Author Topic: Stereo set van Vergeerr72  (Read 56100 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vergeerr72

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 683
  • Besmet met het Hifi virus
Re: Stereo set van Vergeerr72
« Reply #950 on: September 12, 2021, 21:53:25 »
Morgen de nieuw aanwinst maar eens aan de tand voelen.
« Last Edit: September 12, 2021, 21:55:15 by vergeerr72 »
Plinius SA103, Plinius Tautoro, Amara Musica Daimond DSD Tube Dac, Allo Usbridge Signature, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea

Offline brt

« Reply #951 on: September 12, 2021, 22:19:25 »
Morgen de nieuw aanwinst maar eens aan de tand voelen.
(Image removed from quote.)

Nice! Exact die heb ik ook onlangs aangeschaft voor op de Sonnet Morpheus dac.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Wat gaat ie vervangen?
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline vergeerr72

• senior member
« Reply #952 on: September 12, 2021, 22:22:10 »
Nice! Exact die heb ik ook onlangs aangeschaft voor op de Sonnet Morpheus dac.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Wat gaat ie vervangen?
De Audioquest Tornado source van mijn dac. Maar die gaat door naar de phonoversterker waar die een supra lorad gaat vervangen. Twee upgrades in n keer dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius SA103, Plinius Tautoro, Amara Musica Daimond DSD Tube Dac, Allo Usbridge Signature, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea

Offline Kerre

« Reply #953 on: September 12, 2021, 22:25:54 »
Mooie aanwinst, veel plezier ermee.
Welk type supra lorad kabel gaat deze vervangen en wat ga je ermee doen? :angel:
« Last Edit: September 12, 2021, 22:27:45 by Kerre »
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR - AQ Cinnamon
Geluid: NAD T758v3 - 3x Lindemann Musicbook 55 - NAD 916 [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto III - 2x Sonetto I - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 - IsoAcoustics Gaia III - AQ Earth - AQ Chicago - AQ Forrest
Analoog: Sansui SR222 & Ortofon 2M Red - Yaqin MS-23B - B&O Beogram 3000
Tuin: Philips 42PFL7606 - 2x HomePod mini

Offline brt

« Reply #954 on: September 12, 2021, 22:35:41 »
De Audioquest Tornado source van mijn dac. Maar die gaat door naar de phonoversterker waar die een supra lorad gaat vervangen. Twee upgrades in n keer dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Oke, dat is dan een mooie slag.

Bij mij verving ie een Blizzard. Ik was aanvankelijk wat teleurgesteld omdat de Hurricane toch drie tredes hoger op de AQ ladder zit, maar in de subtiliteit zat de meerwaarde. Dat zal voor de Hurricane tov de Tornado helemaal gelden, verwacht ik. Maar ik vind verschillen niet snel enorm groot, meer zo van: zo kan het ook. Maar uiteindelijk vond ik het genoeg reden om hem te houden en maak je toch weer stapjes.
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline vergeerr72

• senior member
« Reply #955 on: September 13, 2021, 21:31:31 »
Mooie aanwinst, veel plezier ermee.
Welk type supra lorad kabel gaat deze vervangen en wat ga je ermee doen? :angel:
Een Supra lorad 2.5 (3x2.5). Ik heb er nog wel over.

Offline vergeerr72

• senior member
« Reply #956 on: September 13, 2021, 21:38:49 »
Oke, dat is dan een mooie slag.

Bij mij verving ie een Blizzard. Ik was aanvankelijk wat teleurgesteld omdat de Hurricane toch drie tredes hoger op de AQ ladder zit, maar in de subtiliteit zat de meerwaarde. Dat zal voor de Hurricane tov de Tornado helemaal gelden, verwacht ik. Maar ik vind verschillen niet snel enorm groot, meer zo van: zo kan het ook. Maar uiteindelijk vond ik het genoeg reden om hem te houden en maak je toch weer stapjes.
Ik kan het verschil niet subtiel noemen. Alles heeft veel meer body en detail. Had niet zo'n verschil verwacht.

Offline Kerre

« Reply #957 on: September 13, 2021, 21:52:25 »
Een Supra lorad 2.5 (3x2.5). Ik heb er nog wel over.

Hmm interessant. De CS of de SPC variant?
« Last Edit: September 13, 2021, 22:01:52 by Kerre »
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR - AQ Cinnamon
Geluid: NAD T758v3 - 3x Lindemann Musicbook 55 - NAD 916 [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto III - 2x Sonetto I - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 - IsoAcoustics Gaia III - AQ Earth - AQ Chicago - AQ Forrest
Analoog: Sansui SR222 & Ortofon 2M Red - Yaqin MS-23B - B&O Beogram 3000
Tuin: Philips 42PFL7606 - 2x HomePod mini

Offline brt

« Reply #958 on: September 13, 2021, 22:04:32 »
Ik kan het verschil niet subtiel noemen. Alles heeft veel meer body en detail. Had niet zo'n verschil verwacht.

Mooi dat het een goede stap voor je is.
Ik vond ook de body en de betere instrumentenscheiding opvallend. Best kans dat we allebei hetzelfde ervaren, ongeveer.
Wat dan als subtiel te bestempelen is, is dan ook weer subjectief; laten we het daar maar op houden.

Offline DM

« Reply #959 on: September 14, 2021, 10:09:03 »
De Silent Angel Forester F1 lineaire voeding is verkocht. De Anker powerbank deed het toch beter.
Ik kan me er wat bij voorstellen maar hoeveel capaciteit heeft zon powerbank wel niet nodig om je streamer goed en lang genoeg te voeden? Daar zit dan bv geen harde schijf in?

Ik kijk met een schuin oog naar hoe ik mn Rhein wellicht van wat betere stroom kan voorzien, vandaar

Offline vergeerr72

• senior member
« Reply #960 on: September 14, 2021, 10:15:54 »

Ik kan me er wat bij voorstellen maar hoeveel capaciteit heeft zon powerbank wel niet nodig om je streamer goed en lang genoeg te voeden? Daar zit dan bv geen harde schijf in?

Ik kijk met een schuin oog naar hoe ik mn Rhein wellicht van wat betere stroom kan voorzien, vandaar

Ik heb een Allo Usbridge Signature. Dit is in principe een RPI en heeft geen harde schijf. Ik kan nu wel een volle dag draaien op een powerbank van 10.000 mah. De grootste van anker is  26.800mah. Er zijn zelfs van 60.000. Bedenk wel dat de oplaadtijd dan erg lang kan worden.

Online Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 868
  • Just An Ordinary Member
    • StreamingPlaza
« Reply #961 on: September 14, 2021, 10:47:13 »
Ik kan me er wat bij voorstellen ...
De meeste powerbanks hebben nogal wat ruis op de lijn in tegenstelling tot wat de meesten denken  ;)
« Last Edit: September 14, 2021, 15:36:55 by Kingpin »
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Offline vergeerr72

• senior member
« Reply #962 on: September 14, 2021, 19:08:37 »
De meeste powerbanks hebben nogal wat ruis op de lijn in tegenstelling tot wat de meesten denken  ;)
Gelukkig had ik nog een ferrietkern liggen omdat weer te compenseren
« Last Edit: September 14, 2021, 19:40:28 by vergeerr72 »

Online Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 868
  • Just An Ordinary Member
    • StreamingPlaza
« Reply #963 on: September 14, 2021, 23:54:01 »
Gelukkig had ik nog een ferrietkern liggen omdat weer te compenseren
;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack