Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HuubF

The 2nd eagle has landed, met excuses van UPS.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

CZ79

Heel cool (uiteraard bijna net zo mooi als de JBL's qua uiterlijk, bij lange na niet zo mooi als het geluid van de JBL's :-))  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: cz79 on June  8, 2021, 15:57:21
Heel cool (uiteraard bijna net zo mooi als de JBL's qua uiterlijk, bij lange na niet zo mooi als het geluid van de JBL's :-))  :D

Haha nee dat klopt op dit moment nog. Nu de SCM7 weg is klinken de SCM19's wat magertjes. Je zou bijna aan zoiets als ehhh... inspelen gaan denken.

Maar ja, om dat idee weg te poetsen moet ik eerst een logica-klasje volgen.

En dan begrijp ik eindelijk waarom alle Naim versterkers gewoon hetzelfde klinken, neem ik aan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Klopt Huub je pakt het al jaren helemaal verkeerd aan...

Alles klinkt in principe hetzelfde dus:

- Neem een zo goedkoop mogelijk setje.
- Dan met DSP volledig vlak trekken zodat het geluid echt om de zeep is.
- Een paar extra subwoofers erbij.

Dan ben je het mannetje, blind testen niet meer nodig, je set is dan perfect.

:colgate:

Groetjes Walter

gerard123

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze 19. Voor mijn zoldersetje zouden deze ook nog wel eens heel goed kunnen uitpakken. Ik kan daar geen vloerstaanders neerzetten omdat de speakers op een podiumpje staan, dus ik werk altijd met vrij lage stands om de speakers op oorhoogte te krijgen. Momenteel gebruik ik een paar Focal 906 Electra's (van een forumlid hier) maar ben altijd wel weer nieuwsgierig.

chansig

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 16:00:30
Haha nee dat klopt op dit moment nog. Nu de SCM7 weg is klinken de SCM19's wat magertjes. Je zou bijna aan zoiets als ehhh... inspelen gaan denken.

Maar ja, om dat idee weg te poetsen moet ik eerst een logica-klasje volgen.

En dan begrijp ik eindelijk waarom alle Naim versterkers gewoon hetzelfde klinken, neem ik aan.

Hehe...eindelijk inzicht has also landed.  :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Alleen verdienen die SCM19 wel mooiere stands .

wel weer een stuk groter, ben benieuwd of je kamer dat trekt met het laag (als ze 200 uur zijn ingespeeld )  8)

Zoiets bijvoorbeeld.

katwax

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 16:00:30
Haha nee dat klopt op dit moment nog. Nu de SCM7 weg is klinken de SCM19's wat magertjes. Je zou bijna aan zoiets als ehhh... inspelen gaan denken.

Maar ja, om dat idee weg te poetsen moet ik eerst een logica-klasje volgen.

En dan begrijp ik eindelijk waarom alle Naim versterkers gewoon hetzelfde klinken, neem ik aan.
En hoe zit het nu met plaatsing, dit is de hoogte voor de JBL toch, de SCM moest toch hoger staan?

Die stands is zoals een veel te zware man met een speedo aan  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: katwax on June  8, 2021, 18:32:19
En hoe zit het nu met plaatsing, dit is de hoogte voor de JBL toch, de SCM moest toch hoger staan?

Die stands is zoals een veel te zware man met een speedo aan  ;D

Ja die SCM11's moesten hoger staan. Met deze wacht ik even met experimenteren totdat ze een beetje fatsoenlijk klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Ralf67 on June  8, 2021, 17:33:11
Alleen verdienen die SCM19 wel mooiere stands .

wel weer een stuk groter, ben benieuwd of je kamer dat trekt met het laag (als ze 200 uur zijn ingespeeld )  8)

Zoiets bijvoorbeeld.

Het wordt inderdaad de Atacama SLX. Alleen de hoogte nog even uitvogelen.

Geen idee hoelang die dingen moeten inspelen. De vorige SCM11's die ik indertijd nieuw had gekocht hadden wel een weekje nodig. Grappig is dat de SCM7 veel voller klinkt, het geluid stortte behoorlijk in toen ik de rechter SCM7 verving.

Edit... met 'die dingen' bedoel ik de speakers zelf, niet de stands. Zie ook de voortzetting die over 'De vorige SCM11's' rept. Mijn excuses voor de verwarring.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 19:53:32
Het wordt inderdaad de Atacama SLX. Alleen de hoogte nog even uitvogelen.

Geen idee hoelang die dingen moeten inspelen.

Vraag het de ervaringsdeskundigen op het forum.

Ik heb 2 paar stands gehad en er verschillende speakers op gehad (zelfs subs). Ik merkte keer op keer geen verschil. Dat was voor mij heel logisch.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 19:53:32
Het wordt inderdaad de Atacama SLX. Alleen de hoogte nog even uitvogelen.

