Aanschaf dac

Started by Carrol, February 5, 2018, 10:38:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carrol

Vanmiddag naar mediamarkt voor een nieuwe niet te dure dac.
Iemand nog tips,zat zelf te denken aan een oelbach dac.
Wil hem gebruiken voor de tv naar versterker. :sleep:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Markless

Heb er (tijdelijk) één van Marmitek aangesloten. Ding kost 5 tientjes, doet wat ie moet doen maar verwacht geen wonderen.

Ben zelf niet echt een audiofiel/believer maar het 'voelt' niet optimaal en ga zelf wel overstappen.

Rowdy

Misschien 2de hands via het marktsectie van HTforum.

Carrol

Quote from: Markless on February  5, 2018, 12:04:37
Heb er (tijdelijk) één van Marmitek aangesloten. Ding kost 5 tientjes, doet wat ie moet doen maar verwacht geen wonderen.

Ben zelf niet echt een audiofiel/believer maar het 'voelt' niet optimaal en ga zelf wel overstappen.
Wat bedoel je met de laatste zin?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Markless

Quote from: Carrol on February  5, 2018, 12:47:35
Wat bedoel je met de laatste zin?

In iets meer woorden:

Ik ben niet een audiofiel in de zin dat ik karaktereigenschappen kan onderscheiden. Warm, koel, analytisch, muzikaal, zijn allemaal zaken waar ik niets mee kan. Ook hoor ik geen verschil in bijvoorbeeld verschillende speakerkabels. Wat ik wel belangrijk vind in een set zijn uiterlijk, eenheid en bouwkwaliteit.
Zo zou ik niet snel een voorversterker van merk A kopen en een eindversterker van merk B. Niet omdat ik denk dat dit beter of slechter is, maar ik vind de 'stapel' apparatuur van een bepaald merk en serie mooi bij elkaar passen.
Wat bouwkwaliteit betreft moet het mijn inziens passen in een set. Ik draai zelf in stereo met Advance Acoustic en Soavo. Mid-end, High-end? Geen idee. Het is in ieder geval serieuzer dan wat bij de gemiddelde elektronica-zaak te koop is, terwijl de 'topserie high-end bezitter' het misschien niet eens ziet staan. Daar bungelt nu een DAC aan van marmitek, een soort in-line adaptertje met een dropveter kabeltje en een ultradun voedingskabeltje met bijbehorende stekker-trafo. Klinkt het slecht? Nee. Heb ik het idee dat er iets mooiers voor mag komen, wat degelijker gebouwd is, meer solide aanvoelt en 'beter' in de set past? Zeker. Gaat het dan beter klinken, of merk ik dat? Waarschijnlijk niet. Ben ik meer tevreden omdat het 'gevoel' klopt? Waarschijnlijk wel.

Lang verhaal kort:

Ben je iemand die écht bezig is met geluid, afstemming, eigenschappen: laat dit soort DACjes links liggen.
Ben je iemand die 'gewoon' graag zijn TV geluid door de stero of surround set wil laten weergeven: go for it.

Voor de beeldvorming, hoe ziet je set er nu uit?


H&C Hifi

Ik heb nog een Musical Fidelity Vdac2 (zilver) liggen.
Misschien wat voor jullie ?

Mag weg voor 125 incl verzending.

Bij interesse stuur maar een PB.

Carrol

#6
Quote from: Markless on February  5, 2018, 15:29:25
In iets meer woorden:

Ik ben niet een audiofiel in de zin dat ik karaktereigenschappen kan onderscheiden. Warm, koel, analytisch, muzikaal, zijn allemaal zaken waar ik niets mee kan. Ook hoor ik geen verschil in bijvoorbeeld verschillende speakerkabels. Wat ik wel belangrijk vind in een set zijn uiterlijk, eenheid en bouwkwaliteit.
Zo zou ik niet snel een voorversterker van merk A kopen en een eindversterker van merk B. Niet omdat ik denk dat dit beter of slechter is, maar ik vind de 'stapel' apparatuur van een bepaald merk en serie mooi bij elkaar passen.
Wat bouwkwaliteit betreft moet het mijn inziens passen in een set. Ik draai zelf in stereo met Advance Acoustic en Soavo. Mid-end, High-end? Geen idee. Het is in ieder geval serieuzer dan wat bij de gemiddelde elektronica-zaak te koop is, terwijl de 'topserie high-end bezitter' het misschien niet eens ziet staan. Daar bungelt nu een DAC aan van marmitek, een soort in-line adaptertje met een dropveter kabeltje en een ultradun voedingskabeltje met bijbehorende stekker-trafo. Klinkt het slecht? Nee. Heb ik het idee dat er iets mooiers voor mag komen, wat degelijker gebouwd is, meer solide aanvoelt en 'beter' in de set past? Zeker. Gaat het dan beter klinken, of merk ik dat? Waarschijnlijk niet. Ben ik meer tevreden omdat het 'gevoel' klopt? Waarschijnlijk wel.

Lang verhaal kort:

Ben je iemand die écht bezig is met geluid, afstemming, eigenschappen: laat dit soort DACjes links liggen.
Ben je iemand die 'gewoon' graag zijn TV geluid door de stero of surround set wil laten weergeven: go for it.

Voor de beeldvorming, hoe ziet je set er nu uit?
Mn set staat hieronder.
Het tv geluid is naar mn smaak iets te nasaal.
Heb hem nu via audioquest tulp dn mini jack aan gesloten.versterker/tv.
Ook op dit forum kreeg ik de tip er een dac tussen te zetten,iets meer een audiofiel karakter zeg maar.
Verder klink de versterker bij de cd speler aan merkelijk beter dan de tv zeg maar.
Vandaar jullie hulp omtrend aanschaf dac.
Maar als ik jou geloven mag zal het geen of bijna geen verschil zijn!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Quote from: HcHifi.nl on February  5, 2018, 15:38:11
Ik heb nog een Musical Fidelity Vdac2 (zilver) liggen.
Misschien wat voor jullie ?

Mag weg voor 125 incl verzending.

Bij interesse stuur maar een PB.
Dank je wel voor het aanbod,maar alles is in het zwart hier.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

hifi-annemie

Quote from: Carrol on February  5, 2018, 16:19:18
Dank je wel voor het aanbod,maar alles is in het zwart hier.
Heb  nog een zwarte B-dac van Tentlabs.
Mag weg voor 450 euro

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


solitaire

Welke uitgang op je TV ben je van plan te gaan gebruiken ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Carrol

Quote from: solitaire on February  5, 2018, 19:16:28
Welke uitgang op je TV ben je van plan te gaan gebruiken ?




soli
De optische,maar die zit ook op de horizon box,daar sluit ik hem op aan.
Vanmiddag naar mediamarkt geweest voor de oelbach dac,maar was nier voorradig.
Mijn vraag is nu ga ik het horen?
Het geluid is nu een beetje nasaal,dat is het niet bij gebruik met de cd speler.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

le mans

Quote from: Markless on February  5, 2018, 15:29:25
In iets meer woorden:

Ik ben niet een audiofiel in de zin dat ik karaktereigenschappen kan onderscheiden. Warm, koel, analytisch, muzikaal, zijn allemaal zaken waar ik niets mee kan. Ook hoor ik geen verschil in bijvoorbeeld verschillende speakerkabels. Wat ik wel belangrijk vind in een set zijn uiterlijk, eenheid en bouwkwaliteit.
Zo zou ik niet snel een voorversterker van merk A kopen en een eindversterker van merk B. Niet omdat ik denk dat dit beter of slechter is, maar ik vind de 'stapel' apparatuur van een bepaald merk en serie mooi bij elkaar passen.
Wat bouwkwaliteit betreft moet het mijn inziens passen in een set. Ik draai zelf in stereo met Advance Acoustic en Soavo. Mid-end, High-end? Geen idee. Het is in ieder geval serieuzer dan wat bij de gemiddelde elektronica-zaak te koop is, terwijl de 'topserie high-end bezitter' het misschien niet eens ziet staan. Daar bungelt nu een DAC aan van marmitek, een soort in-line adaptertje met een dropveter kabeltje en een ultradun voedingskabeltje met bijbehorende stekker-trafo. Klinkt het slecht? Nee. Heb ik het idee dat er iets mooiers voor mag komen, wat degelijker gebouwd is, meer solide aanvoelt en 'beter' in de set past? Zeker. Gaat het dan beter klinken, of merk ik dat? Waarschijnlijk niet. Ben ik meer tevreden omdat het 'gevoel' klopt? Waarschijnlijk wel.

Lang verhaal kort:

Ben je iemand die écht bezig is met geluid, afstemming, eigenschappen: laat dit soort DACjes links liggen.
Ben je iemand die 'gewoon' graag zijn TV geluid door de stero of surround set wil laten weergeven: go for it.

Voor de beeldvorming, hoe ziet je set er nu uit?


Prachtig!

Schitterend verwoord  :clapping:

solitaire

Grote kans dat een mooie DAC met zijn eigen voeding een hoorbare verbetering is over de audio-is-bijzaak DAC in je TV die je nu gebruikt. Zelf speelde ik een tijdje met een eenvoudige FiiO D07 met een goede lineaire voeding, optisch aangesloten ook, en dat was al beter dan wat mijn Samsung TV maakte van het geluid.



Hinterm Horizont geht's weiter.

Carrol

Heb de tv nu via een mini-jack /tulp aangesloten op de versterker.
De bedoeling is om daar een dac tussen te zetten,via de horizon box naar de versterker
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

solitaire

Als ik kijk naar je apparatuur, dan ben je waarschijnlijk 'iemand die écht bezig is met geluid, afstemming, eigenschappen' (of je koopt je spullen obv.reviews :wacko:), en zou ik willen aanraden het nut van een betere DAC op zijn minst eens onderzoeken ...


Hinterm Horizont geht's weiter.

Carrol

Zijn we weer bij de begin vraag ,wat is een redelijk dac ónder de 100 euro?
De oelbach heeft beetje een warme sound,uk zoek meer iets een neutraler sound.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

solitaire

#16
Voor dit budget zijn best leuke DACs te vinden, vnl. 2ehands bied veel waar voor je geld, maar ook bv. aanbiedingen / uitloopmodellen: neem de tijd om iets moois uit het aanbod te kiezen (je kan altijd spulletjes hier snel even laten 'beoordelen' voordat je zelf gaat luisteren / koopt).
Hinterm Horizont geht's weiter.

Carrol

Quote from: solitaire on February  5, 2018, 21:15:28
Voor dit budget zijn best leuke DACs te vinden, vnl. 2ehands bied veel waar voor je geld, maar ook bv. aanbiedingen / uitloopmodellen: neem de tijd om iets moois uit het aanbod te kiezen (je kan altijd spulletjes hier snel even laten 'beoordelen' voordat je zelf gaat luisteren / koopt).
Je hebt gelijk,zal  rustig ff de tijd nemen,als jij wat ziet meldt je je maar weer
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

mijkie

kijk ook even bij Audiophonics of hifimediy voor een dacje  ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

mijkie

das geinig voor weinig  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6