Oud vinyl, wat is het eigenlijk waard?

Started by Exxar, December 20, 2017, 19:15:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Sinds het overlijden van mijn vader staan hier een paar dozen met vinyl allerhande van toen hij jong was. Daaronder bvb platen van The Beatles, Rolling Stones, Creedence, Santana, Bee Gees,...

Weet er iemand een goede winkel of site waar ik de waarde van die platen kan laten bepalen? Ik ga er van uit dat die oude platen van bvb The Beatles (bvb Sgt Pepper, 1967) toch wel wat waarde kunnen hebben.

Jumping Jack

Kijk eens op discogs. Wel goed kijken naar de juiste persing. Van the Beatles bv zijn er ontzettend veel verschillende versies van hun albums, met bijgaande waarde... De prijzen op discogs zijn een indicatie, geen vaststaande waarde.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama

#2
Kijk anders eerst zelf even op Discogs, dat geeft je een idee van de verkoopprijs. Per stuk verkopen is erg bewerkelijk en in bulk gaat ten koste van de prijs. Een handelaar zal normaal gesproken niet zo veel bieden.

;D ik zat dus hetzelfde te typen (alleen trager)

Jumping Jack

 ;D  ^^.

Reken je maar niet te rijk, meestal gaat het om albums die op erg grote oplage zijn uitgebracht en vaak nog Nederlandse of Europese versies.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Exxar

Oké, bedankt voor te tips alvast.
Momenteel heb ik nog geen idee wat het eigenlijk allemaal is, op de grote namen na, laat staan in welke staat.
Ik ga mij deze winter maar eens bezig houden met een deftig overzicht te maken wat hier nu allemaal tussen zit.

Gerrit RSV Mille

Originele persingen van de Stones brengen goud op.

Goed op passen, of hou ze zelf. Erg leuk hoor.