Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Started by J.A.F._Doorhof, January 10, 2003, 21:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Robbert54

wow!! papaleo wat een geweldig mooie setup! werkelijk prachtig!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: papaleo on March 22, 2009, 18:37:37
Zó,het is vandaag 'morgen'  ;D

Weet niet of het op de, een na, laatste foto duidelijk is,maar ik heb ook dit scherm weer praktische helemaal verzonken kunnen ophanngen tegen/in de wand.
Het enige wat er nog uitsteekt is de lijst van de 600M en dat is nog maar 2,7cm. 8)

Zeg maar;'LEO-Plasma' techniek  :turn:

Erg gaaf O0 Mag wel in het topic mooiste A/V interieurs :thumbs-up:

Dit roept (nou ja, eerder schreeuwt ;D) om een eigen topic in Private Home Theaters met een complete rapportage hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Prachtig gewoon!

Heb je foto's gemaakt van het bouwproces?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: riwi on March 21, 2009, 15:43:10
Omdat deze het niet goed deed via de hdmi switch hd52 van Octava heb ik bij Smits vanmiddag een nieuwe Marantz hdmi switch gehaald.
Nu werkt het allemaal goed. Zelfs de Samsung BD1400 die eerder altijd moeite had beeld te geven via de Ocatva doet het nu gewoon zonder morren  8)

plaatjes :





Mooie switch 8) Met dit kastje zou ik mijn set helemaal futureproof kunnen maken... Heb het nu nog niet echt nodig, heb slechts 2 HDMI apparaten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

De mooiste geïntegreerde woonkamer / HT!
Met afstand.... ;)

Respect Leo!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DVDGuy

Leo,

ik had de laatste aanpassingen nog niet gezien, maar het is al een aantal keer gezegd F A N T A S T I S C H  :wub: :wub: :wub:

Dit verdient inderdaad zeker een plekje op het topic "De mooiste A/V interieurs".

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

guitarman

ik heb mezelf een Popcorn hour A-110 kado gedaan...:-)
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

Mausman

Quote from: denoontje on March 19, 2009, 23:39:33
Een furutech netsnoer voor mijn Denon AVR3808 incl furutech connectoren

Hoi,

Ik heb ook een AVR3808 en wil ook een betere netkabel hebben. Waar heb jij deze vandaan als ik vragen mag? En voor hoeveel?

alvast bedankt en groeten,
maurice

Robbert54

Quote from: Mausman on March 23, 2009, 13:56:33
Hoi,

Ik heb ook een AVR3808 en wil ook een betere netkabel hebben. Waar heb jij deze vandaan als ik vragen mag? En voor hoeveel?

alvast bedankt en groeten,
maurice
kun je bestellen bij de sponsoren bovenaan dacht ik
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje


edwinvh

Na een half jaar trouwe dienst van de Pioneer LX-70 toch maar een Marantz SR-8002 gekocht.
In eerste instantie ging ik weg voor een Denon 4308A maar kwam thuis met de Marantz.
Inmiddels aangesloten en getest met de microfoon maar dit was geen gehoor.
Ik ga maar eens de tijd nemen om hem handmatig in te stellen.


denoontje

woorom geen denon maar de maratnz --> ik heb juist de denon gekozen, maar ik gebruik 'm niet in stereo...

Wampe

vanacht 01:30 uur besteld bij IBOOD:

PopcornHour A110


Robbert54

Quote from: denoontje on March 23, 2009, 20:36:04
woorom geen denon maar de maratnz --> ik heb juist de denon gekozen, maar ik gebruik 'm niet in stereo...
ben ik ook wel benieuwd naar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

2meter hdmi kabel gekocht bij de action €3,99!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

#19864
Ik zat te twijfelen over een tweede Squeezebox 3 nu hij slechts Eur 177,- is deze week... ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

edwinvh

#19865
 Re: Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst
« Reply #20079 on: Today at 20:36:04 » Quote 

--------------------------------------------------------------------------------
woorom geen denon maar de maratnz --> ik heb juist de denon gekozen, maar ik gebruik 'm niet in stereo...



Quote from: Robbert54 on March 23, 2009, 20:43:27
ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb ze alle 2 gehoord zonder dat ik wist welke het was.
Ze waren alle 2 op dezelfde box set aangesloten en kon met een ab de amps kiezen.
Ik hoorde met de Maranz iets meer detail en de stemmen kwamen mooier over.
Maar om eerlijk te zijn zaten ze heel dicht bij elkaar.