Geen idee hoelang die dingen moeten inspelen. De vorige SCM11's die ik indertijd nieuw had gekocht hadden wel een weekje nodig. Grappig is dat de SCM7 veel voller klinkt, het geluid stortte behoorlijk in toen ik de rechter SCM7 verving.

Ga je die op leen basis krijgen? Ik vraag het omdat 2e hands stands vaak problematisch zijn om weer kwijt te raken.

Met vriendelijke groet,

Kermy

katwax

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 18:56:19
Ja die SCM11's moesten hoger staan. Met deze wacht ik even met experimenteren totdat ze een beetje fatsoenlijk klinken.
Wat zei Toole hierover?  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vanzomereng

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 19:53:32
Het wordt inderdaad de Atacama SLX. Alleen de hoogte nog even uitvogelen.

Geen idee hoelang die dingen moeten inspelen. De vorige SCM11's die ik indertijd nieuw had gekocht hadden wel een weekje nodig. Grappig is dat de SCM7 veel voller klinkt, het geluid stortte behoorlijk in toen ik de rechter SCM7 verving.

En vergeet die Atacama-stands ook niet in te spelen, zodat de speciale langwerpige ijzerkristal moleculen zich kunnen settelen.
Dit duurt zo 123 uren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Quote from: VANZOMERENG on June  8, 2021, 23:18:57
En vergeet die Atacama-stands ook niet in te spelen, zodat de speciale langwerpige ijzerkristal moleculen zich kunnen settelen.
Dit duurt zo 123 uren.

Het lijkt me niet altijd gemakkelijk om VANZOMERENG te zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: katwax on June  8, 2021, 22:05:42
Wat zei Toole hierover?  ;D

Het zou je verbazen als je wist hoe genuanceerd ik hier in zit.

Feit is wel dat ik vanochtend nog enthousiast was over het geluid. Dat was met 1 SCM19 en 1 SCM7. Die SCM7 speelt al een jaar of 8 in.

En met 2 SCM19's was dat lekkere geluid weg. Ik ben wel dom maar heus niet slim.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: chansig on June  8, 2021, 20:03:21
Vraag het de ervaringsdeskundigen op het forum.

Ik heb 2 paar stands gehad en er verschillende speakers op gehad (zelfs subs). Ik merkte keer op keer geen verschil. Dat was voor mij heel logisch.

Gr. Hans

Dat begrijp ik! Dat het voor jou logisch was bedoel ik.  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat

Quote from: chansig on June  8, 2021, 20:03:21
Vraag het de ervaringsdeskundigen op het forum.

Ik heb 2 paar stands gehad en er verschillende speakers op gehad (zelfs subs). Ik merkte keer op keer geen verschil. Dat was voor mij heel logisch.

Gr. Hans

De hoogte van stands is wel van belang in een lange kamer.....dat had jij dus niet...een lange kamer...jij zat erg dichtbij

welhaast ertussen in. :notify:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Quote from: bramsat on June  9, 2021, 06:12:27
De hoogte van stands is wel van belang in een lange kamer.....dat had jij dus niet...een lange kamer...jij zat erg dichtbij

welhaast ertussen in. :notify:

Ja dus ?

Het ging over inspelen van stands. Uitermate serieus te nemen onderwerp.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: HuubF on June  8, 2021, 23:47:35
Dat begrijp ik! Dat het voor jou logisch was bedoel ik.  :devil:

Ik heb het in ieder geval geprobeerd. Dus ik mag er wat van vinden. Toch ? Dat het eea ook feitelijk te onderbouwen is, gelukkig niet door mij, doet er niet zoveel toe. Ervaren dat is waar het omdraait in deze

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J o e p

Quote from: chansig on June  9, 2021, 07:55:08
Ja dus ?

Het ging over inspelen van stands. Uitermate serieus te nemen onderwerp.

Gr. Hans

Kijk dit is dus weer die onzin flauwekul van Hans hé.
Als je je stands één keer goed laat uitspelen dan hoef je ze echt nooit meer in te spelen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

chansig

Even voordat het hier ontspoort en men gaat lopen piepen: Huubke heeft hem in deze zelf aangezwengeld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June  9, 2021, 08:02:44
Even voordat het hier ontspoort en men gaat lopen piepen: Huubke heeft hem in deze zelf aangezwengeld.

Gr. Hans

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'aangezwengeld'. Dat ik het heb gewaagd te zeggen dat ik de hoogte van de stand belangrijk vind??

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

In elk geval zal het laag van de spiksplinternieuwe ATC SMC19 voller worden na een x aantal uur inspelen.

Heb je wel eens op de luisterplek de oorholte laten opmeten ?

Zo heb je een mooie referentie voor de hoogte van de tweeters.