Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mmuetst

Mocht je nu helemaal een doorgesnoven netwerk man worden...het bedrijf waar ik werk zoekt altijd nieuw personeel  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vergeerr72

Quote from: mmuetst on March 13, 2023, 23:16:08Mocht je nu helemaal een doorgesnoven netwerk man worden...het bedrijf waar ik werk zoekt altijd nieuw personeel  :D
Heb als stagiaire nog seriële kabels voor terminals in elkaar gestoken, tokenring netwerkkaarten. Maar ik ben meer een ontwikkelaar dan een beheerder.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Nieuwe mediaconvertor is binnen. Wat groter van formaat dan de oude  ;)

Ook nog een paar sfp modules om nog SFP switch later aan te koppelen om de Nassen te isoleren van het modem. Daarnaast ook maar besloten om over te gaan op glasvezel qua internet maar dat omdat T-Mobile niet in staat is stabiel  internet te verzorgen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

En wat hebben al die spulletjes (waar ik de functie niet van ken 🫣 😳) gebracht?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on March 17, 2023, 20:14:23En wat hebben al die spulletjes (waar ik de functie niet van ken 🫣 😳) gebracht?
Resolutie.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1405
Volgende stap in een audiofiel glasnetwerk.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Overgestapt van Minimserver naar AssetUpnp als mediaserver op de Nas.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Wat heeft dat gebracht Ronald?
Meer functionaliteit, stabiliteit, gebruiksgemak, geluidskwaliteit, ..., ... ?


Quote from: vergeerr72 on April 17, 2023, 22:40:32Overgestapt van Minimserver naar AssetUpnp als mediaserver op de Nas.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#1408
Quote from: Xander32 on April 18, 2023, 06:13:12Wat heeft dat gebracht Ronald?
Meer functionaliteit, stabiliteit, gebruiksgemak, geluidskwaliteit, ..., ... ?


Geluidskwaliteit. Het enige waar ik echt op let en de centen natuurlijk
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

CZ79

#1409
Asset is wel fijn, ik gebruik het al jaren in combinatie met de Moon streamer.

Kost geloof ik eenmalig iets van €30 voor een lifetime licentie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mmuetst

Quote from: vergeerr72 on April 18, 2023, 13:45:54Geluidskwaliteit. Het enige waar ik echt op let en de centen natuurlijk
En netwerk ervaring  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vergeerr72

What is next...
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Ohja, deze ook nog recent van een forumgenoot overgenomen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on May  5, 2023, 18:51:00Een experiment of zijn 't blijvertjes?

Zeker blijvertjes. Ga je over een paar weken wel horen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Yep, ik kijk er naar uit  :clapping: , maar dat is een eerste keer dat ik jouw set mag bewonderen en horen. Hoe de set presteerde voordat deze nieuwe aanwinsten hun intrede deden, kan ik niet beoordelen  :nowink: Maar als ik zie met hoeveel zorgvuldigheid je de set tweakt, zullen deze kabels vast een mooie upgrade zijn.

Quote from: vergeerr72 on May  5, 2023, 19:06:51Zeker blijvertjes. Ga je over een paar weken wel horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on May  5, 2023, 19:14:41Yep, ik kijk er naar uit  :clapping: , maar dat is een eerste keer dat ik jouw set mag bewonderen en horen. Hoe de set presteerde voordat deze nieuwe aanwinsten hun intrede deden, kan ik niet beoordelen  :nowink: Maar als ik zie met hoeveel zorgvuldigheid je de set tweakt, zullen deze kabels vast een mooie upgrade zijn.

Ik verkoop altijd alles, dus ik kan je niet de voor situatie laten horen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

... ik neem wel genoegen met de meest recente versie van jouw set  ;)

Quote from: vergeerr72 on May  5, 2023, 19:33:27Ik verkoop altijd alles, dus ik kan je niet de voor situatie laten horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on May  5, 2023, 19:36:27... ik neem wel genoegen met de meest recente versie van jouw set  ;)

Die is dan wellicht alweer achterhaald  ;D
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

#1419
Vandaag was het dan zover, samen met Han, mocht ik op audiëntie bij Ronald en dat was een meer dan prima ervaring 👍🏻

Dat startte al met het uitzicht tijdens het luisteren; dat ben ik nog nergens fraaier tegen gekomen. Je kijkt er uit over het water, een vaart  :wub:. En dan het luisteren zelf, lees: het genieten van muziek 🎶

Zo indrukwekkend de set van AP speakers en de robuuste Plinius componenten ogen, zo speelt deze ook. Robuust betreffende het fundament en indrukwekkend betreffende het stereobeeld. Het geluid staat volkomen los van de ls, sterker, het speelt ver voorbij de speakers tijdens het streamen. Af en toe hoorde ik daarbij enige reflectie vanaf het plafond, maar die heb ik niet als storend ervaren  :nowink: .

Daarnaast hebben we ook nog mogen genieten van vinyl, daarbij is het geluidsbeeld wat meer compact dan tijdens het streamen, het staat dan vooral tussen de ls, hetgeen een meer intieme luisterervaring geeft met een fraaie klankbalans. Nice 👌🏻

Al met al speelt deze set op een hoog niveau.

Het gastheerschap van Ronald was eveneens van een hoog niveau; Han en ik zijn vandaag flink in de watten gelegd. Dank daarvoor Ronald en samen met Han eveneens dank voor de gezelligheid 👊🏻

Quote from: Xander32 on May  5, 2023, 19:14:41Yep, ik kijk er naar uit  :clapping: , maar dat is een eerste keer dat ik jouw set mag bewonderen en horen. Hoe de set presteerde voordat deze nieuwe aanwinsten hun intrede deden, kan ik niet beoordelen  :nowink: Maar als ik zie met hoeveel zorgvuldigheid je de set tweakt, zullen deze kabels vast een mooie upgrade zijn.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on June  3, 2023, 20:38:28Vandaag was het dan zover, samen met Han, mocht ik op audiëntie bij Ronald en dat was een meer dan prima ervaring 👍🏻

Dat startte al met het uitzicht tijdens het luisteren; dat ben ik nog nergens fraaier tegen gekomen. Je kijkt er uit over het water, een vaart  :wub:. En dan het luisteren zelf, lees: het genieten van muziek 🎶

Zo indrukwekkend de set van AP speakers en de robuuste Plinius componenten ogen, zo speelt deze ook. Robuust betreffende het fundament en indrukwekkend betreffende het stereobeeld. Het geluid staat volkomen los van de ls, sterker, het speelt ver voorbij de speakers tijdens het streamen. Af en toe hoorde ik daarbij enige reflectie vanaf het plafond, maar die heb ik niet als storend ervaren  :nowink: .

Daarnaast hebben we ook nog mogen genieten van vinyl, daarbij is het geluidsbeeld wat meer compact dan tijdens het streamen, het staat dan vooral tussen de ls, hetgeen een meer intieme luisterervaring geeft met een fraaie klankbalans. Nice 👌🏻

Al met al speelt deze set op een hoog niveau.

Het gastheerschap van Ronald was eveneens van een hoog niveau; Han en ik zijn vandaag flink in de watten gelegd. Dank daarvoor Ronald en samen met Han eveneens dank voor de gezelligheid 👊🏻

Bedankt voor de mooie review en gezellige middag.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Tja...

Na het uitgebreide verslag van Robert valt er niet heel veel toe te voegen, bennikbang.

Ik had de set natuurlijk eerder gehoord en het was wel duidelijk dat er stappen gemaakt zijn.
Eigenlijk jammer dat je het effect van iedere afzonderlijke stap niet mee krijgt in andermans set.

Het was een leuke en vooral ook gezellige dag samen.
En we zijn inderdaad heel erg verwend.

Dank Ronald
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rob46

Quote from: vergeerr72 on May  5, 2023, 18:25:39Ohja, deze ook nog recent van een forumgenoot overgenomen.

 :wub:  :headbanging:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

vergeerr72

Bij het plaatsen van de nieuwe keuken meteen maar de bar opgevuld met eco-coustics. De lambrisering wordt vervangen door witte akupanels. Naast de aparte fase voor de audio nog een plusje dus.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

En uiteindelijk zijn het al die afzonderlijke plusjes tezamen, die tot een mooi resultaat (geluidskwaliteit) leiden 👍🏻

Quote from: vergeerr72 on June  7, 2023, 22:11:22Bij het plaatsen van de nieuwe keuken meteen maar de bar opgevuld met eco-coustics. De lambrisering wordt vervangen door witte akupanels. Naast de aparte fase voor de audio nog een plusje dus.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT