Geen netwerk marantz av7702mkii

Started by CineSmurf, December 27, 2017, 14:16:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ik dacht vandaag eens internetradio aan te zetten, maar op de een of andere manier heb ik geen netwerkverbinding met mijn marantz.
zowel met kabel erin (ethernet) als eruit (voor wifi) heb ik in mijn menu alleen "informatie en diagnostiek" staan. Bij info staat geen IP adres, als ik dagnostiek doe dan blijft ie er in (zojuist een half uur laten staan, zonder resultaat). Via setup-netwerk blijft ie er ook in (rondraaiend wieltje).

Iemand enig idee wat te doen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

activ

Al geprobeerd om even de stekker er uit te halen en dan terug te stoppen?
Als dat ook niet helpt zou je nog een complete reset kunnen proberen.

p.s. Werkt je netwerk verder wel als je bijvoorbeeld op een laptop het netwerk gaat browsen?

CineSmurf

Ja, netwerk doet het verder prima.

Zojuist nog een keer geprobeerd, toen kreeg ik wifi aan de praat, maar dan wordt het scherm zwart en komt weer terug en is ie weer alles kwijt. Ook met bedraad net geprobeerd, zelfde verhaal. Ik krijg nog net een scherm met drie keuzes te zien (favorieten, internetradio en netwerkmedia).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

met een factory reset moet ik 'm weer helemaal opnieuw instellen, toch? Inclusief luidsprekers etc.?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.


CineSmurf

hmm. Als ik dat kan voorkomen, dan liever. Lijkt wel of er een stekkertje los zit ofzo in het apparaat, dat ie er elke keer weer uitvliegt.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Xander32

Ik lees momenteel de nodige issues met Marantz apparatuur (streamers en receivers) i.c.m. internet aansluiting. Heb je wellicht ook recent een firmware upgrade gehad?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CineSmurf

Heb ik daar geen internet voor nodig?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Misschien even de processor een vast ip adres geven ?
Dan sluit je in ieder geval HDCP issues uit.

Xander32

Ja zeker, maar de issues ontstonden na die update  ;).

Quote from: CineSmurf on December 27, 2017, 15:27:15
Heb ik daar geen internet voor nodig?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CineSmurf

Ben via USB aan het updaten nu. Staat al anderhalf uur lang "Main 3F Connect Wait..".
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Dank voor het meedenken!

Upgrade vanaf een andere USB stick gedaan. Nu doet ie 't weer naar behoren lijkt het.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

michel69

Quote from: Xander32 on December 27, 2017, 14:53:38
Ik lees momenteel de nodige issues met Marantz apparatuur (streamers en receivers) i.c.m. internet aansluiting. Heb je wellicht ook recent een firmware upgrade gehad?

Hier dus ook problemen met mijn Marantz networkplayer om gek van te worden heb jij toevallig al ergens gelezen hoe het opgelost kan worden?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

H&C Hifi

Quote from: michel69 on December 29, 2017, 15:14:33
Hier dus ook problemen met mijn Marantz networkplayer om gek van te worden heb jij toevallig al ergens gelezen hoe het opgelost kan worden?

Er zijn momenteel issues met meerdere apparaten icm android.
Zodra er een android toestel welke gekoppeld is aan het thuisnetwerk uit  zijn slaapstand word gehaald krijg je drop-outs.

Met ios zijn er geen problemen.

michel69

Quote from: HcHifi.nl on December 29, 2017, 16:57:24
Er zijn momenteel issues met meerdere apparaten icm android.
Zodra er een android toestel welke gekoppeld is aan het thuisnetwerk uit  zijn slaapstand word gehaald krijg je drop-outs.

Met ios zijn er geen problemen.

Dat is idd het probleem de enigste oplossing voor dit moment is dus de telefoon van het netwerk afhalen als ik naar internetradio/spotify ga luisteren? en heb er totaal geen verstand van maar ligt het probleem nu aan het netwerk of de bron?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

CineSmurf

Bij mij was het opgelost met een firmwareupgrade naar de laatste versie (via USB dus, omdat internet het niet deed...)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

H&C Hifi

Quote from: michel69 on December 29, 2017, 17:05:33
Dat is idd het probleem de enigste oplossing voor dit moment is dus de telefoon van het netwerk afhalen als ik naar internetradio/spotify ga luisteren? en heb er totaal geen verstand van maar ligt het probleem nu aan het netwerk of de bron?

Het is (vermoed ik) een software probleem in de laatste update van bijna alle Marantz producten met netwerk.
Het is inmiddels bekend dus er zal spoedig een nieuwe update worden gelanceerd is de verwachting.

michel69

Quote from: HcHifi.nl on December 29, 2017, 17:22:52
Het is (vermoed ik) een software probleem in de laatste update van bijna alle Marantz producten met netwerk.
Het is inmiddels bekend dus er zal spoedig een nieuwe update worden gelanceerd is de verwachting.

Ah dat is fijn om te horen ben al dagen aan het zoeken op het web en buiten tweakers weinig kunnen vinden wachten op update dus ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Invader

Ah, kijk, dit helpt. Ik heb ook al paar weken dit probleem met een Denon X7200. Had al uitgevonden dat het icm Android fout gaat. Maar eens die update proberen.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Morini

ik had het zelfde probleem en gemeld bij Marantz, kreeg al snel deze reactie:

Hartelijk dank voor uw reactie en extra informatie.

Het is ons imiddels ook bekend dat er met bepaalde Android toestellen problemen worden veroorzaakt die gevolgen hebben op de internetverbinding van onze apparatuur.

Dit komt, zoals u zelf al aangeeft, door een fout in Google cast-software die binnen een korte tijdsperiode tot een maximum van 100.000 zogenaamde MDNS-pakketten in het lokale netwerk verstuurt wanneer een Android-apparaat uit de slaap ontwaakt. Omdat MDNS-pakketten ook worden gebruikt om onze apparaten in het netwerk te identificeren, moeten al deze pakketten door onze producten worden geanalyseerd. Als gevolg van de grote hoeveelheid verzoeken om te verwerken, kan dit ertoe leiden dat de netwerkmodule niet reageert op andere verzoeken en stopt met het afspelen van muziek of het bijwerken van het scherm Nu afspelen.

Google heeft op 15 januari 2018 aangekondigd dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Helaas is er op dit moment geen volledige oplossing beschikbaar. We raden aan om uw routerfirmware up-to-date te houden, omdat routerfabrikanten gedeeltelijk firmware hebben uitgegeven om dit Google-probleem op te lossen. Zie hier voor de laatste informatie.

Als u de app, AirPlay of mediastreaming niet gebruikt, kunt u uw NA6005 zo mogelijk isoleren in een gastnetwerk. Hiermee wordt voorkomen dat de speler MDNS-pakketten wordenontvangen.