Nieuwe Sony 4K projectors Q3-2017.

Started by scoc, August 28, 2017, 20:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: scoc on August 31, 2017, 22:57:02
Nee, in 2de instantie lijkt deze Sony aankondiging op projector gebied eerder op een recyclage verhaal. Ok, ja ze hebben de enige native UHD voor 5k maar het gevoel blijft dat je eigenlijk een 3 jaar oud model koopt.
Niet helemaal je krijgt de nieuwste hdmi support met hopelijk goede hdr ondersteuning en 4k motionflow, dat is toch echt wel een verbetering.
Ben het met je eens dat het geen schokkende stappen zijn maar in ieder geval veel beter dan verleden jaar!
Er wordt gewoon relatief minder geinvesteerd in projectorontwikkeling dan in tv's, gezien de verkoop aantallen niet verbazingwekkend toch?

scoc

Quote from: Kjelt on August 31, 2017, 23:25:14
Niet helemaal je krijgt de nieuwste hdmi support met hopelijk goede hdr ondersteuning en 4k motionflow, dat is toch echt wel een verbetering.
Ben het met je eens dat het geen schokkende stappen zijn maar in ieder geval veel beter dan verleden jaar!
Er wordt gewoon relatief minder geinvesteerd in projectorontwikkeling dan in tv's, gezien de verkoop aantallen niet verbazingwekkend toch?
Hdmi support is niet echt aangepast want de VW320 had reeds HDR na een software update en de hdmi port is nog steeds geen full 18gbits en er is geen 4k motionflow want dat is enkel voor de 760es.
Ik denk echt dat de VW260 gewoon een rebadged 320es is met iets aangepaste software.
Bij JVC dit jaar ook geen echte aanpassingen en bij Epson is het stil.
En zoals je ook zegt op projectorgebied gaat de ontwikkeling elk jaar precies achteruit vergeleken met tv's.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Kjelt

Quote from: scoc on August 31, 2017, 23:34:32
Hdmi support is niet echt aangepast want de VW320 had reeds HDR na een software update en de hdmi port is nog steeds geen full 18gbits en er is geen 4k motionflow want dat is enkel voor de 760es.
Zie de vorige pagina de opmerkingen van Werner, alle Sony UHD modellen hebben 4k motionflow en ik verwacht wel full 18Gb/s maar dat zullen we even willen navragen.
-> Werner ?

scoc

#104
Alle projectoren hebben 4K Reality Creation.
Enkel de 760ES heeft 4K Motion flow.

Enkel de 760ES heeft full 18Gbits de andere niet. Maar op zich is dit nog niet zo erg.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: scoc on September  1, 2017, 10:19:04
Alle projectoren hebben 4K Reality Creation.
Enkel de 760ES heeft 4K Motion flow.
Enkel de 760ES heeft full 18Gbits de andere niet. Maar op zich is dit nog niet zo erg. 
Dat vind ik dan inderdaad een tegenvaller. Dat je niet eens de moeite neemt om 2 euro extra uit te geven voor een nieuwe hdmi chipset op een projector van 5k. Ik snap ook niet waarom ze dan niet overal de 4k Motion flow in zetten, als ze de chip toch hebben, hoe ga je een full 4k projector nou verkopen terwijl de acherliggende hardware niet alles op 4k afhandelt. Hele vreemde beslissingen daar, wellicht heb je toch gelijk en is het een rebadged 320.

evilniek

Wat houdt "4K Motionflow" in als ik vragen mag?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

QuoteDe afmetingen van de VW760 zijn;
56 cm breed
22 cm hoog
50 cm diep

Aangezien de pj in een/mijn lift moet ben ik afhankelijk van maximale maten van de hush-box...met alle maten kom ik prima uit,alleen de hoogte daar kom ik 1cm te kort mee
Ik kan maximaal 21cm hoog kwijt,ik mag hopen dat de unit op 'hooge' voetjes staat welk evt te verwijderen zijn en moeten dan ook wel minimaal 1 cm hoog zijn.

Hi Leo,

De exacte hoogte zonder pootjes is 22,3 cm je gaat er dus 3mm moeten afvijlen vrees ik  ;)

Kjelt

Ik las op een engelse review dat er stond 22,3 cm without extruding parts (uitstekende delen).

luuk123456

Quote from: Kjelt on September  1, 2017, 12:02:04
Ik las op een engelse review dat er stond 22,3 cm without extruding parts (uitstekende delen).

Dan komt Werner toch aardig in de buurt dacht ik? ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

home@the movies

#110
Quote from: luuk123456 on September  1, 2017, 12:08:39
Dan komt Werner toch aardig in de buurt dacht ik? ;D

Tenzij Kjelt met andere mm rekent dan wij  ;D ;D

Kjelt

Het gaat er dus om dat evt. kleine uit-stekende delen NIET zijn meegerekend.
Lijkt me toch vrij belangrijk voor Leo als je dat ding in een bestaande plafondlift wilt bouwen ;)
Tenzij Werner die uitstekende delen voor levering er af vijlt natuurlijk  :D

Da-lite

Een vraagje over de VW760es , heeft deze de lens ingebouwd van de oudere VW550 of gebruikt hij de lens van de duurdere VW5000 ?
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

home@the movies

Quote from: Da-lite on September  1, 2017, 12:17:40
Een vraagje over de VW760es , heeft deze de lens ingebouwd van de oudere VW550 of gebruikt hij de lens van de duurdere VW5000 ?

Het is niet de VW5000 lens, wel een combi van glas en kunststof elementen.

home@the movies

Er zijn nog een paar plaatsjes vrij voor ons Sony  sneak preview evenement trouwens, dus voor diegene die het hebben gemist bij deze nog even een herinnering en de link

https://www.eventbrite.com/e/sony-exclusive-preview-new-home-cinema-projector-range-2017-2018-tickets-37478615548

Da-lite

Quote from: home@the movies on September  1, 2017, 12:25:30
Het is niet de VW5000 lens, wel een combi van glas en kunststof elementen.

Dank je voor de info.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

home@the movies

Quote from: Kjelt on September  1, 2017, 12:16:54
Het gaat er dus om dat evt. kleine uit-stekende delen NIET zijn meegerekend.
Lijkt me toch vrij belangrijk voor Leo als je dat ding in een bestaande plafondlift wilt bouwen ;)
Tenzij Werner die uitstekende delen voor levering er af vijlt natuurlijk  :D

De extruding parts zijn de pootjes, de afmeting van 22,3 is zonder pootjes. verder steekt er niets anders meer uit vrees ik dus afvijlen zit er ook niet meer in  ;)

riwi

Quote from: home@the movies on September  1, 2017, 13:46:02
De extruding parts zijn de pootjes, de afmeting van 22,3 is zonder pootjes. verder steekt er niets anders meer uit vrees ik dus afvijlen zit er ook niet meer in  ;)
Zeker als Leo zegt dat 21cm de max is in de lift. Dan moet er 1.3cm af van de projector of in de liftruimte 1.3cm bij. Misschien kan hij in de lift meer ruimte creeren door bv dunnere wanden.

Quote from: evilniek on September  1, 2017, 11:27:33
Wat houdt "4K Motionflow" in als ik vragen mag?
Motion flow is de techniek om bij 24p film materiaal extra frames tussen te plaatsen zodat pans smoother lopen dan in de bioscoop.
Op de huidige Sony's werkt dat niet voor 2160p24.

The Luggage

Dag Werner,

Op het AVS forum is er al geruime tijd een topic over beweerde "degradatie" van de panelen van de Sony projectoren. Ik heb zelf nooit een Sony projector gehad, maar de verhalen over de problemen lijken wel vrij hardnekkig en worden ondersteund met meetresultaten.

Heeft Sony iets gezegd over aanpassingen in de nieuwe modellen die dit (beweerd) probleem zouden moeten verhelpen?

De garantie van Sony voor de laser zou tot 7000 uur zijn. Maar ik veronderstel dat de levensduur van de laser op zich veel langer is? Bij de Epson LS 10000 was er dacht ik sprake van 20.000 a 30.000 uur? De laser laten vervangen lijkt mij niet zo evident.


papaleo

Ik kom gewoon,zoals Riwi al aanhaald,1,3cm te kort in de hoogte van de lift behuizing om een 760 te kunnen plaatsen...
Maar om maar een stelling van Cruijff aan te halen...Elk nadeel heb z'n voordeel. want zo blijf er wel €15000 in the pocket. ::)

Wellicht zal er best een oplossing voor bedacht kunnen worden.
Ik wil eerst deze machine in actie zien alvorens daar over na te gaan denken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Koiboy

@Werner: Ook ik maak graag gebruik van mogelijkheid tot kennismaking met de nieuwe Sony projectoren....mijn toegangsbewijs is bevestigd.

home@the movies

Quote from: Koiboy on September  3, 2017, 12:14:26
@Werner: Ook ik maak graag gebruik van mogelijkheid tot kennismaking met de nieuwe Sony projectoren....mijn toegangsbewijs is bevestigd.

Mooi, je bent van harte welkom.

The Luggage

#122
Review van een pre-productiemodel van de Amerikaanse versie van de 760 :

http://www.projectorreviews.com/sony/sony-vpl-vw885es-4k-home-theater-laser-projector-review/

Adviesprijs is in de US blijkbaar 25.000 dollar, dus een stuk meer dan hier in Europa. Voor de verandering zijn wij dus eens beter af wat de prijs betreft. Onze Amerikaanse vrienden zijn op AVS blijkbaar "not amused" over het prijsverschil. De Europese dealers zouden wel eens mailtjes kunnen krijgen met de vraag of ze ook in de US kunnen leveren  ;D



Kjelt

Quote from: The Luggage on September  7, 2017, 17:44:29
Adviesprijs is in de US blijkbaar 25.000 dollar, dus een stuk meer dan hier in Europa.
Trump$ zijn aan het zakken he? Sony kijkt een jaar vooruit  :D .
Maar even zonder gekheid, wellicht is die 15k€ ex BTW ? Eerst maar eens zien wat de echte adviesprijs hier wordt.

home@the movies

#124
Quote from: Kjelt on September  7, 2017, 18:30:38
Trump$ zijn aan het zakken he? Sony kijkt een jaar vooruit  :D .
Maar even zonder gekheid, wellicht is die 15k€ ex BTW ? Eerst maar eens zien wat de echte adviesprijs hier wordt.

15000 Euro is wel degelijk de echte adviesprijs hier en dat is incl BTW, waarom twijfel je daaraan? we hebben de officiële prijslijst van Sony van alle projectoren. Verder is dit ook gewoon reeds ook al officiel in alle persberichten door Sony gereleased, dus geen twijfels wat dat betreft.