07:39:14
We hebben momenteel maar 2 merken kabels in huis en wij vinden inderdaad hoe dikker de Audioquest kabel hoe slechter/doodser het laag is. Onze andere kabel Crystal Cable is dan ook hier duidelijk de winnaar.
als je nog wat leesplezier wil hebben over de verschillen tussen enkele speakerkabels: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28548.0
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: DB628 on May  5, 2018, 16:02:52
Ze hebben bij de Kharma's 3 type speakerkabel meegegeven.
1) Kharma Reference kabel
2) Audioquest Oak
3) Crystal Cable

Zelf de Audioquest CastleRock in huis.

Zo kunnen we lekker spelen.
Ja deze staan nu te spelen op een Esoteric S-03, alleen deze kan London Grammer niet goed aan. We gaan zo ff schakelen naar de Meridian.
nog wat verschillen kunnen horen tussen deze 4 LS kabels?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DB628

Quotenog wat verschillen kunnen horen tussen deze 4 LS kabels?
Nooit gedacht maar ja, hele duidelijke verschillen.
Hoe dikker de kabel hoe minder alles ging klinken. Helaas de duurste in deze, ofwel de Crystal Cable (tevens de dunste) klinkt het beste. We hebben alleen de Castle Rock niet op de Kharma's kunnen testen daar de Kharma's geen bananenstekkers aan kunnen. Dit is iets wat ik overigens niet snap van Kharma, maar goed zal wel een bewuste keuze zijn.

DB628

Verder ziet het er naar uit dat de B&W's met de Esoteric dik de winners zijn van wat we tot nu toe hebben gehoord.

chansig

Dus nog steeds een minder laag dan dat je kan hebben....volgens je eigem testen dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DB628

QuoteDus nog steeds een minder laag dan dat je kan hebben....volgens je eigem testen dan.

Aan het laag wordt gewerkt d.m.v. roomcorrection (hoe en wat weten we nu nog niet). Het zijn maar een paar nummers die niet om aan te horen zijn en die luisteren we dan gewoon niet meer.
Maar het geluid dat de samenwerking geeft van voor en eindversterker van Esoteric, WOW.
De bovenstaande test resultaten waren overigens met de combi SP2 van Bryston met de Esoteric eindversterker (S-03). Daarna hebben we nog een paar dagen met de voorversterker van Esoteric (C-03Xs) geluisterd en dat waren alleen maar WOW momenten.

chansig

 Genieten dan maar. Koop een Anti mode. Handig apparaat en simpel qua bediening.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

myself

Quote from: DB628 on May 15, 2018, 07:40:56
Verder ziet het er naar uit dat de B&W's met de Esoteric dik de winners zijn van wat we tot nu toe hebben gehoord.
Mooi dat je zoektocht ten einde is dan [emoji41] (of experimenteer je nog verder)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DB628

QuoteMooi dat je zoektocht ten einde is dan  (of experimenteer je nog verder)

We zijn nu aan het onderhandelen over de prijs, als we daar uit komen is de zoektocht ten einde.