Nieuwe of gebruikte Van den Hul D102 interlink

Started by Worf, March 21, 2018, 14:43:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Worf

Na de aanschaf van een Van den Hul royal jade hybrid luidsprekerkabel wil ik nu een Van den hul interlink. Mijn keuze is gevallen op de D102. Nu kan ik een 8 jaar oud exemplaar voor 50,-- kopen of een nieuwe, inmiddels met 3t (wat het ook mag inhouden), voor 125,--. Wat zal de beste keus zijn? Is 8 jaar niet te oud? Ook kabels verouderen natuurlijk net als apparatuur.

Zweitse

Let er wel op dat er van de D102 veel fake kabels in omloop zijn, maar ik ga er vanuit dat je die informatie al hebt gevonden op de site van van den Hul. Mocht je interesse hebben in een van de Hul "The Tide", die heb ik nog te koop ;)

Worf

Ken the Tide niet en dan ga ik toch liever voor de D102 die ik uit het verleden nog ken. Denk bovendien dat de dealer een betere prijs geeft dan jij met the tide ;) De keus gaat dus tussen een 8 jaar oude D102 voor iets meer dan 50,-- of nieuw voor 125,--. Weet alleen niet wat de invloed is vande toevoeging van 3T. Zag wel met inmiddels betere pluggen.

roeleken

ik heb de oude D102,  perfecte kabel en 50 euro is gewoon goede prijs.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Vhond

Ik heb ooit de oude (lichtgele versie) geluisterd naast de nieuwere (wat hardgeler, oranje achtige) versie op een hele goede installatie., de verschillen waren minimaal...

MarkS

#5
Ik heb een maand gelden ook een 2e hands set D102 MK III's gekocht. Vermoed dat ze ook fake zijn.

Oude lichtgele kleur, belettering niet heel erg wrijfvast. Andere kleur aders. Had ik dit topic niet gelezen (en daarna andere topics) dan had ik het ook niet geweten...

Worf

Die 8 jaar oude D102 zijn wel origineel met de van dne hul pluggen. Nog de oude glanzende pluggen die toch al heel wat jaren niet meer gebruikt worden en vervangen zijn door betere pluggen die mat zijn. Dus 8 jaar oud kan wel kloppen. Dus de 8 jaar oude met verzenden kost 54,-- Een nieuwe bij de dealer met korting 125,--.

Worf


Xander32

... een kabel met loudness effect; een boost van 't hoog en laag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gerrit RSV Mille

Quote from: Xander32 on March 24, 2018, 12:41:22
... een kabel met loudness effect; een boost van 't hoog en laag.

Exact, pas hiermee op want het vervormd heel erg. Ik heb alles van vd Hul weggedaan, er is er niet een die niet vervormd.

Mijn tip: BlueJeans Cable. Ik heb die jaren terug gedaan en nooit meer de behoefte gehad om te klooien met kabels.

frank2

Quote from: Gerrit RSV Mille on May  7, 2018, 22:05:01
Exact, pas hiermee op want het vervormd heel erg. Ik heb alles van vd Hul weggedaan, er is er niet een die niet vervormd.

Mijn tip: BlueJeans Cable. Ik heb die jaren terug gedaan en nooit meer de behoefte gehad om te klooien met kabels.

Vd hul vervormd niet en als je bijvoorbeeld de vd hul mc gold gebruikt heb je goede interlinks, welk ook nog betaalbaar zijn. De 102 zijn inderdaad wel wat donker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dura

Quote from: Gerrit RSV Mille on May  7, 2018, 22:05:01
Exact, pas hiermee op want het vervormd heel erg. Ik heb alles van vd Hul weggedaan, er is er niet een die niet vervormd.

Mijn tip: BlueJeans Cable. Ik heb die jaren terug gedaan en nooit meer de behoefte gehad om te klooien met kabels.

Behalve dan de vh Ultimate the first. Dat vond ik echt een topinterlink. Verder heb ik ook van alles van vd Hul gehad wat wel dat mechanische beeld gaf dat hier geschetst wordt, waaronder de D102. Maar het kan net je set complementeren natuurlijk. De BJ interlinks vond ik wat grof klinken, korrelig hoog.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

addesmo

Inderdaad, The first ultimate, maar ook de Jubilee zijn erg goed. Neutraal, niet saai en gloedvol zou ik zeggen. The Orchid is ook prima, ietsje cleaner.