Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Huub, heb je bij keuze voor de ATC SCM40 ook de SCM19 overwogen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Quote from: Mitch-- on December  5, 2018, 16:12:50
Huub, heb je bij keuze voor de ATC SCM40 ook de SCM19 overwogen?

Ik heb de 19 een paar keer gehoord maar ik vond ze niet spectaculair beter dan mijn 11's. De 40 klinkt ook echt wel anders: meer full range en het monitoreffect (veel ruimtelijkheid, wat frisser) ontbreekt. Daarentegen is het middengebied erg mooi en het laag is veel meer balans terwijl hij maar een paar hertz lager gaat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: HuubF on December  5, 2018, 18:14:47
Ik heb de 19 een paar keer gehoord maar ik vond ze niet spectaculair beter dan mijn 11's. De 40 klinkt ook echt wel anders: meer full range en het monitoreffect (veel ruimtelijkheid, wat frisser) ontbreekt. Daarentegen is het middengebied erg mooi en het laag is veel meer balans terwijl hij maar een paar hertz lager gaat.

Sorry, ik bedoel de scm19a, dat is de actieve zuil variant van de scm19 monitor.. heb atc gehoord en vond het erg mooi! Vandaar...;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Quote from: Mitch-- on December  5, 2018, 18:43:44
Sorry, ik bedoel de scm19a, dat is de actieve zuil variant van de scm19 monitor.. heb atc gehoord en vond het erg mooi! Vandaar...;)

Oh pardon. Ik had net de mega-dure Naim NAP250dr aangeschaft dus actieve speakers waren geen optie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Gisteren voor het eerst eens intensief geluisterd naar high definiton materiaal. Onder Tidal is dat gemakkelijk te vinden onder 'master'. De dac geeft in ieder geval een hoge samplefrequentie aan (96) dus er gebeurt wel wat. Er lijken wat meer details hoorbaar te zijn maar dat kan nog tussen de oren zitten. In ieder geval leuk om te proberen.

En de microRendu met voeding is binnen. Dadelijk lekker experimenteren... Leuk!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wow de microRendu plus super-voeding zitten nu tussen de Mac Mini en de Naim V1 dac in het netwerk... wat een vette sound. Klinkt een beetje dommig maar het is het eerste dat me te binnen schiet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Fred Mulder

Super, gefeliciteerd! Veel luisterplezier  :thumbs-up:
Voor welke voeding ben je gegaan?


HuubF

Quote from: Fred Mulder on December  6, 2018, 19:22:59
Super, gefeliciteerd! Veel luisterplezier  :thumbs-up:
Voor welke voeding ben je gegaan?

De Uptone LPS-1. Ik weet natuurlijk niet hoe hij zich verhoudt tot andere voedingen, maar de microRendu+Uptone als Roon endpoint tussen Mini en V1 levert een behoorlijk ander (en ik denk beter) geluid op.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Fred Mulder

Mooi Huub, het lijkt me een fijne combinatie samen met de mRendu

Marco66

Quote from: HuubF on December  6, 2018, 19:38:12
De Uptone LPS-1. Ik weet natuurlijk niet hoe hij zich verhoudt tot andere voedingen, maar de microRendu+Uptone als Roon endpoint tussen Mini en V1 levert een behoorlijk ander (en ik denk beter) geluid op.

Heb een zelfde ervaring met de sotm als endpoint en nuc alleen als server, echt top icm de sbooster ultra.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Quote from: Marco66 on December  6, 2018, 20:30:01
Heb een zelfde ervaring met de sotm als endpoint en nuc alleen als server, echt top icm de sbooster ultra.

Die sotm had ik ook zien staan, uiteindelijk de MicroRendu genomen omdat die het bij mij in een eerdere set ook al goed deed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jinsu

Quote from: HuubF on November 17, 2018, 09:44:58
In dit topic wil ik graag bevindingen lezen, liever geen onderbouwingen. Ik beschouw hifi meer als een beleving dan wetenschap.

Als je zelf de ervaring hebt dat het vervangen van blikken bruggetjes niets uitmaakt mag je dat best zeggen.

I am not narrow minded, maar ik geloof niet alles in audioland. Dit beperkt zich niet enkel tot accessoires, maar ook tot bepaalde modifications waarvoor je duizenden euro's betaalt, die dan keihard onderuit gaan in blinde tests.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

HuubF

Quote from: Jinsu on December  6, 2018, 21:01:32
I am not narrow minded, maar ik geloof niet alles in audioland. Dit beperkt zich niet enkel tot accessoires, maar ook tot bepaalde modifications waarvoor je duizenden euro's betaalt, die dan keihard onderuit gaan in blinde tests.

Ik geloof ook niet alles maar ik probeer wel heel veel. En als het niet werkt gaat het gewoon de deur weer uit. Dat wordt hier al jaren netjes gemeld.

Daardoor kun je er zomaar achter komen dat voedingen er toe doen. En, zoals deze keer, dat een apparaat als een renderer (met goede voeding) niet zinloos is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

simsatit

Als jij het hoort dan lijkt mij dat het belangrijkst!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HuubF

Quote from: simsatit on December  6, 2018, 21:32:48
Als jij het hoort dan lijkt mij dat het belangrijkst!

Precies, maar ik vind bevindingen van anderen ook erg belangrijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Fred Mulder

Quote from: Jinsu on December  6, 2018, 21:01:32
I am not narrow minded, maar ik geloof niet alles in audioland.
Inderdaad, ieder zijn voorkeur en aanpak. Over smaak valt niet te twisten, welke ook afhangt van akoestiek, gehoor, persoonlijke voorkeur Hiernaast heeft iedereen zijn eigen aanpak in deze hobby. Sommigen willen eerst ABX testen terwijl anderen varen op reviews, merktrouw zijn of gewoon iets proberen. Er is mi geen goed of fout. Iedereen maakt zijn eigen keuzes, allemaal goed.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

naish123

Had de Microrendu ook zien staan op MP. Een Roon end point schijnt echt een verbetering te geven, lees ik overal en jij bevestigd het.
Ik ga een Allo Digione signature aanschaffen als Roon endpoint.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


HuubF

Quote from: naish123 on December  7, 2018, 07:45:45
Had de Microrendu ook zien staan op MP. Een Roon end point schijnt echt een verbetering te geven, lees ik overal en jij bevestigt het.
Ik ga een Allo Digione signature aanschaffen als Roon endpoint.

Cool ding! Ja bij mij is het een behoorlijke verbetering. De voeding doet ook een duit in het zakje vermoed ik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

#1771
Ik vond de Microrendu ook een verbetering. Even kijken welke voeding ik er nou bij heb... Kingpin PSU.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Quote from: Bas Akkerman on December 10, 2018, 09:45:16
Ik vond de Microrendu ook een verbetering. Even kijken welke voeding ik er nou bij heb... Kingpin PSU.

De vorige keer dat ik een microRendu had heb ik de voeding ook ge-upgrade: van iFi naar Kingpin. Daar zat wel wat verschil tussen kan ik me herinneren. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe de huidige Uptone LPS-1 zich verhoudt tot de Kingpin voeding.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Quote from: HuubF on December 10, 2018, 14:22:13
...Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe de huidige Uptone LPS-1 zich verhoudt tot de Kingpin voeding.
Ik wel ...
Heb de LPS1 hier op de testbank gehad.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack