Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

Quote from: roeleken on January 24, 2021, 09:27:18
Je moet je bron toch ook nog steeds telkens ompluggen?

Normaliter heb je gelijk maar de Vega dac/streamer heeft 2x analoge uitgangen.
Of zie ik iets over het hoofd, dat het technisch niet raadzaam is, een bron op 2 versterkers aan te sluiten  ???

Het steeds maar weer ompluggen, lijkt me ook geen handige oplossing en als dit vaak gebeurt ook niet zo best voor de connectoren e.d.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Quote from: VANZOMERENG on January 24, 2021, 08:43:50
Wellicht voor jouw niet audiofiel genoeg  ;)  maar er zijn mogelijkheden (schakelkastjes)  om 2 Amps op 1 speakerpaar aan te sluiten.

https://www.amazon.com/TC-7220-Amplifier-Selector-Comparator-Crossover/dp/B00LNOAGZQ

Probleem is dat je dan dubbele LS-kabels nodig hebt, in mijn geval een beetje begrotelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Quote from: HuubF on January 24, 2021, 09:56:37
Probleem is dat je dan dubbele LS-kabels nodig hebt, in mijn geval een beetje begrotelijk.

Dat denk ik niet, alleen de stukjes vanaf de versterker naar het kastje. Vanaf het kastje naar je luidsprekers gewoon 1 paar.

AudioEnZo

Quote from: HuubF on January 23, 2021, 21:47:31
Mijn beurt. Dus avondje Fink, dan schrikt ze niet zo.
Goeie muziek, het live-album Wheels Turn Beneath My Feet vind ik super.

scrutinizer

Nu blijkt er een oplossing voor Huub en zijn "vlaag van opkomende audiofiele onrust" zoals Theo hier mooi verwoord, komen de wormen weer uit het houtwerk dit tegen te spreken...... ::)

Het genereert mij het gevoel dat deze gezellige babbel zo in stand gehouden wordt..... :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Quote from: Tjeb on January 24, 2021, 09:59:15
Dat denk ik niet, alleen de stukjes vanaf de versterker naar het kastje. Vanaf het kastje naar je luidsprekers gewoon 1 paar.

Ik ga niet na elk nummer die versterkers omsteken dus ik heb geen extra kastje nodig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Daar ging mijn antwoord niet over, ik geef alleen aan dat je geen dubbele bekabeling nodig hebt... :)

Voor mij zou dat kastje ook niet gewenst zijn, gewoon ompluggen en klaar..

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

NAF

Quote from: twani on January 24, 2021, 09:27:18
Ik hou ze ook naast elkaar Huub. Kun je in "no time" een vlaag van opkomende audiofiele onrust ongegeneerd bevredigen met het aansluiten van een geheel ander versterker principe 😁

Ik heb naast mijn buizen versterker ook nog een solid state vv en ev combinatie en een tweede buizenversterker maar de ervaring van de afgelopen jaren leert dat ik de tweede buizenversterker alleen gebruikt heb toen mijn hoofd versterker voor onderhoud weg was en de solid state heb ik al jaren niet meer gebruikt.
Niet omdat deze minder zou zijn maar meer omdat ik niet de behoefte en/of onrust heb om te wisselen.

Huub, Als het kan gewoon lekker beiden versterkers houden en eens rustig op je in laten werken dan kun je altijd later nog een weg kiezen en een stap maken als je dat wil.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Quote from: Tjeb on January 24, 2021, 10:08:36
Daar ging mijn antwoord niet over, ik geef alleen aan dat je geen dubbele bekabeling nodig hebt... :)

Voor mij zou dat kastje ook niet gewenst zijn, gewoon ompluggen en klaar..

Kleine stukjes zijn toch ook dubbel??
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: scrutinizer on January 24, 2021, 10:09:50
Als het geen brood eet gewoon beide behouden....

Nee het eet geen brood. Klassiek klinkt wat beter (vooral piano en viool) op de Primaluna, pop wat beter op de Roksan. De Roksan blijft het voordeel houden dat die het wel goed doet op de Niagara.

Afhankelijk van de Grote Opvolger (Primaluna EVO 400 of zieke 0.5 m2 transistor) ruil ik er wel één in tzt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: HuubF on January 24, 2021, 10:21:05
Nee het eet geen brood. Klassiek klinkt wat beter (vooral piano en viool) op de Primaluna, pop wat beter op de Roksan. De Roksan blijft het voordeel houden dat die het wel goed doet op de Niagara.

Afhankelijk van de Grote Opvolger (Primaluna EVO 400 of zieke 0.5 m2 transistor) ruil ik er wel één in tzt.

Bij klassiek kan ik me dat voorstellen, Huub.
Dus gewoon een agenda/schema voor klassiek of populair will do the trick :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hannibal_

Quote from: twani on January 24, 2021, 09:30:44
Mooie luidsprekers. Wasda?

Lijkt op Kudos....  maar die hebben die outriggers niet dacht ik...

Die zou ik overigens satijnzwart spuiten[emoji6]


Ohw, zie het al in je onderschrift...   Totem.   Mooi!
Hawks van totem idd. Outriggers? [emoji848]
Neem aan de claws... [emoji6]
Tja, zwart? Ze bestaan volgens mij ook in hoogglans rood, hmmmm... wit is ook beschikbaar... en zwart...

Ben niet zo handig als hier allemaal ten toon gespreid wordt :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Quote from: HuubF on January 24, 2021, 10:05:03
Ik ga niet na elk nummer die versterkers omsteken dus ik heb geen extra kastje nodig.

Wat je zou kunnen doen, is het volgende
= is de "R"  in de maand, dan alleen klassiek luisteren met de buizenbak
= geen "R"  in de maand, dan overige muziek met je transistorbak

:D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: HuubF on January 24, 2021, 09:56:37
Probleem is dat je dan dubbele LS-kabels nodig hebt, in mijn geval een beetje begrotelijk.
Tsjonge tsjonge...... voor iemand die al jaren met doosjes schuift, had ik iets meer kennis verwacht  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Quote from: VANZOMERENG on January 24, 2021, 11:00:11
Tsjonge tsjonge...... voor iemand die al jaren met doosjes schuift, had ik iets meer kennis verwacht  :eh:

Hoezo, je hebt toch zelfs 3 setjes nodig?
2 korte setjes vanaf de versterkers naar het kastje, en dan van het kastje naar de speakers.
Dan loopt het signaal weer via een schakelaar, daar wordt het ook niet beter van.

HJ

Quote from: toetertje on January 24, 2021, 11:05:08
Hoezo, je hebt toch zelfs 3 setjes nodig?
2 korte setjes vanaf de versterkers naar het kastje, en dan van het kastje naar de speakers.
Dan loopt het signaal weer via een schakelaar, daar wordt het ook niet beter van.
Correct! 

Eea is afhankelijk van de kwaliteit vd schakeling.  Ik gebruik een goede, die schakelt eerst "0" en dan naar de ander. Kastje was nog goed betaalbaar.
Werkt echt geweldig maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen de voorkeur heeft.

Je kan ook natuulijk ook "ompluggen", zo deed ik het eerst maar dat was voor mij niet handig, je hebt dan elke keer de kabels en pluggen is je handen...



vanzomereng

Quote from: toetertje on January 24, 2021, 11:05:08
Hoezo, je hebt toch zelfs 3 setjes nodig?
2 korte setjes vanaf de versterkers naar het kastje, en dan van het kastje naar de speakers.
Dan loopt het signaal weer via een schakelaar, daar wordt het ook niet beter van.

De bron (dac/streamer) heeft toevallig dubbele analoge uitgangen.
1x sluit je aan op versterker A  &  1x sluit je aan op versterker B

Beide versterkers sluit je aan, op het door mij getoonde schakelkast en vanuit deze schakelkast loopt 1 LS-kabelset naar de speakers.
Op het schakelkastje hoeft je alleen maar te kiezen of je naar Amp A of naar Amp B gaat luisteren.

We leven anno 2021, de tijd waarin we in DNA kunnen knippen, voertuigen op Mars laten landen, Quantum-computers kunnen maken
en elektronica al tientallen jaren geen rocket-science meer is,  kom nu dan niet met allerlei L#lverhalen aan,
dat zo oersimpele schakelaar, het geluid drastisch verpest.

Wellicht als je dit soort huis- en tuinkastjes niet vertrouwd, is er wellicht een handige DIY-er hiero,
die voor een paar tientjes een audiofiele versie in elkaar wil fabriceren.   

Hallo Rob_Dingen....  kom er maar in?   wat is jouw visie hierop  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

scrutinizer

Quote from: VANZOMERENG on January 24, 2021, 11:24:35
De bron (dac/streamer) heeft toevallig dubbele analoge uitgangen.
1x sluit je aan op versterker A  &  1x sluit je aan op versterker B

Beide versterkers sluit je aan, op het door mij getoonde schakelkast en vanuit deze schakelkast loopt 1 LS-kabelset naar de speakers.
Op het schakelkastje hoeft je alleen maar te kiezen of je naar Amp A of naar Amp B gaat luisteren.

We leven anno 2021, de tijd waarin we in DNA kunnen knippen, voertuigen op Mars laten landen, Quantum-computers kunnen maken
en elektronica al tientallen jaren geen rocket-science meer is,  kom nu dan niet met allerlei L#lverhalen aan,
dat zo oersimpele schakelaar, het geluid drastisch verpest.

Wellicht als je dit soort huis- en tuinkastjes niet vertrouwd, is er wellicht een handige DIY-er, die voor een paar tientjes een audiofiele versie
in elkaar wil fabriceren.   
Niet drastisch......
Maar wat als de man nu aangeeft dit te willen wisselen met ellebogenvet...No problem. Toch?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J o e p

Zou zachtjes gaan twijfelen aan de Dynaudio Contour 20i. Heb zelf tientallen jaren Dynaudio gehad in mijn Etude's. En er was altijd "iets". Ook bij goede vrienden met Dynaudio heb ik dat gemerkt. Niet van dat is het, maar het klopte om een of andere reden nooit 100%. Ben zelfs zo ver gegaan om in hun centraal magazijn in Hamburg nieuwe speakers te gaan te zoeken voor oude boxen. Maar niets hielp. Was altijd moeilijk. Nieuwe speakers? Dan de oude bij ons inleveren, etc. Bij Huub heeft het al bijna overal aan gelegen behalve de speakers. Dan zijn het toch mogelijk juist de speakers. Maar ik kan niet zeggen wat er nu precies fout is aan Dynaudio, dat is het vervelende. Eens een andere mooie box op proef uitproberen kan natuurlijk nooit kwaad.

En al die andere kastjes ertussen plaatsen zal de geluidskwaliteit ook niet bevorderen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

scrutinizer

Quote from: J o e p on January 24, 2021, 11:34:09
Zou zachtjes gaan twijfelen aan de Dynaudio Contour 20i. Heb zelf tientallen jaren Dynaudio gehad in mijn Etude's. En er was altijd "iets". Ook bij goede vrienden met Dynaudio heb ik dat gemerkt. Niet van dat is het, maar het klopte om een of andere reden nooit 100%. Ben zelfs zo ver gegaan om in hun centraal magazijn in Hamburg nieuwe speakers te gaan te zoeken voor oude boxen. Maar niets hielp. Was altijd moeilijk. Nieuwe speakers? Dan de oude bij ons inleveren, etc. Bij Huub heeft het al bijna overal aan gelegen behalve de speakers. Dan zijn het toch mogelijk juist de speakers. Maar ik kan niet zeggen wat er nu precies fout is aan Dynaudio, dat is het vervelende. Eens een andere mooie box op proef uitproberen kan natuurlijk nooit kwaad.

En al die andere kastjes ertussen plaatsen zal de geluidskwaliteit ook niet bevorderen.

Je had ook een andere Etude kunnen overwegen, Joep. Van Moerbeke heeft vele merken aan units in zijn ontwerpen de revue laten passeren.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

cccp

Quote from: J o e p on January 24, 2021, 11:34:09
Zou zachtjes gaan twijfelen aan de Dynaudio Contour 20i. Heb zelf tientallen jaren Dynaudio gehad in mijn Etude's. En er was altijd "iets". Ook bij goede vrienden met Dynaudio heb ik dat gemerkt.

Hoogstwaarschijnlijk is Dynaudio niet jouw smaak? Niet gek aangezien je nu B&W speakers hebt.


J o e p

Quote from: scrutinizer on January 24, 2021, 11:43:48
Je had ook een andere Etude kunnen overwegen, Joep. Van Moerbeke heeft vele merken aan units in zijn ontwerpen de revue laten passeren.

Heb het over de Etude Pallas, Mark zijn top product.

Quote from: cccp on January 24, 2021, 12:28:08
Hoogstwaarschijnlijk is Dynaudio niet jouw smaak? Niet gek aangezien je nu B&W speakers hebt.

Das ook een spijker op zijn kop.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Tjeb

Quote from: HuubF on January 24, 2021, 10:16:02
Kleine stukjes zijn toch ook dubbel??

Jezus Huub, doe niet zo kinderachtig, het gaat hier om 40cm!!
Je hebt zo'n mond vol over anderen....

Dura

Ik vraag me af of er wel één versterker bestaat die doet wat jij wilt Huub; het strakke gecontroleerde van de Roksan en het vloeiende organische van de PL lijken mij simpelweg wederzijds uitsluitend.
Of het één, of het ander, of iets er tussen in, maar een versterker die zichzelf magisch aanpast aan de muziek bestaat niet.

Misschien zo'n buizenbak waarbij je kunt schakelen naar triode, of een SS met een A/AB schakelaar?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.