Welke Minimserver?

Started by ddex, August 7, 2017, 13:44:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

Ik heb een Qnap ts-212P en daarop staan mijn cd's in flac. Het afspelen van een CD op mijn Cambridge cxn gebeurt niet in de volgorde van de cd. Nu wil ik graag de volgorde zoals ze ook op de CD staan. Daarvoor moet je blijkbaar Minimserver installeren? Is dat moeilijk en welke versie moet ik hebben? Kijkend op de site van Minimserver zie ik:

QNAP Intel:     MinimServer-0.8.4.5-intel.qpkg
QNAP ARM soft float:     MinimServer-0.8.4.5-arm.qpkg
QNAP ARMv7 hard float:     MinimServer-0.8.4.5-armv7.qpkg

Welke van deze 3 en hoe te installeren?


ddex

Inmiddels erachter dat het gewoon simpel via bedieningsmenu van Qnap kan. Heeft overigens het afspelen via Minimserver gevolgen voor de geluidskwaliteit? Of maakt het niets uit?

chansig

Als je geen verschil hoort niet, hoor je wel verschil...dan wel. Dus zelf luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Quote from: darkdevil on August  7, 2017, 13:53:12
Inmiddels erachter dat het gewoon simpel via bedieningsmenu van Qnap kan. Heeft overigens het afspelen via Minimserver gevolgen voor de geluidskwaliteit? Of maakt het niets uit?

Ik hoorde geen verschil. Sommige zeggen van wel.

De Minimserver op QNAP is lekker snel en als je de additionele MinimWacht even op je Pc installeert kun je nog wat zaakjes configureren/fine-tunen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

ddex

Zoals?

Ik meende dat de geluidskwaliteit via minimserver slechter is dan via NAS. Onzin?

Xander32

Betreffende server heb ik ook op m'n Syn nas staan en deze loopt als een tierelier (snel en betrouwbaar) en klinkt prima. Voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rudi64

Misschien ook eens de moeite om te kijken of je bestanden correct getagd zijn?

Je kan minimstreamer als package bij installeren en dan via
"System" flac:wav bij stream-transcode invullen.
Dan worden je flac bestanden naar wav geconverteerd..sommige horen het ten goede,
sommigen niet!
http://minimstreamer.com/userguide.html#Transcoding
Misschien eens de moeite om uit te proberen?

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Quote from: Rudi64 on August  7, 2017, 20:37:48
Misschien ook eens de moeite om te kijken of je bestanden correct getagd zijn?

Je kan minimstreamer als package bij installeren en dan via
"System" flac:wav bij stream-transcode invullen.
Dan worden je flac bestanden naar wav geconverteerd..sommige horen het ten goede,
sommigen niet!
http://minimstreamer.com/userguide.html#Transcoding
Misschien eens de moeite om uit te proberen?

Ik hoorde daar geen verschil mee.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

hpapen


ddex

Ben geen expert. Zag in het bedieningsgemak van qnap dat je minimserver kunt downloaden. Gedaan en gaat automatisch. Mijn cd's heb ik via dbpoweramp in flac geript.

br@m

Quote from: darkdevil on August  7, 2017, 22:54:15
Ben geen expert. Zag in het bedieningsgemak van qnap dat je minimserver kunt downloaden. Gedaan en gaat automatisch. Mijn cd's heb ik via dbpoweramp in flac geript.
Beter wordt het niet qua geluid. Gebruiksgemak is een kwestie van smaak. Ikzelf vind het jammer dat minimser ver geen recently added optie heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile