Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Carrol

Ik denk dat ik hem heb gevonden....

Moon Simaudio 600i V2 geintegreerde versterker 7 mnd oud.....op markplaats
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

vanzomereng

Quote from: Carrol on January 25, 2021, 09:23:29
Ik denk dat ik hem heb gevonden....
Moon Simaudio 600i V2 geintegreerde versterker 7 mnd oud.....op markplaats
Goed lezen Carrol
"De versterker die HuubF gaat kopen zal minder kosten als 5.000 euro en bevat (minimaal) een USB-Dac"
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Mitch--

oehh leuke quest  8)

Quote from: Carrol on January 25, 2021, 09:23:29
Ik denk dat ik hem heb gevonden....

Moon Simaudio 600i V2 geintegreerde versterker 7 mnd oud.....op markplaats

zag ik ook idd, maar met het comment hieronder,

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 00:05:05
Omdat ik bijna jarig ben en ik toch eigenlijk wel een soort van eindpunt wil bereiken voordat ik doof (en wellicht dood) ben heb ik, als het goed is, een topversterker gekocht. De handshake met de verkoper is gedaan, ik moet hem alleen even ophalen en betalen. Als de verkoper niet afhaakt (ik betaal de opvallend schappelijke vraagprijs) is de koop gedaan. Een onverwachte meevaller, al die andere superversterkers kosten minimaal 5000 euro.

Wat ik er mee hoop te bereiken is meer autoriteit en hopelijk nog wat meer finesse. Van het eerste kan ik me een voorstelling maken, van het tweede heb ik alleen die Esostar 3 op mijn trommelvlies. Een versterker kan die resolutie misschien niet leveren maar een heel klein beetje moet kunnen.

Als dit plan goed uitpakt kunnen in ieder geval de 2 huidige versterkers er uit (het is tenslotte een topversterker) en heel misschien de Auralic, want er zit een USB dac in die best goed schijnt te zijn (het zwakste punt van het plan).

Gaat de Moon het niet worden denk ik, voor net geen 7k..;)

Staat wel een prachtige Musical Fidelity Nu-Vista 600 voor een zeer schappelijke prijs, maar die heeft geen USB dac...  :-\ de tevens aangeboden Musical Fidelity M8-Xi heeft daarentegen wel een usb dac.... ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'


scrutinizer

Zou weer een sprong in het diepe betekenen.......
Denk hij er beter aan doet om bron en opgedane kennis huidige amps te bekijken en daar qua karakter op door borduren.
Geintregeerde digitale sjizzle aan mij niet besteed.

Wat is eigenlijk je insteek voor deze verdekte opstelling, Huub?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

addesmo

Doe ook even mee met het gokken ;)
Aangezien Huub zijn band met Roksan.......die Roksan Blak op hifi.nl. Heeft tenslotte een usb dac! En prijs is minder dan de helft van nieuw ;D

scrutinizer

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 09:50:59
Doe ook even mee met het gokken ;)
Aangezien Huub zijn band met Roksan.......die Roksan Blak op hifi.nl. Heeft tenslotte een usb dac!
Jep. Maar een test  van de Blak heeft hem van die gecachte afgebracht een week of wat geleden.
Maar kan zijn hij dit weer vergeten is ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vanzomereng

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 09:50:59
"De Blak serie heeft een klanksignatuur die zich eerder als analytisch dan warm laat omschrijven, met een forse portie details en daarbij minder meeslepend in de muziek dan andere merken kunnen zijn."

Uiteindelijk heb je ook niks aan bovenstaande review-uitspraak, als je internet afstruint kom je ook reviews tegen waarbij de BLAK
eigenschappen zoals "REFINEMENT"  en  "INVOLVING"  worden toegedicht.

WHAT HIFI
The Blak amplifier is superbly judged. It has a powerful and energetic sound, with enough in the way of insight, subtlety and refinement to keep us happy

Hieruit blijkt maar weer hoe complex, relatief & smaak gebonden eaa kan zijn, kortom vertrouw vooral op je eigen oren ondanks alle tekortkomingen.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Van Whathifi? over de Blak:

Citaat:
Big, powerful and enjoyable sound
Insight and refinement


Alsof je Huub hoort praten.

