Graphtuner's Stereoset

Started by Graphtuner, November 5, 2017, 15:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markus2

Quote from: maz on December 13, 2017, 17:08:29
Mooie set zo  .vooral als je veel met LP doet.
Ik snap nog enigzins als je lyndorf gebruik bij cd/digitaal bron maar bij een analoog bron is dat schelden in Kerk. Lol.

Je verpest alle HARMONISCHE wat we juist fijn vinden van een LP door gebruik van Lyndorf . Daar is de Naim echt superieur naar mijn ::MENING... ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wèlke harmonischen Maz? De harmonischen die tussen de 0 en 20000Hz liggen worden sowieso meegenomen in een digitale bewerking.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Graphtuner

Zoals eerder geschreven kreeg ik de spulletjes van Jumping Jack op logement voor een tijdje en was ik danig onder de indruk van de phonostage. De rust, het totaalbeeld en detaillering waren toch nog een stukje beter dan de sonneteer sedley.
De Superline van Nick overwoog ik om over te nemen, maar door de noodzaak nog een bijkomende voeding te moeten aanschaffen werd het toch een stevig prijskaartje zodat ik het maar in de koelkast gestopt heb..... tot ik in Duitsland een super combodeal kon maken bij een hifidealer, voor die prijs kon ik het echt niet laten liggen  :pompom: :pompom: :pompom:
Dus speel ik sinds kort met een Superline voorzien van een Hicap DR voeding.  :inlove:
Op vlak van vinyl zie ik mezelf niet veel meer upgraden eerlijkgezegd... het kan altijd beter, maar toch  :coffee:





Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

 :clapping:.

Mijn superline vertrekt zaterdag naar Denemarken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

straks ga ik een buizen/lampen versterker bekijken... maar eerlijk is eerlijk, ik ken er niets van. Bepaalde zaken die ik moet nakijken/weten vooraleer ik beslis om te kopen?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

erik s.

Quote from: Graphtuner on April 16, 2018, 16:26:09
straks ga ik een buizen/lampen versterker bekijken... maar eerlijk is eerlijk, ik ken er niets van. Bepaalde zaken die ik moet nakijken/weten vooraleer ik beslis om te kopen?
Altijd thuis in eigen set uitproberen voor aanschaf.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

felix01

Quote from: Graphtuner on April 16, 2018, 16:26:09
straks ga ik een buizen/lampen versterker bekijken... maar eerlijk is eerlijk, ik ken er niets van. Bepaalde zaken die ik moet nakijken/weten vooraleer ik beslis om te kopen?
welk type -model ga je bekijken?Welke buizen?
Let op gekraak bij aanzetten-opwarmen-->meestal geen goed teken...
suc6es verder :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

katwax

Als niets speelt dus enkel de versterker aanstaat en je hoort een geluid alsof er wind door de luidsprekers gaat, dan wijst dit erop dat er een buis aan vervanging toe is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Graphtuner

gezien er de dag zelf geen reactie op kwam heb ik maar met mijn oren gekocht :)
Er staat nu een Primaluna Prologue Premium te spelen, eigenlijk geen idee welke buizen ik zal nog eens moeten kijken.

Hij doet me heel sterk denken aan de Supernait2 die ik op visite had een paar maand terug. Vinyl klinkt waanzinnig goed, net wat ik mis bij de Lyngdorf wordt hier fantastisch toegevoegd. Alleen klinkt ook hier de CD vrij druk en zwaar, veel bas. Uiteraard geen room correctie meer en misschien zijn de buizen in de eindtrap van de Astin Trew in combinatie met de buizen van de Primaluna wat teveel van het goeie?

Maar nog niet veel kunnen luisteren jammergenoeg, drukke tijden...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Michel205

Grote veranderingen bij den buur. Goed bezig!
Heb de primaluna zelfs in combinatie met moeilijk aan te sturen luidsprekers weten schitteren, maar omgekeerd ook. Blij dat t goed uitpakt.

Veel plezier ermee 

Graphtuner

#59
weinig nieuws te melden hier, behalve dat er 2 interlinks zijn bijgekomen :

  • Van den Hul First Ultimate
  • Van den Hul First Metal Screen

First Metal Screen Voor de liefhebber die koolstof wil toepassen maar die niet zonder een metalen afscherming kan
zoals bij de verbinding van componenten met buizen.

First Ultimate Door zesvoudige afscherming de absolute top in koolstof. Deze volledig metaalvrije kabel is zeer
neutraal en de referentie bij toepassing van lijnbron naar versterker.


Nu kan ik ze toepassen tussen platenspeler en de phono amp en tussen de CD speler en de primaluna.

Gezien de omschrijving op de site van vdh vermoed ik dat de First Metal Screen het beste tussen de CD speler en de buizenversterker komt?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

kruzer

Nog steeds geen updates hier?  :ph34r: :wub:

Graphtuner

Quote from: kruzer on April 20, 2022, 09:09:24
Nog steeds geen updates hier?  :ph34r: :wub:

hier en daar is er wel een tweak gebeurd ja  ;D

Maar eerlijk? Als ik zie dat de laatste post in 2018 van mezelf komt dan denk ik niet dat er iemand zit te wachten op mijn updates. Jij hebt ze al meegemaakt op de bank hier  :popcorn:  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

kruzer