Appleseed

Started by Selmar_Cleef, April 19, 2004, 18:47:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Selmar_Cleef

Gisteren in de Newtype gelezen, een nieuwe anime die in de Japanse bioscoop draaid. Als het aan Geneon (Pioneer) ligt gaat deze ook van de zomer in America draaien. Hopenlijk gaat dat ook door kan hem zien over een paar maanden :)
Trailers zien er veelbelovend uit. Film is gebaseerd op de gelijknamige manga reeks, er zijn al plannen voor een tweede deel/film.

Japanse site met trailers www.a-seed.jp

OscarTango

waauw...dat ziet er geweldig uit. Ik hou wel van dat soort films... moeten ze het wel Japans gesproken laten en gewoon ondertitelen. Als je hier engels of zo gaat opplakken verliest het in waarde. Maar dat vind ik, he...

Ik kan ook niet naar een Franse film kijken die gedubt is in't engels...( Wasabi bijv... )
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sam

Er komt niet alleen 2e deel, maar het wordt een trilogie =]

Overigens is er al eerder een anime van verschenen van de hand Masamune Shirow (Ghost in the Shell).
- Wat doet een Diplomatiek Infiltratie Commando, baas?
- Die infiltreert de vijand hard op hun smoelen en doet dat zo diplomatiek mogelijk!
Krän - Beroepsbarbaar

crazyman

Dat ziet er idd anders uit dan de anime van Masamune Shirow. Maar goed die is dan ook al uit 1988 ...

Oscar Tango , je weet het wel denk ik, dit wordt engels gedubt in de USA. Dat zie je ook aan alle  R1 dvd's, altijd een engelse dub en gelukkig ! een japanse audio track met engelse sub  ....

mzzl, Remco
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

meteorite

Japanse release heeft een hogebitrate en DTS track helaas geen engris subs :-(
Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray

wolsinkpower

#5
pffffff deze stijl doet mij niet echt wat...

ik weet niet.. ik heb het niet zo op anime waar het overduidelijk met computer is gedaan... behalve Advent Children die lijkt me echt PRACHTIG

bijv Wonderful Days is mooie mix ;) van 2d,3d en miniaturen..

dit? nieuwe appleseed? mwah.. kan der mee leven ;) zal me ook wel vermaken :)
maar vind toch de eerste Appleseed leuker ogen..
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Lynxxx

Het tweede deel van Ghost In the Shell, genaamd Innocence, wijkt sterk af van het eerste verhaal en verzuipt in de metaforen en citaten. Het animatiewerk is indrukwekkend, de muziek weer even verpletterend mooi als in het eerste deel, maar qua storyline zal ie voor de meeste mensen VEEL te vaag zijn :)

De remake van appleseed ziet er erg mooi uit en doet enigzins denken aan Spriggan qua stijl. De oorspronkelijke versie vond ik erg gaaf, dus ik ben zeer benieuwd naar deze remake.

Wonderful days heeft een erg mooie combinatie van 2d en 3d technieken, maar kan qua verhaal helaas niet zo erg boeien. De opening scene is adembenemend en de trailer werkelijk ongelooflijk mooi (die muziek alleen al, wauw).. de film zelf vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.



Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Selmar_Cleef

Release voor de DVD is bekend, bron Anime on DVD.
Appleseed (also Special Edition / also SE w/figure) - 103 minutes - $19.98/29.98/49.98 - 05/10/2005

Binnenkort zal wel bekend worden wat de SE inhoud en welk figuur er bij de SE zit.

westergas

Ik heb hem onlangs gezien. Nou heb ik zelf het eerste deel niet gezien maar ik was zeer te spreken over deze versie. De animatie is werkelijk buitengewoon en het is zeker niet storend dat hij volledig CG is.
De omgeving is 3D gerenderd en de karakters zijn cell shaded. Moet je zien, het is bijzonder fraai gedaan allemaal.

Het verhaal zal wel hetzelfde zijn als de oude versie en ik moet zeggen, leuk en best spannend.

Aanrader dus!

Ps "action figure" bij de special edition is Briareos. Zie link:
http://store.yahoo.com/animenation/12558.html
Anata wa soko ni imasu ka

Marlboro_man

Quote from: westergas on February 22, 2005, 18:22:17
Ps "action figure" bij de special edition is Briareos. Zie link:
http://store.yahoo.com/animenation/12558.html

Jammer had eigelijk een beetje gehoopt dat ze een gave figure van Deunan Knute erbij zouden doen.

Youri

Lynxxx

Woohoooo Ro-Disc heeft 'm. Ik ga 'm vanavond ophalen en zal na dit weekend mijn bevindingen van de DTS 2DVD release van Appleseed posten :-)


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Raymond187

Heb um hier liggen Japans gesprokken en Eng OT(2004).
Ff snel gekeken vond het wel mooi, maar moet er nog ff voor gaan zitten.

meteorite

Heb hem een paar weken geleden gekeken op de beamert :-)

is echt een juweeltje
echt een aanrader,

CGI loopt netjes en is niet storend zoals bij somige series of films
Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray

Pouwiel

Hier een trailer van Appleseed: Ex Machina

http://media.video.ign.com/ev/sv.html?dlURL=dvdmovies.ign.com/dvd/video/article/834/834483/apseed_exmachina_dvdtlr_flvlow.flv&object_ID=945745

Een woord: schopkont !

xcuus voor de lange link, kijkplezier is er niet minder om.
Maar weet je...?
Ik denk,
dat het verhaal van kapitein Ortega, best eens waar kan zijn !

Erik

#14
Was voor het eerst in vele jaren dta ik weer eens een goede anime zag.

ben ook zeker benieuwd naar het 2e deel :)
Trailer zag er overigens bruut uit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

rijstfj

Hi
LINK werkt bij mij niet, krijg een melding dat ik de laatste Flash Player versie 8 moet hebben, ik heb versie 9 op de PC ::)


Pouwiel

Beetje laat, maar voor de volgende die de link niet kan bekijken:
*<a href="http://www.youtube.com/watch?v=tZkag7M_i5A">click</a>* voor de trailer
Maar weet je...?
Ik denk,
dat het verhaal van kapitein Ortega, best eens waar kan zijn !