Rob_Dingen

Quote from: scrutinizer on January 24, 2021, 20:45:18
Dat je nog zin hebt mensen te informeren in dit soort discussies, Rob.
Veelvoudig voorgelegd.....morgen vergeten. ;)
Inderdaad krijgt geen eens een reactie.

Rob

addesmo

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2021, 09:57:52
Dit type is al eerder in dit draadje, bij HuubF onder de aandacht gebracht en hem afgeraden n.a.v. onderstaande
(dit betreft een citaat uit een test van HIFI.NL)

"De Blak serie heeft een klanksignatuur die zich eerder als analytisch dan warm laat omschrijven, met een forse portie details en daarbij minder meeslepend in de muziek dan andere merken kunnen zijn."

Het zou me verbazen als deze het wordt (maar je weet het maar nooit met HUUBF  ;D)
Zou mij niet verbazen als dit toch erg goed gaat met Dynaudio!

Beschrijving:
De blak Geïntegreerde Versterker USB is een ruim bemeten 2×150 W/8 Ω versterker met een high-end USB DAC, een aptX* Bluetooth-ontvanger plus een separate hoofdtelefoonversterker. Hij heeft drie lijningangen, een gebalanceerde XLR-lijningang, een high-end MM phono-ingang, een USB B-ingang plus een Bluetooth-ingang. De weergave heeft de bekende Roksan-karakteristiek: zeer dynamisch, ruimtelijk, gedetailleerd met een ultra-strak en 'snel' laag.

Carrol

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2021, 09:39:16
Goed lezen Carrol
"De versterker die HuubF gaat kopen zal minder kosten als 5.000 euro en bevat (minimaal) een USB-Dac"
Oh.... niet goed gelezen dus🤭....ga t vanaf de zijlijn maar ff volgen....denk ik
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

scrutinizer

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 10:02:08
Zou mij niet verbazen als dit toch erg goed gaat met Dynaudio!
Dit zeg je goed daar waar het jouw betreft......we spreken hier over de Huubster  8)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

addesmo

Quote from: scrutinizer on January 25, 2021, 10:04:00
Dit zeg je goed daar waar het jouw betreft......we spreken hier over de Huubster  8)
;D Klopt. Toch meen ik bij hem een soort liefde voor Roksan te bespeuren.

scrutinizer

Huub, als je zo onzeker bent over digitale bronnen zou ik hem nooit geintregeerd kiezen ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 10:05:17
;D Klopt. Toch meen ik bij hem een soort liefde voor Roksan te bespeuren.
Tja, niet zo heel lang geleden was het nog Röksan.  ::)

scrutinizer

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 10:05:17
;D Klopt. Toch meen ik bij hem een soort liefde voor Roksan te bespeuren.
Liefde zou ik het niet noemen bij onze Huub  Het komt te voet en gaat te paard.
Noem het een momentary lapse of reason ;)

@Rob Dingen
Zo zie je Rob blijf me er ook, tegen beter weten in, mee bemoeien.
Denk dat het te maken heeft met de positie waarin onze Huub zich soms begeeft. ;)   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Ik had, op afstand en gezien zijn reaktie gebaseerd op PL, gegaan voor de 400.
Zelfde input circuit, dubbel vermogen voor de oempff bij populair en de aangename mogelijkheid van triode schakelen voor het klassieke repertoire. ;)
My 2 cents
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

hahaha, denk dat Huub zich momenteel zit te verkneukelen achter z'n Ipadje deze laatste berichten lezend.    Maar nieuwgierig zijn we niet hoor.....     ;D ;D ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Mitch--

Quote from: roeleken on January 25, 2021, 10:48:20
hahaha, denk dat Huub zich momenteel zit te verkneukelen achter z'n Ipadje deze laatste berichten lezend.    Maar nieuwgierig zijn we niet hoor.....     ;D ;D ;D

ik hoop het, dit lijkt me kostelijk vermaak  :coffee: :popcorn:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

J o e p

Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'