Musical Fidelity M3si of M5si?

Started by Worf, December 4, 2017, 15:28:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Worf

Ik wil mijn versterker upgraden. Ik bezit nu nog een NAD C356. Heeft vele jaren goede diensten bewezen, maar zoek nu een versterker die niet zo het laag benadrukt, wat opener klinkt en omdat ik nooit luid luister op matig geluidsniveau goed klinkt. Hij moet wel iets van de warme klankkleur van de NAD hebben.
Ben gecharmeerd van de MF; ook van het uiterlijk. De bedoeling is dat de versterker Tannoy XT8F aanstuurd, welke ik onlangs tweedehands heb gekocht.
De M5si is veel duurder en zie je ook weinig tweedehands. Is die de meerprijs waard tov de M3si?

H&C Hifi

De Tannoy verkopen wij met grote regelmaat.

Ik denk niet dat de MF direct een goede keus is samen met deze speakers
De XT8F heeft gewoon een behoorlijk laag fundament maar met een niet goede combi kan het hoog wat harder worden.
Het laag zou de MF wel strakker krijgen maar ik denk dat het hoog te aanwezig gaat zijn.

Zoek je de versterker ook 2e hands ? wat is je budget ongeveer ?


Worf

#2
Heb je een tip welke versterker wel een mooie match is? Hoor graag je mening omdat je de speakers zo goed kent. En een jonge tweedehands is prima. Is de Tannoy ook. Kreeg net een tip om te kijken naar de unison simply italy. Erg weinig vermogen, maar zou een fijne match zijn. Deel je deze mening?

Worf

Het wordt toch de MF M5SI. H&C heeft het totaal mis.

Jumping Jack

Quote from: Worf on December  5, 2017, 19:06:50
Het wordt toch de MF M5SI. H&C heeft het totaal mis.

Nee, jij hebt hoogstens een andere mening / ervaring.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

H&C Hifi

Je keus staat vrij natuurlijk.

Ik kijk niet naar het uiterlijk van een apparaat of speaker ik ken enkel
Naar de prestaties en synergie met de aangesloten componenten.

De synergie tannoy / musical fidelity vind ik niet de fraaiste en eerlijk vind ik de m5si in verhouding ook te kostbaar, de tannoy koop je nieuw voor 1200 per paar en een m5si kost rond de 2000 euro.

Maar volgens mij had je je keus stiekem vooraf al gemaakt, niet erg natuurlijk ik wens je veel luisterplezier !

thepioneer

Quote from: Worf on December  5, 2017, 19:06:50
Het wordt toch de MF M5SI. H&C heeft het totaal mis.

Dit is de 3e post van je?  Mooi dat we er een nieuwe expert bij hebben hier op het forum. Nu nog expert worden in je woordkeuze en het respectvol reageren op een advies waar je zelf om gevraagd hebt.

:o
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

blue-eyes

#7
Quote from: thepioneer on December  6, 2017, 06:53:40
Dit is de 3e post van je?  Mooi dat we er een nieuwe expert bij hebben hier op het forum. Nu nog expert worden in je woordkeuze en het respectvol reageren op een advies waar je zelf om gevraagd hebt.

:o

Imo mag je dat best zeggen. Het is heel stellig gesteld. Daar is niets mis mee. Alleen wat ik dan mis is de onderbouwing daarbij. Waarom ben je zo stellig, vertel waarom.

Dit roepen op deze manier heeft geen nut. Onderbouwing!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Worf

2000,-- zou ik er nooit aan uitgeven.......

chansig

 :D

Goed argument....af en toe lijkt een forum net een andere wereld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Worf

Nieuw haal je hem voor minder op