Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

myself

Quote from: HuubF on June 23, 2021, 19:13:43
Op de vorige 2 speakers die ik had zaten maar 2 terminals dus bi-wiren was niet mogelijk. De ATC SCM19's zijn wel geschikt voor bi-wiring.

Dus in de oneindige hoeveelheid tijd tussen slapen, sport op tv, eten, klusjes, tennis, uitjes, krant, boodschappen, gezin, familie, vrienden en vriendin had ik vandaag een halve dag de gelegenheid om dit eens uit te proberen. Ik heb nog wel wat prima luidsprekerkabels liggen, waaronder de (voor die prijs) excellente Audioquest Slip 14/4. Die heeft 4 aders dus geschikt.

Netjes de ene kant in spades geschroefd, de luidsprekerkant gewoon gestript. En maar eens proberen.

Welnu, eerder was de AQ wat matter, minder uitgesproken, minder gedetailleerd. Nu is het een schot in de roos. De balans tussen hoog, midden en laag vind ik aantrekkelijker, er zijn meer details te horen, de ruimtelijkheid is beter maar vooral is er wat meer autoriteit. Pas na een uurtje verbazing heb ik de subwoofer weer aangesloten. Die kon een tandje zachter.

Ik trek geen conclusies maar ben wel blij.  :worship:
Als je op zoek bent naar ruimtelijkheid, details, snelheid in een bi-wire ls kabel, kun je wel een tijdje mijn oude nordost red dawn II ls kabels lenen. Altijd leuk om mee te experimenteren


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bramsat

Quote from: Pjotr27 on June 23, 2021, 15:51:10
:colgate:
Ik ga in dit topic deze discussie niet verder voeren. Maar je taalgebruik mag wel even iets anders. Ik ben trouwens geen "vriend" van je.

Tuurlijk ga je die discussie niet verder voeren,je kijkt wel uit, en mijn taalgebruik is nooit op de persoon spelen, en dat doe jij

wel,en bewust! dus nogmaals....er bestaan geen speakers die op bepaalde instrumenten getrimpt zijn,dat is grote onzin.

Dat jij mensen erbij betrekt die met hart en ziel zo'n speaker beogen.....geloof ik niets van,wie dan?

Je vind dat allemaal triest en ik ben niet respectvol tegenover die mensen.....welke mensen?

Dan haal je de jbl's erbij dus de 305/308 dat zijn dan speakers waarvan het ontwerp overjarig is en die slikken ook niet alle

muziek schrijf je.....volgens mijn mening zijn dat goede alrounders dus die geven de muziek gewoon goed door,niet meer

of minder.

Anderzijds kun je Hans vragen of zijn 308 getrimd zijn op trompet,een orgel of saxofoon.....ben benieuwd :music:



Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Xander32

Relaxed kerel  O0, laat het gaan. Waarom jouw gelijk willen hebben/halen?
De ervaring(en) van een ander zijn minstens net zo waar(devol) als die van jou.

Quote from: bramsat on June 25, 2021, 00:36:22
Tuurlijk ga je die discussie niet verder voeren,je kijkt wel uit, en mijn taalgebruik is nooit op de persoon spelen, en dat doe jij

wel,en bewust! dus nogmaals....er bestaan geen speakers die op bepaalde instrumenten getrimpt zijn,dat is grote onzin.

Dat jij mensen erbij betrekt die met hart en ziel zo'n speaker beogen.....geloof ik niets van,wie dan?

Je vind dat allemaal triest en ik ben niet respectvol tegenover die mensen.....welke mensen?

Dan haal je de jbl's erbij dus de 305/308 dat zijn dan speakers waarvan het ontwerp overjarig is en die slikken ook niet alle

muziek schrijf je.....volgens mijn mening zijn dat goede alrounders dus die geven de muziek gewoon goed door,niet meer

of minder.

Anderzijds kun je Hans vragen of zijn 308 getrimd zijn op trompet,een orgel of saxofoon.....ben benieuwd :music:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: bramsat on June 25, 2021, 00:36:22


Anderzijds kun je Hans vragen of zijn 308 getrimd zijn op trompet,een orgel of saxofoon.....ben benieuwd :music:

Laat mij er ajb buiten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

Quote from: Xander32 on June 25, 2021, 05:31:37
Relaxed kerel  O0, laat het gaan. Waarom jouw gelijk willen hebben/halen?
De ervaring(en) van een ander zijn minstens net zo waar(devol) als die van jou.

Niet als je vals beschuldigd word door Pjotr en dat is mijn punt...en dan haal ik mijn gelijk.

En dat is mijn volste recht...toch? dus zijn betoog over mij onderbouwd hij nergens....het is puur stemmingmakerij. :o
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x


HuubF

Maar weer over mijn setje dan.  :bigsmile:

Het geneuzel met kabeltjes is nog niet helemaal voorbij. Nu ik er achter ben gekomen dat bi-wiren een grote verbetering is bij de ATC's heb ik natuurlijk ook de dure Atlas Mavros kabels ingezet. Die staan nu op het laag en de Audioquest met 2x2 aders op het hoog.

Ik begrijp nu eindelijk de bedoeling van ATC. Het laag is in balans, voldoende aanwezig maar toch strak. Met een klein trillertje van de subwoofer. Dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat Queens of the Stone Age niet als een lawine de kamer in komt maar goed te volgen blijft. Met toch een mooie rocksound.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: bramsat on June 25, 2021, 12:44:13
Niet als je vals beschuldigd word door Pjotr en dat is mijn punt...en dan haal ik mijn gelijk.

En dat is mijn volste recht...toch? dus zijn betoog over mij onderbouwd hij nergens....het is puur stemmingmakerij. :o

Het is vrijdag, relax, morgen is het weekend....  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

JGvH

Quote from: bramsat on June 25, 2021, 12:44:13
Niet als je vals beschuldigd word door Pjotr en dat is mijn punt...en dan haal ik mijn gelijk.

En dat is mijn volste recht...toch? dus zijn betoog over mij onderbouwd hij nergens....het is puur stemmingmakerij. :o



Een heel fijn relaxed weekend bramsat ;D

bramsat


Dank jewel,alleen ik heb 7 dagen in de week weekend en dat al 6 jaar :)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Vinyl_Fuchs

Quote from: bramsat on June 25, 2021, 17:40:15
Dank jewel,alleen ik heb 7 dagen in de week weekend en dat al 6 jaar :)
Als de reden hiervoor positief is dan zou je eigenlijk superrelaxed moeten zijn.  ;D
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

bramsat

Quote from: Vinyl_Fuchs on June 25, 2021, 20:10:23
Als de reden hiervoor positief is dan zou je eigenlijk superrelaxed moeten zijn.  ;D

Brammetje is de rust zelfe zei ma altijd en dat geld vandaag de dag nog steeds :angel:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Vinyl_Fuchs

Quote from: bramsat on June 25, 2021, 22:54:53
Brammetje is de rust zelfe zei ma altijd en dat geld vandaag de dag nog steeds :angel:
Dat zei mijn moeder vroeger over mij ook, maar hoe ouder ik word, hoe meer ze daaraan begint te twijfelen. En on topic.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JGvH

Hoi Huubf t klinkt alsof je richting tevreden gaat vwb de prestaties van je set  ;D

HuubF

Quote from: JGvH on June 26, 2021, 09:20:42
Hoi Huubf t klinkt alsof je richting tevreden gaat vwb de prestaties van je set  ;D

Ja na bijna 3 weken inspelen en de ontdekking dat de ATC's absoluut ge-biwired moeten worden ben ik heel erg tevreden. Alles wat ik belangrijk vind is nu goed zonder mitsen en maren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Heb je de mavros  ook op de hoog ingang geprobeerd, lijkt mij mooier maar is dat ook zo?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on June 26, 2021, 11:02:10
Heb je de mavros  ook op de hoog ingang geprobeerd, lijkt mij mooier maar is dat ook zo?

Nee nog niet geprobeerd maar dat ga ik natuurlijk nog wel doen. Ik doe experimenten met het einddoel in zicht nu langzaam, stapje voor stapje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kermy

Na bi wiring testen, in het verlengde daarvan ook bi amping testen?


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Quote from: kermy on June 26, 2021, 13:41:31
Na bi wiring testen, in het verlengde daarvan ook bi amping testen?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Mwah, ik vind het goed genoeg zo. Is ook weer een heel gezoek omdat ik dan naar een ander merk versterker moet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Quote from: kermy on June 26, 2021, 13:41:31
Na bi wiring testen, in het verlengde daarvan ook bi amping testen?


Met vriendelijke groet,

Kermy
Dat zet idd meer zoden aan de dijk ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Quote from: Xander32 on June 26, 2021, 17:37:48
Oo naar een andere versterker  :thumbs-up:

Haha nee, de Roksan Blak is te goed om weg te doen. Beetje inflexibel helaas.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Precies 3 weken na de komst van de ATC SCM19 speakers, met als tussendoortje de aanschaf van een nieuwe Uptone LPS 1.2 voeding voor de SOtM 200 neo streamer, begin ik te geloven dat het geluid nauwelijks meer verandert.

Mijn hemel, wat heb ik een hekel aan dat inspelen. Niemand gelooft je maar je zit wel weken met een langzaam veranderend geluid.

Ik heb ze nog steeds bi-wired aangesloten staan. In het verleden ging ik wel eens terug naar een enkele kabel omdat ik het geluid te analytisch vond worden. Dat is nu niet het geval.

Uiteindelijk is het geluid nu schitterend. Gisteren weer eens So What van Miles Davis gedraaid en dat is een nieuwe ervaring met een mooie volle realistische bas en veel beleving. Ik ben erg blij dat de SCM19's hier tot leven zijn gekomen. Dat was geen uitgemaakte zaak; versterking, plaatsing en bedrading waren de key. Bij een hifi-vriendje van me die ze ooit ook heeft gehad zijn ze nooit echt goed geworden dus ik hield mijn hart een beetje vast. Dat zijn ze nu wel.

Al met al ben ik erg gelukkig met mijn keuze voor ATC.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)