Welke telefoon (Samsung of Huawei?)

Started by Bas Akkerman, April 18, 2018, 10:14:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 18, 2018, 23:10:29
Juist rot licht is goed om te testen.
Altijd testen in een worst case scenario.

Maar zoals ik aangaf. Als het niet om de camera gaat zou ik Samsung overwegen. Hoewel de accuduur van de p20pro wel extreem goed is. Zit nu op 10-15% aan het eind van een dag waar ik de note8 al minimaal 1x opgeladen had.
Accuduur, ook zeker een punt.

Quote from: squadra on April 18, 2018, 23:48:46
Ik heb, na een aantal mindere ervaringen met Samsung 'service', sinds ruim een jaar een Huawei Mate 9 pro.
De Huawei software is even wennen, maar bevat veel minder 'troep' dan die van Samsung.
128GB intern, ruimte zat zonder sd kaart  :bigsmile:
Voor mij geen Samsung meer.
Kan je nog iets meer vertellen over de software?

Quote from: Sirius666 on April 18, 2018, 23:52:25
Oneens. Hoe vaak schiet iemand plaatjes in winkels? Totaal niet representatief voor de kwaliteit van camera.

Verder ben jij een aardige hardcore gebruiker toch? Accuduur zal voor jou meer van belang zijn. Heeft de Huawei trouwens snelladen? Weet ik van de Samsung ook niet  :)
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 19, 2018, 00:04:06
Vertel me aub niet hoe je camera's moet testen:)
Hij ondersteund snel laden. 15-80 in 30 minuten.

Waarom in slecht licht testen?
Veel Casual fotos worden gemaakt gedurende dineetjes, in de avond, binnen etc.

In het licht is elke categorie camera goed. Zodra het licht slechter word worden de verschillen expotenieel groter. Dus altijd testen in slecht licht.

Eigenlijk zelfde als projectoren. Tekenfilms zien we altijd als wow. Pak een donkere horror film en de verschillen worden steeds duidelijker.
De kwaliteit van de foto's is niet super belangrijk. Dus jullie punten neem ik mee, maar tellen niet heel zwaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Als foto's niet belangrijk zijn.

Samsung vond ik zelf qua interface net iets makkelijker en mooier. Maar om eerlijk te zijn wen elke dag meer aan de p20pro.

Qua prijs zitten ze gelijk
Samsung heeft iets beter scherm maar alleen als je ze naast elkaar ziet. Speakers vind ik veel beter op de p20pro en accu duur is een wereld van verschil.

Onthoud wel dat de p20pro geen draadloos laden ondersteund en dat je waarschijnlijk qua hoesjes wat minder keuze zal hebben tov Samsung. Aan de andere kant de p20pro word geleverd met screenprotector en hoesje (dat vind ik dus echt super)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Quote from: Bas Akkerman on April 18, 2018, 20:06:11
Omdat Ron twijfelde, ging ik er vanuit dat er meer punten waren dan de camera waarover hij twijfelde.

Voor mij is de camera het belangrijkste gezien als ik kijk wat ik doe met een smartphone kan dat net zo goed met een S9 als een P20(pro).

Heb nu een S7 Edge en voldoet als smartphone meer als genoeg, camera is ook prima maar als het beter kan en de P20 Pro is meer dan beter, ook t.ov. een S9, dan kies ik daarvoor denk ik.
De S9 is natuurlijk ook erg goed en heeft ook zijn voordelen zoals al gezegd draadloos opladen etc. wat ik dan weer zou gaan missen :).



J.A.F._Doorhof

Ik mis het eigenlijk niet.
Gebruik vaak battery cases en dan werkt het toch niet.
Daarnaast in de auto gebruik ik android auto en zit ik dus toch aan de kabel.

Voordeel van de kabel is wel dat je door kan werken.
Naast het bed een lange kabel en je kan gewoon doorkijken of werken terwijl je oplaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Draadloos laden is geen issue, even kabeltje erin is zo gedaan. Heb ook altijd wel een powerbank mee.

