Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tabcam

Om eens een dark horse te noemen, zou een Bakoon 13R niks voor je zijn Huub?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Quote from: TabCam on January 18, 2021, 23:00:28
Om eens een dark horse te noemen, zou een Bakoon 13R niks voor je zijn Huub?

Valt wel in de categorie 'extremely dark horses'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: NAF on January 18, 2021, 22:57:59
Ik zat daarstraks te denken Huub is wel weg van de NAIM sound en ook de Roksan kan hem wel bekoren dus kennelijk heeft Huub wel iets met Britse versterkers.
Toen dacht ik zou Exposure geen optie zijn als vervanging van de Roksan.
tevens een Brits product en wordt ook wel met NAIM vergeleker.

Dus ff googlen op Exposure en Dynaudio Countour 20 om te kijken of dat er misschien ergens een gebruikers ervaring staat of recensie en waar kwam ik terecht......

Moet niet gekker worden.
Is twee jaar geleden al in dit topic aan bod geweest.

8)

Ik denk dat ik toen geantwoord heb dat ik de 2010 wel eens in huis heb gehad en dat ik daar niet erg van onder de indruk was.

Net kwam op Radio Paradise Wrecking Ball van Emmylou Harrison langs. Tranentrekkend mooi. Mooie cd ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

NAF

Quote from: HuubF on January 18, 2021, 23:33:36
Ik denk dat ik toen geantwoord heb dat ik de 2010 wel eens in huis heb gehad en dat ik daar niet erg van onder de indruk was.

Goed geheugen Huub!  :worship:

Dat was echter op andere speakers dan degene die jij nu hebt, zonder de Audioquest Niagara 1200 en de 3010 serie heeft menig lovende recensie gehad zowel van de vakpers als van gebruikers.
Was ook maar een idee omdat jij kennelijk wel een voorkeur voor Britse versterkers hebt.

Maar of het ook wat voor jou is...
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Dura

Mooie plaat ja, Wrecking Ball, heb  'm toevallig weer eens van het weekend gedraaid., genoten.
Ooit, lang geleden gekocht, maar indertijd had ik een set met niet al te vriendelijk hoog, EHs stem gaf toen het gevoel dat het glazuur van mijn tanden sprong.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Quote from: NAF on January 18, 2021, 23:56:24
Goed geheugen Huub!  :worship:

Dat was echter op andere speakers dan degene die jij nu hebt, zonder de Audioquest Niagara 1200 en de 3010 serie heeft menig lovende recensie gehad zowel van de vakpers als van gebruikers.
Was ook maar een idee omdat jij kennelijk wel een voorkeur voor Britse versterkers hebt.

Maar of het ook wat voor jou is...

Klopt, ik hou van Engels. Maar de speakers zijn nu Deens en de Auralic komt uit Hong Kong. Als het dan Engels moet zijn dan maar Naim maar daar hoort ook een hypotheek(je) bij.

En Naim killers zijn dan weer Electrocompaniet uit Noorwegen en Moon uit Canada. Omdat ze ook lekker klinken. Dat klopt ook wel, ik heb pas een Electrocompaniet in huis gehad en dat klonk inderdaad lekker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Quote from: HuubF on January 18, 2021, 19:21:10
Ja Moon intrigeert me wel. Ooit heb ik een Moon (of Symaudio) voorversterker gehad en die was erg goed. Mijn oude JBL HDI1600's heb ik bij CZ79 gehoord op een 240i en dat klonk spetterend.

Ik heb vorige week een bod gedaan op een 600i V2 maar dat was te laag. Nu helaas voorlopig even geen geld voor omdat de jongste geld voor een drumstel heeft geleend.

Ik denk ook dat CZ79 best genegen is om met zijn Moon jouw kant op te komen. Het is weliswaar niet de zwaarste versterker van Moon (eigenlijk de lichtste), maar wellicht geeft het dan een beter idee wat de Moon doet op jouw speakers en in jouw woonkamer  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Quote from: Bama on January 18, 2021, 21:28:25
Is dat bij jou?

Ik pieker er niet over😁

Té hoge serie Dynaudio, terwijl mijn voorkeur uitgaat naar de vriendelijker klinkende goedkopere series en een Hegel versterker die op dat gebied alles vertegenwoordigd wat ik niet mooi vind...

Dus nee BAMA, das niet bij mij thuis gelukkig.

vanzomereng

Quote from: HuubF on January 18, 2021, 22:45:36
Sorry hoor, maar dan lees je wel heel slecht. Het is gewoon best lastig om uit alle mogelijkheden de beste te kiezen. Maar ik vind het ook wel leuk dus ik heb er zelf geen probleem mee.

Sorry HuubF, beetje sarren mag toch wel, jij kan wel tegen een stootje  :notify:
Gewoon lekker doorgaan zo HuubF,  jouw topic is al zeer geruime tijd de meest gelezen topic op dit hele forum,
dus op 1 of andere manier doe je het toch heel erg goed  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

Quote from: HuubF on January 19, 2021, 00:05:53
Klopt, ik hou van Engels. Maar de speakers zijn nu Deens en de Auralic komt uit Hong Kong. Als het dan Engels moet zijn dan maar Naim maar daar hoort ook een hypotheek(je) bij.

En Naim killers zijn dan weer Electrocompaniet uit Noorwegen en Moon uit Canada. Omdat ze ook lekker klinken. Dat klopt ook wel, ik heb pas een Electrocompaniet in huis gehad en dat klonk inderdaad lekker.

Om er dan nog maar eens een in te gooien, nu we het over mogelijke Naim killers hebben, de Lejonklou Boazu geïntegreerde versterker krijg flinke lovende recensies, en trust me, looks can be deceiving, want dit ding weegt niks, heeft een bescheiden vermogen zonder allerlei logge trafo's en condensatoren maar is ongekend muzikaal, misschien ben ik bevooroordeeld gezien ik ook een Lejonklou heb maar Huub, dit zou ik als je de kans hebt echt eens moeten proberen, de prijs van 2800 euro is ook nog eens 'bescheiden' als je even om je heen kijkt naar de prijzen in het audioland van tegenwoordig!

Ik wil gerust eens mijn Tundra EV mee naar je toe nemen, dit is alleen de eindversterker, maar je hebt ook componenten in huis die als VV kunnen dienen :) Ik woon zelf in Den Haag, dus Leiden is om de hoek, wie weet doet dit wat, Let me know! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kwabbernoot

Citaat:
"Boazu is also equipped with the same 1.1 kg copper heat sink and dual 100W switch mode power supplies that is used in Tundra. Initially I tried a regular aluminium heat sink, but the musical advantages of copper (clean, solid, perfectly timed bass notes) were just too apparent."

:blink:

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 08:51:50
Citaat:
"Boazu is also equipped with the same 1.1 kg copper heat sink and dual 100W switch mode power supplies that is used in Tundra. Initially I tried a regular aluminium heat sink, but the musical advantages of copper (clean, solid, perfectly timed bass notes) were just too apparent."

:blink:

:wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 08:51:50
Citaat:
"Boazu is also equipped with the same 1.1 kg copper heat sink and dual 100W switch mode power supplies that is used in Tundra. Initially I tried a regular aluminium heat sink, but the musical advantages of copper (clean, solid, perfectly timed bass notes) were just too apparent."

:blink:

Tsja er staan soms heksenwijsheden beschreven dat ben ik met je eens, en of het werkt of niet, werkelijk geen flauw idee....

Ik sluit een apparaat aan en luister, ongeacht hoe het gebouwd is of wat de specs zijn, klinkt het voor mij beter als ervoor dan is het voor mij beter :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on January 19, 2021, 08:55:15
:wub:

Ik had er eerst nog ondergezet: Klinkt als een ideaal versterkertje voor Huub. :laugh: Dat heb ik maar weer weggehaald.

Er zijn nog meer leuke teksten te vinden over deze versterker/dit merk. Zo blijkt het heel belangrijk dat je alle schroefjes exact met de juiste kracht vastzet. Daarvoor is in de versterker een tabelletje aanwezig. Dan klinkt 2800 euro toch ineens weer heel schappelijk.  8)

Maar goed, het zal best een prima versterkertje zijn.

Groeten...

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 09:01:10
Ik had er eerst nog ondergezet: Klinkt als een ideaal versterkertje voor Huub. :laugh: Dat heb ik maar weer weggehaald.

Er zijn nog meer leuke teksten te vinden over deze versterker/dit merk. Zo blijkt het heel belangrijk dat je alle schroefjes exact met de juiste kracht vastzet. Daarvoor is in de versterker een tabelletje aanwezig. Dan klinkt 2800 euro toch ineens weer heel schappelijk.  8)

Maar goed, het zal best een prima versterkertje zijn.

Groeten...

De mooist klinkende hifi apparaten komen tot stand na eindeloos experimenteren op een adequaat ontworpen basis. En dan kan alles een beetje uitmaken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Huub, laat je nu niet gek maken over Moon. Het is heel fraai spul, maar zeker niet de beste combi die ik met Dynaudio heb gehoord. De twee onderstaande sets die ik heb beluisterd, klonken mooi, maar persoonlijk vond ik de combi met Naim mooier.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rudi64

Quote from: Mitch-- on January 19, 2021, 08:44:10
Om er dan nog maar eens een in te gooien, nu we het over mogelijke Naim killers hebben, de Lejonklou Boazu geïntegreerde versterker krijg flinke lovende recensies, en trust me, looks can be deceiving, want dit ding weegt niks, heeft een bescheiden vermogen zonder allerlei logge trafo's en condensatoren maar is ongekend muzikaal, misschien ben ik bevooroordeeld gezien ik ook een Lejonklou heb maar Huub, dit zou ik als je de kans hebt echt eens moeten proberen, de prijs van 2800 euro is ook nog eens 'bescheiden' als je even om je heen kijkt naar de prijzen in het audioland van tegenwoordig!

Ik wil gerust eens mijn Tundra EV mee naar je toe nemen, dit is alleen de eindversterker, maar je hebt ook componenten in huis die als VV kunnen dienen :) Ik woon zelf in Den Haag, dus Leiden is om de hoek, wie weet doet dit wat, Let me know! :)

Heb een hele tijd terug een demo bijgewoond van de Boazu en Tundra stereo en was best onder de indruk van de muzikale capaciteiten van deze doosjes..
Het oversteeg mijn inziens minstens Linn Akurate niveau en een Linn Klimax eigenaar daar aanwezig was best  lyrisch over de demo...zou zeker deze eens uitproberen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 08:51:50
Citaat:
"Boazu is also equipped with the same 1.1 kg copper heat sink and dual 100W switch mode power supplies that is used in Tundra. Initially I tried a regular aluminium heat sink, but the musical advantages of copper (clean, solid, perfectly timed bass notes) were just too apparent."

:blink:

Ik denk dat dat komt door het hogere gewicht van koper. Trillingen zijn de dood van elektronica dus wat ballast op de printplaat zou best wel eens een effect kunnen hebben.

Ben ik gisteren ook weer even achtergekomen toen ik op aanraden van Scrutinizer de versterker koud op de grond had gezet in plaats van in mijn zelfbouw-kastje. Ik wil de mensen niet vermoeien met hifi kwalificaties als rust, microdetail en zo. Maar ik was wel blij.

Nog ééntje dan... Ik had ooit Naim Allae's, prachtige speakers. Het filter zat in een doosje vastgeschroefd tegen de achterwand van de speaker. Op het Naim forum werd aangeraden het doosje los van de speaker aan de achtermuur op te hangen. Dat kon gemakkelijk want er zat een lang snoertje aan.

Ik wil de mensen niet vermoeien met hifi kwalificaties als rust, microdetail en zo. Maar ik was wel blij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Maar ik was wel blij en ondertussen 3251 permutaties verder...  :laugh:

scrutinizer

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 09:35:04
Maar ik was wel blij en ondertussen 3251 permutaties verder...  :laugh:
Hij probeert het uit te wringen.......Daar waar anderen genoegen nemen met plug and dsplay . ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

NAF

Nieuwsgierig geworden over wat voor verbeteringen ik in mijn set kan bereiken heb ik vanmorgen mijn hele set eens geordend en afgestoft.

Jonge jonge jonge wat een verschil zeg dit had ik veel eerder moeten doen!

Alles is veel schoner en opgeruimder nu en zwart is weer echt zwart.
Het is alsof er een gordijn voor de set is weggetrokken en alles veel frisser wordt gepresenteerd.

Ga nu ook het stekkerblok en bijbehorende kabels nog eens goed schoonmaken om te kijken wat dat mij nog gaat brengen.

Ik ben erg blij.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Quote from: NAF on January 19, 2021, 09:57:58
Nieuwsgierig geworden over wat voor verbeteringen ik in mijn set kan bereiken heb ik vanmorgen mijn hele set eens geordend en afgestoft.

Jonge jonge jonge wat een verschil zeg dit had ik veel eerder moeten doen!

Alles is veel schoner en opgeruimder nu en zwart is weer echt zwart.
Het is alsof er een gordijn voor de set is weggetrokken en alles veel frisser wordt gepresenteerd.

Ga nu ook het stekkerblok en bijbehorende kabels nog eens goed schoonmaken om te kijken wat dat mij nog gaat brengen.

Ik ben erg blij.

En nu is het afwachten of je over een paar dagen nog steeds zo blij bent.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

NAF

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

scrutinizer

Quote from: NAF on January 19, 2021, 10:03:07
Ik heb gelezen dat ik het wel bij miet houden Huub  :devil:
Zou ik niet doen. Is het net lekker ingestoft. Raak je die retro sound kwijt. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....