Oppo UDP-205 (nu beschikbaar)

Started by papaleo, April 19, 2017, 20:43:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Hoi Riwi,

Bedankt voor je uitleg. Dus eigenlijk moet je hem gewoon laten staan op 300

Met UHD wordt het dus automatisch geregeld?

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: Masterkale on May 10, 2017, 15:57:10
Ik hoor hierin geen verschil. Mijn lipsync staat op 120ms met een directe aansluiting op mijn beamer. De audio naar mijn processor.

Moet zeggen dat het met 120ms veel beter is met lip sinc. Bedankt hiervoor
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

fugazi_2009

Quote from: JanR1200RT on May 11, 2017, 13:21:33

En de audio HDMI heeft ook een anti-jitter voorziening die nog verbetering kan geven, mits aangesloten op een AV-versterker / receiver die daar mee om kan gaan.


Als je het artikel op de website van Oppo goed leest dan klopt jouw 'mits' niet. Wat er staat is dat iedere processor heeft baat bij het feit dat het een betere signaal aangeboden krijgt, echter zijn er al processoren die zelf al iets dergelijks met het binnenkomende signaal doen en dan zal je het verschil minder merken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: DVDmartinDVD on May 11, 2017, 20:21:33
Hoi Riwi,

Bedankt voor je uitleg. Dus eigenlijk moet je hem gewoon laten staan op 300

Met UHD wordt het dus automatisch geregeld?

Gr.

Met HDR moet je gewoon zorgen dat je de zaak afstelt zodanig dat je zowel zwart als wit details goed ziet. Met projectoren is dat lastig omdat deze gewoon minder licht geven. Dus ook daar moet je consessies doen.

vik

Ik zou persoonlijk gewoon 1 hdmi out (Oppo hdmi main) kiezen naar de receiver, en via de monitor uit een hdmi kabel naar de JVC.

Op deze manier vermijd je onnodige processing (purist way) van lip sync. De optie om beeld en geluid te scheiden (Oppo) voor een betere kwaliteit wordt gelijk tenietgedaan door het gebruik van sync. Geldt overigens ook voor de optie in een processor of receiver. Of je dat gaat merken hangt af van de configuratie.

Ik heb persoonlijk nog nooit gebruik hoeven maken van de optie lip sync. Ik heb ooit een Blu ray disc gehad waarvan de disc niet goed was (Taken) en heb deze gelijk de vuilnis bak ingegooid. Dan is de disc gewoon niet goed.

Het kan zijn dat als je download content bekijkt je niet ontkomt aan lipsync, en voor die mensen heb je gelukkig de keuze.




Quote from: DVDmartinDVD on May 10, 2017, 14:33:53
Ik heb hem met 2 HDMI kabels aangesloten waarvan 1 direct naar de beamer.

Gaande weg van de film gaat hij uit de pas lopen, was met een blu-ray.

Ik kan testen met 1 HDMI kabel naar me versterker en vanuit de versterker naar de beamer toe.

Weet niet precies of HDMI audio only een betere audio heeft dan HDMI monitor van de OPPO?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Je moet dit niet verwarren met een aparte link zoals bijvoorbeeld Denon link, waarbij je een aparte aansluiting moet hebben van speler naar receiver of processor.

De 205 biedt een schoner signaal aan de processor of receiver, waardoor het mogelijk is dat je een betere geluidskwaliteit ervaart. Ook dit is weer afhankelijk van de rest van de keten. Denk hierbij aan settings en apparatuur.

In theorie is de 205 een betere speler in vergelijking met de 203. De 205 heeft ook een compleet gescheiden voeding voor het analoge gedeelte. Maar ook hier weer hangt alles af van de complete keten.



Quote from: JanR1200RT on May 11, 2017, 13:38:33
Heeft te maken met de synchronisering van klok / timing van de bits-stroom.
De AV-versterker / receiver moet een asynchroon signaal kunnen handelen op zijn HDMI input.
Zie de site van Oppo voor meer uitleg in detail.
https://www.oppodigital.com/KnowledgeBase.aspx?KBID=129&ProdID=UDP-205
De link naar de ESS PowerPoint geeft mogelijk nog een duidelijkere uitleg.
Kip en ei... ;)
http://www.esstech.com/files/4614/4095/4305/about-jitter.pdf
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Quote from: vik on May 13, 2017, 09:08:44
Ik zou persoonlijk gewoon 1 hdmi out (Oppo hdmi main) kiezen naar de receiver, en via de monitor uit een hdmi kabel naar de JVC.

Op deze manier vermijd je onnodige processing (purist way) van lip sync. De optie om beeld en geluid te scheiden (Oppo) voor een betere kwaliteit wordt gelijk tenietgedaan door het gebruik van sync. Geldt overigens ook voor de optie in een processor of receiver. Of je dat gaat merken hangt af van de configuratie.

Ik heb persoonlijk nog nooit gebruik hoeven maken van de optie lip sync. Ik heb ooit een Blu ray disc gehad waarvan de disc niet goed was (Taken) en heb deze gelijk de vuilnis bak ingegooid. Dan is de disc gewoon niet goed.

Het kan zijn dat als je download content bekijkt je niet ontkomt aan lipsync, en voor die mensen heb je gelukkig de keuze.

Viktor, aangezien de JVC een input lag heeft van 120Ms ontkom je niet aan lipsync icm met de jvc,  of je moet low latency aanzetten :-). Zelfs met originele schijfjes moet ik lipsync aanzetten.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Jij ontkomt niet  aan het gebruik van 2 hdmi kabels. Dit vanwege de HDMI beperkingen in je Datasat. Martin heeft zoals ik het lees de keuze om wel of geen gebruik te maken van 2 HDMI kabels.


Quote from: Masterkale on May 13, 2017, 14:01:19
Viktor, aangezien de JVC een input lag heeft van 120Ms ontkom je niet aan lipsync icm met de jvc,  of je moet low latency aanzetten :-). Zelfs met originele schijfjes moet ik lipsync aanzetten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Quote from: Masterkale on May 13, 2017, 14:01:19
Viktor, aangezien de JVC een input lag heeft van 120Ms ontkom je niet aan lipsync icm met de jvc,  of je moet low latency aanzetten :-). Zelfs met originele schijfjes moet ik lipsync aanzetten.

Oké dus het ligt ook aan de JVC.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: vik on May 13, 2017, 14:06:25
Jij ontkomt niet  aan het gebruik van 2 hdmi kabels. Dit vanwege de HDMI beperkingen in je Datasat. Martin heeft zoals ik het lees de keuze om wel of geen gebruik te maken van 2 HDMI kabels.

Nog niet Vik,
Zodra ik de 4K module heb dan zou ik met 1 HDMI kabel afkunnen
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Het ligt aan de configuratie van Tom.Hij ontkomt niet aan het feit dat hij vanaf zijn Oppo met 2 hdmi kabels moet werken. Een naar de Datasat, en een naar de JVC. Dan kan dit probleem op spelen. Gelukkig bestaat er dan zoiets als lipsync  :)


Quote from: DVDmartinDVD on May 13, 2017, 14:06:46
Oké dus het ligt ook aan de JVC.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dan is het gewoon testen. Ik heb zelf de situatie nog niet meegemaakt bij klanten dat ik lipsync moest activeren. Maar dat was een configuratie met 1 hdmi kabel vanaf de bron.


Quote from: DVDmartinDVD on May 13, 2017, 14:08:40
Nog niet Vik,
Zodra ik de 4K module heb dan zou ik met 1 HDMI kabel afkunnen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Quote from: vik on May 13, 2017, 14:10:33
Het ligt aan de configuratie van Tom.Hij ontkomt niet aan het feit dat hij vanaf zijn Oppo met 2 hdmi kabels moet werken. Een naar de Datasat, en een naar de JVC. Dan kan dit probleem op spelen. Gelukkig bestaat er dan zoiets als lipsync  :)

Ja klopt ik moest even melden dat ik beide uitgangen gebruik. De datasat is hdmi 1.4.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

DVDmartinDVD

Quote from: vik on May 13, 2017, 14:13:23
Dan is het gewoon testen. Ik heb zelf de situatie nog niet meegemaakt bij klanten dat ik lipsync moest activeren. Maar dat was een configuratie met 1 hdmi kabel vanaf de bron.

Het rare is dat ik met 2 aansluitingen via de Pioneer lx88 0,0 problemen ervaar.
Met de oppo dus wel, zowel met de 203 en nu met de 205 ook.

Na de lip sync op 120ms te hebben gezet geen probleem meer.
Dus de combi JVC met OPPO en 2 separate HDMI kabels geeft dan toch een probleempje.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

riwi

Ik heb met de 203 met UHD schifjes ook wel last van lipsync. En het neemt toe naarmate de film verder speelt.

Volgens Oppo heeft een positieve sync setting van 120ms niet veel zin want geluid kan niet "voor" lopen op de video. Maar ik zal het eens proberen op standje 120.

DVDmartinDVD

Waarom zit die optie er dan op?
In mijn situatie werkt het goed.

Maar wat je beschreef "naarmate de film vordert wordt het erger" was hier ook.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

riwi

Het was vroeg/laat toen ik het schreef.

Quote from: handleiding Oppo udp-203
The negative adjustment values are for cancelling out the audio delay that the player automatically applies. Depending on the video source and the time it takes to process the video, the main decoder chip automatically applies an audio delay in order to optimize audio video synchronization.
The negative manual settings reduce the automatic audio delay, while the positive manual settings apply additional delay. Any negative value setting beyond the player's automatic delay will be treated as completely cancelling the automatic delay.

For example, if the A/V Sync value is manually set to - 100ms and for the current video source the player applies a 70ms automatic audio delay, the final result is that the 70ms audio delay gets cancelled and the audio is not delayed at all. It is not possible to put audio ahead of video using this setting.
Het zijn dus grote negatieve delays die soms niet kunnen werken omdat de audio niet kan voorlopen op de video.

DVDmartinDVD

Ik doelde meer waarom er een + optie opzit. Dat heeft dan geen zin maar het werkt wel?

Zoals ik al zei, de Pioneer had er geen last mee en de OPPO wel, ook met blu-ray.

Er zullen best wel meer mensen deze issue hebben en hopelijk met een software update op te lossen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

riwi

Quote from: DVDmartinDVD on May 17, 2017, 15:50:28
Ik doelde meer waarom er een + optie opzit. Dat heeft dan geen zin maar het werkt wel?
Dat staat uitgelegd in de quote die ik deed uit de manual. Er wordt al een standaard delay toegepast voor de audio. Tov van die standaard delay is de instelling die je doet. De Oppo kan wel geluid bufferen en vertragen, maar niet het beeld. Dus het geluid kan niet voorlopen op het beeld.

DVDmartinDVD

Net de Blu-ray gezien van Lucy wat een geluid en prachtig beeld.
Upscale naar 4K is waanzinnig mooi.

Ik heb wel het gevoel dat de OPPO 205 een beter geluidsbeleving geeft dan de 203 via HDMI.



Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

Quote from: DVDmartinDVD on May 17, 2017, 20:41:13

Ik heb wel het gevoel dat de OPPO 205 een beter geluidsbeleving geeft dan de 203 via HDMI.

Ja,dat zou ik ook zeggen...,al was het maar om het prijsverschil te rechtvaardigen  :devil:  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

DVDmartinDVD

Quote from: papaleo on May 18, 2017, 18:00:29
Ja,dat zou ik ook zeggen...,al was het maar om het prijsverschil te rechtvaardigen  :devil:  :D

^^

Nee echt, het geluid is beter.
Van het beeld kan ik niks zeggen....ik ga er van uit dat het niet slechter is.

:coffee:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

IMWhizzle

Quote from: papaleo on May 11, 2017, 01:52:10
Is er nog niemand die èn een 203 èn de 205 heeft en deze naast elkaar vergeleken heeft voor wbt de beeld kwaliteit?

Vik,Ik neem aan dat wanneer jij jouw exemplaar binnen krijg je deze gelijk naast elkaar gaat vergelijken...?

Ben ik ook erg benieuwd naar.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

papaleo

Omdat nog niemand zich hier over heeft uitgelaten,denk ik dat we er van uit mogen gaan dat de 205, wbt de beeld kwaliteit het zelfde presteert als een 203?
(anders hadden ze het wel met veel bombarie van de torrens geblazen....,teminste dat had ik gedaan) ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

JanR1200RT

Aangezien de video processors / processing hetzelfde zijn is te verwachten dat er geen / weinig verschil te zien zal (moet) zijn.....
::)