High-res & Low-res

Started by hifinaat01, April 2, 2018, 00:56:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifinaat01

Hallo Allemaal,

Ik heb een Cambridge Audio 851n, die schaalt alle signaal die je er in stopt op naar 24/192Khz.
Ik stream  Spotify dat schijnt geen high-res te zijn.
Maar wat ik hoor is ambiance, live ervaring, detail, dynamiek, stemmen komen naar voren én dieptebeeld naar achteren...kortom een enorm ruimtelijk dieptebeeld. Alles heeft body Kan me niet voorstellen dat het nog beter kan?

Mijn Set B&W 805d3, voorversterker Chord CPA 3200, eindversterker Chord 1200c, Cambridge Audio 851n, Linn karik CD (aangesloten op digitale ingang Cambridge, zelfde geluidsbeeld) Kabels: speaker Harmonic technology (Speaker), Tellurium Q ultra black(voor-eind), John van Gent (streamer-Voorversterker) Kamer is plm 5x5 m2.

Sopper

Mooi dat je tevreden bent, houden zo  ;)

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

hifinaat01

Ik ben ook tevreden,
Maar wat ik mij afvraag is wat dan de meerwaarde van High res streamen/downloaden is als
je apparaat het toch al opwaardeert?
Heb ik het verkeerd?  Corrigeer me en vertel.... ;)

Groet Ar.

Sopper

Quote from: hifinaat01 on April  2, 2018, 19:00:32
Ik ben ook tevreden,
Maar wat ik mij afvraag is wat dan de meerwaarde van High res streamen/downloaden is als
je apparaat het toch al opwaardeert?
Heb ik het verkeerd?  Corrigeer me en vertel.... ;)

Groet Ar.

Wat er niet is, is er niet.
Een MP3 mist informatie, dus dat wordt niet opeens cd kwaliteit.
Zelfde geldt voor cd kwaliteit 44/16 wordt niet 192/24 door een apparaat; er missen brongegevens.
Of je dit allemaal hoort is een andere vraag....
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Marco66

Voor jouw informatie, de cambridge heeft standaard upsampling naar 24bit 384khz.
Mooi apparaat ieg.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

hifinaat01

Quote from: Sopper on April  2, 2018, 19:07:49
Wat er niet is, is er niet.
Een MP3 mist informatie, dus dat wordt niet opeens cd kwaliteit.
Zelfde geldt voor cd kwaliteit 44/16 wordt niet 192/24 door een apparaat; er missen brongegevens.
Of je dit allemaal hoort is een andere vraag....

Ja kan ik me wel iets bij voor stellen, in ieder geval bedankt voor je uitleg!

hifinaat01

Quote from: Marco66 on April  2, 2018, 19:20:13
Voor jouw informatie, de cambridge heeft standaard upsampling naar 24bit 384khz.
Mooi apparaat ieg.
Klopt idd ben alles nog eens nagegaan maar of je dat hoort die 384khz.
Dank je wel voor compliment vind het ook een fijn apparaat

DofN

#7
Soms moet je een andere set horen om te horen wat er allemaal mogelijk is. Maar wat je zegt is dat je geen verschil hoort tussen je CD-s en Spotify?

Quote from: hifinaat01 on April  2, 2018, 00:56:04

Linn karik CD (aangesloten op digitale ingang Cambridge, zelfde geluidsbeeld)

Het kan zijn dat je akoestiek niet optimaal is en dat de kleine verschillen een beetje weggespeeld worden door de kamerwerking, en misschien ook door de plaatsing van de LS en de MLP die niet optimaal is? Je hebt geen foto van je set gepost dus het blijft giswerk.

Je monitoren zouden idd in staat moeten zijn om verschillen tussen Spotify en CD/FLAC kwaliteit in stream te laten horen.







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Zoals aangegeven hierboven, kan de 851n er geen info bij verzinnen welke hem niet aangeboden wordt.

Maar Spotify Premium kan idd al erg goed klinken, ik herken dat in ruime mate. Echter is daar juist of het vlak van het stereobeeld, dynamiek en detaillering een duidelijk verschil met flac, daarin doet die laatste het echter beter. Ook ervaar ik een Spotify-sausje over hetgeen zij aanbieden; het klinkt allemaal wat minder homogeen, wat meer bas druk en een wat afgetopt hoog.


Quote from: hifinaat01 on April  2, 2018, 00:56:04
Hallo Allemaal,

Ik heb een Cambridge Audio 851n, die schaalt alle signaal die je er in stopt op naar 24/192Khz.
Ik stream  Spotify dat schijnt geen high-res te zijn.
Maar wat ik hoor is ambiance, live ervaring, detail, dynamiek, stemmen komen naar voren én dieptebeeld naar achteren...kortom een enorm ruimtelijk dieptebeeld. Alles heeft body Kan me niet voorstellen dat het nog beter kan?

Mijn Set B&W 805d3, voorversterker Chord CPA 3200, eindversterker Chord 1200c, Cambridge Audio 851n, Linn karik CD (aangesloten op digitale ingang Cambridge, zelfde geluidsbeeld) Kabels: speaker Harmonic technology (Speaker), Tellurium Q ultra black(voor-eind), John van Gent (streamer-Voorversterker) Kamer is plm 5x5 m2.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT