Rel t zero bromt als ik de receiver uit zet.

Started by aklasse, December 19, 2017, 23:49:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Mijn pioneer vsx-s510 heeft als subwoofer een rel t zero.
Alleen het vreemde is als ik de receiver uitzet gaat sub brommen.
Het is een D klasse receiver en hebt de neutrik kabel de gele op de links plus luidspreker zitten de rode op de plus rechts de zwarte label op het chassis. Dit moest volgens de gebruiksaanwijzing .
Helaas heeft dit de brom als de receiver uitstaat niet verholpen.
De mono kabel kan ik ook niet gelijk aansluiten met de neutrik kavel. Dan gaat de receiver op overhead. Weet iemand een oplossing.

luistervinkje

Probeer de zwarte draad eens gewoon op de rechter of linker min aansluiting te plaatsen?
Dit is hoe ik mijn Rel s aansluit.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

aklasse

Ik had hem.op de linkerlabel zitten, boekje doorgelezen en stond vermeld dat ik de zwarte kabel op de receiver zelf moest monteren. Helaas blijft dat hetzelfde.

htandre

Moet je de zwarte niet op de min van je rechterspeakeruitgang van de versterker zetten?
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

aklasse

Dat maakt geen verschil in de handleiding staat dus bij D Class cersterker dat de - op de chassis moet maar blijft brommen als de receiver uit gaat.

luistervinkje

Quote from: aklasse on December 20, 2017, 10:24:32
Dat maakt geen verschil in de handleiding staat dus bij D Class cersterker dat de - op de chassis moet maar blijft brommen als de receiver uit gaat.

Geaard stopcontact?? Ik zou toch de zwarte draad maar eens op de rechter min zetten.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

mijkie

#7
Quote from: luistervinkje on December 20, 2017, 06:27:19
Probeer de zwarte draad eens gewoon op de rechter of linker min aansluiting te plaatsen?
Dit is hoe ik mijn Rel s aansluit.

Ik weet ook niet beter dan dat de zwarte draad op de min van de rechter speaker hoort en dat sommige klasse d versterkers, t niet lekker vinden, een actief aangesloten sub

Hoe dat laatste precies zit, zou ik niet meer weten maar, techneuten zat hier [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tonv

Ik heb ook zoiets met een Sony ES reciever gehad,

zowel de neutrik als de monokabel aangesloten schoot hij direct in de protectmodus.

Mail gestuurd naar Rel en uitgelegd wat er aan de hand was, ik kreeg netjes een mail terug met de melding dat ik een andere
neutrik kabel moest hebben, en dat ze die zouden opsturen.

Inderdaad, kabel ontvangen, aangesloten, en probleem opgelost.

Misschien iets om te proberen?

H&C Hifi

Bij klasse D versterkers is dit een bekend probleem.

Waarom zou je de Rel trouwens via de speakon op de receiver aansluiten ? de receiver heeft een sub out.

Probleem zit hem in dat de eindtrappen van een klasse D vaak niet aan massa ''hangen'' daardoor ontstaat de brom.

Enige manier om het op te lossen is de rode en gele kabel samenvoegen op 1 kanaal en de massa op de min van hetzelfde kanaal, nadeel je hebt maar laag van of het linker of het rechter kanaal.


aklasse

Keuze om een neutrik kabel te gebruiken is dat de speakers veel mooier klinken dan op een monokabel. Verschil is erg groot
Ga eens informeren naar een andere kabel. Bedankt.

aklasse

Heeft rel een nl site kan hem niet vinden.

H&C Hifi

Quote from: aklasse on December 20, 2017, 18:29:56
Keuze om een neutrik kabel te gebruiken is dat de speakers veel mooier klinken dan op een monokabel. Verschil is erg groot
Ga eens informeren naar een andere kabel. Bedankt.

Andere kabel heeft in deze geen zin.

Importeur is www.hnny.nl  doen wij al ruim 15 jaar zaken mee.


aklasse

Dank je wel. Oke het enigste wat dan helpt is een monokabel erop en de neutrik eraf. Gaat die dan niet in de overhead.

tonv


aklasse

Dank je wel voor de reacties . Kan het geen kwaad dat ik de rel
Op de luidspreker aansluiting laat zitten.
Dan zet ik de sub eerst uit en dan pas de receiver.
Het klinkt n.l. geweldig met deze aansluiting. Maar moet wel goed zijn voor de apparatuur.

aklasse

Weet iemand of get kwaad kan als ik de sub aangesloten laat op de luidspreker aansluiting dan zet ik eerst de sub uit en dan pas de receiver.  Of beschadig dan de receiver of sub.

frits marantz

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Overigens is het advies van Tonv een goede. Niet geschoten is altijd mis. :xmas:

aklasse

Ik heb een mail gestuurd helaas weten hun niks van een andere kabel. Ze zeggen dat ik 1 kanaal moet gebruiken maar dat klinkt veel minder

jossie

Wat bedoel je met 'minder'? Technisch gezien is er namelijk nauwelijks verschil behalve dat de sub met één kanaal mogelijk 6 dB zachter speelt. Dan zou je de sub dus wat meer volume kunnen geven ?
Omni !

jossie

#20
Ik ken je versterker niet maar ga er even van uit dat je eindtrappen gebrugd zijn wat vaak voorkomt bij digitale eindtrappen. Dan moet je de zwarte draad inderdaad aan het frame maken, anders maakt die zijde van de eindtrap kortsluiting via de cinch massa als je de cinch kabel ook aansluit.

Alleen de cinch lijkt me je beste optie.
Omni !

jossie

Omni !

jossie

Of de manual lezen... helpt ook vaak [emoji6]
Omni !

aklasse

Manuel staan niks erover in helaas. Het geluid met neutrik kabel geeft een veel voller geluid . Is in heel de brede veel mooier
Schijnt een eigenschap te zijn van de rel t zero.
Samen gaat sowieso niet kabel plus neutrik.

jossie

Pagina 13! Mogelijk begrijp je de zin niet die in de manual staat? Het relevante deel heb ik een paar posts terug geplaatst.
Omni !