Ik ga ze gewoon eens proberen te vergelijken in de winkel. Aanvoelen wat fijner in de hand ligt en aanvoelt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pjotr27

Gisteren in Singapore een Huawei Mate 10 gekocht (niet in Nederland te koop). Echt geweldig mooi, zeker voor de prijs (400 euro).
Ben druk aan het kijken wat er allemaal mee kan, maar het lijkt teveel om even snel te zien...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

oud_account_1

Quote from: Bas Akkerman on April 19, 2018, 07:22:54
Kan je nog iets meer vertellen over de software?
Eigenlijk niet echt.
Ik gebruik 'm al ruim een jaar en ben vergeten wat de dingen waren waar ik aan moest wennen  :smile:
Ik heb alleen onthouden dat ik aan wat dingen moest wennen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Bas Akkerman

Quote from: squadra on April 19, 2018, 18:31:31
Eigenlijk niet echt.
Ik gebruik 'm al ruim een jaar en ben vergeten wat de dingen waren waar ik aan moest wennen  :smile:
Ik heb alleen onthouden dat ik aan wat dingen moest wennen.
Als je hem al een jaar tevredenheid gebruikt, zit het wat gebruiksgemak wel goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik heb nu anderhalve week een p smart. Lower end toestel, maar wel fijn in gebruik.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Waar uit zich dat in? Minder snel of zo?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Geen idee, ik heb nog nooit een high end toestel gehad  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mokumer45

Een p smart? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Welk merk en type is dat?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gemineye

Zonder twijfel een Apple [emoji16]
:)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twido

leuk te lezen, was van plan een S9 plus aan te schaffen bij de volgende prijsdaling (black Friday bijvoorbeeld) Maar vermits ik de camera het belangrijkste vind en de batterijduur het 2 de belangrijkste moet ik zeker die p20 pro eens verder bestuderen.

Bas Akkerman

En dan zit ik ineens toch te denken aan een Oneplus 6...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

angelo41

eind okt de 6t

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Bas Akkerman

Quote from: angelo41 on October 22, 2018, 16:25:45
eind okt de 6t

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Klopt. Die wacht ik nog even af. Ik denk niet dat het een enorm grote vooruitgang is, dus ik hoop een beetje op een prijsverlaging van de 6.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

angelo41

heb de 6 eventjes overgeslagen vanwege de notch. maar die druppelnotch kan ik mee leven. mijn 5t de verkoop in dan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Bas Akkerman

Quote from: angelo41 on October 22, 2018, 17:53:51
heb de 6 eventjes overgeslagen vanwege de notch. maar die druppelnotch kan ik mee leven. mijn 5t de verkoop in dan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Die notch kan je verbergen en dan vind ik het wel prima. Een snelle telefoon zonder bloatware en een groot scherm, daar word ik wel blij van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

angelo41

+1

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Zweitse

QuoteEen snelle telefoon zonder bloatware en een groot scherm, daar word ik wel blij van.

Misschien een Nokia 7.1?

Teejoo

Quote from: Zweitse on October 22, 2018, 18:55:16
Misschien een Nokia 7.1?
Toevalig afgelopen woensdag de Nokia 7 plus in handen gehad van een vriend. Echt een erg mooi toestel voor een super prijs! Ik begin me na tig jaar iPhone echt af te vragen of mijn volgend toestel nog een Apple wordt. Ze zijn gewoon belachelijk duur en ik vraag me af of de interface nog zoveel beter is als je eenmaal gewend bent aan android.

Ik begreep ook dat de Nokia een van de eerst zou zijn die de nieuwe android erop zou krijgen na googles eigen toestellen.

Bas Akkerman

Quote from: Zweitse on October 22, 2018, 18:55:16
Misschien een Nokia 7.1?
Niet eens zo slecht. Alleen op het eerste gezicht toch wel wat mindere specificaties en een minder groot geheugen. Maar dat is uitbreidbaar...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten