Is er leven naast samsung en Apple...

Started by Dirkie, October 1, 2017, 10:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Kjelt

#25
Quote from: Sirius666 on October  3, 2017, 11:38:47
Security updates voor je smartphone zijn m.i. overschat en zelfs een beetje lachwekkend. Waarom? Zoek even naar 'digitale schaduw' en je weet het antwoord.
Dat vind ik dan weer lachwekkend en duiden op niet weten waar je het over hebt.
Het gaat hier om known vulnerabilities in het OS oftewel voor hackers open deuren om iemands toestel toe te eigenen. Waar jij op doelt is je privacy dat zal mij worst zijn maar als iemand jouw toestel misbruikt om bv je bankrekening leeg te halen, hacks uit te voeren op andere partijen en ze bij jou komen aanbellen lach je niet meer zo hard. Vooral leuk als ze via jouw telefoon op je thuisnetwerk komen en daar alle NASsen, server, ip cameras, hddrecorders  en wat je nog meer online hebt aanstaan kunnen pakken. Maar daar denkt geen hond over na, behalve mensen wiens beroep het is om dit te voorkomen.
Android staat bekend als een van de slechts beveiligde OSen en tevens het meest aangevallen.
Als een fabrikant dan na twee jaar stopt met bekende vulnerabilities te patchen zeggen ze dus eigenlijk dat je maar een nieuw toestel mag gaan aanschaffen. De restwaarde zal niet nihil zijn maar het zijn vermoedelijk niet de security minded mensen die dit overnemen.

http://www.fudzilla.com/news/42517-android-most-insecure-os-of-2016

twani

Quote from: Jumping Jack on October  2, 2017, 20:26:48
(want niet veel activity die het tracken waard is)...

Misschien tijd voor een spannend setje voor moeders :tounge2:

Sirius666

#27
Quote from: Kjelt on October  3, 2017, 18:01:07
Dat vind ik dan weer lachwekkend en duiden op niet weten waar je het over hebt.
Het gaat hier om known vulnerabilities in het OS oftewel voor hackers open deuren om iemands toestel toe te eigenen. Waar jij op doelt is je privacy dat zal mij worst zijn maar als iemand jouw toestel misbruikt om bv je bankrekening leeg te halen, hacks uit te voeren op andere partijen en ze bij jou komen aanbellen lach je niet meer zo hard. Vooral leuk als ze via jouw telefoon op je thuisnetwerk komen en daar alle NASsen, server, ip cameras, hddrecorders  en wat je nog meer online hebt aanstaan kunnen pakken. Maar daar denkt geen hond over na, behalve mensen wiens beroep het is om dit te voorkomen.
Android staat bekend als een van de slechts beveiligde OSen en tevens het meest aangevallen.
Als een fabrikant dan na twee jaar stopt met bekende vulnerabilities te patchen zeggen ze dus eigenlijk dat je maar een nieuw toestel mag gaan aanschaffen. De restwaarde zal niet nihil zijn maar het zijn vermoedelijk niet de security minded mensen die dit overnemen.

http://www.fudzilla.com/news/42517-android-most-insecure-os-of-2016

Zolang men totaal niet doorheeft wat er wel niet allemaal digitaal van ons af wordt geschraapt maak ik mij echt geen zorgen met Android. Bankzaken doen ik allang niet meer met m'n mobiel en een gedrocht als Facebook heb ik ook al ff niet meer. Op m'n pc is de beveiliging ok. Wil iemand kwaad dan ben ik echt wel benaderbaar. Keylogger installeren en wachten tot er transacties worden gedaan. Risico van het vak als je online wilt zijn. De genoemde voorbeelden vind ik maar overdreven. Het lijkt wel of je bang moet zijn om Android te gebruiken :D

Als laatste: ik denk niet dat die url jouw post kracht bijzet. Enkel gezien de opruiende titel....de inhoud zegt nl. werkelijk niets. Hoe zijn de resultaten bijv verkregen? Het kan ook zo zijn dat het bij Android 500 kleine kwetsbaarheden betreft en bij iOS 100 belangrijke ;) :D

donaldk

Voor Xiaomi moet je toch gelijk al naar een custom rom grijpen? Zijn allemaal resellers, die exporteren. Vaak met een eigen rom erop, maar standaard is het ook Chinees.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Graag lezen , Android wordt net als iOS vaak gepatched met security updates. Het gaat er mij niet om of iOS of Android veiliger is, het gaat er mij om dat de security updates geinstalleerd blijven worden. En Samsung stopt daar mee na twee jaar. Dat is het probleem, security researchers blijven vulnerabilities vinden in alle OSen die openlijk gepubliceerd worden en elke beetje kundige hacker toegepast worden en je dient er voor te zorgen dat je up to date bent anders maak je het hackers wel heel erg gemakkelijk.
Ik ken dan ook geen enkel OS fabrikant behalve Android waar dit speelt. Zelfs MS geeft jaren lang nog support en vraagt dan over te stappen naar een nieuw OS masr bij smartphones kan dat niet omdat de phone maker geen nieuw OS uitbrengt na een paar jaar, daarom kies ik voir Apple omdat deze zelfs voor vijf jaar oude apparatuur nog steeds een nieuw OS uitbrengt en security updates.

Erik

Nou vraag ik me wel af hoeveel mensne meer dan 2 jaar doen met hun mobiel. Ik ken weinig mensen die niet minstens elk jaar, uiterlijk 2 jaar een nieuwe kopen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

En wie kopen de oude? En dat was mijn eerste opmerking dat je ze eigenlijk in korte periode afschrijft.

Erik

Quote from: Kjelt on October  4, 2017, 00:19:49
En wie kopen de oude?
ok valide punt. Stond er niet zo bij stil ik hou ze meestal zelf als reserve of nood toestel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Achiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2017, 23:01:31
http://www.techradar.com/news/is-android-more-secure-than-ios

Nee hoor, bij een fatsoenlijke winkel altijd de officiële Rom inclusief Engels en vaak op verzoek ook de .EU rom die ook NL heeft. Ibuygou is een aanrader.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

donaldk

Ja die Eu is toch een custom rom site.

Jumping Jack

Dat is dan weer het voordeel van Wiko: gewoon in de winkel te koop, in het nederlands...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

#37
Quote from: J.A.F._Doorhof on October  1, 2017, 11:43:32
Waarom denk je dat het meerendeel Apple en Samsung is :)
Juist omdat die het meest interessant zijn voor vele.

Alternatief zou de Google pixel kunnen zijn of bv de lg v30

Nee, door marketing. HTC maakt minstens zo goede en mooie telefoons.

Samsung heeft een verschrikkelijke UI maar zijn verder mooie en prima toestellen. Ik heb het liefst een zo kaal mogelijke Android ROM, vandaar dat ik voor Motorola heb gekozen. Helaas heeft de overname door Lenovo het allemaal niet beter gemaakt. Ik heb dan ook nog geen idee wat de volgende gaat worden. Terug naar HTC of een Xiaomi met een custom ROM. Maar ja, dat gek*t met die custom ROMs ben ik eigenlijk ook wel klaar mee.

Of een Sony XZ1 compact...

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Heb je met de moderne samsungs gewerkt?
Ik kan me niet indenken dat iemand de UI van de Note en Galaxy S8+ verschrikkelijk vind.
Ik kom van iOS en vind het er zeker niet voor onder doen.

laatst een note4 even gezien en vond die een STUK chaotischer en slechter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MechanicalAnimal

Quote from: Dirkie on October  1, 2017, 10:44:37
Naar aanleiding van de alleenheerschappij ben ik op zoek naar een kwalitatieve smartphone, anders dan samsung en Apple...

Ik vervang mijn toestellen niet zo snel...

Eerste smartphone nokia c7 (amoled als troef)
Tweede: one plus one ( krachtig toestel als troef)

Ik ben nu op zoek naar het beste van de twee...

allicht niet de allerbeste.....maar door de LG Oled TV actie belanden er nogal wat LG Smartphones ongebruikt op marktplaats/tweakers

type weet ik ff niet

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kwabbernoot

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  4, 2017, 09:49:59
Heb je met de moderne samsungs gewerkt?
Ik kan me niet indenken dat iemand de UI van de Note en Galaxy S8+ verschrikkelijk vind.
Ik kom van iOS en vind het er zeker niet voor onder doen.

laatst een note4 even gezien en vond die een STUK chaotischer en slechter.
De laatste Samsung waar ik nog redelijk uitgebreid mee heb gespeeld is een S7. Maar ik geef toe dat het al wel veel slechter is geweest. Maar als je Vanilla Android gewend bent, is elke schil erover al snel te veel.

Groeten...

donaldk

HTC telefoons, overgenomen door Alphabet, dus binnenkort HTC Pixels in plaats/naast LG Pixels?

Kwabbernoot

Waren die eerste pixels niet ook al gemaakt door HTC? Ik dacht van wel. En volgens mij is niet heel HTC overgenomen.

Groeten...


katwax

Google Pixel (Pixel 2 zal vandaag voorgesteld worden)
Essential Phone, gemaakt door 1 van de oprichters van Android

Als alternatief voor Iphone of Samsung, maar laten we eerlijk zijn echt slechte toestellen bestaan er niet meer.
En verschil tussen IOS of Android is ook verwaarloosbaar het komt er meer op neer wat ben je gewoon, wat heb je van toestellen die je wil bedienen/gebruiken via je telefoon, ...

Mijn voorkeur is Android omdat het open is, waar IOS een gesloten OS is en je verplicht bent via de Apple store te kopen etc
Ook vind ik dat Iphone + toebehoren nogal prijzig zijn.
Maar het gesloten OS heeft ook weer voordelen zo is een gebruiker beter beschermt tegen zichzelf en derde, waardoor er minder kans is dat je telefoon onstabiel wordt.
Prijzig ja, maar de meeste zaken zijn ook kwalitatief degelijk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirkie

Vandaag toevallig iemand met een oudere cat tegengekomen... was er zeer over te spreken...

De cat s41 eens gaan besnuffelen...

Sirius666

Quote from: Kjelt on October  3, 2017, 23:31:10
Graag lezen , Android wordt net als iOS vaak gepatched met security updates. Het gaat er mij niet om of iOS of Android veiliger is, het gaat er mij om dat de security updates geinstalleerd blijven worden. En Samsung stopt daar mee na twee jaar. Dat is het probleem, security researchers blijven vulnerabilities vinden in alle OSen die openlijk gepubliceerd worden en elke beetje kundige hacker toegepast worden en je dient er voor te zorgen dat je up to date bent anders maak je het hackers wel heel erg gemakkelijk.
Ik ken dan ook geen enkel OS fabrikant behalve Android waar dit speelt. Zelfs MS geeft jaren lang nog support en vraagt dan over te stappen naar een nieuw OS masr bij smartphones kan dat niet omdat de phone maker geen nieuw OS uitbrengt na een paar jaar, daarom kies ik voir Apple omdat deze zelfs voor vijf jaar oude apparatuur nog steeds een nieuw OS uitbrengt en security updates.

Veiligheid na 2jr is absoluut geen argument voor mij om Android links te laten liggen. Je laten regeren door 'wat evt zou kunnen gebeuren' is niet iets waar ik gevoelig voor ben. De belangrijkste reden: ik kan mij niet heugen dat ik ooit langer dan 2jr met een telefoon heb gedaan. Bijna standaard kocht ik een niet al te oud tweedehands toestel icm sim only. Mocht een ouder toestel nog worden gebruikt dan een kwestie van rooten en een custom rom met geüpdatet Android erop gooien. Cyanogenmod voldoet hier prima voor en heeft een actieve community.

Ik kan mij niet voorstellen waarom je 5jr met een telefoon/tablet zou doen. Hardware veroudert, applicaties worden zwaarder. Het wordt (naar mijn standaard) dan te onwerkbaar. Technologie staat niet stil.

Dirkie

Quote from: Sirius666 on October  4, 2017, 21:55:59
Veiligheid na 2jr is absoluut geen argument voor mij om Android links te laten liggen. Je laten regeren door 'wat evt zou kunnen gebeuren' is niet iets waar ik gevoelig voor ben. De belangrijkste reden: ik kan mij niet heugen dat ik ooit langer dan 2jr met een telefoon heb gedaan. Bijna standaard kocht ik een niet al te oud tweedehands toestel icm sim only. Mocht een ouder toestel nog worden gebruikt dan een kwestie van rooten en een custom rom met geüpdatet Android erop gooien. Cyanogenmod voldoet hier prima voor en heeft een actieve community.

Ik kan mij niet voorstellen waarom je 5jr met een telefoon/tablet zou doen. Hardware veroudert, applicaties worden zwaarder. Het wordt (naar mijn standaard) dan te onwerkbaar. Technologie staat niet stil.

Ik kan me best voorstellen dat iemand die een iPhone x koopt er 5 jaar mee wil doen... Ik alleszins...

dennism

#48
Quote from: Kjelt on October  3, 2017, 23:31:10
Graag lezen , Android wordt net als iOS vaak gepatched met security updates. Het gaat er mij niet om of iOS of Android veiliger is, het gaat er mij om dat de security updates geinstalleerd blijven worden. En Samsung stopt daar mee na twee jaar. Dat is het probleem, security researchers blijven vulnerabilities vinden in alle OSen die openlijk gepubliceerd worden en elke beetje kundige hacker toegepast worden en je dient er voor te zorgen dat je up to date bent anders maak je het hackers wel heel erg gemakkelijk.
Ik ken dan ook geen enkel OS fabrikant behalve Android waar dit speelt. Zelfs MS geeft jaren lang nog support en vraagt dan over te stappen naar een nieuw OS masr bij smartphones kan dat niet omdat de phone maker geen nieuw OS uitbrengt na een paar jaar, daarom kies ik voir Apple omdat deze zelfs voor vijf jaar oude apparatuur nog steeds een nieuw OS uitbrengt en security updates.

Haal je niet versie upgrades en security updates door elkaar?

Ik heb hier best wat test toestellen liggen voor zakelijke applicatie tests maar bijv. de Galaxy S4 (4,5 jaar oud) heeft in juli nog de laatste security fixes ontvangen, de frequentie lijkt wel teruggeschroeft van 1x per maand naar 1x per kwartaal voor dit toestel, maar ondanks dat deze Andriod 5 via de officiële rom draait komen er nog steeds security updates binnen.

De S5 krijgt ze gemiddeld genomen per 2-3 maanden

S6, S7, S8 krijgen ze maandelijks.

Dit uiteraard wel voor de Unbranded versies, bij provider branded versie's moet de provider ook nog zijn plasje doen per upgrade/update en kan je dus andere frequenties zien maar goed, dat weet je als je een provider branded versie koopt.

Kjelt

#49
QuoteHaal je niet versie upgrades en security updates door elkaar?
Beiden, zie oa: hieronder waar toestellen na een half jaar nog geen security update hadden ontvangen.
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/android-toestellen-hopeloos-achter-met-veiligheidsupdates

QuoteDit uiteraard wel voor de Unbranded versies, bij provider branded versie's moet de provider ook nog zijn plasje doen per upgrade/update en kan je dus andere frequenties zien maar goed, dat weet je als je een provider branded versie koopt.
Jij weet dat als it professional maar Henk en Ingrid weten hier niets van. Die gaan er van uit dat als ze hun apps updaten en evt nog een virusscanner draaien ze veilig zijn niet wetende dat de basis waar deze scanner op zou moeten draaien al rot in the core is.
Hoeveel kinderen <16 jaar hebben al een smartphone ook verbonden met het eigen wifi thuisnetwerk? Die klikken op alles wat blinkt zonder te beseffen wat ze aan het doen zijn en via hun device besmetten ze de werklaptop van pa en/of ma etc. etc.