Blu-ray speler reageert niet meer op afstandsbediening

Started by WillyP, March 12, 2018, 22:12:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

De titel geeft het weer: mijn Blu-ray speler reageert niet meer goed op de afstandsbediening. Om een en ander uit te sluiten heb ik nieuwe batterijen gebruikt. Als het donker is, wil het nog wel lukken, maar overdag is het een crime.

Het gaat om de Primare BD32 (gebaseerd op een Oppo loopwerk). De afstandsbediening zelf is in orde (getest op een Primare versterker), dus ik vermoed dat het oog van de Blu-ray speler kuren heeft. Met de afstandsbediening van de versterker heb ik hetzelfde probleem met de Blu-ray speler.

Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt?

Op dit moment behelp ik me met de afstandsbediening van de TV door middel van het CEC protocol, maar dat is verre van ideaal.

Nu kan ik twee dingen doen:

1) De Blu-ray speler aanbieden voor reparatie;

2) Op zoek gaan naar een extern oog; de IR-ES2 External IR Sensor wordt aangeboden voor de Oppo Blu-ray spelers, dus je zou denken dat deze ook werkt voor de Primare.

Wie weet raad?

Groet,

WillyP

denoontje

Kun je hem niet doorverbinden aan de versterker met een kabeltje zodat die als ontvanger optreedt.

Ik meen me te herinneren dat aan de achterzijde een ir ingang zat. Kun je dacht ik ook bijv een kleine Logitech ir ontvanger in doen die bijv bij een harmony zat..ook een extern oog.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WillyP

Dank voor je bericht. De versterker heb ik niet meer, dus doorverbinden is geen optie.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een apparaat in een kast toch te bedienen: je plaatst dan een extender vlak bij het oog van het apparaat. Logitech, Marmitek, König en er zijn er vast meer. Alleen is bij mij waarschijnlijk het oog van de Blu-ray speler brak, dus het is de vraag of zo'n oplossing werkt.

Waar ik naar op zoek ben, is een oog wat aangesloten wordt op de IR in van mijn Blu-ray speler. Genoemde sensor van Oppo heeft ook een voeding, dus het is niet een kwestie van even een extender inpluggen, er is meer nodig. De sensor van Oppo kost in Amerika zo'n 30 USD, in Nederland € 72, maar ik weet dus niet of het werkt.

Groet,

Willy

denoontje

Als ik foto achterkant zie: ir ingang


Volgens mij kun je gewoon bijv dit erop aansluiten



Hij schakelt dan wel voorste ontvanger uit.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk