Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Roc and 7 Guests are viewing this topic.

Dolby

Quote from: HuubF on October 27, 2018, 18:10:28
Dinsdag waarschijnlijk. Per post.

Arme postbode ;D 31 kilo per stuk. Zijn wel hele mooie speakers.

HuubF

Quote from: Carrol on October 27, 2018, 20:29:55
Heb ze gezien Huubf,komen uit Groningen.
Idd mooie speakers, reuze benieuwd hoe ze jou bevallen :colgate:

Ja ik ben ook benieuwd. Ze zijn tweedehands nauwelijks te krijgen dus het is een (relatief) koopje. En... ze hoeven niet zo lang in te spelen. Daar word je namelijk helemaal mesjogge van. Vorig jaar heb ik de ATC's tegelijk met een forumgenoot nieuw gekocht. We wisten dat ze moesten inspelen maar na een paar weken klonk het laag nog steeds matig. Die van mij begonnen als eerste te zingen omdat ik ze 24x7 aan had staan. Daarna wilde ik niet anders meer. Toen ik van die verschrikkelijke subwoofer afwilde moest ik een maatje groter. Ik vond toen alleen de ATC vloerstaanders veel te duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De ATC SCM40's zijn binnen en staan te draaien. Het zijn best intimiderende speakers, zowel qua uiterlijk als klank. Heel veel details, ook heel coherent. Valt me tot op heden niet tegen. In ieder geval behoorlijk completer dan de Allae's, vooral het midden lijkt terug van weggeweest. Mooi vol geluid ook in vergelijking met de SCM11's, wat natuurlijk ook de bedoeling was.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Contour


HuubF

Moeten nog op spikes en een stuk dichter bij de muur. Beetje vertekende foto, ze staan netjes in een driehoek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bert50

Ziet er goed uit [emoji106] veel luisterplezier


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

i2Paq

Quote from: HuubF on October 30, 2018, 18:19:02
Moeten nog op spikes en een stuk dichter bij de muur. Beetje vertekende foto, ze staan netjes in een driehoek.

Zonde van die kast(en) er tussen in.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Quote from: i2Paq on October 30, 2018, 18:31:28
Zonde van die kast(en) er tussen in.

Ja de onderkasten gaan er tussenuit of worden ondieper. Nu staat de hifi er in maar die gaat naar de zijkant (rechts).

In de bovenkastjes zit de tv...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Met de ATC SCM40's gaat het goed hier. Het geluid is anders dan ik de laatste jaren gewend ben. Natuurlijk door de warmte van een flinke vloerstaander maar ook door het middengebied dat meer aandacht opeist dan bij al die monitors die ik de afgelopen jaren heb gehad. Dat was even wennen want daardoor wordt de klankbalans anders. Het hoog is nu minder prominent waardoor het lijkt of je openheid inlevert.

Ze staan na veel gedoe (ik kan nog niet veel tillen) op hun spikes. Omdat er aan de achterkant 3 luidsprekeraansluitingen zitten ben ik bezig met NACA5 bruggetjes om de blikken plaatjes te kunnen vervangen.

De combinatie NAP250dr-SCM40 lijkt goed te gaan. Het zwakke punt is nu de V1 dac/vv ben ik bang. Het was me al eerder opgevallen dat ik met het verwisselen van NAC272/XPS naar V1 inleverde op kwaliteit. Voor de toekomst iets om aan te werken (de omruilactie was bedoeld om geld vrij te maken voor een versterker-upgrade). Een logische verbetering zou de duurdere Naim dac zijn met een losse voorversterker. Met een handvol voedingen natuurlijk...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Afijn, zo ziet het er uit bij Huub binnenkort haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Haha en dat wilde ik altijd voorkomen door niet aan Naim te beginnen...

Na wat tweaken (ground-schakelaar omzetten, wat schuiven, USB gebruiken i.p.v. spdif) lijkt het geluid net voldoende veranderd (iets beter hoorbaar hoog, directer) om een paar uur opmerkelijk  tevreden te zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Stapje voor stapje en met veel oefeningen begin ik weer fitter te worden. Voor mijn gevoel zit ik nu op het oude niveau, van voor de noodzakelijke ingreep dus. Spannend want vanaf nu ga ik me misschien wel fitter voelen dan een paar maanden geleden.

Wat betreft de hifi... alles rond de ATC SCM40's is nu uitgekristalliseerd. Ze hebben hun plekje in de kamer gevonden en de blikken bruggetjes heb ik vervangen door NAC A5. Ze klinken geweldig met een strak laag, een warme overall klank en veel detail. Op dit moment geen neiging om dingen te willen veranderen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Suc6 en sterkte Huubf met jou revalidatie.
Zal vast goéd komen,vallen en weer opstaan he.
Die blikken bruggen vervangen huubf,maakt dat echt zon verschil??
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Dat is algemeen bekend, die standaard bruggen verpesten je geluid ernorm, direct vervangen, bij elk merk overigens.

Gr. Walter

notoxus

Goed te horen dat je vooruit gaat.
Groeten van een koper tijdens een concert slayet
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jinsu

Quote from: Contour on November 15, 2018, 21:52:32
Dat is algemeen bekend, die standaard bruggen verpesten je geluid ernorm, direct vervangen, bij elk merk overigens.

Gr. Walter

Graag onderbouwen :) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Contour

Het hele internet staat daar vol over, dat is nou 1 van de weinige zaken in audioland waar iedereen het wel met elkaar eens is...  :laugh:

Groetjes Walter

HuubF

Quote from: Jinsu on November 16, 2018, 21:13:25
Graag onderbouwen :) .

In dit topic wil ik graag bevindingen lezen, liever geen onderbouwingen. Ik beschouw hifi meer als een beleving dan wetenschap.

Als je zelf de ervaring hebt dat het vervangen van blikken bruggetjes niets uitmaakt mag je dat best zeggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: HuubF on November 17, 2018, 09:44:58
In dit topic wil ik graag bevindingen lezen, liever geen onderbouwingen. Ik beschouw hifi meer als een beleving dan wetenschap.

Als je zelf de ervaring hebt dat het vervangen van blikken bruggetjes niets uitmaakt mag je dat best zeggen.

Bij de Harbeths die ik voorheen had waren de "blikke" bruggen echt suprieur tov andere exotische bruggen... dus die heb ik lekker laten zitten toen:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Quote from: HuubF on November 17, 2018, 09:44:58
In dit topic wil ik graag bevindingen lezen, liever geen onderbouwingen. Ik beschouw hifi meer als een beleving dan wetenschap.

Als je zelf de ervaring hebt dat het vervangen van blikken bruggetjes niets uitmaakt mag je dat best zeggen.

En wanneer mogelijk is een onderbouwing niet verboden toch ?

Geen ervaring met brugjes overigens. Goed om te lezen dat het fysiek steeds beter gaat. Als je zin/tijd/ in staat bent, ben je welkom in de rukwoolbunker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on November 18, 2018, 11:22:37
En wanneer mogelijk is een onderbouwing niet verboden toch ?

Geen ervaring met brugjes overigens. Goed om te lezen dat het fysiek steeds beter gaat. Als je zin/tijd/ in staat bent, ben je welkom in de rukwoolbunker.

Gr. Hans

Natuurlijk mag er worden onderbouwd. Zolang het maar niet weer een of andere maffe voorwaarde wordt waardoor de communicatie stagneert.  Ik gebruik al jaren met veel plezier tegels en een koolstoflamp. Dat valt aan sommigen niet uit te leggen en weer anderen hebben geen uitleg nodig. Allemaal prima kerels maar op een forum komt dat nooit goed.

Ik werd getriggerd door iemand die om een onderbouwing vroeg zonder de eigen ervaring te melden. Dan krijg ik overal blauwe vlekken.

Onderdehand ben ik wel benieuwd naar je luisterplekje. Nog een weekje en ik ben klaar voor een afspraak. Kan nog doordeweeks.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)