Gelukkig kon ik een uur in een luisterruimte verblijven (langer mog ook)
Ik heb hem alleen puur met muziek beluisterd op de pure direct mode (zowel de Denon als de Marantz)

Maar thuis gekomen en afgesteld met die microfoon was enorm een tegenvaller.
Daarom ga ik eens afstellen met de hand.

tiptop

Microfoon is handig om vooral ze bassmanagement iets aan te passen aan de ruimte en de overgang met de andere luidsprekers en set en de afstand van de satellieten.

De instellingen van de rest van de luidsprekers moet meestal aangepast worden. Vooral de levels kloppen vaak niet.

Als je ruimte wat hol is en/of ongelijk, met bijv., een groot gat links of rechts, dan krijg je ook vaak de ie phaseproblemen aangeeft die er niet zijn.

De grootste winst behaal je al als je alleen al even de levels op nieuw instelt. neem de luidspreker waarvan je vind dat ie het mooist weergeeft en pas daar de rest op aan. ;)
Succes.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Bolle

Om een beetje te experimenteren met muziek streamen

Airport Express (oude 802.11 b/g variant voor paar tientjes via Marktplaats)


Morgen komt een iPod Touch 16 Gb om als bediening te fungeren. Via een vriend tax-free van Heathrow, en met de huidige pond koers toch weer aantrekkelijk!


Next step is een NAS aanschaffen en alle CD's opnieuw rippen in WAV, AIFF of FLAC. Heb mijn oude Windows bak uit de kast getrokken, gooi daar een paar CD/DVD drives in en met EAC dan maar rippen...
Vervolgens de keuze voor een streaming device, een Mac Mini, Squeezebox, Transporter of toch die Majik DS die op eBay stond  ;D. Of maar gelijk de processor en versterker inruilen voor die nieuwe Arcam receiver met uPnP streaming mogelijkheid?
En wil ik alleen audio streamen, of ook foto's, internet access, Skype etc op de TV in de woonkamer. Nog redelijk wat uit te zoeken!

En in afwachting van mijn verhuizing van Ziggo naar UPC gebied van de HD aanbieding afgelopen maand gebruik gemaakt, het HD Royaal pakket met de HD HD  ??? decoder (High Definition Hard Disk) ligt nu al klaar


Nu maar proberen de verbouwing snel af te ronden en erin trekken, anders is het voordeel van de aktie alweer snel verdampt als het hier niks staat te doen...
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

mutiara

wat een verschil met de oude hd decoder van upc/philips; neemt tegelijkertijd 2 programma's op terwijl je naar een derde programma kijkt.
en prachtige looks.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

jasjenl

Quote from: mutiara on March 23, 2009, 23:17:56
wat een verschil met de oude hd decoder van upc/philips; neemt tegelijkertijd 2 programma's op terwijl je naar een derde programma kijkt.
en prachtige looks.
Ja... alleen jammer dat de firmware die erin zit nog zo buggy als de pest is... waardoor allerlei dingen nog lang niet naar behoren werken :(
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

mutiara

Quote from: jasjenl on March 24, 2009, 00:31:32
Ja... alleen jammer dat de firmware die erin zit nog zo buggy als de pest is... waardoor allerlei dingen nog lang niet naar behoren werken :(

dat is waar inderdaad, maar ik heb weinig er weinig problemen eerlijk gezegd, gelukkig maar.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

papaleo

Quote from: papaleo on March 22, 2009, 18:37:37
Zó,het is vandaag 'morgen'  ;D

Weet niet of het op de, een na, laatste foto duidelijk is,maar ik heb ook dit scherm weer praktische helemaal verzonken kunnen ophanngen tegen/in de wand.
Het enige wat er nog uitsteekt is de lijst van de 600M en dat is nog maar 2,7cm. 8)

Zeg maar;'LEO-Plasma' techniek  :turn:

Zóó....,wat een lovende woorden en complimenten heb ik gekregen op mijn geplaatste foto's van mijn setup..... :wow:

Dank jullie wel...... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Vin_cent

Een pannasonic BD55 waar ik erg blij mee ben  ;D

Zoek nog een 5.1 analoge kabel ;)
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

HTip

Quote from: papaleo on March 24, 2009, 18:23:39
Zóó....,wat een lovende woorden en complimenten heb ik gekregen op mijn geplaatste foto's van mijn setup..... :wow:

Dank jullie wel...... ;)
Die waren allemaal helemaal verdiend :thumbs-up:
Misschien een idee om ons meer te laten genieten van jouw mooie creaties in een eigen topic?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Vin_cent on March 24, 2009, 18:26:30
Een pannasonic BD55 waar ik erg blij mee ben  ;D

Zoek nog een 5.1 analoge kabel ;)
Mooie BD-speler. Je kan trouwens via HDMI alles decoderen. Scheelt weer een boel kabels ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive